ÇED UYGULAMALARI Bilecik Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü Beyza KOCAMAN Biyolog Tel: 212 56 06 (134) gsm: 0 532 466 89 53 beyza.kocaman@cbs.gov.tr.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

Sözleşmelerde Damga Vergisi
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
T.C. AKSARAY VALİLİĞİ Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü ÇED HİZMETLERİ ŞUBESİ GÖREV VE UYGULAMALARI İdris DEMİRBAŞ Çevre Mühendisi.
ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ
GENEL SHY-6A HAVA TAKSİ İŞLETMELERİ RUHSAT AKIŞ DİYAGRAMI
6331 SAYILI İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ KANUNU
Esra ARIKAN Çevre Uzmanı
T.C DİCLE KALKINMA AJANSI
KARAYOLU TAŞIMA YÖNETMELİĞİNDE YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER
GENEL SHY-6A TİCARİ HAVA TAŞIMA İŞLETMELERİ RUHSAT AKIŞ DİYAGRAMI
MERMERCİLİK VE ÇEVRE M.Oğuz GÜNER Maden Mühendisi.
YUMURTA TAVUKÇULUĞUNUN ÇEVRESEL ETKİLERİ
Kapsamı – Süreci – Planlamadaki Rolü
HAFRİYAT TOPRAĞI, İNŞAAT VE YIKINTI ATIKLARININ KONTROLÜ YÖNETMELİĞİ
TÜRKİYE’DE MADEN ATIKLARININ YÖNETİMİ
RESMİ GAZETEDE YAYIMLANARAK
ÇEVRE GÖREVLİSİ/ ÇEVRE DANIŞMANLIK FİRMALARI
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ Prof. Dr. Ali YILMAZ DOĞAL KAYNAKLARIN İŞLETİLMESİ SÜRECİNDE ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİNİN.
ÇEVRE İZİN VE LİSANSLARI
Öğrencilerin devamsızlıkları ile ilgili işlemlerde, 08/12/2004 tarihli ve sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim.
MEVZUAT Ambalaj ve Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği Ambalaj Atıklarının.
HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI SOSYAL GÜVENLİK KURUMUNA YAPILAN SİGORTALI VE İŞYERİ BİLDİRİMLERİNİN BAZI KURUMLARA YAPILMASI GEREKEN.
SAYILI KAMU İHALE KANUNU İLE KAMU İHALE SÖZLEŞMELERİ KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN Şikayet Sistemine Etkileri Nisan 2009 ANTALYA.
2011 YILI BAŞLICA ÇALIŞMALAR Sayılı “Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması Ve Uygulanmasına Dair Kanun” ve Yapı Malzemeleri Yönetmeliği.
MADENCİLİK SEKTÖRÜNDEN KAYNAKLANAN ÇEVRE SORUNLARI VE
SANAYİ YATIRIMLARI ŞUBESİ II.OSB ÇEVRE ZİRVESİ / ANTALYA
ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI ÇED, İZİN VE DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ HİZMETİÇİ EĞİTİM PROGRAMI YETERLİK BELGESİ TEBLİĞİ UYGULAMALARI Erdal SARAÇOĞLU.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinde Yapılan Değişiklikler
6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARININ GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ ve ÇED YÖNETMELİĞİ
6331 SAYILI İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ KANUNU
Geçici Faaliyet Belgesi elektronik başvuru dosyasında
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
992 SAYILI SERİRİ TAHARRİYAT VE TAHLİLAT YAPILAN VE MASLİ TEAMÜLLER ARANILAN UMUMA MAHSUS BAKTERİYOLOJİ VE KİMYA LABORATUVARLARI KANUNU KABUL TARİHİ:
4703 SAYILI KANUN 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun 11/07/2001 tarih ve sayılı Resmi Gazete’de.
ENERJİ VERİMLİLİĞİ DANIŞMANLIK (EVD) ŞİRKETLERİ
ÇEVRE GÖREVLİSİ Halil İbrahim YÖRÜBULUT Çevre Denetimi Şube Müdürü
1 ÇEVRESEL İZİN GENEL BAKIŞ VE TEMEL AŞAMALAR No. 3.
ÇED İZİN VE DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÇED YÖNETMELİĞİ T.C. KOCAELİ VALİLİĞİ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ.
ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI ÇED, İZİN VE DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ MADENCİLİK PROJELERİNDE ÇED YÖNETMELİĞİ UYGULAMASI ENDÜSTRİYEL YATIRIMLAR.
MARDİN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ (ÇED) ÇED ve Çevre İzinleri Şube Müdürlüğü Redife YAŞAR Çevre Mevzuatı ve.
Doç. Dr. Eyüp DEBİK ÇED ve ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ YÖNETMELİĞİ ( Tarih ve Sayı: 28784)
Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü
Hizmetiçi Eğitim Programı Kasım 2012, Antalya
TEKİRDAĞ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRE DENETİMİ UYGULAMALARI
Büyük endüstriyel kaza riski taşıyan işyerleri, güvenlik raporu veya kaza önleme politika belgesi olmadan işe başlayamayacak. İşyerleri işletmelerini güvenlik.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI ( Tedavi Yardımları Şefliği) hacettepe.edu.tr 15 Ocak Ocak 2009.
MARDİN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI
İlhan AYDIN Kocaeli İl Müdürü.
Kütahya Aile ve Sosyal Politikalar
İzmir Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü
KALİTE GÜVENCE VE GELİŞTİRME PROGRAMI
ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ (ÇED)
6331 sayılı İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU BİLGİLENDİRME SUNUSU
T.C. ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI
YAPI İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÇEVRE DENETİMİ HASAN AYAZ ÇED İZİN VE DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Müracaat ve Şikayetler
Çevresel Etki Değerlendirmesi, İzin ve Denetim Genel Müdürlüğü
TEKNOLOJİK ÜRÜN YATIRIM DESTEK PROGRAMI (TEKNOYATIRIM) 1.
ÇEVRE SAĞLIĞI VİZE ÖDEVİ
ÇALIŞANLARIN İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMLERİNİN USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK 15 Mayıs 2013  ÇARŞAMBA RG Sayı :
17 Temmuz 2008 tarih ve Sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ YÖNETMELİĞİ Amaç MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

