Öğretim Teknikleri Öğrenci çalışmalarından derlemeler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

Eğitim İçeriğinin Sunumu
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
DRAMA 11.HAFTA DRAMA YÖNTEMİYLE DERS İŞLEME MODELLERİ
Öğrenme ve Öğretme Kuramları Doç. Dr. İbrahim H. Diken
Duran Uygur
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Tartışma Yönetme Deniz YENİ Nisan 2007.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
PARMAK OYUNLARI.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Philips 66 Tartışma Tekniği (1/6)
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
YANSITICI DÜŞÜNME.
12. Sınıf 100 nolu kazanım etkinliği
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Öğretmen Davranışları
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Öğretim Teknikleri - III
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
ROL OYNAMA ve DRAMA.
PORTFOLYO DEĞERLENDİRME
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
PANEL.
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM.
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
TARTIŞMA *Tartışma Türleri.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
ARKADAŞ İLİŞKİLERİ.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
3.GRUP SEVİLLA/İSPANYA GRUBU. Soru 1: Projedeki amaçlarınıza ulaşabildiniz mi? Proje amaçlarınıza hangi faaliyetleri yaparak ulaştınız? Proje amaçlarınızda.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Anlatım yöntemi kullanan öğretmen;  Dersine iyi hazırlanır.  Düzenli bir öğrenim planı hazırlar.  Bu planında sunu sürelerini sınırlar.  Konuyu öğrencilere.
Eğitim Bilimleri Fakültesi
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
GRUP TARTIŞMASI YÖNTEMİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Öğretim Teknikleri Öğrenci çalışmalarından derlemeler Temel Kaynak: Ergin Erginer, Öğretimi Planlama, Uygulama ve Değerlendirme. Öğreti yay. Ankara 2004

SORU SORMA TEKNİKLERİ

Soru Türleri Tek cevabı olan (convergent) sorular A 1 3 2 Genellikle bir tek cevapla karşılanabilecek bilgi ve hatırlamayı yoklayıcı türde sorulardır. A 1 3 2 Çok cevabı olan (divergent) sorular Bir çok cevabı olan yoruma açık kavrama ve üstü düzeydeki öğrenmeleri kılavuzlayan soru türüdür A B C 1

Soru Türleri Karışık ( mixed ) sorular Tek ya da çok cevabı olabilen soruya ya da sorana göre değişebilen türde sorulardır. D B C A 1 2 Paralel sorular Aynı öğrenme düzeyini kılavuzlayan sorulardır C F B E 1 2

SORU SORMA TEKNİKLERİ Jacobgen vd’ye göre soru sorma teknikleri: Soruyu şekillendirme (redirection) tekniği Hatırlatma (promting) tekniği Deşme \irdeleme (probing) tekniği

Soruyu şekillendirme tekniği: Tek doğru cevabı olmayan ve pek çok bireye sorulan soru türüdür. Bu birden çok cevabı olabilecek tarzda sorular içerir. Betimlemeyi ve karşılaştırmayı gerektiren sorulardır. Bu teknik birden çok cevabı olduğu için daha fazla öğrenciye hitap ederek sınıftaki katılımı artırarak başarıyı yükseltir.

Hatırlatma tekniği: Bir öğrenciye soru sorup da cevabını alamadığınız zaman başka bir öğrenciye geçmek yerine, cevap alamadığımız öğrencinin konudan uzaklaşmaması için ip uçları kullanarak doğru cevaba ulaşmasını sağlamaktır. Bu teknik tek cevabı olan soruları içerir.

Deşme/İrdeleme Tekniği: Öğrencinin sorulan soruya daha kapsamlı cevaplar vermesi için öğretmenin ek bilgiler istemesine denir. Öğrencinin cevabı doğru ama yetersiz kaldığında, öğrenciden ek bilgi isteyerek soruyu istenen şekilde cevaplamasını sağlar.

AKROSTİŞ: Sözcüklerin ilk harflerinin bir şifre kavram AKROSTİŞ TEKNİĞİ AKROSTİŞ: Sözcüklerin ilk harflerinin bir şifre kavram veya cümle verecek biçimde alt alta sıralanmasıdır.

Alt alta sıralama yapılır. Kavramları anlamamızı kolaylaştırır. AKROSTİŞ TEKNİĞİ Alt alta sıralama yapılır. Kavramları anlamamızı kolaylaştırır. Rahatça öğrenmemizi sağlar. Oyun gibi öğreticidir. Sözcüklerin ilk harfleri anahtardır. Telafuzu zor biraz ama, İlgi çekicidir bizi sıkmaz. Şifreli bulmaca gibi bizi yormaz.

Tutuşup alev alev yanarım Eğer önemini anlamazsan Ben fasulyeye benzerim. Önemlidir görevim. Boşaltım işini yaparım. Rahat yaşamını sağlarım. Eşimle birlikte çalışırız. Kolay değildir işimiz. Attığında beni ormana Tutuşup alev alev yanarım Eğer önemini anlamazsan Şu güzellikleri yakarım Ormanlarımızı koruyalım geleceğimiz için Rüyalarımızda gördüğümüz dünya için Maviliklerin yeşilliklerin kalması için Ağaçlarımıza sahip çıkalım kendimiz için Nasihatler hep bu yönde olsun hepimiz için Leyleklerle geldi bahar Açtı çiçeklerini ağaçlar Leylağından zambağına Etrafa güzellikler katar

SERBEST KÜRSÜ Serbest Kürsü etkinliği; öğrencilerin değişik fikir ve görüşleri sınıfta sergilemelerini hedefleyen bir etkinliktir. Sınıfta ‘Serbest Kürsü’ adını taşıyan bir pano hazırlanır Öğrenciler gazete, dergi vb… yayın araçlarında karşılaştıkları fikir ve görüşleri bu panoda sergilerler Bu görüş ve fikirler öğretmen tarafından sınıfta tartışmaya açılır. Bu yöntem sayesinde öğrencilerin; Bir fikir ve görüş geliştirebilmeleri Araştırma yaparak kendilerinde yeni kavramlar geliştirmeleri sağlanmış olur.

