İl Performans ve Kalİte Koordİnatörlüğü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1EĞİTİM BİRİMİ DİYARBAKIR KHB 90 GÜN ÇALIŞMASI  ‘’Hedeflerle Yönetim İlkesine’’ dayanan bir proje çalışmasıdır.  Çalışma kapsamında 90 gün.
Advertisements

Olgun ŞENER Kamu Yönetimi Uzmanı
HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ
HEMODİYALİZDE KALİTE ANKETİ Kriter belirleme ve mevcut durum
İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
HASTANE HİZMET KALİTE STANDARTLARI; AKILCI İLAÇ KULLANIMI
İl Performans ve Kalİte Koordİnatörlüğü
KİMLİK DOĞRULAMA İŞLEMİNDE FOTOĞRAF UYGULAMASI
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
HASTA HAKLARI BİRİM FAALİYETLERİ
Uzm. Mine H.Bahçeci I.Derece Öğretmen Hemşire KKTC Sağlık Bakanlığı
ÖZEL HASTANELERİN SINIFLANDIRILMASI TASLAK ÇALIŞMANIN AMACI
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
90 Gün Kampanyası «HEDEFLERLE YÖNETİM İLKESİNE» dayanan bir yönetim kampanyasıdır. Kampanya kapsamında 90 gün gibi bir sürede İl Genel Sekreterliklerinin.
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
663 Sayılı KHK 663 sayılı “Sağlık Bakanlığı ve Bağlı kuruluşların Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname”11/10/2011.
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
HASTA HAKLARI UYGULAMALARI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÖDÜL SÜRECİ ŞANLIURFA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ HOŞGELDİNİZ.
Güvenlik Raporlama Sistemi (GRS)
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
MEMNUNİYET ANKETLERİ Yük.Hemş. Betül BOZACI Kalite Birimi
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
Eğitim ve Araştırma Hastanesi
BİR DEVLET HASTANESİNDE HASTA BAĞIMLILIK DÜZEYLERİNE GÖRE YAPILAN HEMŞİRE İNSAN GÜCÜ PLANLAMASI UYGULAMASI   Özcan Selma, Tanrıöver Funda , Akın Bihter.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
GÜVENLİK RAPORLAMA SİSTEMİ
İl Performans ve Kalİte Koordİnatörlüğü
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -6-
İl Performans ve Kalİte Koordİnatörlüğü
Ankara İl Sağlık Müdürlüğü
HİZMET KALİTE STANDARTLARI
EĞİTİM TARİHİEĞİTİM SAATİEĞİTİM KONUSUEĞİTMEN 26 Temmuz Hastanelerde Kalite Yönetimi, HKS ile ilgili mevzuatlar Ecz. Selim SEYİS Sağlıkta.
GÜVENLİK RAPORLAMA SİSTEMİ
Ecz.HİLAL ÖZNUR Uygulama Adı:AKILCI ANTİBİYOTİK KONTROLÜ
Uygulama Ekibi:Antibiyotik Kontrol Ekibi
EĞİTİM TARİHİEĞİTİM SAATİEĞİTİM KONUSUEĞİTMEN 26 Temmuz Hastanelerde Kalite Yönetimi, HKS ile ilgili mevzuatlar Ecz. Selim SEYİS Sağlıkta.
EĞİTİM TARİHİEĞİTİM SAATİEĞİTİM KONUSUEĞİTMEN 26 Temmuz Hastanelerde Kalite Yönetimi, HKS ile ilgili mevzuatlar Ecz. Selim SEYİS Sağlıkta.
EĞİTİM TARİHİEĞİTİM SAATİEĞİTİM KONUSUEĞİTMEN 26 Temmuz Hastanelerde Kalite Yönetimi, HKS ile ilgili mevzuatlar Ecz. Selim SEYİS Sağlıkta.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
EĞİTİM TARİHİEĞİTİM SAATİEĞİTİM KONUSUEĞİTMEN 26 Temmuz Hastanelerde Kalite Yönetimi, HKS ile ilgili mevzuatlar Ecz. Selim SEYİS Sağlıkta.
DÖNEM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI ORDU İLİ
 KALİTE YÖNETİM BİRİMİ  Mart ayında düzenlenen dış denetim sonucu Müdürlüğümüz çalışmalarının ISO Kalite Standartlarına uygunluğu bir kez daha.
İl Performans ve Kalİte Koordİnatörlüğü
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
H.Abdullah KAYA Daire Başkanı Ankara
SHKS HASTA BAKIM HİZMETLERİ
İhtiyaçların Toplu Alım Yöntemleri ile Karşılanması
BAŞHEKİMLİĞİMİZİN KALİTE YÖNETİM BİRİMİ EKİPLERİNE TEŞEKKÜR BELGESİ DAĞITIM TÖRENİNE HOŞGELDİNİZ KALİTE GELİŞTİRME ASLA SONA ERMEYECEK BİR SEYAHATTİR.
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
27 TEDAVİ PLANLARI.
KOMİTELER VE TOPLANTI KAYITLARI
EĞİTİM TARİHİEĞİTİM SAATİEĞİTİM KONUSUEĞİTMEN 26 Temmuz Hastanelerde Kalite Yönetimi, HKS ile ilgili mevzuatlar Ecz. Selim SEYİS Sağlıkta.
SAĞLIKTA PERFORMANS YÖNETİMİNİN DÜNÜ BUGÜNÜ YARINI Haziran 2007 Ankara Dr. Mehmet DEMİR.
Tetkik Aşamaları Vildan MEVSİM.
Ecz. Sema ÖREN Uygulama Adı: İlaç Bilgilendirme Notları
SAĞLIKTA KALİTE STANDARTLARI VERSİYON –
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
ÖZEL BÖLGE HASTANELERİ
GÜVENLİ CERRAHİ KONTROL LİSTESİ
ISO
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

