T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Advertisements

Proje BaşlaNGICI Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
TÜRKİYE’DE OTİZM İÇİN NELER OLUYOR?
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
KYF II. DÖNEM HİBE PROGRAMI ETKİ DEĞERLENDİRMESİ
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
Proje ortağı Sağnak Eğitim ve Kültür Derneği,
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
GAP GIDEM Projesi AB’nin mali desteği ile UNDP tarafından GAP BKİ ile işbirliği içerisinde yürütülmektedir GAP – GİDEM PROJESİ GİRİŞİMCİ DESTEKLEME.
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
E-İhale, Elektronik İhale veya Online İhale sistemi B2B (şirketler arası ticaret) alanında kullanılan bir satınalma yöntemidir. Bir Alıcı şirketin ve.
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
Mardin’de Sürdürülebilir Turizmin Geliştirilmesi için Teknik Yardım Otel Temsilcileri Odak Grup Toplantısı No: Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye.
TOBB İŞGELİŞTİRME VE YATIRIM DANIŞMANLIĞI MÜDÜRÜ
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
EU EU (PROGRAMLAR-BÖLGESEL TARİFLER) FEDERAL HÜKÜMET (FEDERAL TANIMLAR-BÖLGESEL TANIMLAR) EYALET HÜKÜMETİ EYALET EKONOMİ BAKANLIĞI-KALKINMA ŞİRKETLERİ.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
Yürütmekte olduğumuz proje Çalışma Sosyal Güvenlik Bakanlığı- Avrupa Birliği Koordinasyon Dairesi Başkanlığı Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitimin Kalitesinin.
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
  Çocukların birçoğunun okuma alışkanlığının olmadığını, rol model olarak anneyi örnek alan çocukların da okuma alışkanlığı kazanmakta zorlandığını.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
Gençlik Sektöründe Yerelleşme ve Yeniden Yapılandırma
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
1 DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜNÜN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ Proje Tanıtım Kokteyli Doç. Dr. Abdurrahman EKİNCİ Proje Danışmanı Yeşilli Atatürk Ortaokulu.
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
Avrupa Konseyi Destekli Hibe Projesi KAMUDA ETİK KÜLTÜRÜN GÜÇLENDİRİLMESİ.
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
KEMALPAŞA BELEDİYESİ PAYDAŞ ANALİZİ ÇALIŞMASI Yunus Emre Özer İbrahim Güray Yontar DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İİBF KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ.
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
T.C. BALIKESİR VALİLİĞİ İl Düzeyinde Uygulanması Sürecinde Karşılaşılan Sorunların Tartışılması.
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Esra erarslan Kırklareli İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
PROJE YÖNETİMİ EĞİTİMİ
E Ğİ T İ M KAL İ TES İ N İ YÜKSELTMEYE YÖNEL İ K EYLEM PLANI.
Hedef Analizi Strateji Analizi Paydaş Analizi
Proje Adı Proje Yürütücüsü Proje Ortağı
SPOR ETKİNLİK ENDÜSTRİSİNİN ÖZELLİKLERİ
G ÖNÜLLÜLÜK “İsteyerek, bilerek, severek ona buna zıplama, atlamak.” “Yaşamaya devam etme sebeplerini çoğaltma ve varlığını toplumsal olarak gerçekleme.
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
MANTIKSAL ÇERÇEVE MATRİSİNİN HAZIRLANMASI
Durum Analizi Sorun Analizi
İllerde Hangi Verimlilik Projeleri Uygulanabilir? Dr. Yücel Özkara Sanayi ve Teknoloji Uzmanı, Verimlilik Genel Müdürlüğü 2016 Yılı Verimlilik Projeleri.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı T.C. MİLL Î EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI.
MANTIKSAL ÇERÇEVE MATRİSİ ÖĞR.GÖR.İBRAHİM GÜLTEKİN 2016.
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KONUSUNDA FARKINDALIK GELİŞTİRME PROJESİ
Tanıtım Çalışma Grubu
GÜDÜMLÜ PROJE DESTEĞİ.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ GEÇİŞ HİZMETLERİ PLANI Geçiş, bir eğitim programından bir diğer programa geçme sürecidir. Geçiş süreci öğrencinin var olan eğitim yaşantısından.
Sunum transkripti:

T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı Paydaş Analizi Nedir? Mevcut sorundan veya olası projeden etkilenebilecek tüm paydaş grupların, bu grupların sorun/proje ile ilişkilerinin, güçlerinin ve etkilerinin, katılım stratejilerinin, belirlenmesidir. T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

Paydaşların Katılımı Neye Yarar? Bilgiye dayalı karar almaya yarar Projenin daha ilk aşamalarında bir görüş birliği oluşturulmasını sağlar Farklı paydaşların projeyi izleyebilmesi bakımından şeffaflık sağlar T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

Paydaş Analizi Sonuçları Proje Tasarlarken Nasıl Kullanılır? Sorunları analiz ederken Hedefleri belirlerken Stratejiyi seçerken T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

Paydaş Analizi Sonuçları Proje Yazarken Nasıl Kullanılır? Proje Özeti veya Ön Teklifi: Ortakların, hedef grupların ve nihai faydalanıcıların belirlenmesi Paydaş analizinin özeti, liste veya tablo (anahtar paydaşlar ve ilgileri) Projeye dahil edilecek aktörler ve bu aktörler arası ilişkilerin aktarılması Proje Dokümanı: Gerekçelendirme: Hedef grubun seçilme nedenleri, bu grubun ihtiyaçlarının ve sorunlarının tanımlanması. Proje ile ihtiyaçlara nasıl cevap verilecek Proje Yöntemi: Çeşitli aktörlerin projedeki rollerinin ve projeye katılımlarının tanımlanması ve bu rollerin onlara veriliş nedeni Beklenen Sonuçlar: Hedef gruplar /faydalanıcılar üzerine etkisi; genel durum, teknik ve yönetim kapasitesi Mantıksal Çerçeve Faaliyetler Riskler ve varsayımlar T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı Paydaşlar ve Ortaklar Paydaşlar: Projeden doğrudan veya dolaylı, olumlu veya olumsuz etkilenen, ve/veya projeyi etkileyen bireyler, kurumlar veya gruplardır. (örneğin; Hükümet kurumları, STK’lar, özel sektör…) T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı Farklı Paydaş Türleri Yararlanıcılar (Beneficiaries) : a) Hedef kitle (Target Group) : Proje faaliyetlerinden doğrudan ve olumlu etkilenecek kişi ve kurumlar (örn: eğitim katılımcıları) b) Nihai yararlanıcı (Final Beneficiaries) : uzun vadede ve dolaylı olarak toplumsal ya da sektörel ölçekte olumlu etkilenecekler (örn:tarımsal üretimin gelişmesi  tüketiciler) Proje ortakları (Project Partners): Projeyi uygulayan taraflar (hedef kitle grubundan da olabilir) T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı Proje Paydaşları Nihai Yararlanıcılar (Olumlu y. + Dolaylı y.) Projeden olumsuz etkilenenler (Direk veya dolaylı) Proje Ortakları (Olumlu ve Direk) Hedef Kitle (Olumlu ve Direk) T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı Örnek Paydaş Grupları Yerel halk Kullanıcılar, tüketiciler STKlar Kamu kurumları (örnek: bakanlıklar,valilikler, belediyeler) Çıkar Grupları (örnek: birlikler, meslek odaları), Özel Sektör Uluslararası Kurumlar (örnek: donör kuruluşlar) T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

Paydaş Analizi için 4 Adım: Paydaşların belirlenmesi Paydaşların ilgilerinin ve çıkarlarının tespit edilmesi Paydaşların güçlerinin ve etkilerinin saptanması Paydaş katılımı stratejisinin oluşturulması T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

1. Adım: Paydaşların Belirlenmesi Sorundan kimler olumsuz etkileniyor? Kimler çıkar sağlıyor? Projeye destek verenler ve karşı çıkanlar belirlendi mi? Savunmasız ve hassas gruplar saptandı mı? Kimler direk hangileri dolaylı olarak etkileniyor? Tüm paydaşların özellikleri nasıl? ... v.s. T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

