Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

KONU: UZAKTAN EĞİTİM TÜRLERİ
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ
Kamu Personeli Verimlilik Projesi
BTÖ 303 İşletim Sistemleri ve Uygulamaları Dersi
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
ÖĞRENME NESNESİ Sibel SOMYÜREK.  Çeşitli öğrenme ortamlarında tekrar kullanılabilen küçük parçalara bölünmüş olan e-içeriklere öğrenme nesnesi denir.
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
A NALIZ EĞİTSEL YAZILIM GELİŞTİRME. A NALIZ İçeriğin Analizi Öğrenci Özelliklerinin Analizi Sınırlıkların Belirlenmesi Bütçe Oluşturulması Proje Planı.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
BÖTE BÖLÜMÜ ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Öğretim Tasarımı
Web Sitesi Hazırlama.
ALIŞTIRMA YAZILIMLARI (Practice and Drills)
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ
Güvenli ve Pratik Web’de çalışma saatleri için;
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 2007 – 2008 Bahar Dönemi Beytepe - ANKARA BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA.
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
UYARLANABİLİR EĞİTSEL HİPERORTAMLAR
Özel Eğitim için Yenilikçi Eğitim Teknolojileri ve ÖZTEK
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
V.UNİTE DEĞERLENDİRME.
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER Prof. Dr. Özcan DEMİREL 27 Kasım – 1 Aralık 2006 Mersin.
Ders Sorumlusu : Yrd.Doc. Dr Hakan TÜZÜN Hazırlayanlar : Mustafa SARITEPECİ Yeşim YENİLMEZ Yeşim YENİLMEZ Ebru KIRMAN Ebru KIRMAN Ramadan ŞEN Selahattin.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
PowerPoint’te Görselleri Kullanarak Etkili Sunum Hazırlama
Grup üyeleri: Selen ERGÜ Galip Kaya Nazgül BARPİEVA
Bankacılık Sektöründe Kullanıcı Deneyimi Araştırması: Dijital Şube, XTM Yazarlar: Öznur Savaş Fatma Molu
KOBİ’LERE YÖNELİK TEMEL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ İÇİN
DERSİMİZİN ADI NEDİR?.
İnsan Bilgisayar Etkileşimi Alanında Yılları Arasında Türkiye Kökenli Bilim İnsanları Tarafından Yapılan Çalışmalar Üzerine Bir İçerik Analizi.
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ VE ÖĞRETİM TASARIMI
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
OTMG KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER GELİŞİM ALANLARI EYLÜLEKİMKASIMARALIKOCAKŞUBATMARTNİSAN MESLEKİ GELİŞİM KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞM Öğrencilerin.
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi ve Bilgisayar Destekli Öğretim Programları.
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
İNSAN-BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ. İnsan Bilgisayar Etkileşimi (İBE) alanındaki pratik ve teorik çalışmalar, bilgi ve iletişim teknolojilerinin insana ve insan.
İNSAN-BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ. Bağlam Arayüz Görev Kullanıcı İBE Ana Bileşenleri.
NOT: Bu slayt üzerindeki resmi değiştirmek için resmi seçin ve silin. Ardından, kendi resminizi eklemek için yer tutucudaki Resimler simgesini tıklatın.
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
UYARLANABİLİR EĞİTSEL HİPERORTAMLAR
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Sunum transkripti:

Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi Sibel SOMYÜREK

Değerlendirme Geliştirilen bir eğitsel yazılımın istendik amaçları kazandıracak nitelikte olup olmadığının değerlendirilmesi gerekmektedir.

Değerlendirme Değerlendirme iki amaca hizmet eder: Geliştirilen yazılımının varsa aksayan yönlerinin belirlenerek gerekli düzenlemelerin yapılması Yazılımın bütün olarak etkililiğinin belirlenmesi

Değerlendirme Süreci değerlendirme (Biçimlendirici değerlendirme) Ürünü değerlendirme

Biçimlendirici değerlendirme Eğitsel yazılımın tasarım ve geliştirme aşamaları sırasında ve sonunda gerçekleştirilir. Yazılımdaki Teknik ve içerik hataları varsa belirleyerek düzeltmeyi ve Yazılımı daha etkili ve yeterli hale getirmeyi amaçlar

Biçimlendirici değerlendirme Uygulanması: Prototip Uygulama Yazılımın küçük bir modülünün oluşturularak denenmesi Pilot Çalışma 8-20 arası küçük bir grubun yazılımı kullanması

Biçimlendirici değerlendirme Değerlendirme Yöntemleri: Uzman incelemesi Bire-bir Görüşme Küçük Grup Buluşması

Biçimlendirici değerlendirme Ölçme Araçları: Kontrol listeleri Anketler (tutum, memnuniyet, ilgi) Görüşmeler

Ürün değerlendirmesi Geliştirilen eğitsel yazılımın uygulamaya konmasından sonra gerçekleştirilir. Yazılımın gerçekte ne kadar etkili olduğunu belirlemeyi amaçlar. Değerlendirme sonucunda geliştirilen ortamın başarılı ya da başarısız olduğuna karar verilir.

