ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ KARATAŞ TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
YAŞAR ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULU.
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
BAFRA OTELCİLİK VE TURİZM MESLEK LİSESİ
KÜLTÜR MÜDÜRLÜĞÜ. KÜLTÜR MÜDÜRLÜĞÜ ETKİNLİKLERİ Sosyal, sanatsal ve kültürel bir eğitim-öğretim merkezi olan Kültür Müdürlüğümüz, Öğrenci kulüpleri ve.

İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
T.C. DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULU. HEDEFİMİZ Öğrencilerimizi; Çağdaş bilgi ve mesleki beceri ile donatmak, Nitelikli, ahlaklı, kültürlü ve sorumlu.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
ÖĞRETİM DÖNEMİ PLANLAMALAR VE HAZIRLIKLAR.
Yapabildiklerimiz Yapabildiklerimiz
Türkiye'de Büyük Kentler Dışında Kurulan Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinin Özellikleri ve Kurulmakta Olan Bölümlere Öneriler 50.Kütüphane Haftası Doç.
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
26 ŞUBAT 2014 ÇANKIRI. 1- GENEL KONULARDA BİLGİ VERİLMESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI GÜZ DÖNEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ BAHAR YARIYILININ.
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BAHAR DÖNEMİ
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
Kafkas Üniversitesi Kadın Sorunları Araştırma Ve Uygulama Merkez Müdürlüğü Faaliyetleri Kafkas Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Öğr.Gör.Neriman.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
MAMAK KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ YGS BİLGİLENDİRME VE MOTİVASYON SEMİNERİ FARUK SÜZER PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
EDDY AKIM AYRIŞTIRICISI. MİSYONUMUZ, VİZYONUMUZ, TEMEL İLKE VE DEĞERLERİMİZ Atatürk ilke ve inkılâplarının rehberliğinde; sanayici, veli, esnaf ve sanatkârlarıyla.
18 Mart Yalova.  22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuş olan Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Öğretim.
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
Kastamonu-Çankırı-Sinop Meslek Yüksekokulları İşbirliği Toplantısı 15 Eylül Kastamonu Doç. Dr. Rıza Gürbüz Çankırı MYO Müdürü.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanlığı
T.C Hacettepe Üniversitesi DEĞİŞİM ÖĞRENCİLERİ TOPLULUĞU
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ. Daha iyi ölçme yapabilen, Öğrencilerin orta öğretim başarı puanını dikkate alan, Farklı puan türleriyle öğrencileri.
KASTAMONU HALK EĞİTİMİ MERKEZİ VE AKŞAM SANAT OKULU.
2015 YAMANTÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ ALAN VE BÖLÜMLER
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
HOŞGELDİNİZ FUNDA KÖROĞLU REHBERLİK SERVİSİ.
Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı
TURİZMDE EĞİTİM SORUNLARI
YGS – 1 PUANLI LİSANS PROGRAMLARI Puan Türü Aktüerya Bölümü YGS Taban PuanlarıYgs 1 Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
İÇ SINAVI.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK BÖLÜMÜNE HOŞGELDİNİZ
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
Müdür V. DOÇ. DR. Durmuş DAĞHAN
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Sosyal Bilimler Enstitüsü Eylül- 2017
elazığ organize sanayi bölgesi maden meslek yüksekokulu
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
YENİŞEHİR EVLİYA ÇELEBİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
TOKAT SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU
ESKİŞEHİR TEKNİK ÜNİVERSİTESİ HAVACILIK VE UZAY BİLİMLERİ FAKÜLTESİ HAVACILIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ Güncelleme Tarihi: Hazırlayan: Havacılık Yönetimi.
Büro Yönetimi ve Yönetici AsistanLIğI PROGRAMI
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
Geleceği İnşa Et….
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
İŞLETME FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ TANITIMI
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ KARATAŞ TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK YÜKSEKOKULU hoşgeldiniz...