Örnek:240 Genç Kadının İstihdamı Paydaşlar ve Özellikleri Mezunlar: 240 grafik ve fotoğraf öğrencisi Reklamcılar: İstanbul bölgesindeki Reklam Ajansı ve Matbaacıları Reklam Ajansı ve Matbaacı Temsilcileri: Eğitici personele sahipler Öğretmenler: Grafik ve Fotoğraf Alanı Öğretmenleri İstanbul Valiliği: İl Milli Eğitim Müdürlüğü Koordinasyon Merkezi İl Özel İdaresi : Finansman için yardımcı kuruluş, v.s... (tam listenin belirlemesi sorun ve hedef analizi ile geri beslemeli olarak ilerler) T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

2. Adım: Paydaşların İlgilerinin ve Çıkarlarının Tespit Edilmesi Paydaşların her birinin projeden beklentileri nelerdir? Paydaşların projeden sağlayabilecekleri muhtemel yararlar nelerdir? Hangi paydaşların çıkarları, projenin hedefleri ile çelişmektedir? Paydaşların her biri projeye ne gibi mali katkı sağlayabilecek durumdalar? Bunu sağlamaya istekliler mi? ... v.s. T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

Örnek: 240 Genç Kadının İstihdamı Paydaşlar ve Özellikleri Paydaşın Sorun/Proje ile İlişkisi Paydaşın projeden etkilenme derecesi (+,-,0) Mezunlar: 240 grafik ve fotoğraf öğrencisi. İşsizlik - Alanda yetersizlik + Reklamcılar: İstanbul bölgesindeki Reklam Ajansı ve Matbaacıları Kalifiyeli eleman yetersizliği Reklam Ajansı ve Matbaacı Temsilcileri: Eğitici personele sahipler Eğiticilerin eğitimi-Maddi kazanç Öğretmenler: Grafik ve Fotoğraf Alanı Öğretmenleri Maddi kazanç Mezun öğrencilerin eğitimi Mesleki yeterliliği arttırma kapasitesi Sektördeki gelişmeleri takip etmeleri İstanbul Valiliği: İl Milli Eğitim Müdürlüğü Koordinasyon Merkezi İşsizliğe çözüm Mesleki eğitime destek Yaygınlaştırmadaki etkinliği İl Özel İdaresi: Finansman için yardımcı kuruluş v.s. İldeki gelişmişlik düzeyinin arttırılması İstihdam T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

3. adım: Paydaşların Güçlerinin ve Etkilerinin Saptanması Muhtelif paydaşların birbirleri arasındaki ilişkiler nelerdir? Kimin kimin üstünde gücü vardır? Kim kime bağımlıdır? Hangi paydaşlar örgütlenmiştir? Bu örgütlenme nasıl etkilenebilir veya bu örgütlenmenin üzerine nasıl inşa edilebilir? Kaynakları kim kontrol etmektedir? Bilgi kimin kontrolündedir? Yasal sorumluluk kimdedir?... v.s. T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