ÇED UYGULAMALARI Bilecik Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü Beyza KOCAMAN Biyolog Tel: 212 56 06 (134) gsm: 0 532 466 89 53 beyza.kocaman@cbs.gov.tr

ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ (ÇED), ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ (ÇED), Gerçekleştirilmesi planlanan projelerin çevreye olabilecek olumlu ve olumsuz etkilerinin belirlenmesinde, olumsuz yöndeki etkilerin önlenmesi ya da çevreye zarar vermeyecek ölçüde en aza indirilmesi için alınacak önlemlerin, seçilen yer ile teknoloji alternatiflerinin belirlenerek değerlendirilmesinde ve projelerin uygulanmasının izlenmesi ve kontrolünde sürdürülecek çalışmalardır.

ÇED NEDEN GEREKLİDİR Proje inşaatı ve işletmesi sırasında oluşabilecek önlemleri önceden tespit edebilme, Proje faaliyete geçirilmeden önce yer, teknoloji ve eylemsizlik alternatifini değerlendirebilme, Proje ile ilgili yöre halkı dahil bütün tarafların bir araya gelebilme, görüş, öneri ve kaygılarını ortaya koyabilme, Karar verme sürecine yönelik daha güvenilir ve işbirlikçi bir yaklaşım sağlamasına olanak vermektedir.

ÇED YÖNETMELİĞİ Şu an yürürlükte olan ÇED Yönetmeliği, 2872 sayılı Çevre Kanunu’nun 10. maddesine dayanılarak hazırlanmıştır. 03 Ekim 2013 tarih ve 28784 sayılı Resmi Gazete ’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Bu yönetmeliğin amacı ÇED sürecinde uyulacak idari ve teknik usul ve esasları düzenlemektir.

Ülkemizde ÇED; 07 Şubat 1993 tarihinden itibaren uygulanmaktadır Ülkemizde ÇED; 07 Şubat 1993 tarihinden itibaren uygulanmaktadır. Kapsam dışı projeler GEÇİCİ MADDE 3 – (1) Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliğinin ilk yayım tarihi olan 7/2/1993 tarihinden önce üretime ve/veya işletmeye başladığı belgelenen projeler Çevresel Etki Değerlendirmesi kapsamı dışındadır.