Yüksekokulumuz… 94/6138 sayılı Bakanlar Kurulu kararı ile 24.08.1994 tarihinde kurulmuştur. Konaklama İşletmeciliği Bölümü ve Seyahat İşletmeciliği Bölümü 28.03.2002 tarihli Y.Ö.K. Yürütme Kurulu kararı ile açılmıştır. Konaklama İşletmeciliği Bölümü, 2003-2004 yılında 26 öğrenciyle eğitim-öğretime başlamıştır. Mayıs 2005’te Karataş Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu olarak isim değişikliği yapılmıştır. Ağustos 2005’ten itibaren Karataş’taki binasında eğitim-öğretimi sürdürmektedir.

Amacımız… Bir Eğitim Kurumu Olarak.. Ülkemiz turizm sektörünün ihtiyaç duyduğu temel işletmecilik bilgileriyle donanmış, yönetim anlayış ve becerisine sahip, bilgi teknolojilerini kullanabilen, iletişim, yaratıcılık ve sentezleme yetenekleri gelişmiş, teorik ve pratik mesleki bilgiye sahip, toplumsal değerlere saygılı orta ve üst düzey yönetici adayları yetiştirmektir. Bir Araştırma Kurumu Olarak.. Adana ili ve Doğu Akdeniz bölgesinin sahip olduğu doğal ve kültürel değerlerin sürdürülebilir turizm amaçlı kullanım şekillerinin araştırılmasına katkıda bulunarak, bölgenin ülke turizm performansına olan mevcut katkılarının arttırılmasına yönelik çalışmalara destek olmaktır.

Misyonumuz… Turistik hizmetlerin üretimi ve yönetimini gerçekleştirebilecek, girişimcilik ve yaratıcılık yeteneklerine sahip nitelikli işgücü yetiştirmek ve turizm araştırmaları yapmaktır.

Vizyonumuz… Sürekli geliştirdiği eğitim ve araştırma yeteneklerini kullanarak öncelikle yakın çevresinde temel turizm bilinci ve bilgi birikimi oluşturmak ve ardından bu birikimi uluslar arası düzeye taşımaktır.

Öncelikli Stratejik Amaç ve Hedefler Eğitim öğretim faaliyetlerinin kalitesini yükseltmek. Socrates/Erasmus gibi değişim programları ile öğrencilerin uluslararasılaşmasını sağlamak. Uluslararası bilimsel etkinliklere katılarak yüksekokulun bilimsel gelişimini uluslararası normlarla uyumlaştırmak., Öğrencilere sunulan sosyal hizmetlerin (barınma, beslenme, sağlık, spor, kültürel vb.) iyileştirilmesi ve memnuniyet düzeylerinin arttırılması için çalışmalar yapmak. Eğitim ve bilimsel etkinlikler yoluyla üretilen ve üretilecek olan işgücü ve bilimsel çalışmaların öncelikle Yüksekokulun yakın ve uzak çevresine faydalı olabilmesi için halkla ilişkiler, kamuoyu bilgilendirme, eğitim etkinlikleri düzenleme ve bu tip etkinliklere akademik kadromuzla destek vermek.

Öncelikli Stratejik Amaç ve Hedefler Üniversite yönetimi, üniversitenin diğer birimleri ve devlet kurumları ile uyumlu ve yakın ilişkiler içerisinde olmaya gayret gösterme ve bu kurumların ortak proje önerilerini uygun bulunduğu ölçüde desteklemek. Bölge içerisinde turizm sektöründe hizmet sunan işletmelerle yakın işbirliği içinde olmak. Toplum ve sivil toplum kuruluşları ile yakın ilişkiler içerisinde olma ve bu kitlelere yönelik bilgilendirme, tanıtma ve eğitim etkinlikleri yürütmek.

Genel Bilgiler… Fiziksel Yapı Yüksekokulumuz İdari ve Eğitim Öğretim hizmet binamız 2 (iki) ayrı bloktan oluşmaktadır. 1. Blokta idari ve eğitim hizmetleri binası zemin+3 kattan oluşmakta ve toplam kapalı alanı:3500 m2dir. Uygulama Otelimiz ise zemin+4 kattan oluşmakta ve 7500 m2 kapalı alana sahiptir. Yüksekokulumuz yaklaşık 35.000 m2 açık alan üzerinde kurulmuş bulunmaktadır.