İl Performans ve Kalİte Koordİnatörlüğü 26 – 28 Temmuz 2011 HKS Eğitim Semineri

EĞİTİM TARİHİ EĞİTİM SAATİ EĞİTİM KONUSU EĞİTMEN 26 Temmuz 2011 09.00-09.45 Hastanelerde Kalite Yönetimi, HKS ile ilgili mevzuatlar Ecz. Selim SEYİS 10.00-10.45 Sağlıkta Performans ve Kalite Yönergesi 11.00-11.45 Hastane Değerlendirme Süreci, HKS Metodolojisi Hem. Bedia AYDIN 13.30-14.15 Memnuniyet Anketleri ve Görüşler 14.30-15.15 Çalışan Güvenliği Uz. Dr. Özlem B. SARAL 27 Hasta Güvenliğinde İletişim, Hastaların Doğru Tanımlanması Hem. Derya HASANÇEBİ İlaç Güvenliği, Transfüzyon Güvenliği Dr. Ayla YAVUZ Düşmelerin Önlenmesi, Güvenlik Raporlama Sistemi El Hijyeni Güvenli Cerrahi Dr. Osman Turan ÇAKAR 28 Hasta Bakımı Laboratuar Hizmetleri Uz. Dr. Hakan TÜRKÖN HKS Kapsamında Dokümantasyon, Hasta Kayıtları ve Dosyaları Hem. Özlem YILMAZ Atık Yönetimi, Renkli Kodlar Dr. Can Ertan ARGIN Stok Yönetimi, İndikatör Yönetimi Dr. Metin BAKKALOĞLU

HASTANE DEĞERLENDİRME SÜRECİ VE HKS METODOLOJİSİ Bedia AYDIN Fatih Devlet Hastanesi

AMAÇ; Türkiye genelinde değerlendirmelerin nasıl yapıldığının , sonuçlarının neler olduğuyla ilgili fotoğraf oluşturmak ve bu fotoğraf içerisinde nerede yer aldığımızı görmek. 2. HKS Metodolojisi nedir, oluşum sürecinde neler yer almıştır, nasıl kullanılacağıyla ilgili farkındalık oluşturmak.

HASTANE DEĞERLENDİRME SÜRECİ

Değerlendirmeler amaç değil araçtır.

Ne için araçtır?

