MİLLİ BİRLİK VE BERABERLİK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

Atatürk İlkelerinin Ortak Özellikleri
İkinci Sınıfta Kutlanan Belirli Gün Ve Haftalar
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
e) Tanışma ve Tanıştırılmada Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar
KAZANIMLAR 5. Bir Türk vatandaşı olarak cumhuriyetin Türk milletine kazandırdığı vatandaşlık temel hak ve sorumlulukları bilincini kazanır.
TAKIM RUHU.
MEB Öğrenci Davranışlarının Değerlendirilmesi Yönetmeliği
KAZANIMLAR 6.Atatürk'ün milliyetçilik ilkesinden yola çıkarak millî birlik ve beraberliğin önemine inanır. 7.Atatürk'ün "Türkiye Cumhuriyeti'ni kuran Türkiye.
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
HAKLARIMIZ Kazanım: Sahip olduğu haklarını belirtir.
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
YEŞİLAY.
HAK VE SORUMLULUKLARIMIZ
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük MİLLİYETÇİLİK
12 sınıf 59 nolu kazanım etkinliği
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
REHBERLİK.
ATATÜRK İLKELERİ.
ATATÜRK İLKELERİ.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri®, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
DEMO-VILLAGE Orda Bir Köy Var Demokrasiyle!
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük CUMHURİYETÇİLİK
Sosyalbilgiler Öğreniyorum
Kumluca metem vatanseverlİk
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK ÇAĞDAŞLAŞMASI
ÖĞRENME ALANI: DEĞERLER VE AHLAK 9. SINIF 5. ÜNİTE DEĞERLER
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
SAYGI.
BAŞKALARININ İNANÇLARINA HOŞGÖRÜLÜ OLMAK
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
SEVGI.
AHLAK NEDİR?.
Vefa; insana duyulan sevgidir..
Aileye Karşı SEVGİ VE SAYGI
DEĞERLER EĞİTİMİ SEVGİ VE SAYGI.
EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ
KOLLARI SIVAYALIM ZÜLAL ŞENLİK 2D 1344.
SAYGI.
İNSAN HAK VE HÜRRİYETLERİ Her insan doğduğu andan itibaren bir takım hak ve hürriyetlere sahiptir.
20. KÖKENKÖKEN “Etik” terimi Yunanca ethos "töre" sözcüğünden türemiştir. Ancak tarihi süreç içerisinde töre sözcüğünden farklı anlamda kullanılmaya.
ETİKETİK «Neyin doğru ya da yanlış olduğunu ortaya koyan davranışsal kurallar topluluğu ya da ilkeler topluluğudur.» «Herhangi bir eylemin kabul edilebilir.
Yaşanabilir Bir Dünya İçin (Vatandaşlık görevlerimiz)
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
Haklarımı Biliyorum, Düşüncelerimi Açıklıyorum
Milli Birlik, Vatan Sevgisi Ve Cumhuriyetin Önemi.
KAMU HUKUKUNDA ÇOCUK HAKLARI ÇOCUĞUN ANAYASAL TEMEL HAKLARI
Zinde Eğitim Kurumu İSG Etiği AHMET YİĞİTALP ZİNDE.
ÇOCUK HUKUKU’NUN HUKUK SİSTEMİNDEKİ YERİ VE ÖZEL HUKUKTA ÇOCUK HAKLARI
TÜRK Eğitim Sistemi.
SOSYAL BİLGİLER DEĞER ÖĞRETİMİ.
KUZEY EFTAL SESLİOKUYUCU
Zinde Eğitim Kurumu İSG Etiği AHMET YİĞİTALP ZİNDE.
ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE SİSTEMİ
SOSYAL BILGILER ÖDEVI KONU VATANDAŞ OLARAK SORUMLULUKLAR HAZıRLAYAN EYLÜL DEFNE KURTLUGIL ÖĞRETMEN REFIYE YAVUZ SıNıFı/NUMARASı 6 -Ö / 1546.
ATATÜRK İLKELERİ
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
1982 TARİHLİ TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI’NDA İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ Prof. Dr. Yasemin KARAMAN KEPENEKCİ Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
“Saygı” bir şeye, bir kimseye karşı çekinme ile birlikte duyulan sevgi, değer duygusu anlamına gelmektedir. Saygı bir değer olarak insan ilişkilerinin.
MADDE 1- Türkiye Devleti bir Cumhuriyettir.
“Saygı” bir şeye, bir kimseye karşı çekinme ile birlikte duyulan sevgi, değer duygusu anlamına gelmektedir. Saygı bir değer olarak insan ilişkilerinin.
Sunum transkripti:

MİLLİ BİRLİK VE BERABERLİK Yzb.GÜRHAN 5nci Tnk BL K. Komutanım Atatürk ve Türk Ordusu konulu takdimi MİLLİ GÜVENLİK BİLGİSİ 1

MİLLİ BİRLİK VE BERABERLİK TAKDİM PLANI MİLLİ BİRLİK VE BERABERLİK * Milli Birlik ve Beraberlik. - Milli Birliğin Önemi. - Atatürk’ün Milli Birlik ve Beraberlik Anlayışı. - Milli Birlik ve Beraberliğe Önem Verilmeyişinin Sonuçları * Vatandaşın Sahip Olması Gereken Temel Değerler ve Üstüne Düşen Görevler. * Genel * Bağlılık - Millete Bağlılık - Devlete Bağlılık - Vatana Bağlılık. - Kanunlara Bağlılık 30 dakikalık süre içeisinde tasnif dışı gizlilik derecesinde yansıda görülen konu başlkları altında arz edeceğim 2

. Manevi Değer ve Sembollere Bağlılık. - Sorumluluk. . Vatandaşın Diğer İnsanlara Karşı Sorumlulukları. . Vatandaşın Topluma Karşı Sorumlulukları. . Vatandaşın Devlete Karşı Sorumlulukları. * Saygı. . Öz Saygı. . İnsana Saygı. . Millete Saygı. . Devlete Saygı. . Kanunlara Saygı. - Kendini ve Çıkarlarını Düşünmeden Hizmet

Milli Birlik ve Beraberliğin Önemi Birlik ve beraberlik, insanlık tarihi boyunca daima çok önemli olmuştur. Başarılı olmak ve hakkını korumak için güçlü olmaya ihtiyaç vardır. İnsan toplulukları (aile, spor grupları, çok ortaklı ticari kuruluşlar, diğer kurum/kuruluşlar...gibi) hedeflerine ulaşmak ve başarılı olmak için güçlü olmak zorundadırlar. Birlik ve beraberliğin vazgeçilmez unsurları, kendinin ve ait olduğu toplumun menfaatlerini bilmek, sevmek ve karşılıksız fedakarlıktır.

Milli Birlik ve Beraberliğin Önemi Kurtuluş Savaşı’nda Türk insanının, Milli birlik ve beraberliğini Atatürk ve milletimizin ortak bir çıkar etrafında toplanması sağlamıştır. O günlerde, “bağımsızlık”; en öncelikli ve hayati ortak çıkar olarak görülmüştür. Burada önemli olan, millet olarak ortak çıkarımızın ne olduğunu belirlemek ve o çıkar için Milli birlik ve beraberlik içerisinde hareket etmektir. Atatürk’ün de belirttiği gibi, “Türk milleti, Milli birlik ve beraberlikle güçlükleri yenmesini bilmiştir.”

Milli Birlik ve Beraberliğin Önemi ‘’Memleket, dayanışmaya bağlı bir birliğe muhtaçtır. Alelade politikacılıkla milleti parçalamak hıyanettir.’’

Milli Birlik ve Beraberliğin Önemi Birinci Dünya Savaşı’nın kaybedilmesinden sonra bütün dünya artık “Türkler bitti” düşüncesine kapılmışlardı. Türk milleti ise, Atatürk’ün önderliğinde büyük bir Milli birlik ve beraberlik örneği göstererek hürriyet mücadelesine başlamıştır. Edirne’den Ardahan’a, Samsun’dan Antalya’ya kadar yurdun her köşesinde harekete geçen Türk Milleti vatanını düşman işgalinden kurtarmıştır.

Atatürk’ ün Milli Birlik ve Beraberlik Anlayışı Millet ve vatan kavramlarının, milleti oluşturan bireylerin duygu, düşünce ve iradeleri üzerinde yarattığı bir birlik ülküsü vardır ki, bu Milli bilinç adını alır. Milletlerin yaşamaları için, tabiatın ezeli ve sonsuz mücadele kanunlarına uyabilmek ve hayatını devam ettirmek Milli bilinçle olur. O halde millet, bir kitledir, kaynaşmış bireylerden oluşur.

Atatürk’ ün Milli Birlik ve Beraberlik Anlayışı Atatürk, millet arasında bölünmeye parçalanmaya karşıdır. Bunun öğrenilmesi gereken bir konu olduğuna inanır ve ilgililere bunu şöyle anlatır: “Kesin olarak bilmeliyiz ki, iki parça halinde yaşayan milletler zayıftır, hastadır. Çocuklarımıza ve gençlerimize vereceğimiz öğrenimin sınırı ne olursa olsun, onlara esaslı olarak;

Atatürk’ ün Milli Birlik ve Beraberlik Anlayışı - Milletine, - Türk Milletinin milli kimliğine ve milli değerlerine, - Türkiye Devletine, - Türk Vatanına , - Türkiye Büyük Millet Meclisine düşman olanlarla mücadele nedenlerini, şekillerini ve araçlarını öğretmeliyiz.

ATAM

Atatürk’ ün Milli Birlik ve Beraberlik Anlayışı Türk gençliğine, mücadele nedenlerini ve şekillerini öğretmedikçe yaşama hakkımız yoktur. Mücadele gereklidir. Özet olarak: “Milli birlik ve bütünlük”, Milli sorunlarda milletçe ortak bilinç ve hareket birliğidir.

Milli Birlik ve Beraberliğe Önem Verilmeyişinin Sonuçları Türk tarihinde, Milli birlik ve beraberliğe önem verilmesi ile ilgili sayısız örnekler vardır. Fakat bu konuda olumsuz örnekler de vardır. Bazı Türk devletleri, “Milli çıkarlar’ ın neler olduğu konusundaki yanlışlarından dolayı devletlerinin yıkılmasını önleyememişlerdir.

Atatürk’ ün Milli Birlik ve Beraberlik Anlayışı Tarihteki Türk devletlerinin ortak yıkılış nedenlerini şöyle sıralayabiliriz : * Eski Türk Devlet sistemindeki iktidarın veraset yoluyla çocuklara geçmesi ve ülkenin paylaşılması, * Ülke dışından ve içinden yapılan fesatın ve bozgunculuğun önüne geçilememesi,

Atatürk’ ün Milli Birlik ve Beraberlik Anlayışı * Vatandaşların olaylara duygusal yaklaşımlarından dolayı, dış güçler tarafından kolayca kışkırtılmaları, * Vatandaşların devletin güçlenmesinden sonra, rehavete kapılmaları ve Milli menfaatlerini unutmaya başlamaları, * Bazı devlet yöneticilerinin görevlerini kötüye kullanmaları,

Atatürk’ ün Milli Birlik ve Beraberlik Anlayışı * Vatandaşların devlete olan güvenlerinin zayıflaması, * Milli gelirin fertler arasında hakkaniyetle dağıtılmaması, * Türk dilinin ve Türk kültürünün yozlaşmaya başlaması, dolayısıyla Milli birliğin tehlikeye girmesi,

Atatürk’ ün Milli Birlik ve Beraberlik Anlayışı * Devlet otoritesinin merkez dışındaki yönetim birimlerinde zayıflamasıdır.

Vatandaşın Sahip Olması Gereken Temel Değerler ve Üstüne Düşen Görevler Değer vermek, bir şeye önem verme, onu kıymetli ve değerli bulma anlamına gelir. İyi vatandaş ve iyi insan yetiştirmek için aşağıda bahsedilen değerlerin eğitim yoluyla bireylere kazandırılması şarttır. Bireyi yetiştiren aile, eğitim kurumları, çevre, her türlü basın yayın ve iletişim vasıtalarıdır

Vatandaşın Sahip Olması Gereken Temel Değerler Bağlılık * Millete Bağlılık * Vatana Bağlılık * Devlete Bağlılık * Kanunlara Bağlılık * Manevi Değerlere Bağlılık Sorumluluk * Diğer İnsanlara Karşı Sorumluluk * Topluma Karşı Sorumluluk * Devlete Karşı Sorumluluk Saygı * Öz Saygı * İnsana Saygı * Millete Saygı * Devlete Saygı * Kanunlara Saygı

Bağlılık Bağlılık, temel bir değerdir ve soyuttur. Bağlılık, bir değer, ilke veya koruma, kendini adama, onun önemine inanma, düşünce ve davranışlarında inanıp bağlı olduğu değerleri temel alma anlamına gelmektedir. Kişi bağlı olduğu şeye güvenir ve inanır.İyi vatandaş ve iyi insan, bağlılığı temel bir değer olarak benimser ve bu değere uygun hareket eder. Burada önemli olan neye, kime ve hangi ilkelere bağlanarak davranılacağıdır.

Millete Bağlılık Millete bağlılık, millet özelliğini kazanan toplumun bireyi, ait olduğu millete ve onun dayandığı ilkeler ile ortak çıkarlara içtenlikle bağlılık duyar. Milletlerin dayandığı temel ilkelerin başında kültür gelir. Kültür, duyuş, düşünüş, sorunları çözme yöntem ve kuralları, ortak yaşama düzenidir. Kültür vasıtasıyla iletişim kurar, çalışır, neyi nasıl üreteceğimizi bilir, ailevi, dini, ahlaki yaşantımızı düzenler, tabiatla ve hatta düşmanlarımızla nasıl mücadele edeceğimizi biliriz.

Millete Bağlılık Milletin değerlerine bağlılık, bireylerin geleceğini garanti altına alır.

Vatana Bağlılık Vatana bağlılık; Vatan bir milletin üzerinde yaşadığı coğrafyadır. Coğrafyayı sıradan toprak parçası olmaktan çıkaran, ona değer kazandıran, coğrafyayı vatana dönüştüren toplumların başlarından geçen olaylar, coğrafyayla kültür ve insan arasındaki ilişkidir. Ülke doğduğumuz, doyduğumuz, barındığımız, üzerinde varlığını sürdürdüğümüz yerdir.

Toprakları toprak yapan üstündeki kandır. Toprak, eğer uğruna ölen varsa vatandır.

Devlete Bağlılık Devlete bağlılık; millete, hukuka, düzen ve istikrara saygı ve inancı kapsar. Vatandaş devlete bağlılığını, vatandaşlık görevlerini yerine getirerek ortaya koyar. Vatandaşın devlete karşı görevleri kanunlara saygı ve kanunlara uygun davranma, vergi verme, askerlik yapma, seçme ve seçilme faaliyetlerine katılma vb. görevlerden oluşur. Vatandaş bu görevleri yerine getirirken, devlete güven ve saygıyı esas alır.

Kanunlara Bağlılık Kanunlara bağlılık; kanunlar, milletin iradesiyle oluşturulan parlamento veya millet meclisi gibi kurumlar tarafından, belli yöntem ve ilkelere dayalı olarak çıkarılan, yazılı ve maddi yaptırımı (ceza) olan kurallardır. Kanunların görevi, insanlar arasındaki ilişkileri düzenlemektir. Kanunlarla düzenlenen toplumsal yaşam, kimseyi ayırıma tabi tutmayan, herkesi kanunlar önünde eşit kabul eden, sorunların çözümü için bağımsız yargıyı temel alan adil bir yaşama düzeni içerir.

Kanunlara Bağlılık Manevi değer ve semboller bir milletin kültürü içerisinde yer alır. Dil, inanç, örf-adet, gelenek, görenek, ahlak, bayrak vb. unsurlar bunlara örnek olarak verilebilir. Manevi değer ve sembollerin temel işlevi toplumun üyelerini bir arada tutarak, onlara ortak ruh ve şuur vermeleridir. Aynı dili konuşan, ortak inançlara sahip, ortak sembolleri olan insanlar, sıradan bir insan yığını olmaktan kurtulup bir millet haline gelirler. Millet, bir toplumun ulaştığı en yüksek seviyedir.

Sorumluluk Sorumluluk, kişinin yapmakla yükümlü olduğu iş ve eylemler anlamına gelmektedir. Toplum hayatı ortak bir yaşamı gerektirdiği için, insanlar birbirlerine karşı belli sorumluluklar ile hareket etmek zorundadırlar. Toplum hayatının çeşitli alanlarında, okulda, askerlikte, işte, ailede, sorumluluğu esas almak aynı zamanda bir felsefi düşünceyi ifade eder. Sorumluluğunu yerine getiren insanlar, hak sahibi olurlar.

Vatandaşın Diğer İnsanlara Karşı Sorumlulukları Başka insanlara karşı vazife ve sorumluluklarımız genel olarak onların kişiliklerine, hak ve hukuklarına, aile yaşamlarına, özel yaşamlarına, sağlıklarına, can, mal ve namuslarına, düşüncelerine ve dini inanışlarına karşı saygılı olmayı içerir.

Vatandaşın Topluma Karşı Sorumlulukları Toplum hayatı birlik ve beraberlik gerektirir. Topluma karşı sorumluluklarımız, toplumun barış ve mutluluk içerisinde yaşaması için şarttır. Çalışmak, üretmek, ahlaklı ve dürüst olmak, doğru olmak, paylaşmak, yardımlaşmak, toplumun refah, barış ve huzurunu sağlamak vatandaşın topluma karşı olan sorumluluklarıdır.

Vatandaşın Devlete Karşı Sorumlulukları Vatandaşın devlete karşı sorumlulukları ise; kanunlara saygılı davranmak, vergi vermek, askerlik yapmak, seçme ve seçilme çerçevesinde oy vermektir. Bunlara ilave olarak kanun adamlarına yardımcı olmak, adaletin gerçekleşmesini sağlamak, devlete güven ve sadakat duymak gibi sorumluluklarımız da vardır.

Saygı “Saygı” bir şeye, bir kimseye karşı duyulan sevgi ve fedakarlıklarımızın toplamıdır. Saygı, bir değer olarak insan ilişkilerinin temelini oluşturur. Duygusal yönüyle birlikte sosyal yönü de olan bu değer, kişinin diğer insanlara, sosyal yaşamın kurallarına, kurum ve örgütlere, insan eylem ve davranışlarına önem vermeyi, onlara saygı ve sorumlulukla yaklaşmayı gerektirir.

Saygı Öz saygı; insanın kendisine, kendi varlığına, kişilik ve duygularına duyduğu saygıdır. İnsan; biyolojik, psikolojik ve sosyal bir varlıktır. İnsanın öz saygısı üzerinde bu etkenlerin önemli rolü bulunur. İnsan kendisine saygı duymazsa, kendi varlığına değer vermez. Kişi kendine belirli özen ve dikkati göstermez ise başkalarına da saygı göstermez.

İnsana Saygı Sosyal ilişkilerde tarafların birbirlerine değer vermesini gerektirir. Birbirlerini değerli ve önemli bulan, seven, sayan insanlar, sağlıklı ve başarılı sosyal ilişki kurarlar. İnsana saygı aynı zamanda onunla ilişkili olan varlıklara saygıyı da zorunlu olarak doğurur. İnsanın canına, malına, namusuna, fikir ve düşüncelerine, inançlarına saygı insana saygı etrafında kümelenir.

Millete Saygı Millete saygı onun kültürüne, kurumlarına, tarihine vb. saygıyı ifade eder. İnsanlar ait olduğu bir milleti sosyal içgüdüleriyle ona sahipmişler gibi severler. Bunda kişilerin kendilerini tanımlama, kimlik edinme gereksinmelerinin de etkisi vardır. Millete saygı ve sevgi onu geliştirmek, varlığını sürdürmek yönünde itici bir güç oluşturur. Milletini saymayan ve sevmeyen insanların, giderek milletlerine yabancılaştıkları ve hatta düşman oldukları örneklerle sabittir.

Devlete Saygı Devlete saygı, onun kurumlarına, kural ve kanunlarına saygı duymayı değer ve önem vermeyi ifade eder. Devlet, arkasında bir toplum gerçeği olan, millet iradesine dayanan, gücünü milletten alan bir kurumlar manzumesidir. İnsanlar devlet sayesinde daha iyi bir yaşama düzenine ulaşmışlar ve sorunlarını daha akılcı çözebilmişlerdir.

Kanunlara Saygı Kanunlara saygı; adalete, hakka, hukuka ve doğruluğa inancı gerektirir. Anlamı da, bunlara önem ve değer vermedir. İnsanlar ben merkezli olmamalıdır. Birey, kendi hak ve menfaatleri olduğu gibi başkalarının hak ve menfaatlerini de bilmeli ve saygı göstermelidir. Kanun ve nizamların olmadığı yerde adalet, hak ve hukuk yoktur. Düzensizlik ve kargaşa vardır. Bu ise her türlü insanlık değerlerini tehlikeye atar.

Kendini ve Çıkarlarını Düşünmeden Hizmet Görev ve hizmet yaparken sadece kendini düşünmemek, kendine yakın olan insanları, çalıştığı iş ortamındaki insanları, giderek ait olduğu toplumu ve hatta insanlığı dikkate almak demektir.

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE!