YAŞAYAN İNGİLİZCE.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gösterip Yaptırma Yöntemi
Advertisements

ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Genel Öğretim İlkeleri
2.HAFTA ETKİLİ BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay Memiş
Duran Uygur
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
HAKKIMIZDA Tam zamanlı İngilizce eğitimi English Kids Academy ile artık çok kolay Kurumumuz 1981 yılından beri yayıncılık alanında edindiği tecrübeyi.
ÖZGÜN MATERYAL GELİŞTİRME VE ÖRNEK UYGULAMALAR
Eğitim Öğretimde Planlama
Nasıl Öğreniriz?. Hepimiz vücudumuza dışarıdan gelen etkileri içsel olarak ifade etmek amacıyla kullandığımız beş duyuya sahibiz.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
Bilgi aktarma. NEYİ öğrenecekler? NASIL öğrenecekler? NEREDE öğrenecekler? UYGULAMA Öğretmen Öğrenciler Rehber Lider Temel kavramları anlarlar, Yorumlar.
Teknolojideki hızlı gelişmeler öğretme ve öğrenme ortamlarında hızlı değişime ve çeşitliliğe yol açmaktadır. Bireysel öğrenme ortamındaki çeşitliliğin.
Ders Etkinlikleri Hazırlama
MERHABA.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
EĞİTİMDE MATERYALİN YERİ VE ÖNEMİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Kemal ŞENTÜRK Biyoloji
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLARIN ÖNEMİ VE KULLANIMI
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğrenme Öğretme Süreci
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
Professor Kay Livingston İstanbul. İskoçya’daki Dil Politikası Avrupa Birliği’nin 1+2 modeline dayalı olarak okullarda dil öğretimi ile ilgili bir.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
HOŞGELDİNİZ Bayram KOÇ.
SINIF YÖNETİMİ.
GÜNDEM: 1. Toplantının açılışı, oklama kağıdının imzalanması. 2. Birinci dönem çalışmalarının değerlendirilmesi. 3. Okuma – yazma öğreniminde sınıfın.
Çoklu Zekâ Kuramının Öğrenme-Öğretme Süreçlerine Yansıması.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Probleme Dayalı Öğrenme
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
SINIF YÖNETİMİ.
Öğretimde Materyal Kullanımı
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
SINIF YÖNETİMİ VE HAFIZA.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Öğretimin Planlanması
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI. PLAN Bir düşünceyi, bir işi ve tasarıyı sonuçlandırmak için önceden belirtilen hususların çizgi resim ve ya yazıyla gösterilmesidir.
Sunum transkripti:

YAŞAYAN İNGİLİZCE

ENGLISH VIDEO SERIES Her birimiz özgün varlıklarız, çocuklarımız da öyle. Her çocuğun farklı öğrenme yolları, farklı yetenekleri vardır. Eğitim sisteminin genel yaklaşımından dolayı, bilgi her çocuğa aynı şekilde verilir ve her çocuktan aynı derecede başarı beklenir.

ENGLISH VIDEO SERIES Bu zorlayıcı koşulların altında bunalan, başarısızlık korkusuyla kıvranan çocuklarımızın, zaman zaman motivasyonlarının kırılarak, yabancı dil öğrenmeye karşı başlangıçtaki isteklerinin azaldığını gözlemleyebiliyoruz.

ENGLISH VIDEO SERIES Yabancı dil öğretiminde görsel araçların kullanılması, aktif duyu organlarının etkinliğini artırmakta dolayısı ile öğrenimi kolaylaştırmakta, hızlandırmakta ve öğrencileri isteklendirmektedir.

ENGLISH VIDEO SERIES Geleneksel yabancı dil öğretim yöntemleri, dil öğretiminde beklenilen başarıyı sağlayamamıştır. Öğretmen merkezli olan bu sistemde öğrenciler genellikle ikinci plandadır. Öğretmenin, öğrencilerin farklı duyularına yönelik etkinlikler kullanarak ders anlatmaması öğrencilerin yabancı dil derslerine karşı olan ilgisini azaltıp, motivasyon eksikliği yaşamalarına sebep olmaktadır.

ENGLISH VIDEO SERIES Yabancı dil öğretiminin kalitesini arttırmak ve öğrencileri isteklendirmek için öğrencilerin uyarıcılarını harekete geçirmek gerekmektedir. Bundan dolayı yabancı dil öğretiminde kullanılacak görsel araçlar öğrencilerin görsel duyularını uyararak öğretimin daha etkili olmasını sağlamaktadır.  

ENGLISH VIDEO SERIES Yabancı dil öğretiminde kullanılan görsel araçlar sınıf içerisinde doğal bir ortamın oluşmasında öğretmene yardımcı olmaktadır. Gerçek ortamlara yakın bir düzen içerisinde yabancı bir dili öğrenmek öğrencinin ilgisini çekmektedir. 

ENGLISH VIDEO SERIES Farklı zeka türlerinin bir sonucu olarak insanlarda bireysel farklılıklar görülmektedir. Bireysel farklılıkların bu derece çok çeşitli olması, eğitim sisteminde çoğulcu yöntemlerin kullanılmasını zorunlu kılmıştır. Çünkü her insan, aktif olarak kullandığı zekaları ile özel bir karışıma sahiptir. 

ENGLISH VIDEO SERIES Bu nedenle yabancı dil öğretim derslerinde kullanılacak materyaller, farklı zeka türleri dikkate alınarak hazırlanmalı ve kullanılmalıdır. Görsel zekaya sahip öğrenciler söz konusu olduğuna göre görsel araçların yabancı dil öğretimindeki önemi daha iyi anlaşılmaktadır.

ENGLISH VIDEO SERIES Görsel zekâya sahip olan insanlar görsel dünyayı tam olarak anlama ve idrak edilen bilgiler arasında geçiş sağlama becerisine sahiptir.  Resimlere, şekillere ve çizgilere diğer insanlara nazaran daha duyarlı olan bu öğrenciler, görsel materyaller vasıtasıyla yapılan öğretimlerde daha başarılı olabilmektedirler. Öğretimde yapılan görsel aktiviteler öğrencileri dinlendirmekte kaybolan veya azalan motivasyonu yeniden canlandırmaktadır.

ENGLISH VIDEO SERIES Görsel araçlardan bazılarının işitsel olma özeliği de vardır. İnsanların görme duyularıyla beraber işitme duyularını da uyaran bu araçlarla yapılacak yabancı dil öğretimi, öğrenmenin daha kalıcı olmasını sağlar. 

ENGLISH VIDEO SERIES Bazı araştırmalara göre zaman faktörü sabit tutulduğunda hatırlama oranları şu şekildedir; insanlar okuduklarının %10’ unu, işittiklerinin %20’sini, gördüklerinin %30’unu, görüp işittiklerinin %50’ sini, söylediklerinin %70’ ini, yapıp söylediklerinin %90’ını hatırlamaktadırlar. Öğrenmede aktif olan duyu organlarının sayısı arttıkça öğrenmenin kalıcılığı da aynı oranda yükselmektedir. En etkili yöntem öğrenme sırasında aktif halde olunan yaparak ve yaşayarak öğrenmedir.

ENGLISH VIDEO SERIES Yabancı dil derslerinde öğretilen teorik bilgilerin uygulamadaki şekillerinin gösterilmesi için derslerin videolarla desteklenmesi gerekmektedir. Video, hem bir bilgi deposu hem de iyi bir gösteri aracıdır. Gerçek hayatın en iyi şekilde sergilenmesini sağlar. Videoda ses ve görüntü bir bütün halinde verilir. Böylelikle öğrencilerin iki önemli duyu organı harekete geçirilerek konunun daha kolay anlaşılması sağlanır.

ENGLISH VIDEO SERIES Öğrencinin video yardımıyla yabancı dil dersinde teorikte gördüğü bir diyalogun gerçek yaşamda nasıl uygulandığını görmesi, duyması o dilin yapısını kavraması açısından önemlidir. Öğrenciler video yardımıyla öğrenilen dilde kullanılan beden dilini ve mimik hareketlerini kullanmayı da öğrenirler. Video ile yabancı dil dersleri öğretimi daha ilgili, pratik, sürekli ve kalıcı kılmaktadır. Yabancı dil öğretimi derslerinin videolarla desteklenerek öğrenci dikkatinin derse çekilmesi gerekmektedir.   

ENGLISH VIDEO SERIES Öğrencilerin ilgileri, kültürleri, yaşam tarzları, inançları dikkate alınmalı izletilecek videolar buna göre planlanmalıdır. İlginç videolar dersi olumlu etkiler. Görsel yönü yüksek olan videoların yabancı dil öğretiminde etkin ve doğru yöntemlerle kullanılması öğrenmeyi öğrencinin ilgisini derse çekerek öğrenmeyi hızlandırmaktadır. 

ENGLISH VIDEO SERIES Tüm bu verilerden yola çıkarak ve öğrencilerin aktif katılımla daha iyi öğrenebildiklerini göz önünde bulundurarak, Doğa Koleji öğrencilerine özgü bir «İngilizce Video Serisi» projesi tasarladık. Hazır kitaplar ve filmlerden oluşan materyaller yerine, öğrencilerin aktif olarak rol aldıkları, yıllık İngilizce müfredat planına paralel olarak çekilecek, her bölümde ayrı bir temanın işlendiği, gerekirse serinin sonunu öğrencilerin çekeceği bir video dersi projesidir.

Doğal ortam, materyaller ve temalar : ENGLISH VIDEO SERIES Doğal ortam, materyaller ve temalar : Önceden belirlenerek çekilip derslerde kullanılabilir; YA DA Konu başlıkları altında, öğrencilerin her hafta o konuya ilişkin gruplar halinde , oyuncuları, senaristleri, yönetmenleri vs. kendi aralarından iş bölümüyle oluşturdukları kadroyla çekebilir, sınıf ortamında gruplar halinde sunup, konuyla ilgili alıştırma ve aktiviteler yapabilirler.

ENGLISH VIDEO SERIES Yaşayarak, doğal ortam oluşturarak ve aktif olarak kullanma şansına sahip oldukları dil, böylelikle «yabancı dil» olmaktan çıkarak, ilgi ve heyecanla takip ettikleri «ana dil» algısını hissettireceğinden, öğrenme süreci çok daha eğlenceli, ilgi çekici ve hızlı olacaktır.

İLGİNİZE TEŞEKKÜR EDERİZ. DOĞA KOLEJİ ATAŞEHİR OXFORD ORTAOKUL İNGİLİZCE BÖLÜMÜ