Genel Bilgiler… Fiziksel Yapı Karataş Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Eğitim Alanları Türü Adet Kapalı Alanı (m2) Kapasitesi (Kişi) Sınıf 7 528.45 303 Bilgisayar Laboratuvarı 1 97.65 80 Diğer Laboratuvarlar 71.40 50

Genel Bilgiler… Fiziksel Yapı Karataş Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Sosyal Alanlar Türü Adet Kapalı Alanı (m2) Kapasitesi (Kişi) Kantin 1 71.40 100 Öğrenci Yemekhanesi 80 60 Açık Spor Tesisi 4 - Toplantı Salonu 70

Genel Bilgiler… Fiziksel Yapı Karataş Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Hizmet Alanları Türü Adet Kapalı Alanı (m2) Kullanan Sayısı (Kişi) Akademik Personel Çalışma Odası 12 277.2 9 İdari Personel Çalışma Odası 13 254.1 11

Genel Bilgiler… Fiziksel Yapı Karataş Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Ambar, Arşiv ve Atölye Alanları Türü Adet Alanı (m2) Ambar 2 46.2 Arşiv 1 23.1 Atölye 20

Genel Bilgiler… Tesisler Karataş Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Uygulama Oteli Adedi Birim Alan (m2) Toplam Alan (m2) Çift Kişilik Oda 41 20 940 Süit Oda 3 39 117 Bağlantılı Oda 6 Restoran 1 161 Cafè Bar 65,5 Toplantı Salonu 36,5 109,5 Konferans Salonu 2 170 340 Açık Yüzme Havuzu 385

Genel Bilgiler… Tesisler Karataş Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Uygulama Oteli Atıksu Arıtma Tesisi Çamaşırhane-Ütü Ünitesi Kazan dairesi Personel Yemekhanesi Tenis Kortları Basketbol ve Voleybol sahaları Açık hava diskosu

Akademik ve İdari Personel   Birimler Toplam Konaklama İşletmeciliği Seyahat İşletmeciliği Öğretim Üyesi 4 1 5 Öğretim Görevlisi Öğretim Görevlisi1 Okutman Araştırma Görevlisi İdari Personel İdari Personel2 Yardımcı Hizmetler 2 Yardımcı Hizmetler3 TOPLAM 16 17 1 Öğretim görevlisi 13/b ile Yüksekokulumuzda görevlendirilmiştir. 2İdari personel 13/b ile YADİM’de görevlendirilmiştir. 3Yardımcı Hizmetler Personeli 13/b ile Yüksekokulumuzda görevlendirilmiştir.

Genel Bilgiler… Öğrenci Durumu Karataş Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Konaklama İşletmeciliği Bölümü Sınıflar Kız Erkek Toplam İng.Hazırlık 39 73 112 1.Sınıf 40 55 95 1.Sınıf (2.öğretim) 37 65 102 2.Sınıf 26 42 68 3.Sınıf 41 67 4.Sınıf 47 114 215 343 558

Bölgemizde Turizm Eğitimi – Üniversiteler Akdeniz Bölgesinde Turizm Eğitimi (2012 ÖSYM Bilgileri) İl Üniversite Lisans Programı Kontenjan Mersin Mersin Üniversitesi Turizm İşletmeciliği Turizm İşletmeciliği (İ.Ö.) 103 Antalya Akdeniz Üniversitesi Konaklama İşletmeciliği Konaklama İşletmeciliği (İ.Ö.) Seyahat İşletmeciliği Seyahat İşletmeciliği (İ.Ö.) Yiyecek ve İçecek İşletmeciliği 82 52 Adana Çukurova Üniversitesi 108 Konaklama İşletmeciliği(İÖ) Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Turizm ve Otel İşletmeciliği Turizm ve Otel İşletmeciliği (İ.Ö.)

