A.FİLİZ.ATAK HAZİNE MÜSTEŞARLIĞI Sigortacılık Genel Müdürlüğü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİREYSEL EMEKLİLİK SİSTEMİNDE YASAL DÜZENLEMELER
Advertisements

YAPI DENETİM UYGULAMALARI, TESPİTLER, SORUNLAR, ÖNERİLER
BİREYSEL EMEKLİLİK SİSTEMİ: Sosyal Güvenlikte Yeni Bir Dönemin Başlangıcı R.Hakan ÖZYILDIZ Müsteşar Yardımcısı Hazine Müsteşarlığı “Bireysel Emeklilik.
5084 SAYILI YATIRIMLARIN VE İSTİHDAMIN TEŞVİK EDİLMESİNE DAİR KANUNUN ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASINA DAİR PROJENİN SONUÇLARI Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü.
İŞ DEĞERLEME İş Değerleme: Bir iş yerinde mevcut işler arasındaki değer farklılıklarını ortaya çıkaran bir karşılaştırma yöntemidir. Böylece işlerin önem.
Sağlığın finansmanında yeni bir aşama:
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
T. C. ANKARA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Şube Müdürlüğü www
AVİVASA EMEKLİLİK VE HAYAT A.Ş.
Finlandiya’da Sosyal Güvenlik Politikası Oluşturma
ILO Çokuluslu Şirketler ve Sosyal Politikaya ilişkin İlkeler Üçlü Bildirgesi.
Bilgi, Bilgi Toplumu ve Bilgi Ekonomisi
ÖZEL EMEKLİLİK SİSTEMLERİ:
SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM; AKILCI İLAÇ KULLANIMI Doç. Dr. Hanefi Özbek
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
Müşteri-Sektör-Rekabet
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
Lojistik Yönetimi Ders – II
Kendine Karşı Sorumluluk
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
ÇOCUK HAKLARI.
2008’ in Sağlık Ortamında Üniversite Hastaneleri Dr. Zafer SINIK.
SÜRDÜRÜLEBİLİR REKABET GÜCÜ PİYASA KALİTESİ- ŞİRKET STRATEJİLERİ KASIM, 2007 Prof.Dr.Çelik Kurtoğlu “iyişirket” Danışmanlık A.Ş.
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
FUNDA CANIMOĞLU MALİYE-A MODERN BÜTÇELEME SİSTEMLERİNE GEÇİŞİ SAĞLAYICI DENEMELER -MİLLİ BÜTÇELER -YATIRIM BÜTÇELERİ.
24 Kalite yönetimi.
Yaşar Üniversitesi Finans, Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü
Ekonomi Nedir ? İnsan ihtiyaçlarını sonsuz bu ihtiyaçlar için gerekli olan kaynaklar sınırlıdır. Sınırsız ihtiyaçlar ile sınırlı kaynak arasındaki dengeyi.
Kooperatifler ve 2012 Birleşmiş Milletler Uluslararası Kooperatif Yılı Simel Eşim Uluslararası Çalışma Örgütü Kooperatif Bölüm Şefi.
AVRUPA BİRLİĞİ ORTAK TARIM POLİTİKASI Ortak Piyasa Düzenleri
Sağlık Hizmetlerinin Finansman Yöntemleri
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ GENEL BİLGİLER
T.C. BAŞBAKANLIK Hazine Müsteşarlığı TÜRKİYE İÇİN ÇOK YILLI HARCAMA ÇERÇEVESİNİN TASARLANMASI.
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
PSİKOLOJİ İLE DİĞER BİLİM DALLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
YAŞAM BOYU SAĞLIK.
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
ULUSAL VE ULUSLARARASI KURULUŞLAR
YENİ DİJİTAL ÇAĞ Giriş.
Türkiye’de Sağlik Hizmetlerinin FinansmanI ‘SağlIk hizmetlerinin finansman modelleri, sosyal sağlIk sigortasInIn önemi 25 Ekim 2015, Hacettepe Üniversitesi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
Mühendislik Ekonomisi
Girişimcilik.
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
KIRSAL KALKINMA ve ÖRNEK PROJELER
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
BEN OLMADAN BENİM ADIMA HİÇ BİR ŞEY! Bağımsız Yaşam hareketinin merkezinde “engelli bireyler” in kendileri vardır. Engelli bireyler, kendi hayatlarına.
Devletler aşağıda sıralanmış yöntemleri kullanarak hizmetlerin kamusal sunumundan uzaklaşmaktadırlar: 1)Kamusal hizmetlerin tamamen özel sektörün inisiyatifine.
Türkiye`de Diyaliz Hizmetleri Sunumu Yük. Müh. Mustafa IŞIK ( MSEE, 1982) DİADER Genel Sekreteri Şubat / 2014.
SAĞLIK YÖNETİMİ TOPLULUĞU Yönetim, en geniş anlamda ortak bir amacı gerçekleştirmek için işbirliği içinde çaba gösteren birey ya da grupların.
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
Tamamlayıcı Sağlık Sigortası
AÇIK OTURUM: SGK UYGULAMALARI
YENİLENEBİLİR ENERJİ YATIRIMLARININ FİNANSMANI ve TÜRKİYE UYGULAMASI
Bankacılık Sistemi.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
YENİLENEBİLİR ENERJİ YATIRIMLARININ FİNANSMANI ve TÜRKİYE UYGULAMASI
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
TEMEL MİKROEKONOMİ 1.GİRİŞ.
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
HAZIRLAYANLAR: SELİN AKTÜRK DİLEK AKBULUT
Sağlık sosyolojisi Bireyin içinde bulunduğu sosyal, kültürel ve ekonomik yapı ile birlikte sağlık ve hastalık olgularına yüklenen anlamların, hastalığa.
DÜZGÜN İŞ (DECENT WORK)
Sunum transkripti:

A.FİLİZ.ATAK HAZİNE MÜSTEŞARLIĞI Sigortacılık Genel Müdürlüğü G E N Ç S İ G O R T A C I L A R D E R N E Ğ İ BAKIŞ AÇISI A.FİLİZ.ATAK HAZİNE MÜSTEŞARLIĞI Sigortacılık Genel Müdürlüğü

YENİ BİR BOYUT SAĞLIK EKONOMİSİ Ekonomik büyüme ve sosyal gelişme için gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde dünya çapında sürekli bir çaba görülmektedir. Bu gayretler içerisinde sağlık ekonomik fonksiyonları kadar sosyal fonksiyonları itibariylede önemli bir yer almaktadır. Zaman sürecinde sağlık giderek en değerli hastalıklarsa en maliyetli unsur haline gelmektedir. Dünya yüzündeki tüm ülkelerde sağlık kaynakları ( insan gücü ve makina techizat olarak ) artan talebe karşın sınırlı olduğundan sağlık olgusunun ekonomik yönü giderek önem kazanmaktadır. Bu safhada uygulamalı bilim ,sağlık ve ekonomi kavramlarını biraraya getirmekte ve böylece ekonomi bilimine yeni bir boyut ( discipline ) SAGLIK EKONOMİSİ katılmaktadır. Bu yeni dalın amacı mevcut kaynaklarla hedeflenen sağlık seviyesi arasındaki ilişkileri düzenlemektir.

EKONOMİ VE SAĞLIK HİZMETLERİ Sağlık Bütçesi, Sağlık sektörü çalışanlarına ilişkin fayda maliyet analizi, Maliyet minimizasyon fayda maksimizasyon analizleri, Sağlık Planlamasında fayda maliyet analizleri ve Sağlık işgücü ekonomisi gibi konuların incelendiği görülmektedir Özünde sağlık ekonomisinden beklenen iki temel katkıdır bunlardan birincisi önceliklerin saptanmasına yardımcı olacak bilgi tabanının üretilmesi ikinciside etkinliğin artırılmasıdır.

