KIRSAL KALKINMA PROGRAMI IPARD ( )

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ORDU İL KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Advertisements

HİBE KAPSAMINDAKİ YATIRIM ALANLARI TKDK KÜTAHYA İL KOORDİNATÖRLÜĞÜ
T.C DİCLE KALKINMA AJANSI
ORDU İL KOORDİNATÖRLÜĞÜ
YATIRIM TEŞVİK BELGESİ
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları Bütçe Sunumu PROGRAMI.
Bölgesel Rekabet Edebilirlik Operasyonel Programı
Kırsal Kalkınma Yatırımlarının Desteklenmesi Programı
TÜRKİYE ve AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ ÇEVRE SEKTÖRÜ Sedat KADIOĞLU Dış İlişkiler ve AB Dairesi Başkanı Tel: Faks: e-posta:
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
IPA (Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı)
HİBE DESTEĞİ VEREN KURUMLAR
Kurum tarafından verilecek destekler geri ödemesiz HİBE şeklindedir.
T.C SANAYİ VE TİCARET BAKANLIĞI
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
TARIM VE KIRSAL KALKINMAYI
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
MALİ DESTEK PROGRAMLARI 2008 YILI PROJE TEKLİF ÇAĞRILARI
RELAX DANIŞMANLIK VE EĞİTİM HİZMETLERİ
SON EKONOMİK GELİŞMELER
ORDU İL KOORDİNATÖRLÜĞÜ ET VE ET ÜRÜNLERİNİN İŞLENMESİ VE PAZARLANMASI.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Et Üreten İşletmelere Yatırım/Kanatlı Eti
1 Hububat ve Çeltik Alım ve Satış Esaslarına İlişkin Uygulama Yönetmelikleri İle Gelen Yenilikler
AR-GE, İNOVASYON ve ENDÜSTRİYEL UYGULAMA
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
ORDU İL KOORDİNATÖRLÜĞÜ
IPARD KIRSAL KALKINMA PROGRAMI ( )
Meyve ve Sebzelerin İşlenmesi ve Pazarlanması
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 18 Temmuz 2013.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
KIRSAL KALKINMA PROGRAMI IPARD ( ). 2 TARIMSAL İŞLETMELERİN YENİDEN YAPILANDIRILMASI VE TOPLULUK STANDARTLARINA ULAŞTIRILMASINA YÖNELİK YATIRIMLAR.
ORDU İL KOORDİNATÖRLÜĞÜ
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Sanayi Araştırma ve Geliştirme
ORDU İL KOORDİNATÖRLÜĞÜ
TARIM VE KIRSAL KALKINMAYI DESTEKLEME KURUMU &
1/31 GIDA,TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI TARIM REFORMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ KIRSAL KALKINMA DAİRE BAŞKANLIĞI YÖNETİM OTORİTESİ KATILIM ÖNCESİ YARDIM ARACI KIRSAL.
3. Üretim Sistemi Geliştirme Planı ve Üretim Planının Hazırlanması
ORDU İL KOORDİNATÖRLÜĞÜ -Ocak MEYVE VE SEBZELERİN İŞLENMESİ VE PAZARLANMASI.
Finansal planlamada temel amaç;
SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 16 MAYIS AB TOPLAM SIĞIR HAYVANCILIK ARALIK ANKETİ HAYVANCILIK ARALIK ANKETİ ARALIK-TOPLAM ÇİFTLİK HAYVANLARI SIĞIR.
SANAYİ ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 22 Ekim AB TOPLAM BÜYÜKBAŞ HAYVAN VARLIĞI CANLI HAYVAN May / June SURVEY CANLI HAYVAN May / June SURVEY.
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Ödeme Talep Formu hazırlanırken dikkat edilmesi gereken hususlar
ORDU İL KOORDİNATÖRLÜĞÜ
302-3 Kırsal Turizm.
SON ON YILDA HAYVANSAL ÜRETİMİN GELİŞİMİ VE TARIMIN FİNANSMANI
TEKNOLOJİK ÜRÜN YATIRIM DESTEK PROGRAMI (TEKNOYATIRIM) Bilim ve Teknoloji Genel Müdürlüğü.
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
PROJE KONULARI KOBİ’lerde Kurumsallaşmanın Geliştirilmesi KOBİ’lerde Markalaşmaya Geçiş.
KIRSAL KALKINMA PROGRAMI IPARD ( ) SÜT ÜRETEN TARIMSAL İŞLETMELER 1.
IPARD II YENİLENEBİLİR ENERJİ YATIRIMLARI DESTEKLERİ TARIM REFORMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ IPARD YÖNETİM OTORİTESİ İstanbul 07 Nisan
TEKNOLOJİK ÜRÜN YATIRIM DESTEK PROGRAMI (TEKNOYATIRIM) 1.
IPARD PROJE MÜHENDİSLİK VE DANIŞMANLIK HİZMETLERİ
YOZGAT İLİ 75X100 MODERN HAYVANCILIK PROJESİ
YATIRIMLARDA DEVLET YARDIMLARI
Proje Türü Tarımda Modernizasyonun ve Kırsal Kalkınmanın Sağlanması ile Sanayide Rekabetçiliğin Arttırılması Proje İle İlgili Olduğu Faaliyet Alanı 72.
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ HİBE PROGRAMI
ULUSAL ve AB HİBE PROGRAMLARI AB KOORDİNASYON MERKEZİ
Güncel Teşvik Bilgilendirme Sunumu
ISPARTA TİCARET VE SANAYİ ODASI
Sunum transkripti:

KIRSAL KALKINMA PROGRAMI IPARD (2007-2013) 103-1 SÜT VE SÜT ÜRÜNLERİNİN İŞLENMESİ VE PAZARLANMASI

SUNUM İÇERİĞİ 103 Tedbiri Amacı Faydalanıcı Kriterleri Genel Uygunluk Kriterleri 103 Tedbiri Fon Miktarı 103-1 Alt-Tedbirinin Amacı Uygulama İlleri Özel Uygunluk Kriterleri Uygun Harcama Tutarı Destek Miktarının Hesaplanması Uygun Harcamalar Uygun Olmayan Harcamalar Sözleşme imzalama ve yatırım uygulama süresi Proje Seçimi için Sıralama Kriterleri

TARIM VE BALIKÇILIK ÜRÜNLERİNİN İŞLENMESİ VE PAZARLANMASININ YENİDEN YAPILANDIRILMASI VE TOPLULUK STANDARTLARINA ULAŞTIRILMASINA YÖNELİK YATIRIMLAR 103 TEDBİRİ

Tedbirin Amaçları Bu tedbir ile; Ortak Tarım Politikası ve AB’ye katılım sürecine yönelik ilgili diğer politikaları ile ilgili müktesebatın uygulanması için Türkiye’nin hazırlanmasına katkıda bulunulması; Gıda işleme sektörünün sürdürülebilir uyumuna katkıda bulunulması, yeni teknolojiler, yenilikler sunarak ve Topluluk standartlarına uyuma önem vererek tarımsal ürünler için yeni Pazar fırsatları yaratarak iç pazarda daha kolay rekabet etmelerinin sağlanması.

Tedbirin Amaçları Gıda işleme sanayisine destek vermek suretiyle; İlgili Topluluk Standartlarına yükseltilmesi, Tarım ve balıkçılık ürünlerinin işlenmesi ve pazarlanmasında toplam performans ve rekabet gücünün geliştirilmesi, Bölgesel kırsal gelişme eşitsizliklerinin düzeltilmesine katkıda bulunurken bir yandan da daha az gelişmiş bölgelerde istihdam fırsatları yaratılması amaçlanmaktadır.

İşlenmesi ve Pazarlanması 103 tedbiri 4 alt tedbirden oluşmaktadır: Süt ve süt ürünlerinin (103-1) Et ve et ürünlerinin (103-2) Meyve ve sebzelerin (103-3) Su ürünlerinin (103-4) İşlenmesi ve Pazarlanması

Faydalanıcı Kriterleri 103 Faydalanıcı Kriterleri Kamu Tüzel Kişilikleri hariç gerçek ve tüzel kişi olmak(Tüzel kişilikteki kamu payı %25 i geçemez) Ulusal vergi sistemine kayıtlı olmak AB ihracat numarasına sahip olmamak Başvuru sunulduğunda 65 yaş üzerinde olmamak (Gerçek kişiler için kendisi, Tüzel kişiler için temsil ve ilzama yetkili kişi)

Faydalanıcı Kriterleri 103 Faydalanıcı Kriterleri Başvuru yapılan alanda ; Meslek ve Teknik Lisesi diploması veya ön lisans/lisans/ yüksek lisans/doktora diplomasına sahip olmak veya ilgili uzmanlık alanında en az 3 yıl mesleki tecrübesi olmak (Tüzel kişilerde, en az bir daimi çalışan ilgili mesleki yeterliliği sağlamalıdır) 5996 sayılı Gıda Kanunu ve İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik kapsamındaki üretim ve kayıt belgelerine sahip olmak (Yeni kurulacak ise, yatırım sonunda bu sertifikalara sahip olmayı taahhüt etmek)

Genel Uygunluk Kriterleri 103 Genel Uygunluk Kriterleri Mevcut İşletme olması durumunda çevrenin korunması, kamu sağlığı, hayvan sağlığı, hayvan refahı ve iş güvenliği ile ilgili ulusal minimum standartları sağlamış olmak Yatırımın sonunda ilgili AB standartlarını karşılamak Başvuru teslim edildiğinde ödenmemiş herhangi bir vergi veya sosyal güvenlik borcu olmaması

Genel Uygunluk Kriterleri 103 Genel Uygunluk Kriterleri 250’den az kişi istihdam etmek ve yıllık ciro ve/veya bilançonun 40 milyon TL ’yi aşmaması Yeni bir işletme veya mevcut işletmede yeni tesis kurulumunun desteklenmesi için, ilde başvuru aşamasında kapasite fazlası olmaması Yatırım/proje “AB standartlarını karşılamayan” eski bir tesisin yerine yeni bir tesisin kurulmasını içeriyorsa, yeni kurulan tesis için nihai ödemeden önce eski tesisin faaliyetini tamamen bırakmış olması

IPARD Kapsamında 103 Tedbirine Tahsis Edilen Fon Miktarı   AB* TR* TOPLAM* 2007 5.796.000 1.932.000 7.728.000 2008 14.840.000 4.946.667 19.786.667 2009 23.940.000 7.980.000 31.920.000 2010 30.855.500 10.285.167 41.140.667 2011 40.537.500 13.512.500 54.050.000 2012 44.036.015 14.678.671 58.714.686 2013 47.983.427 15.994.475 63.977.902 Toplam 207.988.442 69.329.480 277.317.922 *Rakamlar Avro cinsindendir.   AB* TR* TOPLAM* 2007 5.796.000 1.932.000 7.728.000 2008 14.840.000 4.946.667 19.786.667 2009 23.940.000 7.980.000 31.920.000 2010 30.855.500 10.285.167 41.140.667 2011 40.537.500 13.512.500 54.050.000 2012 44.036.015 14.678.671 58.714.686 Toplam 160.005.015 53.335.005 213.340.020 *Rakamlar Avro cinsindendir.

Süt ve Süt Ürünlerinin İşlenmesi ve Pazarlanması 103-1 103-1 Süt ve Süt Ürünlerinin İşlenmesi ve Pazarlanması

Süt İşleyen İşletmeler Süt Toplayan Üretici Örgütleri 103-1 103-1 alt tedbiri 2 Bütçe Kaleminden oluşmaktadır: Süt İşleyen İşletmeler Süt Toplayan Üretici Örgütleri

Süt İşleyen İşletmeler için (Bütçe Kalemi 1) 103-1 Alt Tedbirin Amacı Süt İşleyen İşletmeler için (Bütçe Kalemi 1) (a) Kapasiteleri günlük 10-70 ton arasında olan küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin desteklenerek -Topluluk standartlarına ulaştırılması, -Yeni teknolojiler kullanarak performanslarının ve rekabet güçlerinin artırılması.

-Entegre süt toplama ve işleme ağının kurulmasının teşvik edilmesi 103-1 Alt Tedbirin Amacı (b) Modern süt sağım üniteleri ve soğutma tanklarına sahip süt üreticileri/üretici örgütleri ile tedarik sözleşmeleri imzalamış olan süt işleme tesislerin sunduğu projelerin desteklenmesi yoluyla, -Entegre süt toplama ve işleme ağının kurulmasının teşvik edilmesi

-Topluluk standartlarına ulaşmasının desteklenmesi ve 103-1 Alt Tedbirin Amacı (c)Kısıtlı sayıdaki mikro işletmenin (günlük 10 tondan az kapasiteye sahip olanlar) -Topluluk standartlarına ulaşmasının desteklenmesi ve -Günlük kapasitelerinin ekonomik sürdürülebilirlik eşiği olarak belirlenen 10 tona ulaştırılması,

Süt Toplayan Üretici Örgütleri için (Bütçe Kalemi 2) 103-1 Alt Tedbirin Amacı Süt Toplayan Üretici Örgütleri için (Bütçe Kalemi 2) -Üretici örgütlerinin süt toplama merkezleri kurması konusunda desteklenmesi amaçlanmaktadır

103-1 Uygulama İlleri

Uygulama İlleri 103-2 1. Afyonkarahisar 12. Çankırı 23. Karaman 34. Ordu 2. Ağrı 13. Çorum 24. Kars 35. Samsun 3. Amasya 14. Denizli 25. Kastamonu 36. Şanlıurfa 4. Aksaray 15. Diyarbakır 26. Konya 37. Sivas 5. Ankara 16. Elazığ 27. Kütahya 38. Tokat 6. Ardahan 17. Erzincan 28. Malatya 39. Trabzon 7. Aydın 18. Erzurum 29. Manisa 40. Uşak 8. Balıkesir 19. Giresun 30. Mardin 41. Van 9. Burdur 20. Hatay 31. Mersin 42. Yozgat 10. Bursa 21. Isparta 32. Muş 11. Çanakkale 22. Kahramanmaraş 33. Nevşehir

ÖZEL UYGUNLUK KRİTERLERİ NELERDİR? 103-1 ÖZEL UYGUNLUK KRİTERLERİ NELERDİR? Süt İşleyen İşletmeler * Günlük 10-70 ton kurulu süt işleme kapasitesine sahip olmalı * Günlük 10 tondan az kurulu işleme kapasitesine sahip ise yatırımın sonunda günlük en az 10 ton kurulu işleme kapasitesine sahip olacağını taahhüt etmeli **Yeni işletme olması durumunda ilgili kapasite şartlarını yatırımın sonunda sağlayacağını taahhüt etmelidir. * Günlük işleme kapasitesi 25 tondan fazla olan işletmelerde AB hijyen standartlarına ve ilgili yapısal gerekliliklere (852/2004 ve 853/2004 ile ilgili olan) yatırım sonunda uyacağını taahhüt etmeli *Yatırım faaliyetleri seçilen uygun il sınırları içinde gerçekleştirilmeli

ÖZEL UYGUNLUK KRİTERLERİ NELERDİR? 103-1 ÖZEL UYGUNLUK KRİTERLERİ NELERDİR? Süt Toplama Merkezi * Günlük en fazla70 ton süt toplama kapasitesine sahip olmalı, * 1163 Sayılı Kooperatifler Kanunu,1581 Sayılı Tarım Kredi Kooperatifleri Kanunu ya da 5200 Sayılı Tarımsal Üretici Birlikleri Kanunu’na göre kurulmuş olmalı * Üretici örgütü, en az bir yıldır mevcut ve faaliyette olmalı, * Yatırım sonunda süt toplama merkezinin tamamında, AB hijyen Standartlarını sağlayacağını taahhüt etmeli *Süt toplama merkezi seçilen uygun il sınırları içinde gerçekleştirilmeli

Uygun Harcama Tutarı Bütçe Kalemi 1 Bütçe Kalemi 2 103-1 Uygun Harcama Tutarı En az 50.000€ 25.000 € En fazla 3.000.000€ 1.000.000€ Bütçe Kalemi 1 Bütçe Kalemi 2

TAKSİT SAYISI DESTEK TUTARI-TAKSİT SAYISI TAKSİT SAYISI 103-1 Başvuru sahibinin taksit yapılmasını istemesi durumunda uygun harcama tutarına göre aşağıdaki şekilde taksitlendirme yapılır. TEK TAKSİT 0-250.000 € 2 TAKSİT 250.001-1.000.000 € 3 TAKSİT 1.000.001-3.000.000 € TAKSİT SAYISI 23

Destek Miktarının Hesaplanması 103-1 Destek Miktarının Hesaplanması %50 FAYDALANICI Uygun Harcama Tutarı %50 KAMU KATKISI (AB+TC) Destek, uygun harcama tutarının %50 sidir.

UYGUN HARCAMALAR BÜTÇE KALEMİ-1 Yapım İşleri Makine-Ekipman . UYGUN HARCAMALAR BÜTÇE KALEMİ-1 Yapım İşleri Süt işleme tesislerinin modernizasyonu ve/veya genişletilmesi Yeni süt işleme tesisinin veya mevcut bir işletmede yeni süt işleme tesisinin kurulması Çevrenin korunmasına, ara ürünlerin ve işlenebilir atıkların yeniden işlenmesine yönelik tesis ve ekipmanlara, atıkların işlenmesi ve elimine edilmesine yönelik yatırımlar Makine-Ekipman Süt ve süt ürünlerinin homojenizasyonu, pastörizasyonu, paketlenmesi, soğutulması ve depolanmasına yönelik yatırımlar Hijyen ve kalitenin kontrolü ve iyileştirilmesi için teknoloji ve ekipman, Gıda güvenliği sistemlerinin kurulmasına yönelik yatırımlar, Paketleme için ekipmanların alınması, İşlem ve ürün yönetimi için bilgi teknolojileri yazılımı ve donanımı (süt kaydı, genel işletme yönetimi) satın alınması. Süt kalitesini ölçen basit test ekipmanlarının alınması, Hizmet Alımı Mimarlık, mühendislik ve diğer danışmanlık ücretleri (proje özel danışmanlık hizmetleri, proje yönetimi harcamaları, proje kontrolleri ücretleri), lisans ve patent haklarının devralınması ve iş planı hazırlığı (teknik proje ve fizibilite) yönelik harcamalar. Proje Görünürlük Tabela veya pano alımı

UYGUN HARCAMALAR BÜTÇE KALEMİ-2 Yapım İşleri Makine-Ekipman . UYGUN HARCAMALAR BÜTÇE KALEMİ-2 Yapım İşleri Süt toplama merkezinin inşası/genişletilmesi/modernize edilmesi Makine-Ekipman Süt depolama ve soğutma ekipmanlarının satın alınması Gıda güvenliği sistemlerinin kurulmasına yönelik yatırımlar, Sütün kontrolü, izlenmesi, yönetimi ve kayıt altına alınması için bilgi teknolojileri yazı ve donanımı satın alınması Süt kalitesini ölçen basit test ekipmanları da dahil olmak üzere, hijyen ve kalitenin kontrolü ve iyileştirilmesi için teknoloji ve ekipman satın alınması Süt taşıma ekipmanlarının satın alınması Hizmet Alımı Mimarlık, mühendislik ve diğer danışmanlık ücretleri (proje özel danışmanlık hizmetleri, proje yönetimi harcamaları, proje kontrolleri ücretleri) , fizibilite çalışmaları, lisans ve patent haklarının devralınması ve iş planı (teknik proje ve fizibilite) hazırlığına yönelik harcamalar. Proje Görünürlük Tabela veya pano alımı

UYGUN OLMAYAN HARCAMALAR 103-1 UYGUN OLMAYAN HARCAMALAR  *Arazi ve mevcut binaların satın alınması, *İkinci el makine ve ekipman alımı, *KDV ve ÖTV dâhil olmak üzere vergi ve harçlar, *Gümrük resmi ve ithalat vergileri, *İşletme giderleri, *Bakım ve amortisman giderleri, *Sigorta giderleri *Her türlü kira gideri,

UYGUN OLMAYAN HARCAMALAR 103-1 UYGUN OLMAYAN HARCAMALAR *Kiralayanın marjı, faizin yeniden finansman maliyetleri, işletme giderleri ve sigorta masrafları gibi kira-satın alma ile bağlantılı maliyetler, *Banka ücretleri, teminat masrafları ve benzeri ücretler, *Döviz-TL ile ilgili dönüşüm masrafları, ücretleri ve kambiyo kayıpları, *Para cezaları, mali cezalar ve dava masrafları, *Faydalanıcı tarafından yapılan ayni katkılar, *Yardımın yönetimi ve uygulanmasında kamu idaresi tarafından üstlenilen masraflar, yani Program Otoritesine ait masraflar ve özellikle genel giderler, kira giderleri ve yönetim, uygulama, izleme ve kontrol faaliyetlerinde istihdam edilen personelin maaşları, *Perakende düzeyindeki yatırımlar destek kapsamı dışındadır.

Olası Sözleşme İmzalama Süresi 103-1 Olası Sözleşme İmzalama Süresi TKDK Tarafından başvuruların ilk kabul edilmeye başlandığı tarih ile olası sözleşme imzalama tarihi arasındaki süre en fazla 7 (yedi) aydır.

103-1 Bu süre 24 ayı geçemez. Yatırımın uygulama süresi, sözleşmenin imzalanmasından itibaren yatırımın tamamlanmasına kadar geçen süredir. *Yatırım faaliyetleri seçilen uygun il sınırları içinde gerçekleştirilmelidir. *Söz konusu faaliyetler yatırımın uygulandığı alanda yatırımın bitiminden itibaren 5 yıl süresince devam ettirilmelidir. *Mevcut işletmeler için, işletmenin bulunduğu il ile yatırımın uygulama ili aynı olmalıdır. 30

Proje Seçimi için Sıralama Kriterleri 103-1 Proje Seçimi için Sıralama Kriterleri Süt İşleyen İşletmeler

Proje Seçimi için Sıralama Kriterleri 103-1 Proje Seçimi için Sıralama Kriterleri

EN ÖNEMLİ KAYNAĞIMIZ HER ALT SEKTÖR İÇİN AYRI AYRI HAZILANMIŞ BAŞVURU ÇAĞRI REHBERLERİMİZDİR

Tüm bilgi ve dokümanlara ulaşmak için www.tkdk.gov.tr

Program ve başvurular hakkında detaylı bilgi için: İletişim Bilgileri Program ve başvurular hakkında detaylı bilgi için: Merkez ve İl Koordinatörlükleri Yardım Masaları 444 TKDK

Teşekkürler TEŞEKKÜRLER