Ürün değerlendirmesi Ürün değerlendirmesinde; İnsan Bilgisayar etkileşimi, Öğrenci Başarısı ve Öğrencilerin eğitim programına devam/bırakma oranları değerlendirlir.

Ürün değerlendirmesi İnsan-bilgisayar etkileşimi, ev, okul ve işyeri gibi farklı ortamlarda kullanılacak teknolojilerin etkili ve insanların işlerini kolaylaştıracak şekilde tasarlanması, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi üzerine yoğunlaşmaktadır.

Ürün değerlendirmesi İnsan- Bilgisayar Etkileşimi (İBE) kullanılabilir teknolojilerin tasarlanması ve geliştirilmesi üzerine odaklanmaktadır ve disiplinler arası bir çalışma alanıdır

Ürün değerlendirmesi Kullanılabilirlik, belirli bir bağlamda belirli bir kullanıcı grubunun bir ürünü kullanarak belirli amaçları etkili,verimli ve memnuniyet içerisinde gerçekleştirme seviyesidir.

Ürün değerlendirmesi Kullanılabilirlik, bir yazılımda belirlenen işlerin, hedef kitle olarak tespit edilen kullanıcılar tarafından, gerekli eğitim ve teknik desteğin verilmesinin ardından, kolaylıkla ve etkili biçimde kullanılabilmesi olarak tanımlanmaktadır.

Ürün değerlendirmesi Kullanılabilirlik beş niteliksel özellik ile ölçülür: Öğrenilebilirlilik Verimlilik Hatırlanabilirlilik Hatalar Memnuniyet

Ürün değerlendirmesi Öğrenilebilirlilik: Kullanıcılar, tasarımı ilk kullandıklarında yerine getirmeleri gereken görevleri ne kolaylıkta yapabiliyorlar? Verimlilik: Kullanıcılar, tasarımın çalışma şeklini öğrendikten sonra gerçekleştirecekleri işlemleri ne kadar hızlı yapabiliyorlar?

Ürün değerlendirmesi Hatırlanabilirlilik: Kullanıcılar, bir süre tasarımı kullanmadıktan sonra tekrar kullanamaya başladıklarında tasarıma dair var olan bilgilerin ne kadarını hatırlayabiliyorlar? Hatalar: Kullanıcılar, ne kadar hata yapıyor ve bu hataları ne sıklıkta tekrarlıyorlar, hataları ne kadar hızlı yok edebiliyorlar?

Ürün değerlendirmesi Memnuniyet: Tasarımı kullanmak kullanıcıları duygusal anlamda mutlu ediyor mu, kullanıcılar tasarımı kullanırken kendini rahat hissediyorlar mı?

Ürün değerlendirmesi Kullanılabilirliğin belirlenmesine yönelik: “Bilimsel Dergilerin İş Süreçleri Yönetimini Gerçekleştiren Bir Yazılımın Kullanılabilirlik Araştırması: Türkiye’deki İlk Örneğin İncelenmesi” adlı makaleyi okuyun. http://www.gefad.gazi.edu.tr//window/dosyapdf/2007/2/2007-2-57-80-4- selcukczdemir,bilalatasoyvesibelsomycrek.pdf

Ürün değerlendirmesi Eğitsel yazılımlarda İnsan- Bilgisayar Etkileşimi (İBE) test edilirken sadece kullanılabilirlik açısından yazılım incelenmez. Öğrenci Memnuniyet ve Doyumunun Değerlendirilmesin’de eğitsel açıdan bazı değerlendirmeler yapılır.

Ürün değerlendirmesi Öğrenci Memnuniyet ve Doyumunun Değerlendirilmesi Sınıf Arkadaşları ile Etkileşim Öğretim Elemanı Desteği ve Geribildirim Gerçek Hayat Bağlantısı Aktif Öğrenme İşbirlikli Öğrenme Esnek Öğrenme Kültürel Zenginlik ve Bireysel Farklılıklar

Ürün değerlendirmesi Öğrenci Başarısı Çalışma Testleri Çalışma Kılavuzları Yansıtma Ödevleri Yansıtma Tartışmaları Günlükler Ödevler Projeler Gelişim Dosyaları

Okuma görevi http://gefad.gazi.edu.tr/window/dosyapdf/200 7/2/2007-2-57-80-4- selcukczdemir,bilalatasoyvesibelsomycrek.pdf Web adresindeki kullanılabilirlik testi ile ilgili çalışmayı okuyunuz.

Kaynaklar Özdemir, S., Atasoy, B. ve Somyürek, S. (2007). Bilimsel Dergilerin İş Süreçleri Yönetimini Gerçekleştiren Bir Yazılımın Kullanılabilirlik Araştırması: Türkiye’deki İlk Örneğin İncelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 27(2). 57-80. Şahin, S. (2008). Değerlendirme. İnternet Temelli Eğitim. Editör: Yalın, H.İ. Ankara: Nobel Yayınevi. Yalın, H.İ.(2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayınevi. http://www.kakis.gov.tr/kullanilabilirlik http://www.usabilitydesigners.com/usability/kullanilabilirlik.html