MAVİ BAYRAK AYRICALIKLI BELDE BİTEZ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DERSİMİZ : HAYAT BİLGİSİ KONUMUZ : YÖNÜMÜ NASIL BULUYORUM?
Advertisements

Sesinden Tanıyabilir miyiz ?
ENERJİ: Bir cismin iş yapabilme yeteneğine enerji denir
Beyaz Işık Gerçekten Beyaz mıdır?
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
Bilimsel Proje Hazırlamanın Basamakları
En sevilen komplo teorisi: “Ay”a iniş gerçek mi?”
Grup A Stratejik Araştırma Servisi Sunar
KOMPOZİSYON İyi bir fotoğraf çekebilmek için önce iyi kompozisyonun temel öğeleri öğrenilmelidir. Bu öğeler, doğal düşünce sisteminin parçası haline geldiği.
Harika fotoğraflar için ipucuçları
FOTOĞRAF Gözde Özendi.
Işığa duyarlı malzemenin, ışığa karşı gösterdiği tepkimeye veya herhangi bir yöntemle görüntü oluşmasına pozlama denir.
Bu 10 arkadaş en güzel fikrin Eğitim Fakültesinin ön kapısında fotoğraf çekinmek olduğunu düşünürler ve okul bitmek üzere olduğundan bu işi her hafta yapmaya.
Fotoğraf Çekerken Dikkat Edelim Yanlışlar ve Doğrular
Panaromik Fotoğraf.
İHLAS HABER AJANSI FOTOĞRAF EĞİTİMİ
ZONE SISTEM Ansel Adams Dr. Şükrücan Baytan
Canlı nedir?Cansız nedir?
Elektromanyetik Dalgalar
Görüntü Kayıt Formatları:
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
IŞIK OYUNLARI: GÖLGELER
Günümüzden 2000 yıl önce İtalya’nın Pompei Bölgesi’nde insanlar,evleri süslemek amacıyla bu tarzda resimler yapmaya başlamışlardır. O yıllardan biraz.
ENERJİ: Bir cismin iş yapabilme yeteneğine enerji denir
AY DEDE.
DiŞ DOKTORU Diş hekiminin odasına giren genç ve güzel kadın:
İlk Öyküm.
Portre Fotğrafları.
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
GÖRSEL ESTETİK IŞIK VE RENK Yusuf Kadri Şirinkan.
ÇİRKİN ÖRDEK YAVRUSU …
Fotoğraf Stüdyosu Temel Ekipmanları
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
NOKTALAMA İŞARETLERİ ... ? . ‘’ , !.
BÖLÜM 6.
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK KOMPOZİSYON.
EMPATİ NEDİR?.
GÖKYÜZÜ HEDEF VE HEDEF DAVRANIŞLAR KONU ANLATIMI DEĞERLENDİRME
Brifing ve Sunum Hazırlama Teknikleri
İHLAS HABER AJANSI FOTOĞRAF EĞİTİMİ
ANLATIM TEKNİKLERİ Dört tane anlatım tekniği vardır!!! AÇIKLAMA
Bütün maddeler tanecikli yapıya sahiptir. Taneciklerin hareketi ile maddenin ısınması arasında bir ilişki var mıdır?
Işık Maddenin fiziksel yapısındaki atomik etkileşim sonucu oluşan elektromanyetik saçılımdır. Herhangi bir dalganın iki temel özelliği dalga boyu ve frekansıdır.
Uzak bir ormanın yamacında bir ördek yaşarmış
BİZ KİMİZ ? Önce Uçuş Emniyeti ve Güvenlik bilinci ile Havadan Görüntüleme, Havadan Tanıtım ve Reklam vb. hizmetlerini.
CANIN KUŞLARI Can, o gün annesine ne kadar çok sıkıldığını anlatıyordu: — Neden oyuncaklarınla oynamıyorsun? diye sordu annesi. — Ama onlar benimle oynamıyorlar.
MEVSİMLİK ÇİÇEKLER.
Hazırlayan: Muharrem Toptaş.   Bilgisayar öncesi en basit tabiri ile kağıda çizilen karakterlerin, sayfaları hızlıca döndürülmesiyle oluşturulan ufak.
Keloğlan ve Kuyu Bir varmış, bir yokmuş. Evvel zaman içinde, kalbur saman içinde, bir Keloğlan’la ninesi varmış. Bunlar çok yoksul insanlarmış. Keloğlan’ın.
Temel Fotoraf Bilgileri, Siyah Beyaz Karanlık Oda ve İleri Fotoraf Teorileri ders notları Filtreler Ders notları Tülin Çoruhlu.
ANLATIMDA TEMA VE KONU TEMA KONU Ana Düşünce.
60. YIL ANADOLU İLKOKULU SU KAŞİFLERİ MAVİNİN KORUYUCULARI.
Ders 3 Kavramların sunulması
Hazırlayan İSMAİL ŞAHİNER
Fotoğraf Çekerken Uyulması Gerekli Olan Temel Kompozisyon Kuralları
CANLILARIN SINIFLANDIRILMASI
FOTOĞRAFTA ALAN DERİNLİĞİ
BULUT SINIFI OKULUM VE BEN Tarih/Sayı: Ekim 2017/1
BTEP222 Animasyonla Hikaye Anlatımı
FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ
KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİRİMİ
ÖZGEÇMİŞ İŞ ARAMA MÜLAKAT İŞ HAYATI VİDEO KARİYER KAMPÜSTE ARA Ana SayfaAna Sayfa İş hayatı Etkili konuşmanın 7 yoluİş hayatı Etkili konuşmanın 7 yolu.
AÇIK-KOYU / IŞIK GÖLGE.
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
KOMPOZİSYON Resimde kompozisyonun manası asrın ikinci çeyreği içinde daha genişlemiştir. Eskiden, kompozisyon kelimesi, içinde figür bulunan resimlere.
FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ ESMA ERDOĞANLI 11/G
Sunum transkripti:

MAVİ BAYRAK BİLİNÇLENDİRME ETKİNLİKLERİNİN FOTOĞRAFLANMASINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER

MAVİ BAYRAK AYRICALIKLI BELDE BİTEZ

FOTOĞRAF ÇEKİLİRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER İster dijital, isterse kimyasal (analog) fotoğraf makinesi olsun, aslında fotoğrafı çeken cihaz değil, fotoğrafçının kendisidir. Bir fotoğraf, alelacele ve düşünmeden çekilmemelidir. Yani bir fotoğrafçı, çerçeveyi önce kafasında çekmeli, senaryosunu oluşturmalı, ışık şartları ve zamanlamasını yapmalı , ondan sonra deklanşöre basmalıdır.

Çevre eğitim etkinliklerini belgelendirilmesinde ve dosyalanmasında kullanılan fotoğraflar büyük önem teşkil etmektedir. Etkinlik olarak bir çok çevre eğitim etkinliği yapılsa da bunların uygun şekilde fotoğraflamadığımız takdirde yapılan etkinliğin önemi ve anlamı istenildiği şekilde ifade edilemez. Dolayısıyla yapılan etkinlikler resmedilirken etkinliği özet bir şekilde belgeleyecek fotoğrafların çekilmesine mutlaka dikkat edilmesi gereken en önemli konulardan biridir. Fotoğraflarda yapılan etkinliğin konusuna dikkat çekecek afiş, pankart vs. bulunmasına önem verilmelidir. Aşağıda fotoğraf çekilirken ve özellikle çevre eğitim etkinlikleri fotoğraflanırken uyulması gereken konular maddeler halinde açıklanmıştır.

1. IŞIĞA DİKKAT EDİN Işık, bir fotoğraf için hemen her şeydir. Işığın fazla olması, "patlama" tabir edilen duruma yol açar yani fotoğrafın belli kısımlarında renkler fazla açık olur, hatta o bölgedeki detaylar kaybolur. Bir fotoğraf sadece çok ışık aldığında bozulmaz, az ışık alınca da bozulur. Gündüzün en güneşli saatlerinde fotoğraf çekmek pek doğru değildir. Çevre eğitim etkinlikleri genellikle gündüz yapıldığı için, etkinliğin yapıldığı zaman diliminde güneş ışığının geliş açısına dikkat edilmelidir. Fotoğrafı çeken kişi güneş ışığını arkasına alarak fotoğraf çekmelidir.

2. KOMPOZİSYONU SADELEŞTİRİN Bir fotoğrafta kompozisyon yani çerçevelenen kesim, ne kadar az objeden oluşursa, o kadar temiz bir görüntü oluşur ve fotoğraflanan obje, daha öne çıkar. Bu sebeple özel olarak istenmiyorsa, kompozisyon mümkün olan en sade halindeyken çerçevelenmelidir. Mümkün olduğunca yapılmakta olan çevre eğitim etkinliğinin ana temasını oluşturan unsurlar fotoğraf karesinde bir araya getirilmesi amaçlanarak çekim yapılmalıdır.

3. ANI (HAREKETİ) YAKALAYIN Eğer çevre eğitim etkinliği sırasında hareketli bir obje çekiyorsak, onun en etkileyici, zirvedeki hareketini fotoğraflamak gerekir. Örneğin bir çocuğun topa vurduğu anı düşünün. Topu ayaktan çıkarken fotoğraflayabilmek zordur ama en güzel sonucu verir. Bu bazen top oynayan bir çocuk, bazen suya atlayan bir kurbağa, bazen de uçan bir kuşun avına dalışı olabilir. Fakat unutmamak gerekir ki, bu çok iyi bir zamanlama gerektirir.

