DİDEM GÖRGÜLÜ ÖZGE ÇELİK ÜLKELER : AMERİKA İNGİLTERE YENİ ZELANDA ÇİN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA
Advertisements

Alakalı müşterileri hedefleyin. Google ile Yeniden Pazarlama Google ile Yeniden Pazarlama. Zaten işinize ilgi gösteren müşterileri hedefleyin.
Google Analytics Nedir?
E-TİCARET SATIŞ SİTELERİ. E-TİCARET “Doğrudan fiziksel bağlantı kurmaya ya da fiziksel değiş tokuş işlemine gerek kalmadan tarafların elektronik olarak.
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
Otelinizi Buluta Nasıl Katılır?
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
ARAŞTIRMAÖNERİLERİRESEARCHLAYOUT DbaseCATI. 2 MODEL YAPISI CATI (Computer Aided Telephone Interview), Bilgisayar destekli telefonla anket sistemidir.
(İNTERNET SAYFALARI YÖNETİMİ)
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
1 “Selas-KALITATIF” GRUP GÖRÜŞMELERİ MODELİ. Selas-KALITATIF Modeli “Paket Çözüm” “Selas-KALITATIF” Soyut kavramların, somut bilimsel temellere oturtulması.
HAFTA I.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Yeni Pazarlama Teknikleri
Pazarlama Araştırması
Pazarlama Araştırması Verilerinin Sınıflandırılması-II
Yararlı Mı? İNTERNETTE ALIŞVERİŞ Zararlı Mı?.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Pazarlama Giriş 1 1.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
E-ÖĞRENME SİSTEMİNİN HİZMET İÇİ EĞİTİMDE KULLANILMASI VE E-ÖĞRENME SİTELERİNİN KULLANIM KOLAYLIĞI AÇISINDAN İNCELENMESİ Yasemin BOY Yaşar ARSLAN Doç. Dr.
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
CEO Web Sitesi Kurduğu Üyelerine, –Sanal kimlik ( vb.) –CV ve iletişim bilgilerini güncel tutmak –Eğitici ve bilgilendirici.
20.UPK ● Prof.Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN ● Yrd.Doç.Dr. Tolga TORUN ● Yrd.Doç.Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU.
Yrd. Doç. Dr. Cemalettin DEMİRELİ
ÖZEL ALIŞVERİŞ SİTELERİNDE YAŞANAN BİLİŞSEL ÇELİŞKİ VE YENİDEN SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ Yrd.Dç.Dr. Hilal ÖZEN Melike ALTINGÜL.
Tedarikçi Firma Sunumu
Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
Spor ve Etkinlik İçin Pazarlama Eylemleri (Çabaları)
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
1 E-Ticaret ve Güvenli Ödeme Kısım I. E-Ticaret Kısım II. Güvenli Ödeme Umur YILMAZ Comtech Tic. Ltd
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
8 Pazar Bölümleri ve Hedeflerin Belirlenmesi
TEMEL KAVRAMLAR İnternet ve İnternet Bankacılığı
Showrooming: Mağaza İstismarı Erdal ÜNSALAN (Amasya Üniversitesi) Mustafa ÜNSALAN (Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi)
Mobil İnternet, Tüketici Materyalizmi ve Alışveriş Bağımlılığı: Alışveriş Motivasyonlarının Düzenleyici Etkisi Üzerine Bir Araştırma Arş. Gör. A.Bengi.
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
ALGILANAN RİSK VE TÜKETİCİ ETNOSENTRİZM EĞİLİMİNİN YERLİ MARKA CEP TELEFONLARINA KARŞI TUTUM ÜZERİNDE ETKİSİ Mustafa Bilgehan Kutlu, Cumhuriyet Üniversitesi.
Ayşegül ARSLAN.
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ PAZARLAMA BÖLÜMÜ
SENİ TANIYORUM ve NEYE İHTİYACIN OLDUĞUNU BİLİYORUM!
ALİBABA GROUP Hazırlayan : Mehmet özdemirler
Marka Hikayesi Betül GÜLER
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Yeni Turist • daha sık ve kısa süreli tatile çıkıyor,
E - MIY. E - MIY Ülkemizden Veriler… ….. internete erişimi olan insan …..facebook kullanıcısı Haftalık 21,5 saat……internette geçirilen.
Erasmus Staj Hareketliliği
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
TÜRKİYE'DE ERGEN PROFİLİ
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

İNTERNETTEN ALIŞVERİŞ YAPAN KİŞİ PROFİLLERİ VE ÜLKELER ARASINDAKİ FARKLILIKLARI DİDEM GÖRGÜLÜ ÖZGE ÇELİK ÜLKELER : AMERİKA İNGİLTERE YENİ ZELANDA ÇİN BREZİLYA BULGARİSTAN

İÇERİK ÇALIŞMANIN AMACI HİPOTEZLER YÖNTEM SONUÇLAR ÇIKARIMLAR GELECEK ÇALIŞMALAR VE SINIRLAMALAR

ÇALIŞMANIN AMACI 6 ülkede ( Amerika, İngiltere, Yeni Zelanda, Çin, Brezilya, Bulgaristan) kişilerin tutum, motivasyon ve demografik özelliklerini inceleyerek, online alışverişte ülkeler arasındaki farklılıkları saptamak.