Bölgemizde Turizm Eğitimi – ÖSS Puanı Karataş Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Konaklama İşletmeciliği Bölümü Yıl ÖSS Puan Türü En Düşük En Yüksek Kontenjan 2010 YGS-6 312.317 370.116 103 2011 274.838 335.493 2012 249.810 316.804 108 (İÖ) 238.201 346.099

Konaklama İşletmeciliği Bölümü Yüksekokulumuzda, lisans düzeyinde eğitim veren, Konaklama İşletmeciliği ve Seyahat İşletmeciliği olmak üzere iki bölüm bulunmaktadır. Seyahat İşletmeciliği Bölümü henüz öğrenci kabul etmemektedir. Konaklama İşletmeciliği Bölümü örgün eğitim vermekte olup, eğitim dili Türkçe'dir. Bölüme, YGS-6 puan türü ile öğrenci alınmaktadır ve bölümün öğretim süresi birinci öğretim öğrencileri için bir yılı zorunlu İngilizce hazırlık olmak üzere toplam 4+1 (5) yıldır.

Konaklama İşletmeciliği Bölümü 2012-2013 öğretim yılında öğrenci alınan ikinci öğretimde İngilizce hazırlık programı uygulanmamaktadır. Dolayısıyla ikinci öğretim öğrencilerinin öğrenim süresi 4 yıldır. 2011-2012 girişli öğrenciler 60’ar iş günü olmak üzere iki yaz stajı yapmakla yükümlüdür. 2013 girişli öğrenciler öğretim yılının 8.yarıyılında dönem stajı yapmakla yükümlü olacaklardır.

Konaklama İşletmeciliği Bölümü 2002-2003 eğitim-öğretim yılında öğrenci almaya başlayan Konaklama İşletmeciliği Bölümü ise temel işletmecilik ve otel İşletmeciliği konularında eğitim vermektedir. Bölümün hedefi, turizm ve konaklama sektörünün ihtiyaç duyduğu yönetici kadrolarına aday elemanlar yetiştirmektir.

Konaklama İşletmeciliği Bölümü 2012-2013 eğitim-öğretim yılı itibariyle toplam 558 öğrencinin eğitim öğretim gördüğü Konaklama İşletmeciliği Bölümü, bu yıl yedinci kez mezun verecektir. 2013-2014 eğitim öğretim yılında birinci öğretime 60, ikinci öğretime 60 olmak üzere toplam 120 öğrenci kontenjanı teklif edilmiştir.

Konaklama İşletmeciliği Bölümü YIL MEZUN ÖĞRENCİ SAYISI 2007 12 2008 17 2009 29 2010 35 2011 31 2012 49 TOPLAM 173

2013-2014 Eğitim-Öğretim Yılı Ders Programı (2. , 3. ve 4 2013-2014 Eğitim-Öğretim Yılı Ders Programı (2., 3. ve 4. sınıf öğrencileri için) I. YARIYIL II. YARIYIL Genel Ekonomi I Genel Ekonomi II Genel Turizm I Genel Turizm II Matematik İstatistik Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı Temel Hukuk Atatürk İlkeleri ve İnk. Tarihi I Atatürk İlkeleri ve İnk. Tarihi II Türk Dili I Türk Dili II İngilizce I İngilizce II İşletmeye Giriş Yönetim ve Organizasyon Almanca/Fransızca

2013-2014 Eğitim-Öğretim Yılı Ders Programı (2. , 3. ve 4 2013-2014 Eğitim-Öğretim Yılı Ders Programı (2., 3. ve 4. sınıf öğrencileri için ) III. YARIYIL IV. YARIYIL Genel Muhasebe Konaklama İşletmeleri Muhasebesi Konaklama İşletmeleri Yönetimi Turizm Pazarlaması Pazarlama İlkeleri Konaklama İşletmelerinde Bilgisayar Uygulamaları Turizm Ekonomisi Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi Seyahat Acenteciliği ve Tur Operatörlüğü Kat Hizmetleri Yönetimi Önbüro Yönetimi İş İletişimi Yabancı Dilde Okuma ve Konuşma Almanca/Fransızca