ÇED Yönetmeliği’nin Ekleri ÇED Yönetmeliği’nin eklerinde; Ek-1 Listesi: ÇED’e tabi projeler listesi Ek-2 Listesi: Seçme-Eleme Kriterlerine tabi projeler listesi Ek-3: ÇED Başvuru Dosyası Formatı Ek-4: Proje Tanıtım Dosyası Formatı Ek-5: Duyarlı Yöreler Faaliyet listeleri, AB uyum çerçevesinde (Direktifler gereği) Ülkemiz şartlarına ve kirleticiler özelliklerine göre Bakanlıkça oluşturulmuştur.

ÇED; Yönetmeliğin Ek-I ve Ek-II Listesinde adı geçen faaliyetlere uygulanır. Bu listelerdeki faaliyetlerİ yapmak isteyenler (kişi/kurum/kuruluş) hiçbir izin, ruhsat, onay almadan, inşaata başlamadan önce, daha proje aşamasında ÇED Yönetmeliği hükümlerine tabidirler.

Ek I Liste (MADENCİLİK) 29- Madencilik projeleri: a) 25 hektar ve üzeri çalışma alanında (kazı ve döküm alanı toplamı olarak) açık işletmeler, b) 150 hektarı aşan (kazı ve döküm alanı toplamı olarak) çalışma alanında açık işletme yöntemi ile kömür çıkarma, c) Biyolojik, kimyasal, elektrolitik ya da ısıl işlem yöntemleri uygulanan cevher zenginleştirme tesisleri ve/veya bu zenginleştirme tesislerine ilişkin atık tesisleri. ç) Kırma-eleme-yıkama tesisleri (1a ve 2a grup madenler 400.000 ton/yıl ve üzeri)

30- 500 ton/gün ham petrol, 500.000 m3/gün doğal gaz veya kaya gazının çıkarılması. 31- Petrol, doğalgaz ve kimyasalların 40 km’den uzun 600 mm ve üzeri çaplı borularla taşınması.

Ek II Liste (MADENCİLİK) EK-II LİSTESİ KAPSAMINDAKİ MADENCİLİK FAALİYETLERİ Madencilik 55- Madencilik projeleri: a) Madenlerin çıkarılması (Ek-1’de yer almayanlar), b) 10 hektar ve 5.000 m3/yıl ve üzeri kapasiteli blok ve parça mermer, dekoratif amaçlı taşların çıkartılması, işlenmesi ve/veya yıllık 250.000 m2 ve üzeri kapasiteli mermer kesme, işleme ve sayalama tesisleri, c) 1.000.000 m3/yıl ve üzerinde metan gazının çıkartılması ve depolanması, ç) Karbondioksit, kaya gazı ve diğer gazların çıkartıldığı, depolandığı veya işlendiği tesisler, d) Kırma-eleme-yıkama tesisleri (Ek-1’de yer almayanlar),

e) Cevher hazırlama tesisleri, f) Cevher zenginleştirme tesisleri ve/veya bu zenginleştirme tesislerine ilişkin atık tesisleri (Ek-1’de yer almayanlar). 56- Tuzun çıkarılması. 57- Kömür işleme tesisleri: a) Havagazı ve kok fabrikaları, b) Kömür briketleme tesisleri, c) Lavvar tesisleri.

58- Petrokok, kömür ve diğer katı yakıtların depolama, sınıflama ve ambalajlama tesisleri (perakende satış birimleri hariç). 59- Kireç fabrikaları ve/veya alçı fabrikaları, 60- Manyezit işleme tesisleri, 61- Perlit ve benzeri maden genleştirme tesisleri. 62- Bu Yönetmeliğin EK-1’inde yer alan sanayi ve enerji tesislerinin sökümü. İçin Proje tanıtım dosyası hazırlanır.

ayrıca; Arama projeleri MADDE 26 – (1) Maden, petrol, doğalgaz, kaya gazı veya jeotermal kaynak arama projeleri için EK-4’te yer alan ‘proje tanıtım dosyasının hazırlanmasında esas alınacak seçme eleme kriterleri’ doğrultusunda hazırlanan Proje Tanıtım Dosyası ile Bakanlığa müracaatta bulunulur. (2) Proje sahibi, arama projeleri için, çevresel etkilerin araştırılması amacıyla, bir dilekçe ekinde EK-4’e göre hazırlanan 3 adet Proje Tanıtım Dosyasını Bakanlığa sunar. Bakanlık sunulan Proje Dosyasını inceleyip değerlendirerek, proje hakkında ‘ÇED Gerekli Değildir veya ÇED Gereklidir Kararı’ verir.