Hizmet kalitesini değerlendirmek Sürekli gelişime katkı sağlamak Hasta güvenliğini sağlamak Çalışan güvenliğini sağlamak Kaynakların etkin kullanımını sağlamak

Değerlendirme süreci nasıl gerçekleşir? 1.Usul ve esasların belirlenmesi Hastanelerin uyacağı kurallar Değerlendiricilerin uyacağı kurallar

2. Değerlendirici havuzu Farklı illerden değerlendirici ekipler oluşturulmuş, toplam; 38 ekip lideri, 86 ekip üyesi 24 gözlemci belirlenmiştir.

3. Değerlendiricilerin seçimi 4 3. Değerlendiricilerin seçimi 4. Değerlendirme planlarının oluşturulup 1 hafta öncesinden hastanelere bildirilmesi

Değerlendirmenin gerçekleşmesi Açılış toplantısı Değerlendirme süreci Kapanış toplantısı

Değerlendirme sonrası Sonuçların gizlilik esasına göre bildirilmesi (Bakanlığa) Değerlendiricilerin değerlendirilmesi Sonuçların açıklanması

Standartların Karşılanma Durumu İlk 5 STANDART MADDESİ KARŞILANMA YÜZDESİ(%) Doktor hastaların laboratuar sonuçlarını poliklinikten görebilmelidir. 100 Hasta Kayıt Birimi, kolaylıkla görülebilecek ve ulaşılabilecek yerde bulunmalıdır. Hastaların yazılı olarak Laboratuar sonuçlarına ulaşabilmelerine yönelik düzenleme yapılmalıdır. 99 Poliklinik odaları doktor ile hastanın karşılıklı olarak oturabileceği bir düzenlemeye sahip olmalıdır. Hastane sunduğu hizmetler, çalışma saatleri ve nasıl hizmet alınabileceği konusunda etkili bir bilgilendirme yapmalıdır. (web sitesi, broşür vs)

Standartların Karşılanma Durumu Son 5 STANDART MADDESİ KARŞILANMA YÜZDESİ(%) Tedavi planı;ilaç adı, dozu, zamanı ve uygulama şeklini içerecek şekilde, okunaklı olarak her bir hasta tabelasına hastanın kendi doktoru tarafından yazılmalıdır. 64 Hastanın hastalığına ve tedavisine yönelik bilgilendirme ve onay formu doldurulmalıdır. 56 Ameliyathanede kullanılan tüm ilaçların ve anestezik ajanların kritik stok seviyeleri ve miad takipleri otomasyon sistemi üzerinden yapılmalıdır. 46 Ameliyathanede kullanılan tüm ilaçların ve anestezik ajanların kritik stok seviyeleri ve miad takipleri otomasyon üzerinden yapılmalıdır. 43 Cerrahi güvenlik kontrol listesine göre doğrulama yapılmalıdır. 40

2010 yılı 2. Dönem Kamu Hastaneleri Değerlendirmeleri Sonucu DEĞERLENDİRME SONUÇLARI PUAN HASTANE SAYISI 0.90 ve üstü 63 80-90 89 70-79 60-69 34

Müdürlüklerin değerlendirmeleri sonucu ortalama 0.92 Bakanlığın değerlendirmeleri sonucu ortalama 0.81 olarak tespit edilmiştir.

DEĞERLENDİRMELERLE İLGİLİ SON OLARAK Değerlendirmeler kurumun aynasıdır. Değerlendirme sürecinde elde edilen somut kanıtlar değerlendirme sürecinin fotoğrafıdır. Değerlendirme sürecinden elde edilen veriler hastanelerin daha kaliteli hizmet sunumu için kullanılmalıdır.

HKS METODOLOJİSİ

“ Kalite geliştirme asla sona ermeyecek bir seyahattir.”

özel, üniversite) kalite geliştirmenin önemli kaynaklarından HKS Metodolojisi; tüm hastanelerde uygulanan (Kamu, özel, üniversite) kalite geliştirmenin önemli kaynaklarından biri olan standartlar setinin hazırlanma sürecidir.

7 adımdan oluşur 1. Boyutlandırma 2. Standartların hazırlanması 3. Standartların geçerlilik ve güvenirlilik çalışması 4. Kodlama 5. Puanlama 6. Tanımlar 7. Bilgilendirme tablolarının oluşturulması

BOYUTLANDIRMA Standartlar 4 dikey 1 yatay olmak üzere 5 boyuttan oluşan bir model üzerine yerleştirildi.

HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ 2505 KURUMSAL HİZMET YÖNETİMİ SAĞLIK HİZMETİ YÖNETİMİ DESTEK HİZMET YÖNETİMİ İNDİKATÖR YÖNETİMİ HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ 2505 1590 5980 315 325

Toplam puan 8200 Hasta ve Çalışan Güvenliği toplam puanın %30’unu kapsamaktadır.

STANDARTLARIN HAZIRLANMASI Standartlar hazırlanırken ulusal ve uluslararası kaynaklar incelenmiş, Ülke koşulları ve ihtiyaçları dikkate alınmış Ayrıca sahada çalışan değerlendiriciler Kalite temsilcileri ve çeşitli uzmanların geri bildirimleri alınarak verimlilik ve memnuniyet öncelikli standartlar olmuştur

Standartların Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışmaları Geliştirilen standartların uygulanabilirliğini değerlendirmek amacıyla yapılan çalışmalar Ülkemizde 24 farklı hastane pilot çalışmalar yapılıp standartlar test edilmiştir.

KODLAMA Standartlara kimlik kazandırmak Standartların kurumlarda karşılanma derecesini belirlemek Veri analizine ve kurumlar arası kıyaslamaya olanak sağlamak amacıyla geliştirilmiştir.

HKS KODLAMA SİSTEMİ BİR HARF 2. KISIM STANDARDIN KENDİSİ VEYA DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTÜNÜN SIRASINI STANDARDIN BÖLÜMDEKİ SIRASI YATAY BOYUT DİKEY BOYUT BÖLÜM BİR HARF İKİ BASAMAKLI SAYI

01.01.21.01.H kodu Birinci kısımdaki “01”, Kurumsal Hizmet Yönetimini İkinci kısımdaki “01”, Yönetim Hizmetleri Bölümünü Üçüncü kısımdaki “21”, 21. Standardı Dördüncü kısımdaki “01”, Standardın 1. Değerlendirme Ölçütünü Beşinci kısımdaki “H” Standardın Hasta Güvenliği ile ilgili olduğunu tanımlar.

PUANLAMA Puanlamada 5 ve 5’in katları kullanılır. Standart puanlandırılır. Değerlendirme ölçütü puanlandırılmaz. Değerlendirmede standart ve değerlendirme ölçütleri evet olmalı yoksa puan verilmez. Değerlendirme dışı standardın hastanede değerlendirilmeyeceğini ifade eder puanlama yapılmaz.

TANIMLAR arasında ortak bir dil oluşturmak amacıyla tanımlar bölümünde Değerlendirme sürecinde uygulayıcı ve değerlendiriciler arasında ortak bir dil oluşturmak amacıyla tanımlar bölümünde açıklamalara yer verilmiştir.

oluşturarak standardın bazı bölümlerinden muaf tutulmuştur. BİLGİLENDİRME TABLOLARININ OLUŞTURULMASI Hastaneler arasındaki çeşitlilikler düşünülerek farklı uygulamaları olan Hastaneler bilgilendirme tabloları oluşturarak standardın bazı bölümlerinden muaf tutulmuştur.

SONUÇ HKS bir markadır. Puanlama, Boyutlandırma, Kodlama ile 2011 kalitede yeni bir dönem olarak kabul edilmiştir. Tüm hastanelerimizi kapsayan bu standart seti, sağlık çalışanlarının uygulamalarında onlara doğru işi, doğru zamanda ve doğru bir şekilde yapmalarını sağlayacak içeriktedir. Ayrıca her yönetici daha başarılı olmak adına bu standartları uygulama noktasında öncülük etmeli ve birçok konuda rol model olmalıdır.

TEŞEKKÜR EDERİM.