SERBEST KÜRSÜ Bu etkinliğin içinde Farklı renklerde görüş kartonları, Drama, Soru-cevap Sinektik Altı şapkalı düşünme teknikleri de kullanılabilir.

MİM (SESSİZ ANLATIM) TEKNİĞİ Beden dili KONUŞMA ve İŞİTME ENGELLİLER nasıl anlaşırlar? “Çarli Çaplin”in sessiz sinema dönemindeki oyunlarını hatırlıyor musunuz? Tiyatroda hiç mim veya pandomim sanatçısı izlediniz mi?

MİM (SESSİZ ANLATIM) TEKNİĞİ Beden dili ‘Mim’ etkinliği; öğrencilere belli kavramların öğretilmesinde oyun yoluyla uygulanan, dikkatle izlemeyi ve zorunlu düşünmeyi kılavuzlayıcı, oldukça kullanışlı bir etkinliktir. Mim etkinliğindeki temel zorunluluk öğrencinin bedeni yoluyla ifadelendirme davranışı sağlamasıdır. Bu etkinlikte önemli olan anlatıcının konuşmaması, izleyicilerin fikir üretmesidir. Ayrıca; kıyafetin sade, ayrıntılardan uzak dikkat çekici olmaması tercih edilir. Çünkü izleyiciler uygulayıcının kıyafetini değil hareketlerini izlemelidirler.

MİM (SESSİZ ANLATIM) TEKNİĞİ Beden dili En iyi iletişim, farklı araçların bir arada ve birbirleriyle tutarlı olarak kullanılmasıyla sağlanabilir. Bireyin dil gelişimi incelendiğinde ilk aşamanın bedensel hareketlerin olduğu görülür. Beden dili insanın ilk anlaşma aracı ve ilk dili olmuştur. Bu dil öğretmenler açısından vazgeçilmezdir. Sözsüz davranışlar bir ilişkinin düzeyi ile ilgili tutumsal ve duygusal ayrıntılar sağlar. Sözel davranışlara göre sözsüz davranışlar daha güvenilir ve inanılırdır. Öğrencilerin dikkatini çekmede, soyut ifadeleri somutlaştırmada, vurgulamalarda yada mesajların anlaşılırlığını yükseltmede öğretmenin beden dili önemli rol oynar.

6 kişi 6 dakika TARTIŞMA GRUPLARI PHILLIPS 66 TARTIŞMA TEKNİKLERİ TARTIŞMA GRUPLARI PHILLIPS 66 Donald Phillips tarafından geliştirilmiştir. Diğer tartışma gruplarına göre; ön koşul niteliği taşıyan, pratik yönlendirme gerektirmeyen, rol alma, liderlik, sorumluluk üstlenme, karşısındakileri dinleme ve görüş kazanma gibi önemli sosyal becerilerin öğrenildiği oldukça kullanışlı öğretim etkinliğidir. Phillips 66’nın Uygulanışı Sınıfta 6’şar kişilik gruplar oluşturulur. Gruplar 1dk içinde bir sekreter ve lider seçer (küçük gruplarda sekreter görevi atlanabilir.) 1 dk’nın sonunda tartışılacak sorun özetlenerek sunulur ve bu zamanla sınırlıdır. Öğrencilere sorunun en iyi çözümü konusunda bir anlaşmaya varmaları için 6 dk verilir. 6 kişi 6 dakika

PANEL Uzmanlar kendi aralarında tartışır. TARTIŞMA TEKNİKLERİ PANEL Bir liderle en az dört, beş ya da uzmandan oluşturulan bir grubun topluluk önünde, uzmanı oldukları konu alanlarında, bilgilerini paylaşmak, aktarmak amacıyla yaptıkları bir tartışma türüdür. Uzmanlar kendi aralarında tartışır. Panel etkinliği öğrencilere tartışma, bilimsel sorun çözme ve liderlik becerisi kazandırır. Özellikle belirli gün ve haftalarda uygulandığında, öğrencilerin yaşantılarına yakınlaşıldığında, öğrenmeleri daha kalıcı hale gelir.

FORUM TARTIŞMA TEKNİKLERİ Sorumluluk üstlendirir. Forum, aynı konu ile ilgili iki ya da daha çok konuşmacının katıldığı bir grup tartışma etkinliğidir. Tartışmaya açık ve gündemde olan bir konu, alanında iyi yetişmiş kişilerce dinleyiciler karşısında tartışılır. Tartışmacılar kendi aralarında tartışmazken, dinleyiciler kendi görüşlerini açıklama olanağı bulurlar. Böylece dinleyicilerin etkin katılımı sağlanmış olur. Uzman kişi ile dinleyiciler arasında Kavram gelişimine katkı sağlar. Kavram dağarcığını zenginleştirir. Kendi özelliklerini tanıma ve keşfetme fırsatı verir. Soru sorma becerisi kazandırır. Sorgulama ve kısmende olsa soyut düşünebilme yeteneğini kazandırır. Sorumluluk üstlendirir. Tartışabilme becerisi kazandırır. Zamanını etkili kullanabilme becerisi kazandırır.