ÇED Gereklidir Kararı verildiği takdirde, Ek-3’te yer alan formata göre ÇED Başvuru Dosyası hazırlanması istenir. (3) Arama projelerine ilişkin Proje Tanıtım Dosyası hazırlayanlarla ilgili hususlar tebliğ ile belirlenir. Yönetmeliğe eklenmiştir.

ÇED YÖNETMELİĞİNE TABİ MADENCİLİK PROJELERİ Ek-I listesi (ÇED) ÇED YÖNETMELİĞİNE TABİ MADENCİLİK PROJELERİ Ek-I listesi (ÇED) : Bakanlığa Ek-II Listesi (PTD) : Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü Arama Projeleri : Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü Muafiyet (kapsam Dışı) : Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü (7 şubat 1993 öncesi veya ek-II listesi eşik değeri altında bulunan faaliyetler kapsam dışında değerlendirilmektedir.)

ÇED YÖNETMELİĞİ MADDE 15– (1) Bu Yönetmeliğin; ÇED YÖNETMELİĞİ MADDE 15– (1) Bu Yönetmeliğin; a) EK-2’de yer alan projeler, b) Bu Yönetmelik kapsamında yer alan ve eşik değeri olan fakat eşik değer altında kaldığından yönetmelik kapsamı dışında kalan projelere ilişkin kapasite artırımı ve/veya genişletilmesi planlanması halinde, mevcut projenin kapasitesi ve kapasite artışı toplamı ile birlikte projenin yeni kapasitesi EK-2’de belirtilen eşik değer veya üzerinde olan projeler, c) ÇED Olumlu Kararı verilmiş projelerde yapılacak kapasite artışı veya artışları toplamı EK-2’de yer alan eşik değerler ve üzerinde olan projeler, ç) ÇED Gerekli Değildir kararı verilmiş projelerde, mevcut proje ile kapasite artışı toplamı EK-2’de yer alan eşik değerler ve üzerinde olan projeler, seçme, eleme kriterlerine tabidir.

ÇED Başvuru Dosyası, ÇED Raporu veya Proje Tanıtım Dosyası 18/12/2009 tarihli ve 27436 sayılı Resmi Gazete ’de yayımlanan yeterlilik tebliği kapsamında Bakanlığımızdan yeterlilik almış firmalarca hazırlanır. ÇED Başvuru Dosyası, ÇED Raporu veya Proje Tanıtım Dosyası hazırlayacak kurum ve kuruluşlar Bakanlıktan Yeterlik Belgesi almakla yükümlüdürler. (madde 27) Yeterlik Belgesi, yatırımcıların gereksiz zaman ve kaynak israfını önlemek, ÇED Raporlarının güvenilirliğini, kalitesini artırmak amacını taşımaktadır.

Kapsam dışı veya muafiyet başvurularında istenen bilgi ve belgeler Kapsam dışı veya muafiyet başvurularında istenen bilgi ve belgeler dilekçe, iş akım şeması, Proje özeti, Ruhsat fotokopisi, mesçere haritası, foseptik planı, taahhütname, imza beyannamesi, oda kaydı, vaziyet planı, 1/25000’lik Topografik harita saha sınır koordinatlı, nakliye güzergahı, varsa kapasite raporu ve yapı kullanım izin belgesi vb. 7 Şubat 1993 öncesi çalıştığını gösterir belge