2013-2014 Eğitim-Öğretim Yılı Ders Programı (2. , 3. ve 4 2013-2014 Eğitim-Öğretim Yılı Ders Programı (2., 3. ve 4. sınıf öğrencileri) V. YARIYIL VI. YARIYIL Konaklama İşletmelerinde Finansal Yönetim Turizm Coğrafyası Turizm Çeşitleri Turizm Hukuku Mutfak Hizmetleri Yönetimi Mesleki Yabancı Dil II Mesleki Yabancı Dil I İş İngilizcesi Seçmeli Mesleki Ders Turizm ve Çevre Almanca/Fransızca

2013-2014 Eğitim-Öğretim Yılı Ders Programı (2. , 3. ve 4 2013-2014 Eğitim-Öğretim Yılı Ders Programı (2., 3. ve 4. sınıf öğrencileri için) VII. YARIYIL VIII. YARIYIL İnsan Kaynakları Yönetimi Uluslar arası Turizm Rekreasyon Yönetimi Toplantı ve Özel Etkinlik Yönetimi Turizmde Girişimcilik Seminer Proje Yönetimi Seçmeli Mesleki Ders

2013-2014 Eğitim-Öğretim Yılı Ders Programı (2013 girişli öğrenciler için) I. YARIYIL II. YARIYIL Turizm Endüstrisine Giriş I İşletmeye Giriş Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi İktisada Giriş I İktisada Giriş II İşletme Matematiği İstatistik Atatürk İlkeleri ve İnk. Tarihi I Atatürk İlkeleri ve İnk. Tarihi II Türk Dili I Türk Dili II İngilizce I İngilizce II Alan Dışı Seçmeli Ders Almanca/Fransızca

2013-2014 Eğitim-Öğretim Yılı Ders Programı (2013 girişli öğrenciler için) III. YARIYIL IV. YARIYIL Konaklama İşletmeleri Yönetimi Konaklama İşletmelerinde Bilgisayar Uygulamaları Önbüro Yönetimi Kat Hizmetleri Yönetimi Yabancı Dilde Okuma ve Konuşma Mesleki Yabancı Dil I Turizm Coğrafyası Alan İçi Seçmeli Ders Alan Dışı Seçmeli Ders Almanca/Fransızca

2013-2014 Eğitim-Öğretim Yılı Ders Programı (2013 girişli öğrenciler için) V. YARIYIL VI. YARIYIL Mutfak Hizmetleri Yönetimi Etkinlik Yönetimi Mesleki Yabancı Dil II İş İngilizcesi Genel Muhasebe Alan İçi Seçmeli Ders Alan Dışı Seçmeli Ders Almanca/Fransızca

2013-2014 Eğitim-Öğretim Yılı Ders Programı (2013 girişli öğrenciler için) VII. YARIYIL VIII. YARIYIL Turizm İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi DÖNEM STAJI Rekreasyon Yönetimi Uluslar arası Turizm Turizm Hukuku Alan İçi Seçmeli Ders

2012 Yılında Öğrenci Değişim Programları İle Giden Öğrenci Sayısı Birimin Adı Gittiği Ülke Giden Öğrenci Sayısı Karataş Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Polonya 6

Araştırma ve Yayın Faaliyeti Yüksekokulumuzun akademik araştırma faaliyetleri her yıl artarak devam etmektedir. Bu faaliyetlerle ilgili olarak 2011-2012 eğitim öğretim yılı içerisinde 4’ü uluslararası 7’sı ulusal toplam 11 makale, 6’sı uluslararası 3’ü ulusal toplam 9 bildiri ve 8 kitap bölümü yayınlanmıştır. 2013 yılı içerisinde 1’i ulusal 1’i uluslar arası olma üzere 2 makale, 1’i uluslar arası 4’ü ulusal olmak üzere 5 bildiri yayınlanmıştır. Birçok resmi ve akademik toplantılara katılım gerçekleştirilmiştir. Eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri yanında Yüksekokulumuz, içinde bulunduğu bölgenin kalkınmasını sağlamak amacıyla halk eğitimi projeleri yaparak bölgenin turizm bilinç ve eğitim seviyesini yükseltmeye yönelik çalışmaları da planlamaktadır.