HİPOTEZ - 1 CONVENIENCE - RAHATLIK “ İnternetten alışveriş yapan kişiler daha rahat insanlardır.” Alışverişe daha az zaman Alışveriş yapılan yer seçiminde esneklik Daha az fiziksel efor Reklam ve promosyona duyarlı

HİPOTEZ - 2 INNOVATIVENESS - YENİLİKÇİLİK “İnternetten alışveriş yapan kişiler yeni ürün ve hizmet kullanımında daha istekliler.” Actualizer - Experiencer Aktif Yenilikçi Alışverişte seçici Modern Maceracı Modayı Takip Eden

HİPOTEZ- 3 RISK AVERSION – RİSKTEN KAÇINMA “İnternetten alışveriş yapan kişilerin riskten kaçınma seviyeleri daha düşüktür.” Online alışverişte ve alışverişin tekrarlanma sıklığında, riski tolere edebilme önemli bir etkendir.

HİPOTEZ - 4 VARIETY SEEKING – ÇEŞİTLİLİK ARAYIŞI “ İnternetten alışveriş yapan insanlar yapmayanlara kıyasla çeşitlilikten daha çok hoşlanırlar.” Sürekli tercih ettikleri ürün ve marka mevcutken farklı ürün ve marka deneme isteği

HİPOTEZ - 5 IMPULSIVENESS – DÜŞÜNMEDEN ALIŞVERİŞ “ İnternetten alışveriş yapan kişilerin düşünmeden alışveriş yapma oranları yapmayanlara göre daha yüksektir.” Recreational shoppers and In-home shoppers are more impulsive.

HİPOTEZ - 6 BRAND CONSCIOUSNESS – MARKA BİLİNCİ “ İnternetten alışveriş yapan kişilerin marka bilinci daha yüksektir. ” İnsanlar bildikleri ve güvendikleri markaları internetten satın alırken, daha güvenli bir online alışveriş yaptıklarını hissediyorlar.

HİPOTEZ - 7 PRICE CONSCIOUSNESS – FİYAT BİLİNCİ İnternetten alışveriş yapan kişilerin fiyat bilinci daha yüksektir. Fiyat karşılaştırma imkanı

HİPOTEZ – 8 – 9 – 10 ATTITUDES TOWARD SHOPPING, DIRECT MARKETING, AND ADVERTISING – ALIŞVERİŞ, DOĞRUDAN PAZARLAMA VE REKLAMA KARŞI TUTUMLAR “İnternetten alışveriş yapan kişilerin alışverişe karşı tutumları, yapmayanlara oranla daha olumludur.” “İnternetten alışveriş yapan kişilerin doğrudan pazarlamaya karşı tutumları, yapmayanlara oranla daha olumludur.” “İnternetten alışveriş yapan kişilerin reklama karşı tutumları, yapmayanlara oranla daha olumludur.”

HİPOTEZ - 11 DEMOGRAPHICS – DEMOGRAFİK ÖZELLİKLER “ İnternetten alışveriş yapan kişiler daha çok; Genç Eğitimli İnternet ve mail kullanımları yüksek Yüksek gelirli kişilerdir Bayanlara oranla erkekler internetten daha çok alışveriş yapıyorlar.

YÖNTEM Araştırma İngiltere ve Yeni Zelanda’da İngilizce diğer ülkelerde ise ana dillerinde yapılmıştır. Araştırmaya katılanların demografik özellikleri

SONUÇLAR

SONUÇLAR Çoğu ülkede internet üzerinden alışveriş yapanlar rahatlık ararlar. İnternet üzerinden alışveriş yapmayan kişilerden daha yenilikçidirler. (Yeni Zelanda hariç) Düşünmeden alışverişi benimserler. (Yeni Zelanda hariç) Doğrudan pazarlama ve reklama daha pozitif bakarlar. Yüksek gelirlidirler. Bilgisayar, internet ve e-mail kullanımları yüksek seviyededir.

ÇIKARIMLAR Global bir yaklaşım online pazarlamaya uygun değildir. İstenen hedefleri elde etmek için her pazara yeni stratejiler gereklidir.İnternet üzerinde global olarak rekabet eden şirketlerin bölgesel pazarlama stratejileri benimsemeleri yararlı olacaktır.

ÇIKARIMLAR Çalışmanın bulgularında Web sitesi tasarımının önemi vurgulanmaktadır.Web sitesi tasarımında; zaman ve tarih biçimlerine, adreslerine ve telefon numaralarına, Web sayfaları yönlendirmelerine, ölçü birimlerine dikkat etmeleri gerekmektedir. İnternet üzerinden alışveriş imkanı sunan global şirketlere, bölgeler için ayrı ayrı internet siteleri oluşturması veya bölgelerde var olan popüler portallarla işbirliği yapılması önerilmektedir.

ÇIKARIMLAR Araştırmalar, İnternet üzerinden alışveriş yapanlar için  kolaylığın daha önemli olduğunu göstermektedir. Pazarlamacılar online alışverişe teşvik etmek için internetten alışveriş yapma sürecini basit hale getirmelidirler. Aynı zamanda; sosyal ağlarda bulunmanın, internette online kalmanın, ürün ve hizmet araştırmanın, kolay alışveriş deneyiminin faydaları üzerine de odaklanmalıdırlar.

GELECEK ÇALIŞMALAR VE SINIRLAMALAR Bu çalışma, gelecekte yapılacak çalışmalara örnek teşkil etmektedir. Bu çalışma, ülkeler içindeki araştırmada kullanılan verilere erişim sınırlamalarından dolayı genellenebilir değildir. Gelecekteki araştırmalarda daha fazla örneklem seçimi ile yapılabilir ve daha objektif sonuçlar elde edilebilir. İnternetten alışveriş yapan ve yapmayanlar arasında ürün kategorilerine göre çalışmalar yapılabilir.

Teşekkürler..