UYGULANAN EK-I (ÇED) PROSEDÜRÜ ÇED Başvuru Dosyasının Bakanlığa Sunulması ÇED Sürecine Halkın Katılımı Toplantısı Kapsam ve Özel Format Belirleme Toplantısı ÇED Raporunun Bakanlığa Sunulması İnceleme Değerlendirme Komisyonu Toplantısı ÇED Olumlu Kararı ÇED Olumsuz Kararı (7 yıl Geçerli)

UYGULANAN EK-II (PTD) PROSEDÜRÜ Proje Tanıtım Dosyasının Valiliğe Sunulması (25 İş Günü ) (Eksiklik olması 6 ay) ÇED Gerekli Değildir Kararı ÇED Gereklidir Kararı (5 yıl Geçerli) (Proje için EK-I prosedürünün devam ettirilmesi)

İZLEME-KONTROL İzleme Kontrol çalışmaları ÇED Süreci’nin performansının denetlendiği aşamadır. ÇED Raporunda veya PTD da yazılan her şey bir taahhüttür ve faaliyet sahibi bu taahhütlere uymak ve uygulamakla yükümlüdür. ÇED Süreci’nde rapor kapsamına alınan taahhütlerin uygulanıp uygulanmadığı izleme çalışmaları ile denetlenir.

İDARİ YAPTIRIM VE PARA CEZASI Taahhütlere uymayanlar İDARİ YAPTIRIMLAR VE PARA CEZASI ile cezalandırılır. Bu hususta yetki hem Bakanlık’ta hem de İl Müdürlüklerindedir. e) Çevresel Etki Değerlendirmesi sürecine başlamadan veya bu süreci tamamlamadan inşaata başlayan ya da faaliyete geçenlere yapılan proje bedelinin yüzde ikisi oranında idarî para cezası verilir. Cezaya konu olan durumlarda yatırımcı faaliyet alanını eski hale getirmekle yükümlüdür. Çevresel Etki Değerlendirmesi sürecinde verdikleri taahhütnameye aykırı davrananlara, her bir ihlal için 17.594 Türk Lirası idarî para cezası verilir. 2872 SAYILI ÇEVRE KANUNU UYARINCA VERİLECEK İDARİ PARA CEZALARINA İLİŞKİN TEBLİĞ (2014/1)

İDARİ YAPTIRIM VE PARA CEZASI ÇED Yönetmeliği, Madde 19 a) bendi (FAALİYETİ DURDURMA) Çevresel Etki Değerlendirmesi incelemesi yapılmaksızın başlanan faaliyetler Bakanlıkça, proje tanıtım dosyası hazırlanmaksızın başlanan faaliyetler ise mahallin en büyük mülki amiri tarafından süre verilmeksizin durdurulur. "Çevresel Etki Değerlendirmesi Olumlu" ya da "Çevresel Etki Değerlendirmesi Gerekli Değildir" kararı alınmadıkça yatırıma ilişkin durdurma kararı kaldırılmaz. 2872 sayılı Çevre Kanununun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir. Çevre Kanunu, Madde 20- (Değişik: 26/4/2006-5491/14 md.) e) (PROJE BEDELİ) e) Çevresel Etki Değerlendirmesi sürecine başlamadan veya bu süreci tamamlamadan inşaata başlayan ya da faaliyete geçenlere yapılan proje bedelinin yüzde ikisi oranında idarî para cezası verilir. Cezaya konu olan durumlarda yatırımcı faaliyet alanını eski hale getirmekle yükümlüdür.

ÇED Yönetmeliği, Yönetmeliğe aykırı uygulamaların durdurulması MADDE 19 – (1) Bu Yönetmelik kapsamındaki projelerde; a) “ÇED Olumlu” kararı alınmaksızın başlanan faaliyetler Bakanlıkça, “ÇED Gerekli Değildir” kararı alınmaksızın başlanan faaliyetler ise mahallin en büyük mülki amiri tarafından süre verilmeksizin durdurulur. "ÇED Olumlu" ya da "ÇED Gerekli Değildir" kararı alınmadıkça yatırıma ilişkin durdurma kararı kaldırılmaz. “ÇED Olumlu" ya da "ÇED Gerekli Değildir" kararı alınmaz ise, yatırımcı faaliyet alanını eski haline getirmekle yükümlüdür. 2872 sayılı Çevre Kanununun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.

