Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

Bilişsel Alan Kuramları ve Eğitim Programları S.37-47
BİLİŞSEL SÜREÇLER Abdurrahman İNAN
Bilişsel süreçler Ömer Faruk KOCAMAN
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
İŞ BİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
YAŞAM ALANI Lewin ve Gestalt Selma Çelik
GESTALT KURAMINDA ÖĞRENME YILMAZ TORUN
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
Yapılandırmacılık ve Proje Tabanlı Öğrenme S
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
Avrupa’da Yaygın Olan Program Modelleri S.57-64
Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi.
Beyin Temelli ve Basamaklı Öğrenme S
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Öğrenci Merkezli Eğitim
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Buluş Yoluyla Öğrenme.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
ROL OYNAMA.
“İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME” (COOPERATIVE LEARNING)
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Gözlem Yoluyla Öğrenme Süreçleri Ali ÇOBAN AKIN
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Ferdi Odabaşı
İŞBİRLİĞİYLE ÖĞRENME.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER Prof. Dr. Özcan DEMİREL 27 Kasım – 1 Aralık 2006 Mersin.
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
KUBAŞIK ÖĞRENME Sınıf ortamında; küçük karma kümeler oluşturarak
Öğretim İlke ve Yöntemleri
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
Buluş Yoluyla Öğrenme.
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
Öğretimin Planlanması
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
Sunum transkripti:

Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S.213-220 Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Fesih ÖZNUĞAN 2006 Slaytları Yeniden Düzenleyen; M.A.Evren DEMİRKUŞ Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ , 1-Önce Soruları Tıklayın Yanıtlamaya Çalışın. 2-Verdiğiniz Yanıtların Şıklarını Kenara Yazın. 3-Sonra Yanıtlarınızı Kontrol Ediniz. 4-Yanlış Yanıtları Muhakeme Ediniz. 5-Gösteriyi İzleyin Tekrar Aynı İşlemi Yapınız

ETKİN ÖĞRENME Bireyin öğrenme sürecine etkin olarak katılma sürecidir.Bunun için öğrencilere okuma, yazma, konuşma, tartışma, geçmiş yaşantılarla bağ kurma, edindiği bilgileri günlük yaşamda uygulama ve problem çözme kendi kendilerine yapma olanağının verilmesi gerekir.

Üstün yetenekli öğrencilere daha çok zaman ayırmak. Etkin Öğrenmenin Yaraları Üstün yetenekli öğrencilere daha çok zaman ayırmak. Farklı öğrenme stilleri için farklı programlar oluşturmak Yaşam boyu öğrenmeyi sağlamak fesih ÖZNUĞAN

Öğretmenler,etkin Öğrenmenin Yaralarını Şu Şekilde Belirtmektedirler: >Yavaş öğrenen ve üstün yetenekli öğrencilere daha çok zaman ayırmak, >Öğrencilerin öz denetim geliştirme yollarını iyileştirmek, >Farklı öğrenme stilleri için farklı programlar oluşturmak, >Yeni öğretmenlere sınıf yönetiminde yardımcı olmak, >Yaşam boyu öğrenmeyi sağlamak(stern 1997:14). Etkin öğrenmenin özelliklerini aşağıdaki gibi sıralayabiliriz. >Öğrenciler,araştırma çalışmalarında kaynaklara kendileri ulaşır,değişik kaynaklardan bilgiye ulaşmanın yollarını öğrenirler, >Öğrencilerin elde ettikleri bilgi örgütlemelerine ve sunmalarına olanak sağlar, >Öğrenciler,bireysel ve grup projelerinde sorumluluk alırlar ve bunu paylaşırlar >Öğrenciler,bilgileri paylaşır,etkileşimde bulunur ve ortak bilgi üretimi için işbirliği yaparlar….