2012-2013 Yılı Faaliyet Bilgileri FAALİYET TÜRÜ 2012 Yılı SAYISI 2013 Yılı Sempozyum ve Kongre - 1 Konferans 4 Panel Seminer Açık Oturum Söyleşi Tiyatro Konser Sergi Turnuva Teknik Gezi 3 Eğitim Semineri TOPLAM 6 5

2012-2013 Yılı Yayınlarla İlgili Faaliyet Bilgileri YAYIN TÜRÜ (2012) SAYISI (2013) Uluslar arası Makale 4 1 Ulusal Makale 7 Uluslar arası Bildiri 6 Ulusal Bildiri 3 Kitap-Kitap Bölümü 8 - TOPLAM 28

Üniversiteler Arasında Yapılan İkili Anlaşmalar Üniversite Adı Anlaşmanın İçeriği The Witelon University of Applied Sciences in Legnica- POLONYA Öğrenci ve Öğretim Elemanı Değişimi Görlitz University of Applied Sciences - ALMANYA Northern Lithuania College LİTVANYA Poznan University College of Business - POLONYA The University College of Tourism and Ecology - POLONYA Uniwersytet Opolski – POLONYA University of Economy in Bydgoszcz - POLONYA

Bilimsel Araştırma Projeleri Önceki Yıldan Devreden Proje Yıl İçinde Eklenen Proje Toplam Yıl İçinde Tamamlanan Proje Toplam Ödenek (TL) DPT - TÜBİTAK A.B. BAP 1 8.000 DİĞER TOPLAM

Kurumsal Kabiliyet ve Kapasitenin Değerlendirilmesi Üstünlükler Yüksekokulun deneyimli bir üniversitenin içerisinde yer alması, Nispeten gelişmiş ve dışa açılım olanakları çok olan bir şehirde olması, Zorunlu yabancı dil eğitimi vermesi ve bu eğitimi gerçekleştirebilecek olanaklara sahip olması,

Kurumsal Kabiliyet ve Kapasitenin Değerlendirilmesi Üstünlükler Yeni eğitim-öğretim programları açmaya duyarlı olması, Öğretim elemanlarının yetişmesini ve akademik yönden gelişmesini destekleyen bir yönetimin olması, Her dönem sonunda öğrencilere, eğitim-öğretim kalitesini ve öğretim elemanının performansını değerlendirme fırsatının sunulması, Eğitim-öğretimi destekleyecek bir uygulama otelinin olması.

Kurumsal Kabiliyet ve Kapasitenin Değerlendirilmesi B- Zayıflıklar Yüksekokulun ana yerleşkeden (Balcalı’dan) fizyolojik ve psikolojik olarak uzakta olmasının öğrenciler üzerinde olumsuz etki yaratması, Yüksekokul yerleşkesinin kent kültürü gelişmemiş bir bölgede yer alması, Mesleki eğitim verecek öğretim üyesinin azlığı,

Kurumsal Kabiliyet ve Kapasitenin Değerlendirilmesi Gerek öğrencilerin, gerekse öğretim elemanlarının çevreyi ve bölgeyi tanımaları amacıyla düzenlenen eğitsel gezilerin yetersiz olması, Sektörden tecrübeli insanların çağırılarak seçmeli ders anlattırma veya bu kişilerin deneyimlerini paylaşarak bilgilendirici konuşmalar yapmak üzere yüksekokula davet edilmesi girişimleri önünde maddi engellerin olması.

ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ KARATAŞ TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK YÜKSEKOKULU teşekkür ederiz...