ARZU YALÇIN ÖZERPLAST Plastik San. ve Tic. Ltd. Şir. KYS ve GYS KURULMASINDA SÜREÇLERİN TAYİNİ VE KALİTE HEDEFLERİNE ULAŞMA ÇALIŞMALARI KYS VE GGYS KURULMASINDA SÜREÇLERİN TAYİNİ KALİTE HEDEFLERİNE ULAŞMA ÇALIŞMALARI ARZU YALÇIN ÖZERPLAST Plastik San. ve Tic. Ltd. Şir.
FİRMA TANITIMI Özerplast Plastik San. Tic. Ltd. Şti. olarak Endüstri müh. Bahar konferanslarında özellikle bir ambalaj firması olarak yer almaktan gurur duyuyoruz. Öncelikle sizlere firmamızı tanıtmak isterim. Özerplast ambalaj sektöründeki yerini 1992 yılında almıştır. Her geçen yıl bir önceki yıla oranla sürekli gelişme göstermiş ve bölgesindeki prestijli firmaların aranan ismi olmuştur. Kurulduğundan bu yana üretim kapasitesi 20 Kat, tesisleri 15 kat büyüten Özerplast,İzmir Kemalpaşa Organize Sanayi Bölgesinde 5500 m² alan üzerine kurulu modern tesislerinde ambalaj malzemesi üretmektedir.
ÜRÜN GURUPLARIMIZ ÜRÜN GRUPLARIMIZ . TEK KATLI ÜRÜNLER : · LDPE (Tuz ve Toz Şeker ambalajları) · MULTIPACK AMBALAJLARI (Shrink) · BOPP, BOPP METALİZE, PEARLİZE, CPP (Bisküvi, Kuruyemiş) B. ÇİFT KATLI ÜRÜNLER · LDPE/LDPE (Bakliyat,Makarna,Toz Şeker) · BOPP/BOPP ; BOPP/CPP; BOPP/BOPP METALİZE; BOPP/PEARLİZE (Her türlü Bisküvi,Çikolata,Kek,Bakliyat,Makarna,Endüstriyel Ürünler) · BOPA/LDPE (Her Türlü Vakum Ambalajı) · DOYPACK (OTURAN POŞET) C. ÇOK KATLI ÜRÜNLER · PET / BOPP MET. / LDPE · BOPP / BOPP MET. / LDPE PET / AL / LDPE ÜRÜN GRUPLARIMIZ ÜRÜN GURUPLARIMIZ Ürün gruplarımızı tek katlı, çift katlı, çok katlı olmak üzere gruplandırdığımızda tek katlı ürünler...(slaytı oku) Müşterilerimizin %90 ‘nını gıda firmaları oluşturmaktadır. Türk Gıda kodeksi Gıda ile temas eden madde ve malzemeler tebliğine uygun ve hijyenik şekilde üretim, işleme, depolama sağlayacak şekilde üretim gerçekleştirmekteyiz.
İyileştirme ve yenilik Mevcut durumun değerlendirilmesi Büyüme ve etkinleşme eğitim Bütçe KYS ve GGYS KURULMASI danışmanlık Ambalaj üretiminde yasal ve uluslar arası mevzuatlara uyum, müşterilerimizin istediği optimum kalitede mal ve hizmeti sunmak, çalışanlarımızın mutluluğunu sağlamak ve sektöre öncülük etmek adına 2005 yılında bir danışmanlık firmasının desteği ile ISO 9001:2000 Kalite Yönetim sistemi ve ISO 22000:2005 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemlerinin kurulması ve faaliyete geçirilmesi için çalışmalarımız başlamıştır. Başda danışmanımız olmak üzere üst yönetim ve diğer birim amirlilerinin katılımıylada gerçekleştirilen toplantılarımızda ( salytı oku).....konuları ele alınmış ve süreçlerimiz şekillenmeye başlamıştır. İyileştirme ve yenilik KYS VE GGYS Ekibinin oluşturulması
Teknolojik yeterlilik Yönetimsel faaliyetler Yasal ve uluslar arası mevzuatlar Müşteri beklentileri Bu kapsamda yapılacak çalışmaların ... (slaytı oku) ele alınmasıyla sistemli bir şekilde programlanması sağlanmıştır. eğitim Altyapı ve çalışma ortamı Yönetimsel faaliyetler
