İSTİKLAL’DEN İSTİKBALE TAVAS (Araştırma-İnceleme Proje Yarışması)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

Sözlü Anlatım Sınavının Amaçları
KONFERANS SÖYLEŞİ SEMPOZYUM
HEDEFİN GÜCÜ & DOĞRU HEDEF BELİRLEME
BİRLİKTE PROJE YAPALIM
ÖZEL ANTALYA ENVAR İLKÖĞRETİM OKULU
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
SOSYAL BİLİMLERDE PROJE HAZIRLAMA YÖNTEMLERİ
DÜZYAZI TÜRLERİ MAKALE DENEME SOHBET FIKRA
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
KAZANIMLAR 4 Bilimsel araştırma basamaklarını kullanarak araştırma yapma.
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
Bozok Üniversitesi Kütüphane Binası
Türkiye’de Sağlık Hukuku Pratikte Çözüm Önerileri Dr. Hasan ERAYDIN Aile Hekimleri Dernekleri Federasyonu Başkanı
METİNLERİN SINIFLANDIRILMASI
Tatilde Yapılacaklar.
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ANI Öykü Özfırat 11D.
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
KEREM GUVENTURK CAN DIVITOGLU 11/C
PROJE NEDİR? Önceden belirlenmiş bir süre içerisinde;
A.K.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü
MEB TKY UYGULAMALARI ÖDÜL YÖNERGESİ
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
TÜRKÇE / Düşünce Yazıları ( Röportaj - Mülakat )
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
Veri tabani nedir? Veritabanı basit olarak bilgi depolayan bir yazılımdır. Bir çok yazılım bilgi depolayabilir ama aradaki fark, veritabanın bu bilgiyi.
DİLEKÇE NASIL YAZILIR?.
RAPOR YAZMA KURALLARI Doç.Dr.Elif GÖKÇEARSLAN ÇİFCİ
ÜNİTE PLANI MESLEKLER.
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
EĞİTİCİLERİN EĞİTİMİ SEMİNERİ 08-10/12/2009
HANGİ SINIF HANGİ DynEd YAZILIMINI ÇALIŞMALI?
ÜNİTE 11: DEĞERLENDİRME Ünitenin hedefleri
HATİCE TUNCER Eğitsel İçerikli Siteler.
Kazanım 6. Üretime katkıda bulunma konusunda görüş oluşturur.
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
ADIM ADIM STAJ Değerli öğrenciler, sizlere okulumuzda ki zorunlu staj da yapacağınız işlemleri sırasıyla açıklamaya çalışacağım. *Her şeyden önce staj.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
TARTIŞMA *Tartışma Türleri.
PROJELER-1 Öğrencilerin istedikleri bir konuda inceleme, araştırma ve yorum yapma, yeni bilgilere ulaşma ve sonuç çıkarma amacıyla öğretmen rehberliğinde.
Genel Öğretim İlkeleri
GEZİ YAZISI GEZİ YAZISI.
KÜLTÜR VE KÜLTÜRÜN ÖĞELERİ
MED 167. Frekanslı Serilerde Standart Sapma Örnek XfX.fX-Xbarf.(X-Xbar) ,1259, ,1171, ,1510, ,1453, ,184,05.
KOMPOZİSYON TANIMI:  Farklı parçaları, uyumlu ve düzenli şekilde bir araya getirmeye Kompozisyon denir.
Düşünceye Dayalı Ve Konusunu Yaşamdan Alan Yazı Türleri
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM ETKİNLİĞİ.
ETKİLİ SUNUM NASIL YAPILIR?
17. yüzyılın önemli yeniçeri şairlerindendir. Şiirlerinde çağının önemli tarihsel olaylarını yansıtmıştır. Kahramanca şiirleriyle tanınmıştır. “Genç Osman”
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
ARAŞTIRMANIN TEMELLERİ
STAJ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Programın Karşılaştırılması Sunusu
TÜRKÇE DERSİ İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAPIYORUZ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Durum Çalışması
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 7
ARAŞTIRMANIN AŞAMALARI
Makale ve Deneme Makale nedir? Deneme nedir? Makale ve deneme arasındaki farklar nelerdir?
SOSYAL PSİKOLOJİNİN TEMEL YÖNTEMLERİ
BİL1007 BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE UYGULAMALARI
 BAŞARI: İnsanın içinde var olan hırsın, mücadele etme gücünün kısacası hayata tutunma gücünün ortaya çıkarılmasıdır.  ‘’Başarı’’nın karşılığı kişiden.
UNI0131 Proje Yönetimi ve Girişimcilik Dersi Proje Ödevi
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
ÖDE6024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ ARAŞTIRMA
YÖNLENDİRİLMİŞ ÇALIŞMA I-II
Sohbet (Söyleşi).
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

İSTİKLAL’DEN İSTİKBALE TAVAS (Araştırma-İnceleme Proje Yarışması) PROJEDE UYGULANABİLİR BİR YÖNTEM: SÖZLÜ TARİH ÇALIŞMASI TAVAS BELEDİYESİ, 21.04.2011/Perşembe Yrd.Doç.Dr. Ercan HAYTOĞLU PAÜ.Fen-Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, Kınıklı/DENİZLİ ehayt@pau.edu.tr

Öncelikle konu; Tavas ve yöresinden (Kale ve Beyağaç da dâhil) tarihinin daha iyi bilinmesi ve anlaşılmasını kapsayan “araştırma-inceleme proje” yarışması’dır.

Peki sorun nedir? Sorun; Bölgeden yetişen isimsiz kahramanların genç nesillere tanıtılması için Çanakkale Savaşı ve/veya Mili Mücadele ile Kurtuluş Savaşına katılanların gerçek hayat hikayelerine dayanan; varsa geride bıraktıkları aile ve yakınlarıyla ilgili sosyolojik ve tarihsel sürecin nasıl ortaya çıkarılacağıdır.

Benim yapmaya çalışacağım sunumun özünü ne oluşturacaktır? Proje çerçevesinde tarihsel sürecin nasıl ortaya çıkarılabileceği oluşturacaktır.

SORULAR Tarihsel süreci ortaya koymak için kullanılacak yöntemler neler olabilir? Benim önereceğim yöntem hangisidir? Bu yöntem nasıl çalışılabilir?

Birinci sorumun cevabı; A)Akademik tarih çalışması ile, (Arşiv, kütüphane, kitap doküman vs.) B)Sözlü tarih çalışması ile. (Alan araştırması)

İkinci soruma benim cevabım; Önereceğim ve üzerinde duracağım yöntem; B)Sözlü tarih çalışması olacaktır.

SÖZLÜ TARİH ÇALIŞMASI NEDİR? SÖZLÜ TARİH ÇALIŞMASI NASIL YAPILIR?

SÖZLÜ TARİH ÇALIŞMASI NEDİR? Konuyla ilgili belirlenen kaynak kişiler ile kayıt altına alınan uzun söyleşiler yaparak, ortaya çıkan bilgileri belirli bir sistem içerisinde incelemek ve değerlendirmektir.

Genel olarak sözlü tarih kaynakları nelerdir? Tarihî şiirler, Hikâyeler, Efsaneler, Mitoslar, Destanlar, Menkıbeler, Fıkralar ve atasözleri.

SÖZLÜ TARİH ÇALIŞMASI NASIL YAPILIR?

1)İlk iş olarak sınırları çizilen konuda bir proje hazırlığı yapılır. Tavas ile ilgili çalışma için projenin ana konusu bellidir. Çanakkale Savaşı ve/veya Mili Mücadele ile Kurtuluş Savaşına katılan bölgeden yetişen isimsiz kahramanların gerçek hayat hikayelerine dayanan; varsa geride bıraktıkları aile ve yakınlarıyla ilgili sosyolojik ve tarihsel sürecin ortaya çıkarılması

2)Projede öncelikle konuya uygun elinde bilgi ve belge bulunduğu bilinen kaynak kişiler tespit edilir. (65-70 yaş üzeri kişiler olabilir)

3)Projede yapılacaklar ayrıntılı bir şekilde hazırlandıktan ve proje kabul gördükten sonra proje çerçevesinde görüşmeler yapılmaya başlanır. Görüşmenin ayrıntıları dikkatli hazırlanmalıdır. Konu ile ilgili günlük ve fotoğraf gibi kaynaklara ulaşılmaya çalışılmalıdır. Görüşme yapacak kişi de ses kaydedici bir cihaz olmalıdır. Görüşme bir saatten fazla planlanmamalıdır.

Notlar kaleme alınabilir Kaynak kişinin; Adı soyadı, doğum tarihi, baba adı, görüşme tarihi kesinlikle alınmalıdır. Aynı zamanda verdiği bilgiler not edilmelidir. NOT:Eğer ses cihazına rağmen anlatılanlar düzgün not edilebildi ise kişinin sözlü onayı alındıktan sonra imzası ile görüşme kayıt altına alınmış olur.

4) Görüşmeden elde edilen kaset, günlük, fotoğraf ve bilgi notları iyi bir şekilde saklanır.

5) Son olarak veriler sınıflandırılır, ardından değerlendirilir ve yorumlanarak yazılır. Proje konusu ile ilgili olarak kaynak kişinin anlattıkları başka belge ve kitaplar ile karşılaştırılır. Gerekli görülür ise konu başlıkları oluşturulabilir.

Sözlü tarih çalışması yapacak kişiler nelere dikkat etmelidir?

1)Proje hazırlayan kişi veya kişiler konu hakkında ön bilgi sahibi olmalıdır. 2)Proje hazırlayan kişi veya kişiler söyleşi yapacakları kaynak kişileri önceden belirlemelidir. (Yörede yaşayan veya yöre dışında yaşayanlardan)

3)Sözlü tarih çalışmasında söyleşiler önceden planlanmış soru ve cevaplar ile yapılmalıdır. 4)Söyleşiden elde edilen bilgiler, soru ve cevaplar şeklinde kaydedilmelidir.

5)Söyleşiyi yapanlar anlatıcıdan bilgiyi nasıl alacağını bilen sosyal beceri sahibi kişiler olmalıdır. 6)Sözlü tarih çalışması yapanlar konuşmaların hepsini ve diğer toplumsal olayları kaydetmemelidirler.

Projede yer almak isteyen kişilerin sahip olması gereken temel özellikler nelerdir?

1)Proje çalışması proje çalışmasından zevk alacak kişi veya projeyi birlikte yürütmekten zevk alacak kişilerden oluşmalıdır. 2)Proje hazırlayanlar kendi çevreleri ile ilgili seçtikleri konuyu tarihsel çerçevede ele alırken konuyu bir sorunu çözme çalışması olarak görmelidirler. 3)Proje çalışmasında proje çalışanları yaptıkları çalışmadan kendilerini heyecanlandıran sonuçlar çıkacağına inanırlar ise projeyi hayata geçirmelidirler.

Kaynak kişiler konusunda dikkat edilecek hususlar nelerdir?

1)Kaynak kişi bilgi vereceği konunun uzmanı olmalıdır 1)Kaynak kişi bilgi vereceği konunun uzmanı olmalıdır. 2)Kaynak kişiler ile uygun oldukları zamanda görüşme yapılmalıdır. 3)Kaynak kişiler ihtiyaç duydukları takdirde dinlendirilmelidirler. (Yaşlı veya rahatsızlıkları olabilir) 4)Kaynak kişinin anlattıkları kayıt altına alınmalıdır.

Sözlü tarih çalışma yöntemini kullanarak projede yer alacak olanların Yerel Tarih Kaynaklarını neler oluşturabilir?

1)Yerel gazeteler (Kişi ile doğrudan alakalı yazılar ve haberler), 2)Yerel ünlülerin hatıraları, 3)Şiirler, 4)Şarkılar ve türküler.

5)Tarafsız nitelikli belgeler (okul diploması, sertifika, madalya beratı, askerlik terhis belgesi gibi), 6)Yayınlanmamış kişisel mektuplar, 7)Eski fotoğraflar,

8)Mimari yapılar (yaşadıkları konutlar) 9)Teknik araç-gereçler, plastik ve estetik objeler (kitap kapağı, elbise, ayakkabı, kılıç, silah, kullanım eşyaları vb.), 10)Kültürel gelenekler (yerel deyimler, atasözleri, yerel örf ve adetler) 

Çalışmalarımdan Örnekler

Teşekkür ederim. Proje hazırlayacak öğrencilerimize de başarılar dilerim.