ÖRNEK OLAY TEKNİĞİ Nedir? Amaçları nelerdir? Kullanıldığı Durumlar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ARAŞTIRMALARDA KAYNAK GÖSTERME TEKNİKLERİ
Advertisements

Öğretimde Kullanılan Teknikler (2)
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
FECRİ MASKAN ETKİN ÖĞRENME FECRİ MASKAN
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
Duran Uygur
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Buluş Yoluyla Öğrenme.
Kullanıldığı Durumlar? Tekniğin Dezavantajları?
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2.Hafta. Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
ROL OYNAMA.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Bilgisayar Destekli Öğretim
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
Öğretim Teknikleri - III
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
ÖĞRENME GALERİSİ.
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
Panel Ve Tartışma.
BEDEN EĞİTİMİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI(EŞLİ) ÖĞRENME YÖNTEMİ
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Eğitimde Program Geliştirme
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ÇOCUKLARINIZ DİYOR Kİ;
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
ÖRNEK OLAY ANALİZİ YÖNTEMİ
TARTIŞMA *Tartışma Türleri.
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ HaZIRLAYAN: ŞİRİN KÜBRA YILDIZ
KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE LABORATUAR KULLANIMI
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
ARAŞTIRMALARDA KAYNAK GÖSTERME TEKNİKLERİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
PROGRAMA SÜREKLİLİK KAZANDIRILMASI.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
21. YY BECERİLERİ.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

ÖRNEK OLAY TEKNİĞİ Nedir? Amaçları nelerdir? Kullanıldığı Durumlar Tekniğin Yararları Tekniğin Dezavantajları

Örnek olay Tekniği Bir öğretim tekniği olan Örnek olay; bir olayın yazılı veya sözlü anlatılarak veya bir film göstererek konu ile ilgili öğrencilerin çözümleme, öneri ve düşüncelerini ortaya koyma tekniğidir. Burada temel amaç, örnek olayın çözümlemesinin öğrenciler tarafından yapılmasıdır. Bu durum, öğrencilere, olaylara geniş boyutlu yaklaşma ve insanları bu yaklaşım içerisinde değerlendirme görüşünü kavratır.

Örnek olay tekniği, şu amaçları gerçekleştirmeye dayalıdır : 1. Bir olayla veya durumla ilgili sorunlar hakkında farklı görüşleri ortaya koymak, 2. Sorunlara çözüm yolu aramaya yardımcı olmak, 3. Bir olay, durum veya düşüncenin farklı açılardan yorumlanabileceğini göstermek, 4. Katılanların çözümleme yeteneğinin geliştirilmesine yardımcı olmaktır.

Örnek Olay Tekniğiyle Ele Alınabilecek Konular İnsanların kötü alışkanlıklarıyla ilgili olarak değişik örnek olay sorunları oluşturulabilir. Trafik canavarı örnek olay etkinliğini için çok uygulanılabilir bir konudur. Görgü kurallarıyla ilgili iyi bir örnek çocuklara çok etkili mesajlar verebilir. Zenginlik-fakirlik sorunları Anne ve Babaların çocuklar üzerine yanlış eğitimi

* Herhangi bir okul ortamında öğretmen-öğrenci arasındaki bir olay da iyi bir örnek olay teşkil edebilir. Bu noktada Ahmet arkadaşımızın bizzat yaşadığı bir olayı sınıf içersinde, üzerine tartışmak üzere paylaştık. Lise 2 öğrencisi olan Ahmet, laboratuar ortamında bilgisayarların ders dışında herhangi bir etkinlik için kullanılmaması gerektiğini bildiği halde, arkadaşlarıyla beraber oyun oynamaktadır. Bu esnada bayan bir öğretmenleri sınıfa girer ve oyun oynadıklarını görür, öğrencileri bir köşeye çekerek biraz azarladıktan sonra bir ceza verir. Bu noktada arkadaşımızın, olayın hemen ardından ne olduğunu kendisinin açıklaması yerine, sınıfça tahminlerde bulunmaya ve öğrencilerin bu durumu gözlerinde canlandırarak nasıl bir çözüm yolu izleyecek olduklarını sorduk. Ve çeşitli tahminlerden, olayla ilgili görüşlerin ardından arkadaşımız olayın devamını anlattı:

- Öğretmenleri onlar azarladıktan sonra, ceza olarak, sınıftan belirli bir miktar para toplayıp bir miktar boya aldıktan sonra okuldaki bir alanı boyamalarını söylemiştir. Arkadaşlarımız ise bunu gerçekleştirmiştir, ancak topladıkları paranın bir kısmını kendi ihtiyaçları için ayırmışlardır ve boyama işini de gereken ciddiyeti göstermeden ve en önemlisi derse ve hocaya olan bakışları değişmeden gerçekleştirmişlerdir. Bu da böyle bir ceza yönteminin pek de işe yarar olmadığını, davranış değişikliğinin öğrencinin hocaya karşı tutumuna, veya hocanın bakış açısına göre değişebileceğini göstermiştir.

Kullanıldığı Durumlar: Örnek olay tekniğinin kullanıldığı durumlar, şöyle sıralanabilir: 1. Konunun davranış biçimlerine dayalı olması, 2. Bir kararın çözümlenmesi, incelenmesi, değerlendirilmesinin istenilmesi, 3. Grubun küçük ve katılımcıların olayı inceleyebilecek düzeyde olması, 4. Eğitim kurumu politikasının bu tekniğin kullanılmasına elverişli olması ve personelin eleştirilere açık olması.

Örnek olay Tekniğinin Yararları: Örnek olay tekniği, katılanların birbirlerinin deneyimlerinden yararlanması; öğrencilerde sorun çözme yeterliğini geliştirmesi; olayın incelenmesi sonucunda geliştirilen ilkelerin öğrencilerde davranış değişikliğini sağlaması; öğrencilere, grup içerisinde tartışma, konuşma ve karşı görüşe saygı duyma yeterliği kazandırması gibi yararlar sağlamaktadır.

Örnek olay Tekniğinin Dezavantajları: Diğer taraftan, bu tekniğin; her konu ile ilgili örnek olay bulmanın güçlüğü, olayı rapor haline getirmenin ve sunmanın uzun zaman alması, uygulama amaçlarından sapma gibi olumsuz yönleri ve güçlükleri bulunmaktadır (Bülbül, 1991, s. 203).

Eylül Akar - 2005001 KAYNAKÇA: -Açıkgöz, Kamile Aktif Öğrenme,1. Baskı, İzmir, Eğitim Dünyası Yayınları,2002 -Demirel, Özcan “Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı”Ankara, Pegem Yayıncılık, Ekim 1999 -Küçükahmet, Leyla “Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım, Ağustos 2002 -Üstündağ, Tülay “Yaratıcılığa Yolculuk”, Pegem A Yayınları, Kasım 2002