EKONOMİ VE SAĞLIK HİZMETLERİ Yeryüzündeki hiçbir ülke yaşayanlarının tüm sağlık ihtiyaçlarını aynı anda karşılayabilir durumda olamayacağından önceliklerin belirlenmesi kaçınılmaz bir itiyaçtır. Öncelikler devralınmış yapısallıklarla buz dağının sadece görünen bölümüne ilgi göstererek yada bilinçli bir şekilde seçilerek belirlenebilir. Önceliklerin seçilmesi halinde bazı ahlaki problemlerle yüzleşmek gereği vardır.Çünkü kaynaklar kıt olduğundan kimlerin istifade edeceği belirlenmelidir.

ÇAĞDAŞ SAĞLIK ANLAYIŞI Bilimdeki, özellikle sosyal bilim ve epidemiyoloji alanındaki gelişmeler sonucunda yalnızca hastalıkların biyolojik etkenlerinin bulunması ile kalınmamış , hastalıkları hazırlayan tüm çevresel ( fizik, biyolojik, sosyal ) faktörler ve bunların birbiri ile olan ilişkileri de bulunmuş ve gösterilmiştir. Çevredeki bazı olumsuzlukları gidererek hastalıkların önlenebileceği ve hatta yeryüzünden silinebileceği anlaşılmıştır. Ayrıca toplumun tümünü sağlıklı kılmanın veya toplumun sağlık düzeyini yükseltmenin , tek tek hastaları tedavi etmekle olanaklı olmadığı anlaşılmış ve görülmüştür. Özetlenen bu gelişmeler karşısında koruyucu sağlık hizmetleri önem ve öncelik kazanmıştır. Böylece , sağlık hizmetlerinde, kişileri önce sağlam iken korumak , buna karşın hastalanır ise erken ve uygun tedavi vermek ve gereğinde de rehabilite etmek diye tanımlanabilecek çağdaş sağlık anlayışı dönemine geçilmiştir.

ÇAĞDAŞ SAĞLIK HİZMETİ ANLAYIŞININ İLKELERİ Kişinin yaşamı bir bütündür, sağlıklı ve hastalıklı dönemler diye birbirinden ayrılamaz. Kişinin hastalığı, sağlıklı dönem diye bilinen dönemdeki birikimlerinin sonucudur. Kişi ve çevresi ( fizik, biyolojik, sosyal ) bir bütündür ve birbirinden soyutlanamaz. Kişinin sağlığı ,çevrenin özelliklede sosyal çevrenin bir işlevidir. Sağlık hizmeti hastadan çok sağlama götürülen bir hizmettir ve koruma tedaviden daha önemlidir. Bir toplumda en sık görülen hastalık en önemli hastalıktır Hastalık yalnızca kişiyi ilgilendirmez , ailesinden başlayarak tüm toplumu etkiler ve ilgilendirir. Sağlık hizmeti ,birçok sektörün hizmetinden etkilenen bir ekip hizmetidir

SAĞLIK POLİTİKALARI VE SAĞLIK HİZMETLERİNDE YAPILANMA SEÇENEK 1 Toplumsal olgu / olay Temel İnsanlık hakkı Toplumsal görev ve sorumluluk Yararlanmada eşitlik Hizmetler dayanışma aracıdır SEÇENEK 2 Bireysel olgu / olay Bireysel sorumluluk Fırsatlar ve piyasa kuralları Hizmetler kar aracıdır

SAĞLIK POLİTİKALARI VE SAĞLIK HİZMETLERİNDE YAPILANMA ÖRGÜTLENME KAMU SEKTÖRÜ ÖZEL SEKTÖR İNSANGÜCÜ UYGULAMALARI KAMU (EĞİTİM-İSTİHDAM) ÖZEL (EĞİTİM-İSTİHDAM) FİNANSMAN GENEL BÜTÇE ÖZEL SİGORTA KAMU SİGORTASI CEPTEN ÖDEME

GSS NİN GEREKLİLİĞİ Yukarıda ifade edilen bilimsel yaklaşım doğrultusunda bir sağlık standardına ulaşabilmek için Genel Sağlık Sigortası uygulamasına geçilmesinin ülkemiz açısından çok gerekli olduğu düşünülmektedir. Ancak GSS uygulaması hiçbir şekilde özel sağlık sigortacılığının yolunu kapatmamalı ve bugüne kadar yapılmış özel yatırımların israfına sebep olmamalıdır

HAZİNENİN BAKIŞI Hazine Müsteşarlığı olarak buğüne kadarki değişik hükümetler döneminde gündeme gelmiş bulunan tüm Genel Sağlık sigortası çalışmalarına katılınmıştır. Halihazırda bahse konu Genel Sağlık Sigortası uygulamasını hazine olarak destekliyor ve başarıya ulaşabilmesi için gereken hertürlü katkıyı sağlıyoruz Genel Sağlık Sigortasının bütünleyicisi olarak da özel sigorta şirketlerinin Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ürünlerini piyasaya tanıtma olanaklarını teşvik ediyoruz

NEDEN TAMAMLAYICI SAĞLIK SİGORTASI Yürürlükte bulunan 7397 Sayılı Sigorta Murakabe Kanunu hükümleri arasında Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ürünlerinin satılmasına engel teşkil eden bir madde olmamakla beraber bu hususu düzenleyen bir madde de bulunmamaktadır. Özel sigortacılığın geliştirilebilmesi ve ekonomiye yaratacağı katma değerin arttırılarak milli gelir seviyemizin yükseltilebilmesi ve ihtiyaç duyanlar içinde özel sağlık sigortalarının yanı sıra Tamamlayıcı sağlık sigortalarınında belli bir düzenlemeye tabi olarak sunulması yoluyla toplumsal gereksinimler de karşılanmış olacaktır.

NEDEN TAMAMLAYICI SAĞLIK SİGORTASI Sosyal Güvenlik sisteminin rehabilite edilmesi ve yeniden yapılandırılması çerçevesinde yasalaştırılarak uygulamaya konulacak olan Genel Sağlık Sigortası tüm vatandaşlarımızı kapsayan zorunlu bir sigorta mahiyetinde olup arzu eden vatandaşlarımız da bu sistemle eklemlenmiş bir şekilde bu sistemi tamamlayacak özel tamamlayıcı sağlık sigortası ürünleri ile kendileri için en uygun koşullara sağlık açışından sahip olmuş olacakdırlar.

NEDEN TAMAMLAYICI SAĞLIK SİGORTASI Sağlık sigortaları 1992 yılında ayrı bir branş olduktan sonra tüm sektör içinde 2004 sonu itibariyle % 10 ‘luk bir pirim üretim seviyesine ulaşarak (650.870.000 YTL) 800 bin civarında sigortalıya hizmet etmektedir. Ülkemizde özel sağlık sigorta poliçesi satın alma potansiyeli ise 3 milyon kişi olarak Dünya Bankasınca yapılan bir araştırmayla belirlenmiştir. Tamamlayıcı Sağlık Sigortaları bu potansiyel nüfusun özel sağlık sigortalarına çekilmesi için iyi bir fırsat olacaktır.

NEDEN TAMAMLAYICI SAĞLIK SİGORTASI Potansiyyel erişilebilir 3 milyon kişiye ulaşılabildiği takdirde matematiksel olarak doğru orantı ile hesaplandığında ulaşılabilecek pirim üretimi şu anki pirim üretiminin 4 katı olacaktır. Böylece hem toplam sigorta sektörü pirim üretimi artmış hemde milli gelire yaratılan katma değer yükselmiş olacaktır

TEŞEKKÜRLER