YÖNETİMSEL ÇALIŞMALAR Müşteri memnuniyeti sağlayacak ürün ve hizmetlerle ilgili şartları Kalite politikasını oluşturmayı ve eğitimlerle çalışanlara duyurmayı YÖNETİMSEL ÇALIŞMALAR Kalite ve Gıda güvenliği Yönetim Sisteminin kurulması, geliştirilmesi uygulanması ve etkinliğinin sürekli iyileştirilmesi için Üst Yönetim.....(slaytı oku) sağlamıştır. Makine teçhizat,personel, eğitim, bilgi, methot Kaynakların bulunabilirliği Kalite hedeflerini kalite politikasının organizasyonun her bölümünde ölçmeyi
HİJYEN VE GMP EĞİTİMİ Çalışan hijyeni iş elbisesi, bone, bıyıkların kesilmesi Tahta palet yerine plastik palet kullanılmaya başlanması Üretim alanına yiyecek içecek maddesinin girmesinin yasaklanması Makina ekipman ve ortam temizliği HİJYEN VE GMP EĞİTİMİ Kapılara ve pencerelere sineklik teli takılması Pest kontrol firması ile çalışmaya başlanması Bizler öncelikle kaliteyi insanlara işleyerek, kalite ve gıda güvenliğini tehlikeye düşürmeyecek üretim yapma yolunu tercih ettik. Eğitimlerimizin esas amacı çalışanlarımıza kalite düşüncesini aşılamak, hijyenik koşullarda üretimi planlamak, olup bitene duyarlılığı göstermek ve mevcut problemlerin çözümünde tüm personelimizin katılımı sağlamak ve iyileştirme önerilerini almak. Bu kapsamda tüm personelimize Hijyen, GMP, ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistemi ve ISO 22000: 2005 Gıda güvenliği yönetim sitemi temel bilgilendirme eğitimleri verilmiştir. Alınan eğitimler sonucunda kişisel hijyen ve ortam hijyenine dayalı çalışmalarımız başlamıştır. Yapılan iyileştirme ve yeniliklerle Gıda Güvenliği riski taşıyan f, k, m kontaminasyona yolaçabileceği düşünülen risklerin ortadan kaldırılması sağlanmıştır. Hijyen ve GMP Eğitimlerinin ardından gerek kişisel hijyene gerekse ortam temizliğine dair yapılan çalışmaları özetlemek gerekirse.... ( slaytı oku) Extruder makinesi hammadde haznesine kapak yapılması
8 RENK FLEXO MATBAA MAKİNASI PERİYODİK TEMİZLİK Slayt da 8 renkli Flexo matbaa makinesinin matbaa elemanı tarafından boya tavalarının temizleme işlemini, yapılan eğitimlerin ardından iş elbisesi bone ve eldiven kullanarak temizlediği görülmektedir. 8 RENK FLEXO MATBAA MAKİNASI PERİYODİK TEMİZLİK
P.E shrink malzemede rulonun sarılması esnasında bıyık, saç kılı gibi kontaminasyon riski taşıyan unsurların ortadan kaldırılması amacıyla tüm üretim personelimizin Hijyen talimatına uyum gösterdiğini belirtmek isterim
Kaynakları kullanan ve girdilerin kendilerinden daha değerli ve yararlı çıktılara dönüşümün sağlanması için yönetilen katma değer yaratan faaliyetlere SÜREÇ diyoruz.. Süreçlerimiz ( slaytı oku) ....ana başlıklar altında toplanmış olup bu süreçlerin birbirleriyle olan doğrudan / dolaylı etkileşimleri ve buna göre gereksinim duyulan bilgi akışı aciliyeti ve şekli “SÜREÇLER ARASI ETKİLEŞİM ile ortaya koyulmuştur. Bu süreçlerin çalıştırılması ve izlenmesini desteklemek için gereken makine, teçhizat, finans, eğitimli personel gibi kaynaklar ın tesbitinin ve Süreçlerin yürütülmesi ile ilgili bilgiler ise mevzuatlardan ve bilimsel literatürlerden sağlanmıştır.
Ürün kalitesi Şikayet ve talepler teslimat M Ü Ş TER İ SÜREÇLER Ürün kalitesi Ticari konular Şikayet ve talepler teslimat Müşteri ile ilişkili süreçlerimizde; Müşterilerimizin ürünlerimize ve hizmetimize olan bakış açısını değerlendirmek müşterinin istediği optimum kalitede hijyenik ürünü gerçekleştirmek amacı ile ;.......(slaytı oku) Müşteri Şikayet ve talepleri konu başlıklarında yapılan müşteri menuniyeti anketi sonuçlarına göre;
Müşteri memnuniyeti anketi sonuçlarına göre firmamız 5 lik sıkala üzerinden 4:31 puan almış ve firmamızda saptanan eksiklikler değerlendirilmiş ve sistematik çözüm yolları üretilmiş ve Bu kapsamda yapılacak çalışmalar altyapı, çalışma ortamı, alet ekipman ve malzeme tayininin yanı sıra teknolojik yeniliklerle firmamıza dinamizm katılmıştır.
OPTİMUM KALİTE SİSTEM BELGELERİ MÜŞTERİ NE BEKLİYOR ? UCUZ MAL HIZLI GÜVENİLİR SEVKİYAT HİJYEN MEVZUATLARA UYUM Yapılan müşteri memnuniyeti anketi sonuçlarında da müşterinin en büyük beklentisi farkındalıktır. Müşteri. (salyt alt kısım oku)..... Olması aynı farkındaliği tedarikçisinin görmesini ve tedarikçinin bir gıda üreticisi firma gibi altyapı, çalışma ortamı, hammadde, üretim, vs konularda hijyenik ve gıda güvenliğini tehlikeye düşüreyecek ürünü üretmesini istiyor. TEDARİK ETTİĞİ ÜRÜNÜN KALİTESİNİN PİYASAYA SÜRDÜĞÜ ÜRÜNÜN KALİTESİNİ ETKİLEDİĞİNİN FARKINDA
TEDARİK SATIN ALMA kalite üretim teslimat maliyet Gıda ambalajı üreten bir firma olmamız nedeni ile kullandığımız hammadde ve yardımcı malzemelerin Türk Gıda Kodeksinde yer alan kritik limitleri aşmamaları gerekmektedir. Bu doğrultuda başta tedarik ettiğimiz hammaddede ve yardımcı malzemeler olmak üzere tüm tedarikçilerimizden tedarik ettiğim ürünün gıdaya uygunluk belgesini temin etmelerini istiyoruz. Tedarik ettiğimiz mal ve hizmeti bize sunan tederikçilerimiz ,.... tabi tutularak belirli periyotlarda mal ve hizmetlerinin kalitesi değerlendirilmektedir. Bu değerlendirmeler sonucu yıl içerisinde % lük skala üzerinden bir puanlandıram yaparak A, B, C, D sınıfı tedarikçi olarak guruplandırıyoruz A-B sınıfı tedarikçiler ile sürekli çalışıyor C sınıfı tedarikçilerin kalite ve tedarik sistemlerini geliştirip B sınıfı tedarikçi oluncaya kadar zorunlun haller dışında malzeme tedarik etmiyoruz. Ölçem ve analiz sürecimizde ürünlerimizin .......testleri mevcut imkanlarımı doğrultusunda yerine getiremiyorduk. Bu nedenle 2005 Kasım ayında Gıda kalite kontrol laboratuarının kurulması için; Shrink, naylon torba ve ambalaj malzemelerine ilişkin yasal ve uluslar arası standartlar ve bu standartlar doğrultusunda yapılacak analizlerde kullanılan ekipmanların seçilmesi sağlanmıştır SATIN ALMA teslimat maliyet
Slayta 20065 1. Dönem tedarikçilerin değerlendirilmesi ve aldıkları puanlar görünmektedir.
izleme ölçme performans kalite ÖlçÜm ve analiz sürecimizde ürünlerimizin .......testleri mevcut imkanlarımız doğrultusunda yerine getiremiyorduk. Bu nedenle 2005 Kasım ayında Gıda kalite kontrol laboratuarının kurulması için; Shrink, naylon torba ve ambalaj malzemelerine ilişkin yasal ve uluslar arası standartlar ve bu standartlar doğrultusunda yapılacak analizlerde kullanılan ekipmanların seçilmesi sağlanmıştır kalite
ÖZERPLAST GIDA KALİTE KONTROL LOBARATUARINDA Plastiklerin çekme Özellikleri Tayini - Çekme testi. - Koparma testi. + Gıdalara temas eden madde ve mamuller. - Sulu gıdalara geçen maddelerin tayini. Asedik asitde, destile suda ve etil alkolde ( slaytı oku) migrasyon analizleri yapılamakta ve müşterilerimize tedarik ettiğimiz her parti ürün ile birlikte bu testlerin sonuçlarının yer aldığı analiz ve kalite belgesi gönderilmektedir
İÇ DESTEK SÜREÇLER KYS VE GGYS ETKİNLİĞİ ALTYAPININ SÜREKLİLİĞİNİN SAĞLANMASI İYİLEŞTİRMELER İÇ DESTEK SÜREÇLER İNSAN KAYNAKLARI ÇALIŞMA ORTAMI İç destek Süreçlerimizi...(slaytı oku) oluşturmaktadır. Bu kapsamda yaptığımız çalışmalar ;Ürün yelpazemizin sınırlı olması piyasadaki taleplere karşılık veremememiz ve düşen piyasa payımız nedeni ile prosesimize yeni ekipmanların dahil olmasını ve kalite ve gıda Güvenliği Yönetim sistem kayıtlarının tutulması sağlanmıştır.
ÜRETİM MİKTARINI %30 TON/AY ÜRETİM MİKTARI Özerplast Kalite ve Gıda Güvenliği yönetim sisteminin kurulması ve sürekliliğinin sağlanması için gerekli olan çalışma ortamı, insan bina, makine, teçhizat donanım, bilgi ve süreçlerin koşullara uygunluğunu sağlamıştır.Gıda ile temas eden ambalaj üreten ve ihraç eden bir kuruluş olarak gıda işletmelerinin taşıması gereken tüm özellikleri gerek Türk Gıda Kodeksi gerekse ihracat yaptığı ülkelerin mevzuat ve müşteri beklentileri doğrultusunda yerine getirmiştir. Yapılan veri analizleri sonucunda Kalite ve Gıda Güvenliği Yönetim sitemlerinin kurulması ve süreçlerimizin etkinliğini, üretim miktarımızın %30 artmasına, ÜRETİM MİKTARINI %30
FİRE ORANLARI %2,5 %/AY FİRE ORANLARI Fire oranlarımızın %2,5 i aşmamasına, FİRE ORANLARI %2,5
Yeni müşteri oranmımızın %25 artmasına, YENİ MÜŞTERİ ORANI
2006 3. ÇEYREK SONU İTİBARİYLE YILLIK CİRO ARTIŞIMIZ 2006 yılı 3. Çeyrek sonu itibariyle yıllık ciromuzun artışına; 2006 3. ÇEYREK SONU İTİBARİYLE YILLIK CİRO ARTIŞIMIZ
ÇALIŞANLARIMIZIN % 38 ‘İ 2 YIL VE ÜZERİ FİRMAMIZDA ÇALIŞMAKTADIR Ve çalışanlarımızın %38 inin 2 yıl ve üzeri firmamızda çalışarak çalışan memuniyetini de kazanmamızı sağlamıştır. Veri analizlerinden yola çıkarak Özerplast’ın gerçekleştirmiş olduğu yatırımların ve Gıda güvenliğini tehlikeye Düşürmeyecek ürünü gerçekleştirmek adına kurduğu ve yaşattığı sistemlerin etkinliği ortadır.. Özerplast Ürün satabilitesini artırmış, toplum sağlığı riskini azaltmış, yasal ve uluslararsı mevzuatlara uyarak müşterilerinin güvenini kazanmıştır. Özerplast Firması markasının önüne geçmiş sektörde müşterinin güvenini kazanmış prestijli bir firma haline gelmiştir. ÇALIŞANLARIMIZIN % 38 ‘İ 2 YIL VE ÜZERİ FİRMAMIZDA ÇALIŞMAKTADIR