b) "ÇED Olumlu" kararı ya da "ÇED Gerekli Değildir" kararı verildikten sonra, proje sahibi tarafından nihai ÇED Raporu veya Proje Tanıtım Dosyasında taahhüt edilen hususlara uyulmadığının tespit edilmesi durumunda söz konusu taahhütlere uyulması için projeyle ilgili Bakanlıkça/Valilikçe bir defaya mahsus olmak üzere en fazla doksan gün süre verilebilir. Bu süre sonunda taahhüt edilen hususlara uyulmaz ise yatırım durdurulur. Yükümlülükler yerine getirilmedikçe durdurma kararı kaldırılmaz. 2872 sayılı Çevre Kanununun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.

Çevre Kanunu, Madde 15- ( Değişik: 26/4/2006-5491/12md Çevre Kanunu, Madde 15- ( Değişik: 26/4/2006-5491/12md.) Bu Kanun ve bu Kanun uyarınca yayımlanan yönetmeliklere aykırı davrananlara söz konusu aykırı faaliyeti düzeltmek üzere Bakanlıkça ya da 12 nci maddenin birinci fıkrası uyarınca denetim yetkisinin devredildiği kurum ve merciler tarafından bir defaya mahsus olmak üzere esasları yönetmelikle belirlenen ve bir yılı aşmamak üzere süre verilebilir. Faaliyet; süre verilmemesi halinde derhal, süre verilmesi durumunda, bu süre sonunda aykırılık düzeltilmez ise Bakanlıkça ya da 12 nci maddenin birinci fıkrası uyarınca denetim yetkisinin devredildiği kurum ve merciler tarafından kısmen veya tamamen, süreli veya süresiz olarak durdurulur. Çevre ve insan sağlığı yönünden tehlike yaratan faaliyetler süre verilmeksizin durdurulur. Çevresel Etki Değerlendirmesi incelemesi yapılmaksızın başlanan faaliyetler Bakanlıkça, proje tanıtım dosyası hazırlanmaksızın başlanan faaliyetler ise mahallin en büyük mülkî amiri tarafından süre verilmeksizin durdurulur. Süre verilmesi ve faaliyetin durdurulması, bu Kanunda öngörülen cezaların uygulanmasına engel teşkil etmez.

Madde 21: Proje sahibinin değişmesi MADDE 21 – (1) Proje sahibinin herhangi bir nedenle değişmesi durumunda; projenin yeni sahibi, devirle ilgili bilgi ve belgelerin tasdikli suretini, taahhütnamesini ve imza sirkülerini Bakanlığa/Valiliğe sunmakla yükümlü olup, projenin önceki sahibinin taahhüt ve yükümlülüklerini, devir tarihinden itibaren, başka bir işleme gerek kalmaksızın üstlenmiş sayılır. Madde 25: Entegre projeler MADDE 25 – (1) Bu Yönetmeliğe tabi birden fazla projeyi kapsayan entegre bir projenin planlanması halinde, Bakanlıkça entegre proje için tek bir ÇED Başvuru Dosyası/Proje Tanıtım Dosyası hazırlanması istenebilir. Örnek: Baraj + Malzeme Ocakları Kalker Ocağı+ Kırma eleme tesisi+ hazır beton tesisi

Basamak Sistemi ile Çalışmayan Maden Ocakları

Basamak Sistemi ile Çalışan Maden Ocakları

Uygun olmayan şekilde yapılmış kırma eleme tesisleri

ÇED kapsamında tozumaya karşı önlem alınmış kırma eleme tesisi

Grup maden (Kum – çakıl, ariyet, kil, marn, tras) ocaklarında malzeme alınırken uygun şartlarda basamak bırakılmaması,

Uygun Basamaklama yöntemi ile çalışan bir kil ocağı

Malzeme alınan alanların gelişigüzel bırakılması

Malzeme alındıktan sonra tarım yapılan alan

  ELGE TÜRÜ asgari BİRİM FİYATI (TL.) azami ÇED Raporu Format Bedeli 6.500 140.000 Seçme Eleme Kriterlerine Tabi Proje Başvuru Bedeli

Beni Sabırla Dinlediğiniz İçin teşekkür ederim.