4. OBJELERİ ÇERÇEVEYE YERLEŞTİRİN Bir karede objeler, merkeze yerleştirilmezse, genelde daha etkili sonuçlar alınır. Eğer bir obje çok kıyıda kalmışsa, hoş görüntü olmaz, benzer şekilde tam ortalanmış görüntü de pek hoş durmamaktadır. Eğer obje bir yöne hareketliyse, onu, "önü açık" şekilde fotoğraflamak daha doğrudur. Örneğin sağa doğru giden bir gemiyi, soldaki elipslerden birisine yerleştirmek ve önünde açık bir alan bırakmak, fotoğrafa boyut katar.

Yukarıdaki tabloda elipslerle belirtilen alanlar, altın noktalar olarak bilinir. Objeyi bu noktalardan bir tanesine denk gelecek şekilde konumlandırmak ve öyle çerçevelemek daha hoş bir kare sunar.

5. OBJEYE (GEREKTİĞİ KADAR) YAKLAŞIN Çevre eğitim etkinliğinde fotoğrafı çekerken, vurgulanmak istenen nesneye, kişiye veya etkinliğin ana temasını oluşturan unsurlara mümkün olduğu kadar yaklaşmak gerekir. Yaklaşmaktaki amaç, objeyi veya ana temayı mümkün olduğunca öne çıkararak, onun detaylarını sunmak olmalıdır.

6. AÇI BELİRLEYİN Fotoğrafları genelde "gözümüzün gördüğü" açıyla çekmek daha doğrudur ama bazen çok ilginç fotoğrafları, değişik açılarla çekmek, çok sempatik sonuçlar yaratabilir. Bu tip açılandırmalarda, biraz dikkatli olmak gerekir. Açı yakalamak adına, fotoğrafın havasını mahvetmemek, sempatikliği yok etmemek, anlaşılabilirliği bozmamak gerekir. Ancak yapılan çevre eğitim etkinliğini farklı açılarla fotoğraflamak sıradan bir kareyi bile daha vurgulu bir hale getirerek dikkatleri o konu üzerine yoğunlaştırır.

7. ÖN VE ARKA FONLARI DOĞRU SEÇİN Fotoğraftaki objeye ön veya arka fon sağlamak, o fotoğrafa derinlik katar. Genellikle arka fonu değiştirme şansımız olmaz ama ön tarafa bulunduğumuz noktayı değiştirerek bir şeyler katabilme şansımız olur. Bu da fotoğrafa bir derinlik katacaktır. Örneğin dalların arasından çekilen bir binayı düşünün. Önde sağ ve solda yada yukarı ve aşağıda yer alan ve varlığı çok öne çıkmayan dallar, asıl objeye bir yönlendirme yapacak, fotoğrafa üç boyutlu bir hava katacaktır. Kullanılan arka ve ön fonlar yapılan çevre eğitim etkinliğinin vurgusunu arttırır.

8. GEREKTİĞİNDE FLAŞ KULLANIN   Flaş, her zaman gece veya düşük ışıkta kullanılmaz. Bazen güneşin çok yoğun olduğu zamanlarda da flaş kullanmak iyi sonuç verebilir. Buna dolgu flaşı denir ve amacı kareyi aydınlatmaktan ziyade, az bir ışık etkisiyle, gereksiz gölgeleri yok etmektir. Dolgu flaşı kullanmak gerçekten çok zor bir konudur. Bunun için pozlama ayarlarının doğru yapılması gerekir aksi takdirde, zaten çok aydınlık olan görüntü, bu sefer bembeyaz çıkabilir. Unutmamak gerekir ki, dolgu flaşının anlamı, gölgeleri aydınlatıp, oradan da detay almak ve yüksek ışıktaki kontrast fazlasını düşürmektir.

9. GEREKTİĞİNDE FOTOĞRAF KARESİNDE CANLI BULUNMALI Bir fotoğraf karesi, içinde bir canlı ve özellikle insan varsa, daha etkili olmaktadır zira o canlı veya insan, o fotoğrafın konusunu oluşturmaktadır. Örneğin bir gün batımını düşünelim. Gün batımında harika bir kızıllık, bir kayaların üzerinden denizi gören bir mekan, hoş bir ağaç var ve bunu fotoğraflayabilirsiniz. Bir fotoğrafı olduğundan daha güzel hale getiren objeler genelde insanlar ve canlılardır. Örneğin yavru bir kedi veya köpek, büyük bir kedi veya köpekten daha etkili sonuç vermektedir.

10. DÜŞÜNEREK FOTOĞRAF ÇEKİN Son olarak fotoğrafı çeken kişi, iyi bir fotoğraf çekmek istiyorsa, önce gözleriyle çekmelidir o kareyi, rastgele çekim yapmadan çekmek istediği kareyi aklında şekillendirmeli, vermek istediği mesajı temel almalıdır. Yapılan çevre eğitim etkinliği fotoğrafları "rastgele çekim" havasında değil de, "düşünerek çekim" havasında yapılır ise, diğer kişilere iletilmek istenilen mesaj, yapılan etkinliğin önemi daha güzel ifade edilmiş olur..