HEMŞİRELERİN SÜREKLİ EĞİTİM ETKİNLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Gülşen Güner Üzel* , Resmiye Özdilek**,Nihal Öztürk***, Sevim Ulupınar Alıcı****

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ordu Üniversitesi Eğitim Ve Araştırma Hastanesi Ordu/Türkiye
Advertisements

*Damla GÜVEN **Yasemin AKBAL ERGÜN
İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
4. Uluslararası Hastane ve Sağlık Yönetimi Kongresi
MEMNUNİYET ANKETİ ANALİZİ
SAĞLIK ÇALIŞANLARININ KALİTE ÇALIŞMALARI İLE İLGİLİ MEMNUNİYETİ DURUMU
SAĞLIK PERSONELİ KORUYUCU HEKİMLİĞİ NE KADAR TANIYOR. Ömer Seylan
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Uzm. Mine H.Bahçeci I.Derece Öğretmen Hemşire KKTC Sağlık Bakanlığı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
As.Yük.Hem.Gülçin ÇEVİRME
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Güz Yrd. Doç.Dr. Zeynep Ocak
Diferansiyel Denklemler
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
3. Sonuç Kriterleri Puanlama Matrisleri
1 Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği 2 Koç Üniversitesi
ÖZEL DAL HEMŞİRELİK SÜRECİ; 5 YILLIK FİZİBİLİTE ÇALIŞMASI
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
TIP FAKÜLTESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİRBİRLERİNE BAKIŞ AÇILARI.
HEMŞİRELERİN HASTA HAKLARI KONUSUNDA BİLGİ DÜZEYİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE BİR ÖRNEK UYGULAMA Mahperi KAVAK.
Hastane Çalışanlarında Tüberküloz Bilgi Düzeyi ve Risk Algılanması
AKREDİTASYON BELGESİNE SAHİP ÖZEL HASTANELERDEKİ
BİR DEVLET HASTANESİNDE HASTA BAĞIMLILIK DÜZEYLERİNE GÖRE YAPILAN HEMŞİRE İNSAN GÜCÜ PLANLAMASI UYGULAMASI   Özcan Selma, Tanrıöver Funda , Akın Bihter.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
TEMEL TIP BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ İLE KLİNİK BİLİMLER ÖĞRENCİLERİ ARASINDA MESLEĞE BAKIŞ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? SUNANLAR: Batuhan TAVEL, Recep KAPLAN,
Dr. Özlem COŞKUN*, Yrd. Doç. Dr. Mehtap KARTAL**,
*Hülya ÖZKAN **Yasemin AKBAL ERGÜN
A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?
Tıp Fakültesi 1 ve 4. Sınıflar Arasında Gözlük/Lens Kullanımı ve Öğrencilerin Lazer Göz Ameliyatına Bakış Açısı Hazırlayanlar*; Hatice Hancı, İsmail Tarduş,
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
Güzel DİŞCİGİL, Ayfer GEMALMAZ, Serpil DEMİRAĞ, Okay BAŞAK
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
Amaç: Organ yetmezliği insidansı (toplumdaki hastalık sayısı oranı) tüm dünyada artmakta olup, organ nakli olmayı bekleyen hastalar da uygun organ beklerken.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesine Başvuran Tip 2 Diyabet Hastalarının Yaşam Kalitesinin Değerlendirilmesi Grup CANDYmizce Ahmet Faruk ORHAN.
1 Van Kadın Derneği 2008 Yılı Verileri. sınıflandırma Yüzyüze ve/veya telefonla 805 başvuru 1262 neden 350 Türkiyeli Kadın 525 nedenle 455 Sığınmacı ve.
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
BİR ÜNİVERSİTE HASTANESİNDE HEMŞİRELERİN ARAŞTIRMA KULLANIMINA İLİŞKİN ALGILADIKLARI ENGELLER VE KOLAYLAŞTIRICILAR Gülseren KOCAMAN*, Şeyda SEREN*, Seyyare.
GATA HEMŞİRELİK YÜKSEKOKULU KLASİK EĞİTİM MEZUNU HEMŞİRELER İLE ENTEGRE EĞİTİM PROGRAMI MEZUNU HEMŞİRELERİN BAŞARI KARŞILAŞTIRMASI Evren ÖRNEK ÖZTÜRK*,
MEMNUNİYET ANKETİ ANALİZİ
BİR ORGAN BİR HAYAT.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
GRUP SEMPTOM Konu : Kocaeli Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesine Başvuran Hasta ve Hasta Yakınlarının Sağlık Hizmetleri Hakkındaki Bilgi ve Yararlanma.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GENEL CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
SAĞLIK TESİSLERİNDEKİ KALİTE UYGULAMALARI DOĞRULTUSUNDA KURUMLARINDA YAPILAN UYGULAMALAR İLE İLGİLİ; ÇALIŞAN PERSONELİN BİLGİ, ALGI VE DÜŞÜNCELERİ Emre.
TRİATLON SPORCULARININ DOPİNGİN KULLANIM NEDENLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER IŞIĞINDA DEĞERLENDİRİLMESİ Cemal GÜNDOĞDU* Evrim ÇELEBİ**
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
ELEKRİK SEKTÖRÜNDE EĞİTİM DÜZEYİ İLE İŞ KAZALARININ İLİŞKİSİ GÜTF HALK SAĞLIĞI ABD EPİDEMİYOLOJİ PROJE ÖDEVİ.
Kadın Sağlığı Hemşireliği Derneği Üyelerinin Profili 2011.
GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ KAMPÜSÜNDE EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN TEMEL AFET BİLGİ DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ Uğur YAYLA, Nurçin KÜÇÜK KENT, Ünal YAPRAK,
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Hatice Şimşek Keskin***
ÇALIŞAN ve ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI SONUÇLARI Ocak, 2009
Aquatic Baby Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları Tesislere Yönelik Tatmin Düzeylerin İncelenmesi ” Aquatic Baby ” Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları.
Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2
BAKIMIN KALİTESİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
HEMŞ.MELİKE ÇELİK DOÇ.DR.ÖZLEM UĞUR DOÇ.DR.EZGİ KARADAĞ
İlaç Uygulamalarında Hemşire İzleminin Önemi: X İlaç Uygulaması
Sunum transkripti:

HEMŞİRELERİN SÜREKLİ EĞİTİM ETKİNLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Gülşen Güner Üzel* , Resmiye Özdilek**,Nihal Öztürk***, Sevim Ulupınar Alıcı**** *Kartal Koşuyolu Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi **T.C. Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Yüksek Lisans Öğrencisi *** Dr. Lütfi Kırdar Kartal Eğitim ve Araştırma Hastanesi ****T.C. Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Tablo2. Hemşirelerin bilimsel etkinliklere katılma durumu Giriş: Hemşirelik hizmetlerinin gelişmesi ve verimliliğinin artması için; gerekli bilgi, beceri ve tutumun geliştirilmesi ancak sürekli eğitim etkinliklerinin devamlılığı ile sağlanabilir. Bu çalışmanın amacı; hemşirelerin sürekli eğitim etkinliklerinin ( hizmet içi eğitim, kongre, bilimsel çalışma, süreli yayın takibi ) değerlendirilmesidir. Gereç-Yöntem :Araştırmanın evrenini İstanbul’da biri devlet biri özel olmak üzere iki hastanede çalışan hemşirelerin tümü oluşturmaktadır. Anketimiz demografik veriler, sürekli eğitim etkinlikleri ve sürekli eğitim etkinlikleri ile ilgili düşünceler olmak üzere üç bölüm ve toplam 60 sorudan oluşmaktadır.Sürekli eğitim etkinliklerine yönelik düşünceler üçlü likert tipi sorular şeklinde olup sorgruplarını cronbach α .88 olarak bulunmuştur Bulgular: Hemşirelerin yaş ortalaması 28.6’dır.%38.1’i yoğun bakım ünitesinde, %33.2’si serviste çalışmaktadır. %64.1’i çalışma koşullarından memnundur. Grafik 1: Hemşirelerin Eğitim Durumları %68.4’ü kurumun mesleki gelişimini desteklediğini, %70’i kurumdaki sürekli eğitim etkinliklerinin, %60’ı etkinliklere katılımının yeterli olduğunu belirtmiştir. Tablo1. Sürekli Eğitim Etkinliklerine Katılma Durumu Kurumdaki sürekli eğitim etkinliklerine 10 üzerinden ortalama 7.15 puan verilmiştir. Hemşirelikteki mesleki güçlendirmenin çalışana sağladığı yararlar konusunda % 51.6’sı çalışanların rol tanımıyla ilgili kaygı ve stresin azaldığını, % 68.1’i özgüveni arttırdığını, % 48.9’u da güven ortamı sağladığını ifade etmiştir . Mesleki eğitim faaliyetlerine katılımda finansmanın nasıl sağlandığı konusundaki soruya % 59.7’si kurum cevabını vermiştir. % 82.2 ‘si eğitim faaliyetlerin finansının kurum tarafından karşılanması gerektiğini belirtmiştir. Medeni hal ile çalışanların aldığı ücreti yeterli bulma durumları karşılaştırıldığında; evli hemşirelerin % 10.5’i , bekar hemşirelerin %12’si ücreti yeterli bulmuştur. Tablo3. Kurumun Sürekli Eğitim Faaliyetlerini yeterli bulma durumu ile Eğitim Durumunun Karşılaştırılması Sürekli eğitim etkinlikleri ile ilgili düşüncelerine ilişkin bulgularda; %15.4’ü hemşirelik eğitimi sırasında alınan bilgileri yeterli bulmuştur. %84.6’sı eğitimlerin hemşirelik hizmetleri kalitesini arttırmak için gerekli olduğunu , %83.6’sı yeni uygulamalara ve gelişmeler hakkında bilgilenmek için gerekli olduğunu, %83 ‘ü mesleki yetkinliği arttırmak için gerekli olduğunu düşünmektedir. Sonuç :Çalışılan kurum, cinsiyet, eğitim düzeyi ile sürekli eğitim etkinlikleri hakkında düşünceler ve sürekli eğitim puanı arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Kurumda çalışmaktan memnun olma, kurumun mesleki gelişimini desteklediğini düşünme, sürekli eğitim faaliyetlerini ve katılımını yeterli bulma sürekli eğitim puanını arttırmaktadır. Kaynaklar: 1. Taymaz, H. : Hizmet İçi Eğitim, 3. Baskı, TAKAV Matbaası, Ankara, 1997 2. Deniz N. : Global eğitim: Türkemn kitapevi, istanbul 1999   EĞİTİM ETKİNLİKLERİ N KATILMA ORANI Hizmet İçi Eğitim 366 % 90.8 Kurum içi Sertifika/Seminer 367 %39.2 Kongre/Sempozyum %30.3 Kurum dışı Eğitim faaliyetleri/ Sertifika/Kurs %17.3 Özel Dal Eğitimleri 365 %9.2