ETKİN ÖĞRENMENİN ÖZELLİKLERİ Öğrenciler, değişik kaynaklarda bilgiye ulaşmanın yollarını öğrenir. Elde ettikleri bilgiyi örgütlemelerine ve sunmalarına olanak sağlar. Bireysel ve grup projelerinde sorumluluk alırlar ve bunu paylaşırlar. Ortak bilgi üretimi için işbirliği yaparlar. Geleneksel eğitimde baskın olan ezbercilikten merak duyma, kuşku duyma, deneyerek öğrenme, araştırma ve uygulamaya bırakılmıştır.

ETKİN ÖĞRENMEDE ÖĞRENCİ ETKİNLIKLERİ Olası hedefler ve etkinlikler düşünür. Bireysel öğrenme hedeflerini seçer Kendine güveni artar Kendisini güdüler. Önceki öğrenmelerini kullanır. İlişkiler kurar bir şema oluşturur. Kendi performansı hakkında karar alır. Gelecekteki ödülleri düşünür. Çalışma araları verir. Dikkatini toplar. Okur,dinler,analiz eder.

Etkin Öğrenmenin Kullandığı Bir Sınıfta Beş Nitelik Göze Çarpmaktadır; GÜVEN:kendine güvenen ve öğrenmeye hazır olan öğrenciler kendine saygı duyarlar. ENERJİ:katılımcıdır.sınıfta harıl harıl çalışırlar.saate bakmazlar,dersin bitmesini beklemezler. ÖZDENETİM:öğrenciler kendilerini yönetirler ve güdüler.çalışmalarını başlayıp bitirirler. GRUBA AİT OLMA:bir birlerini dinlerler ve kabul ederler. DUYARLI OLMA:öğrenciler düşünceli ve uyanıktırlar sınıfta neler olduğunu bilirler.diğer insanların duygu ve düşüncelerine karşı duyarlıdırlar. KARAR:değişmez gerçek olarak bilinir.

ETKİN ÖĞRENME VE PROGRAM GELİŞTİRME Etkin öğrenme özellikle eğitim durumları ve değerlendirme öğelerini etkilemektedir. Öğrenme ortamı sınıf dışını da kapsamaktadır. etkinlikler, alan gezileri, rol yapmalar,tutma vb.dir.

İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME İşbirliğine dayalı öğrenme,öğrencilerin küçük gruplar oluşturarak bir problemi çözmek ya da bir görevi yerine getirmek üzere ortak bir amaç uğruna birlikte çalışma yoluyla bir konuyu öğrenme yaklaşımıdır. Dayandığı temel sayıtlılar: < Öğrencilerin gruplara ayrılarak çalışmasıyla,işbirliğine dayalı beceriler öğrenilebilir <Sınıfın fiziksel düzeni işbirlikçi çalışmayı etkiler. Öğrenciler grup oluşturup birbirleriyle işbirliği yapmaktan, yüz yüze iletişim kurmaktan ve karşılıklı konuşmaktan zevk alırlar. <Grup üyelerinin birbirine katkısı ve grup dinamiği grup çalışmalarında önemlidir. Grup öğrencilerinin birbirlerine karşı sorumluluk bilinci ve yardımlaşmayı öğrenmek ancak grup çalışmasına bağlıdır.

Johnson ve Johnson (1975) a göre işbirliğine dayalı beceriler dört grupta toplanabilir: 1-Grup oluşturma:Gruplaşma becerisini kazananlar çabuk grup oluşturur,diğerlerini rahatsız etmeden alçak sesle konuşur,isimleriyle hitap eder ve grup etkinliğine katılırlar. 2-Görevi yerine getirme:Bu beceri için verilen görevi yerine getirmek,grup içinde iyi ilişkiler kurmak ve grup etkinliklerini nasıl yerine getirileceğini bilmek gerekir. 3-Grup çalışmalarını formüle etme:Bu amaçla özet çıkarma, önemli yerleri not alma,önceki öğrenmelerle ilişki kurma gibi etkinliklere yer verilir. 4-Olgunlaştırma:Üzerinde çalışılan öğretim materyalini en ince ayrıntısına kadar inceleme,grup üyelerinin değişik açılardan yaklaşımı sağlamaktadır. Sınıfta gruplar oluşturulurken öğrenciler birlikte çalışacakları iki ile beş kişiden oluşan küçük gruplara ayrılır.Gruplar farklı yetenek ve kişilik özelliklerine sahip öğrencilerden oluşan ayrışık (heterojen) bir yapıda olmaktadır. Esasen eğitiminde temel işlevi başlangıçta (heterojen) olan grupları sonuçta benzeşik (homojen) hale getirmektir.

Öğrenme-öğretme Sürecinde, Sınıf İçinde Uygulanacak İşbirliğine Dayalı Öğretim Tekniklerinden Bazıları Aşağıda Açıklanmıştır. >Öğrenci timleri-Başarı Grupları Tekniği (student Teams-Achievementdivisions) bu teknik slavin (1978) tarafından geliştirilmiştir.Bu teknik altı aşamada uygulanır. >Heterojen (ayrışık) öğrenci gruplarının oluşturulması, >Öğrenme ünitesinin gruba verilmesi, >Hangi grup çalışmasının yapılacağının belirlenmesi, >Grup çalışmasından sonra her öğrenciye test verilmesi ve bireysel olarak cevaplamalarının istenmesi, >Öğrencilerin aldıkları puana göre başarı sırasına dizilmesi ve, >Bireysel başarılar sonucunda grubun topladığı puana göre en başarılı gruba ödül verilmesi.Ayrıca grubu oluşturan öğrencilerin grubun toplam puanına yaptıklar katkıya göre ödüllendirilmelerinin sağlanması böylece grup içi dinamiği artırıp öğrencilerin güdülenmesini sağlama,

TARTIŞMA GRUBU TEKNİĞİ (Discission Group)Bu teknik Sharan ve Lazarowitz(1978)tarafından geliştirilmiştir.Bu teknik de altı aşamada uygulanır. >Tartışma konusunu seçilmesi ve ilgili gruplarının oluşturulması, >Öğrenme ünitesinin incelenmesi ve ne yapılacığının planlanması, >Okul içi ve dışındaki kaynaklardan yararlanılması, >İşbirliğine dayalı öğrenme sınıftaki farklı yetenek ve kişilik özelliğine sahip öğrencileri bütünleştirir ve dostluk duygularını arttırır. >Bu öğrenme modeliyle öğrencilerin sadece bilişsel yönleri değil duyuşsal ve sosyal yönleri de gelişir,

AYRILIP-BİRLEŞME TEKNİĞİ Her gruptan bir üyenin katılmasıyla bu parçalardan birini hazırlamak üzere yeni gruplar oluşturulur..

TAKIM-OYUN –TURNUVA TEKNİĞİ: Öğretmen grup üyelerine hedef konuyu sunar ve turnuvadaki durumlara uygun çalışma malzemesi verir.öğrenciler de öğrenilecek konuyla ilgili tüm kitap ve kaynakları toplayarak bir araya gelirler.Birlikte çalışarak ve birbirlerini sınayarak turnuvaya hazırlanırlar.

Öğrenme Modelinin Temel İlkeleri: -Gruplar en az iki,en çok beş yada altı kişiden oluşur ve öğrenme bu küçük gruplar içinde gerçekleşir. -Öğrenmede öğrencilerin grup içindeki etkileşimleri önemli rol oynar. -Öğrenciler arası yarışmadan çok gruplar arasındaki yarışma daha önemlidir. -Öğrencilerin başarıları veya başarısızlığı bireylerden çok gruplara aittir. -İşbirliğine dayalı öğrenme sınıftaki farklı yetenek ve kişilik özelliğine sahip öğrencileri birleştirir ve dostluk duygularını arttırır. -Bu öğrenme modeliyle öğrencilerin sadece bilişsel yönleri değil duyuşsal ve sosyal yönleri de gelişir.,.