Örnek: 240 Genç Kadının İstihdamı Paydaşlar ve Özellikleri Paydaşın Sorun / Proje ile İlişkisi Paydaşın projeden etkilenme derecesi (+,-,0) Paydaşın zayıf ve güçlü yönleri Etki 1:yok/ 5:kritik Mezunlar: 240 grafik ve fotoğraf öğrencisi. İşsizlik Alanda yetersizlik + Güçlü: İstekliler, Zayıf: Eğitimleri yetersiz, teknoloji kullanımında yetersiz, Donanım eksikliği 5 Reklamcılar: İstanbul bölgesindeki Reklam Ajansı ve Matbaacıları Kalifiyeli eleman yetersizliği Güçlü: Sektörle işbirliği Zayıf: Maddi kaynak yetersizliği 4 Reklam Ajansı ve Matbaacı Temsilcileri:Eğitici personele sahipler Eğiticilerin eğitimi Maddi kazanç Güçlü: Referans kazandırma potansiyeli, eğitim gücü Öğretmenler: Grafik ve Fotoğraf Alanı Öğretmenleri Mezun öğrencilerin eğitimi Mesleki yeterliliği arttırma kapasitesi Sektördeki gelişmeleri takip etmeleri Güçlü: İletişime ve işbirliğine açık olma Zayıf: Alanda yenilikleri takip edememe İstanbul Valiliği: İl Milli Eğitim Müdürlüğü Koordinasyon Merkezi İşsizliğe çözüm Mesleki eğitime destek Yaygınlaştırmadaki etkinliği Güçlü: İldeki Mesleki Eğitim kurumlarına hitap etmesi,Yaygınlaştırma gücü İl Özel İdaresi Finansman için yardımcı kuruluş v.s. İldeki gelişmişlik düzeyinin arttırılması İstihdam Güçlü: Gerektiğinde kısıtlı kaynak sağlayabilmeleri 3 T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı 4. adım: Paydaşlara Karşı Olası Eylemler (Katılımı Stratejisinin Oluşturulması) paydaşların, ilgilerini, çıkarlarını, etkilerini ve güçlerini dikkate almalıdır. hangi düzeyde ne zaman sürece katılmaları gerektiğini belirlemelidir. gerektiği takdirde proje faaliyeti olabilir T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı Paydaşlar ve Özellikleri Paydaşın Sorunla İlişkisi Paydaşın projeden etkilenme derecesi Paydaşın zayıf ve güçlü yönleri Paydaşın projeye etkisi Paydaşlara yönelik olası eylemler Mezunlar: 240 grafik ve fotoğraf öğrencisi. İşsizlik Alanda yetersizlik + Güçlü: İstekliler, Zayıf: Eğitimleri yetersiz, teknoloji kullanımında yetersiz, Donanım eksikliği 5 Eğitim verilmesi, motive edilmesi,Donanım sağlanması, İş imkanları duyurusu,İnternet sitesi kurulması, Reklamcılar: İstanbul bölgesindeki Reklam Ajansı ve Matbaacıları Kalifiyeli eleman yetersizliği Güçlü: Sektörle işbirliği Zayıf: Maddi kaynak yetersizliği 4 Eğitici sağlanması Reklam Ajansı ve Matbaacı Temsilcileri:Eğitici personele sahipler Eğiticilerin eğitimi Maddi kazanç Güçlü: Referans kazandırma potansiyeli, eğitim gücü Kurs planı yapılması( yer ,süre, öğretmen sayısı) Öğretmenler: Grafik ve Fotoğraf Alanı Öğretmenleri Mezun öğrencilerin eğitimi Mesleki yeterliliği arttırma kapasitesi Sektördeki gelişmeleri takip etmeleri Güçlü: İletişime ve işbirliğine açık olma Zayıf: Alanda yenilikleri takip edememe Bilgilendirme, Eğitim,Teknik donanımın arttırılması,Reel sektörün görülmesinin sağlanması,Eğitim vermeleri İstanbul Valiliği: İl Milli Eğitim Müdürlüğü Koordinasyon Merkezi İşsizliğe çözüm Mesleki eğitime destek Yaygınlaştırmadaki etkinliği Güçlü: İldeki Mesleki Eğitim kurumlarına hitap etmesi,Yaygınlaştırma gücü Yaygınlaştırma çalışmaları yapmaları,Öğretmenlerin çalışmalarının planlanması ve denetlenmesi, tanıtımın yapılması İl Özel İdaresi Finansman için yardımcı kuruluş v.s. İldeki gelişmişlik düzeyinin arttırılması İstihdam Güçlü: Gerektiğinde kısıtlı kaynak sağlayabilmeleri 3 Gerektiğinde finansman desteği sağlayabilmeleri T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı GRUP ÇALIŞMASI Paydaşlar ve Özellikleri Paydaşın sorunla İlişkisi Paydaşın Projeden Etkilenme Derecesi Paydaşın Zayıf ve Güçlü Yönleri Paydaşın Projeye Etkisi Paydaşlara Yönelik Olası Eylemler 1. 2. v.s. T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı