YILDIRIM BEYAZIT ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Advertisements

2914 SAYILI YÜKSEKÖĞRETİM PERSONEL KANUNU.
ÖĞRETİM ÜYESİ DIŞINDAKİ ÖĞRETİM ELEMANI KADROLARINA NAKLEN VEYA AÇIKTAN YAPILACAK ATAMALARDA UYGULANACAK MERKEZİ SINAV İLE GİRİŞ SINAVLARINA İLİŞKİN USUL.
Yrd. Doç. Dr. İsmail SEZER ÖYP KURUM KOORDİNATÖRÜ
EK DERS ÜCRETİ (1) 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanununun 11 inci maddesi hükümleri gereği Yükseköğretim Kurumlarında kısmı statüde çalışanlar dahil.
MUHTASAR BEYANNAMELER
EK DERS MEVZUATI EK DERS MEVZUATI STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI.
DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI
EK DERS ÜCRETİ (1) 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanununun 11 inci maddesi hükümleri gereği Yükseköğretim Kurumlarında kısmı statüde çalışanlar dahil.
ULUTEK A.Ş TEKNOLOJİ GELİŞTİRME
DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI
2914 SAYILI YÜKSEK ÖĞRETİM PERSONEL KANUNU
EK DERS TAHAKKUK VE ÖDEMELERİNE İLİŞKİN BİLGİLENDİRME SUNUMU
AKADEMİK PERSONEL EK DERS ÖDEMELERİ
1 MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK YILI PERSONEL HAREKETLİLİĞİ ORYANTASYON TOPLANTISI DIŞ İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ MEHMET AKİF ERSOY.
Nedir?. Genel Şartlar 1. Ders verme hareketliliği gerçekleştirilecek iki ülkeden en az birinin AB üye ülkesi olması gerekir. 2. Ders verme hareketliliğinden.
TEDAVİ İŞLEMLERİ.
YILDIRIM BEYAZITÜNİVERSİTESİ STRATEJİ DAİRE BAŞKANLIĞI
BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR PROJELER KOORDİNATÖRLÜĞÜ
GENEL OLARAK ÜNİVERSİTE TEŞKİLATI
Akademik Personelin Özlük Hakları PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI GÜMÜ Ş HANE ÜN İ VERS İ TES İ REKTÖRLÜ Ğ Ü.
Ö ğ retim Üyesi Dı ş ındaki Ö ğ retim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI ERZ İ NCAN ÜN İ VERS İ TES İ REKTÖRLÜ Ğ Ü.
Ardahan ÜNİVERSİTESİ Yaz Okulu YÖNETMELİĞİ
TC Ahi Evran Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Zorunlu Hazırlık Eğitimi Bilgilendirme Toplantısı
ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
20 TEMMUZ SAYILI R.G İŞYERİ HEKİMLERİ VE DİĞER SAĞLIK PERSONELİ HK YÖNETMELİK SUNUMU ISG 503.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
(Mali Hizmetler Uzmanı)
EK DERS TAHAKKUK VE ÖDEMELERİNE İLİŞKİN BİLGİLENDİRME SUNUMU
BOZOK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ PERSONEL DAİRE BAŞKANLIĞI
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
(Yasal mevzuat incelenerek hazırlanmıştır.)
YÜKSEK ÖĞRETİM PERSONEL KANUNU Kanun Numarası : 2914 Kabul Tarihi : 11/10/1983 Amaç : Madde 1 – Bu Kanunun amacı, 4/11/1981 tarih ve 2547 sayılı Yükseköğretim.
EK DERS MEVZUATI EK DERS MEVZUATI STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI.
(Yasal mevzuat incelenerek hazırlanmıştır.)
Şubat 2007 Erciyes Üniversitesi, Uluslararası Ofis.
AYLIK HESAPLAMA SİSTEMİ
 GVK 94 üncü maddesi GENEL TEVKİFAT uygulaması olmakla birlikte 2006 yılı başından itibaren uygulamaya giren GVK Geçici 67’inci maddesi de SPESİFİK-KISMİ-
2547 SAYILI YÜKSEKÖĞRETİM KANUNU
PERSONEL MAAŞ İŞLEMLERİ ve say2000i UYGULAMASI
1 PERSONEL ÇALIŞTIRILMASINA DAYALI HİZMET ALIMLARI.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Genel Kurulu
NÖBET ÜCRETLERİ FAHRİ HOCAOĞLU Mali Hizmetler Uzmanı Tel: e-posta:
Türk Kamu Personel Rejiminin Özellikleri ve İstihdam Biçimleri
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI SUNUMU
DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI EK DERS ÜCRETLERİ
DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI SUNUMU
2015 UYGULAMASINDA ÖNCE ( ARASI TEŞVİK DEĞERLENDİRME İÇİN) A.GEÇİCİ AKADEMİK TEŞVİK KOMİSYONU (ÜNİVERSİTE DÜZEYİNDE) B.GEÇİCİ ÖN.
Erasmus Programı Personel Hareketliliği Faaliyeti Bilgilendirme Toplantısı Dış İlişkiler Ofisi.
AKADEMİK PERSONEL EK DERS MEVZUATI ADEM MART ALİ DEMİREL İÇ DENETÇİ ŞUBE MÜDÜRÜ , ANKARA.
Ö ğ retim Üyesi Dı ş ındaki Ö ğ retim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalar GÜMÜ Ş HANE ÜN İ VERS İ TES İ REKTÖRLÜ Ğ Ü PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 1-Üniversitelere Akademik Kadro Tahsis Edilmesi YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI sayılı Kanunun 35 inci Maddesi Uyarınca Geçici Kadro Tahsisi ile Mecburi Hizmet Yükümlülü.
DÜZCE ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI.
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI İDARİ DEĞERLENDİRME TOPLANTISI “Geleceğe… En İyiye…” Nisan 2016 İDARİ DEĞERLENDİRME.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ GÖLBAŞI MESLEK YÜKSEKOKULU
İTÜ Personel Daire Başkanlığı
2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu ve Harcırah Uygulaması
ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
Görev ve Sorumluluklar
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ KADROLARINA ATAMALARDA %20 KOTASI
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Personel Dairesi Başkanlığı
2547 SAYILI KANUNUN EK 38. MADDESİ
“Bİr bölümde İlgİlİ yarIyIlda açIlacak derslerİn hangİ öğretİm elemanlarI tarafIndan verİleceğİ bölüm kurulu önerİsİ üzerİne Fakülte Yönetİm Kurulu.
2547 SAYILI KANUNUN EK 38. MADDESİ
Sunum transkripti:

YILDIRIM BEYAZIT ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI T.C. YILDIRIM BEYAZIT ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI (28 EYLÜL 2013)

ÖĞRETİM ELEMANI DERS YÜKÜ (F1) FORMU YÜKSEKÖĞRETİM EKDERS ÜCRET (F2) ÇİZELGESİ SINAV ÜCRET CİZELGESİ FORMLARININ DOLDURULMASINDA DİKKAT EDİLECEK ÖNEMLİ HUSUSLAR

MADDE 1- F1 FORMLARI ; ÖĞRETİM ELEMANLARININ SORUMLULUĞUNDA BULUNAN BÜTÜN DERSLERİ İLE ( SEMİNER, BİTİRME ÇALIŞMASI, YÜKSEK LİSANS TEZİ, DOKTORA TEZİ VS ) FAZLALIK DAHİ OLSA F1 FORMUNDA MUTLAKA GÖSTERİLECEK. MADDE 2- F1 FORMU DOLDURULURKEN ÖNCELİKLE TEORİK VE FAKÜLTENİZE / YÜKSEKOKULUNUZA AİT DERSLER ÜST KISIMDAN KODLARI KÜÇÜK OLANLARDAN BAŞLANARAK YAZILACAK, UYGULAMALI DERSLER İSE ALT KISMA YAZILACAK.

MADDE 3- BÜTÜN DERSLERİN KARŞILARINA ÖĞRENCİ SAYILARI MUTLAKA YAZILACAK. ÖRNEĞİN: BİTİRME ÇALIŞMASI: 1.ÖĞRENCİ İÇİN ( 1 x 2=2 ) SAAT OLARAK YAZACAKLARDIR. ÖRGÜN VE II.ÖĞRETİM AYRI AYRI OLMAK KOŞULU İLE EN FAZLA 1’ER ÖĞRENCİ YAZILABİLECEK. DOKTORA ÇALIŞMASI: HER BİR ÖĞRENCİ İÇİN ( 1 x 1=1 ) OLARAK YAZILIR. ŞAYET 3 ÖĞRENCİ VAR İSE (3 x 1=3) SAAT OLARAK YAZILACAK. SEMİNER: YİNE HER BİR ÖĞRENCİ İÇİN ( 1 x 1=1 ) SAAT YAZILACAK. YÜKSEK LİSANS TEZİ: YİNE BİR ÖĞRENCİ İÇİN ( 1 x 1=1 ) SAAT YAZILACAK.

MADDE 4- DERS KODLARI KESİNLİKLE DOĞRU VE EKSİKSİZ YAZILACAK. MADDE 5- ARA SINAV YERİNE İSE YÖNETİM KURULUNCA TESBİT EDİLEN O DÖNEM İÇİN GEÇERLİ OLAN ARASINAV SAYISI YAZILACAK. MADDE 6- YASAL YÜK KISMI TAMAMLANIRKEN ÖNCELİKLE KENDİ BİRİMİNDEKİ ( DERS VE FAALİYETLER ) DİKKATE ALINACAK, YETERLİ OLMAMASI DURUMUNDA DİĞER FAKÜLTE VEYA YÜKSEKOKULLARDAN TAMAMLAMA YOLUNA GİDİLECEK.

MADDE 7- YASAL DERS YÜKLERİ DEKAN : 0 SAAT REKTÖR YRD. : 5 SAAT BÖLÜM BAŞKANI : 5 SAAT DEKAN YRD. : 5 SAAT YÜKSEK OK.MÜDÜRÜ : 0 SAAT ÖĞRETİM ÜYELERİ ( Prof,Doç,Y.Doç.) : 10 SAAT ÖĞRETİM GÖREVLİSİ OKUTMAN : 12 SAAT

MADDE 8- F2 FORMLARI HER AYIN EN GEÇ 25’İNDE ÖĞRETİM ELEMANLARININ ONAYI ALINMIŞ VE KONTROL EDİLMİŞ ŞEKİLDE TAHAKKUK BÜROLARINA TESLİM EDİLECEK.HER AYIN 5’İNDEN ÖNCE STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞINA TESLİM EDİLMİŞ OLACAK. AKSİ HALDE ÖDEMELER AYIN 15’İNDEN SONRA VE MATRAHLAR GÜNCELLENEREK TEKRAR DÜZENLENECEKTİR. MADDE 9- DÖNEM BAŞI F1 VE F2 FORMLARI TESLİM EDİLİRKEN MUTLAKA DERS PROGRAMI, SINAV PROGRAMI, YÜKSEK LİSANS DERS PROGRAMI, DOKTORA DERS PROGRAMI AYRICA EKLENECEKTİR. DERS VEYA DİĞER PROGRAMLARDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASI DURUMUNDA YENİSİ TANZİM EDİLEREK ACİL OLARAK TAHAKKUK BÜROSUNA TESLİM EDİLECEK. STRATEJİ DAİRE BAŞKANLIĞINDA Kİ DOSYAYADA EKLENECEK. MADDE 10- DÖNEM SONU SINAVLARININ TAHAKKUKLARINDA; SINAV ÇİZELGELERİ İLE BİRLİKTE SINAV PROGRAMIDA TAHAKKUK EVRAKLARINA EKLENECEK.

MADDE 11- TELAFİLERDE İLGİLİ ÖĞRETİM ELEMANI TELAFİ DİLEKÇESİ İLE BİRLİKTE DERSLERİN AİT OLDUĞU BÖLÜM BAŞKANLIĞINA DİLEKÇE İLE MÜRACAAT EDECEK. BÖLÜM BAŞKANLIĞININ ONAYI İLE BİRLİKTE DERS PROGRAMI EKLENEREK YÖNETİM KURULUNA SUNULACAK. YÖNETİM KURULUDA DERS PROGRAMINDAKİ BOŞLUĞA GÖRE BELİRLEYECEĞİ TARİHLERDE TELAFİ YAPILACAKTIR.(AYRICA DİLEKÇEDE YAPILAMAYAN DERSLERİN KODU ADI GÜNÜ VE SAATİ İLE BİRLİKTE YAPILMASI DÜŞÜNÜLEN GÜN VE SAATLERDE BELİRTİLECEK.). MADDE 12- EK DERS ÜCRETİ ÖDEMELERİNDE HAFTALIK; GÜNDÜZ EN FAZLA 20 SAAT 2.ÖĞRETİMDE HAFTALIK EN FAZLA 10 SAAT İLE SINIRLANDIRILMIŞTIR. TELAFİ DAHİ OLSA BU SINIRLAR KESİNLİKLE AŞILAMAZ. TELAFİ ÖDEMELERİNDE İLGİLİ HAFTA GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURULARAK SINIRIN AŞILIP AŞILMADIĞI DİKKATE ALINACAKTIR. TELAFİLER ÖNCEDEN YAPILAMAZ. HAFTALIK DERS SAATLERİNDE BOŞLUK OLMASI DURUMUNDA EKSİK SAAT KADAR DİĞER HAFTALARA TELAFİLER TAŞIRILABİLİR. BUNUN DIŞINDA HİÇ BİR ŞEKİLDE ÖDEME YAPILMAZ.

MADDE 13- FAKÜLTE DIŞINDAN DERS VERMEK ÜZERE FAKÜLTEMİZE GELEN ÖĞRETİM ELEMANLARININ F1 F2 DERS VE SINAV PROGRAMLARI İLGİLİ FAKÜLTE VEYA YÜKSEK OKULLARDAN TİTİZLİKLE TALEP EDİLECEK GECİKMELERE MAHAL VERİLMEYECEKTİR. AYRICA BU ÖĞRETİM ÜYESİ VEYA ELEMANLARININ TC KİMLİK NOLARI VE İLGİLİ BANKA HALKBANKASI BANKA İBAN NUMARALARI KENDİLERİNDEN TALEP EDİLECEK. MADDE 14- DÖNEM SONU SINAV ÇİZELGELERİ HAZIRLANIRKEN ÖĞRENCİ SAYILARI VE BUNUN KARŞILIĞI İSABET EDEN KATSAYILAR MUTLAKA YAZILACAK. ÖRNEĞİN : 0 - 50 = 300 51- 100 = 600 101-150 = 900 151-200 = 1200 NOT: SINAV ÜCRETLERİ TAHAKKUK ETTİRİLİRKEN AYNI KODLU FAKAT FARKLI BÖLÜMLERE VERİLEN DERSLERİN; SINAV GÜN VE SAATLERİNİN AYNI OLMASI DURUMUNDA TEK BİR DERS OLARAK KABUL EDİLECEK VE TOPLAM ÖĞRENCİ SAYILARI ONA GÖRE YAZILACAK.

MADDE 15- DEVAM EDEN ÇALIŞMALAR YAPILIRKEN (ÖNCELİKLE SAVUNMA TARİHLERİ; SINAV TARİHLERİ TİTİZLİKLE TAKİP EDİLECEK); SAVUNMASINI VEREN ÖĞRENCİLER DEĞERLENDİRMEYE ALINMAYACAK. 8000’Lİ VE 9000’Lİ DERSİ OLAN ÖĞRETİM ÜYELERİNİN MUTLAKA DOKTORA VE YÜKSEK LİSANS ÖĞRENCİSİ DE BULUNUR. YÜKSEK LİSANS VE DOKTORA ÖĞRENCİSİ OLUP,ÖZEL KONULARDA AYNI KİŞİLERE HOCA DERS AÇMAYABİLİR.DERSLERİN BİTİŞ TARİHİNDEN SONRA YENİ DÖNEM DERSLERİ BAŞLAYINCAYA KADAR BU ÇALIŞMALAR VARSA DEVAM EDER.

SINAV ÜCRETİ (2914 Sayılı Kanun 11/3) Dersi veren öğretim elemanına her ders için ayrı ayrı olmak üzere yarı yıl ve yıl sonu dönemlerinde her 50 öğrenci için 300 gösterge rakamının Devlet Memurları Kanununa göre aylıklar için belirlenen katsayı (1 Ocak 2012 – 30 Haziran 2012 tarihleri arasında uygulanacak memur maaş katsayısı 0,066187’dir) ile çarpımı sonucu bulunacak tutarda sınav ücreti ödenir. Öğrenci sayısının hesabında küsurlar tama iblağ edilir ve 500 öğrenciden fazlası dikkate alınmaz. Ara sınavlar ve Bütünleme sınavları için sınav ücreti ödenmez. Sınavın dersi veren öğretim elemanı tarafından yapılmaması halinde sınav ücreti ödenmez. (Ders Yükü Tespiti ve Ek Ders Ücreti Ödemelerinde Uyulacak Esaslar-16/09/2005-Md.4/2)

94/5593 Sayılı Bakanlar Kurulu Kararı : Md 94/5593 Sayılı Bakanlar Kurulu Kararı : Md. l- İkinci öğretimde görev alan, normal örgün öğretimde zorunlu ders yükünü doldurmuş olan öğretim elemanlarına ikinci öğretimde verdikleri her ders için, dolduramamış olan öğretim elamanlarına bu yükün doldurulmasından sonra vermiş oldukları her ders için, 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanunu'nun 11 inci maddesinde öngörülen hükümler çerçevesinde ek ders ücreti ile yarı yıl ve yıl sonu sınavları için verilecek ücretler birer katı fazlasıyla ödenir.

Sayıştay Temyiz Kurulu Kararı 89/22113 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanununun değişik 3'üncü maddesinde, öğretim elemanları, yükseköğretim kurumlarında görevli öğretim üyeleri, öğretim görevlileri, okutmanlar ile öğretim yardımcılarıdır diye tanımlanmış, öğretim üyeleri (Profesör, doçent, yardımcı doçent), öğretim görevlisi ve okutmanların; ders vermek, dersleri okutmak ve uygulama yaptırmakla yükümlü öğretim elemanları olduğu ifade olunmuştur. Aynı maddenin (B) bendinde, "öğretim yardımcıları; yükseköğretim kurumlarında, belirli süreler için görevlendirilen, araştırma görevlileri, uzmanlar, çeviriciler ve eğitim-öğretim planlamacılardır." hükmü öngörülmüş, değişik 33'üncü maddesinde ise "Uzmanlar, öğretimle doğrudan doğruya veya dolaylı olarak ilgili olan, özel bilgi ve uzmanlığa ihtiyaç gösteren bir işle laboratuarda, kitaplıklarda, atölyelerde ve diğer uygulama alanlarında görevlendirilen öğretim yardımcılarıdır" denilmek suretiyle öğretim yardımcısı olan uzmanların görev alanları tek tek sayılmış, ancak ders vermek ve ders okutmak uzmanların görevleri arasında yer almamıştır. Yine 2914 Sayılı Yükseköğretim Personel Kanununun ek ders ücreti başlıklı 11'inci maddesinde ek ders okutacak öğretim elemanlarının unvanları profesör, doçent, yardımcı doçent, öğretim görevlisi ve okutman olarak belirlenmiş bulunmaktadır.

2547 Sayılı Kanununun 31 inci maddesinde öğretim görevlilerinin üç şekilde istihdam edilebileceği öngörülmektedir. Bunlar; 1-Kadrolu istihdam (sınav ücreti alırlar) 2-Kadro şartı aranmaksızın ders saati ücreti ile istihdam (sınav ücreti alırlar) 3-Sözleşmeli olarak istihdam’dır. (Emekli Öğr. Elm. ve Yabancı Uyruklu Öğretim Elemanı istihdamı) (sınav ücreti alamazlar)

Kararın Numarası : 32214 Kararın Tarihi : 23. 03 Kararın Numarası : 32214 Kararın Tarihi : 23.03.1999 19 Mayıs Üniversitesi Bütçe Dairesi Başkanlığı 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'nun 34'üncü maddesine göre yükseköğretim kurumlarında ilgili fakülte, enstitü veya yüksekokul yönetim kurulunun önerisi ve üniversite yönetim kurulunun uygun görüşü üzerine rektör tarafından ataması yapılan ve sözleşme ile görevlendirilen yabancı uyruklu öğretim elemanlarının alacakları ücretle ilgili olarak 2914 sayılı Kanunun 16'ncı maddesinde düzenleme yapılmış ve bu maddede belirtilen 83/7148 sayılı Bakanlar Kurulu Kararının 6'ncı maddesinde de; "Sözleşme ile çalıştırılacak personele sözleşme ücreti ile görevlendirme süresi bir yarı yıl ise yalnız kendisi için, görevlendirme süresi iki yarı yıl veya daha fazla süreli olduğu takdirde kendisi ve eşi için, ülkesinden gelme ve gitme masrafları dışında herhangi bir ad altında ödeme yapılmayacak ve sözleşmelere de bu yolda hüküm konulmayacaktır." denilmektedir. Bu hükümler uyarınca, sözleşmeli olarak istihdam edilen yabancı uyruklu öğretim elemanlarına ek ders sınav ücretinin ödenmesinin mümkün olmadığına,

Kararın Çeşidi : 5.Daire Kararı Kararın Numarası : 10590 Kararın Tarihi : 19.08.2004 Niğde Üniversitesi Bütçe Dairesi Başkanlığı 2002 Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu öğretim üyelerinin yarıyıl ve yılsonu sınav ücretlerinin hesabında, 2914 sayılı Yüksek Öğretim Personel Kanununun 11’inci maddesine aykırı olarak, farklı sınıflara birleştirilerek okutulan derslerin sınavına giren toplam öğrenci sayısının esas alınması gerektiği halde, farklı bölüm ya da sınıfların öğrenci sayılarının ayrı ayrı değerlendirilmesi suretiyle yapılan sınav ücreti ödemelerinin mevzuata aykırı bulunduğuna

M.B. BÜMKO 11.03.2009 tarih ve 2832 sayılı görüş yazısı … aynı dersin birden fazla öğretim elemanı tarafından verilmesi halinde; o ders için belirlenmiş olan ders yükü ve ek ders saatleri bölünerek hesaplanacağından ve öğretim elemanlarına sınav ücreti ödenebilmesi için öğretim elemanının o dersi bilfiil okutmuş olması gerektiğinden, öğretim elemanlarına vermiş oldukları dersin değerlendirilmesi niteliğinde yapılan sınavlarda sınav kağıtlarının okunması karşılığında verilen sınav ücretinin sadece ders verdikleri öğrencilerin sınavlarını yapmış olmaları koşuluyla sınava giren öğrenci sayısı esas alınarak sınav ücreti ödenmesi gerekmektedir.

M.B. BÜMKO 07.10.1999 tarih ve 19704 sayılı görüş yazısı Sınav ücretinin öğrenci sayısı da dikkate alınarak okunacak sınav kağıtlarının bir karşılığı olarak düşünülmüş olması nedeniyle sınav ücreti konusunu düzenleyen 2914 sayılı kanunun 11. maddesinin 3.fıkrasında yer alan; “dersi veren öğretim elemanına her ders için…” ifadesinden teorik derslerin anlaşılması gerekmekte olup, teorik ders dışında kalan faaliyetlerin sınavları dolayısıyla sınav ücreti ödenmesine imkan bulunmamaktadır.

M.B. BÜMKO 17.08.1994 tarih ve 18303 sayılı görüş yazısı Buna göre, müfredat programlarında tek bir ders olarak yer alan ve farklı bölüm yada sınıfların öğrencilerine ortak olarak okutulan bu dersleri, farklı bölüm yada sınıflara ait ayrı ayrı dersmiş gibi mütalaa etmek mümkün bulunmadığından bir ders adı altında ortak okutulan söz konusu derslerin sınavlarını yapan öğretim elemanlarına ödenecek sınav ücretinin hesabında bu derslerin sınavına giren toplam öğrenci sayısının esas alınması gerekmektedir. Söz konusu derslerin müfredat programlarında her sınıf yada bölüm itibariyle ayrı ayrı yer alması ve okutulması halinde ise bu programlara kayıtlı olup da fiilen sınava giren öğrenci sayısı dikkate alınarak sınav ücreti ödenecektir.

222 + 22 = 244 244’e karşılık gelen gösterge rakamı = 1500 Örnek 1: İktisada Giriş II dersi sınavı 23.01.2012 tarihinde saat 15:00’da, İktisat Örgün Öğretim ile İktisat İkinci Öğretim (222+22) toplam 244 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. 1.Adım: Birleştirilerek yapılan sınavların ücreti hesaplanırken öncelikle öğrenci sayıları toplanarak karşılık gelen gösterge rakamı bulunur. 222 + 22 = 244 244’e karşılık gelen gösterge rakamı = 1500 2.Adım: Birleştirilerek yapılan sınav; örgün öğretim saatinde yapılıyorsa örgün, ikinci öğretim saatinde yapılıyorsa ikinci öğretim öğrenci sayılarına öncelikle gösterge rakamı yazılır. 222’ye karşılık gelen gösterge rakamı = 1500 Örneğimizde, birleştirilmiş sınav örgün öğretim saatinde olduğundan, 222’ye karşılık gelen gösterge rakamı = 1500’dür. İkinci öğretim öğrenci sayısı (22) toplam öğrenci sayısının gösterge rakamını değiştirmediğinden ayrıca ücret ödenemez.

Örnek 2: İktisada Giriş II dersi sınavı 23. 01 Örnek 2: İktisada Giriş II dersi sınavı 23.01.2012 tarihinde saat 15:00’da, İktisat Örgün Öğretim ile İktisat İkinci Öğretim (232+60) toplam 292 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. 1.Adım: Birleştirilerek yapılan sınavların ücreti hesaplanırken öncelikle öğrenci sayıları toplanarak karşılık gelen gösterge rakamı bulunur. 232 + 60 = 292 292’ye karşılık gelen gösterge rakamı = 1800 2.Adım: Birleştirilmiş sınav örgün öğretim saatinde yapıldığından örgün öğretim öğrenci sayısına öncelikle gösterge rakamı yazılır. 232’ye karşılık gelen gösterge rakamı = 1500’dür. İkinci öğretim öğrenci sayısı (60) örgün öğrenci sayısına eklendiğinde gösterge rakamının değişip değişmediği kontrol edilir. Yukarıda 292 öğrenciye karşılık gelen gösterge rakamı 1800 olduğundan aradaki gösterge rakam farkı olan tutar (300 X 0,066187) ikinci öğretim (07) tertibinden ödenir.

Örnek 3: İktisada Giriş II dersi sınavı 23. 01 Örnek 3: İktisada Giriş II dersi sınavı 23.01.2012 tarihinde saat 19:00’da, İktisat Örgün Öğretim ile İktisat İkinci Öğretim (222+22) toplam 244 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. 1.Adım: Birleştirilmiş sınavların ücretleri hesaplanırken öncelikle öğrenci sayıları toplanarak karşılık gelen gösterge rakamı bulunur. 244’e karşılık gelen gösterge rakamı = 1500 2.Adım: Birleştirilmiş sınav ikinci öğretim saatinde yapıldığından ikili öğretim öğrenci sayılarına öncelikle gösterge rakamı yazılır. 22 öğrenciye karşılık gelen gösterge rakamı 300’dür. (bordroya 300 yazılır) (Sınav 17:00’dan sonra yapıldığı için katsayı 2 kat yani 600 olarak uygulanır.) Toplam öğrenci sayısına karşılık gelen gösterge rakamından (1500) 22 öğrenciye karşılık gelen 300 gösterge rakamı çıkarıldığında ise örgün sınav ücretinin hesaplanmasında kullanılacak gösterge rakamı bulunur. 1500 – 300 = 1200 (örgün sınav ücretinin hesaplanmasında kullanılacak gösterge rakamı)

Örnek 4: İktisada Giriş II dersi sınavı 23. 01 Örnek 4: İktisada Giriş II dersi sınavı 23.01.2012 tarihinde saat 19:00’da, İktisat Örgün Öğretim ile İktisat İkinci Öğretim (232+22) toplam 254 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. 1.Adım: Birleştirilmiş sınavların ücretleri hesaplanırken öncelikle öğrenci sayıları toplanarak karşılık gelen gösterge rakamı bulunur. 232 + 22 = 254 254’e karşılık gelen gösterge rakamı = 1800 232 = 1500 22 = 300 2.Adım: Birleştirilerek yapılan sınav ikinci öğretim saatinde olduğundan öncelikle 22 öğrenciye karşılık gelen gösterge rakamı bulunur 22 Öğrenciye karşılık gösterge rakamı 300’dür. (bordroya 300 yazılır) Örgün öğretim gösterge rakamı ise; Toplam öğrenci sayısına karşılık gelen (254’e karşılık gelen) gösterge rakamı = 1800 22 Öğrenciye karşılık gösterge rakamı = 300 -___________ 1500’dür.

Kararın Çeşidi : 4.Daire Kararı Kararın Numarası : 29125 Kararın Tarihi : 12.02.2001 Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Bütçe Dairesi Başkanlığı 1998 2914 sayılı Yüksek Öğretim Personel Kanununun 1’inci maddesinin 2 ve 3’üncü fıkralarını değiştiren 418 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 29’uncu maddesinin 3’üncü fıkrasında; “Dersi veren öğretim elemanına her ders için ayrı ayrı olmak üzere yarı yıl ve yıl sonu dönemlerinde her 50 öğrenci için 300 gösterge rakamının Devlet Memurları Kanununa göre aylıklar için belirlenen katsayı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarda sınav ücreti ödenir. ..........” Buna göre, müfredat programlarında tek ders olarak yer alan ve farklı bölüm ya da sınıfların öğrencilerine birleştirilerek olarak okutulan bu dersleri, farklı bölüm ya da sınıflara ait ayrı ayrı dersmiş gibi düşünmek mümkün bulunmadığından, bir ders adı altında birleştirilerek okutulan derslerin sınavlarını yapan öğretim elemanlarına ödenecek sınav ücretinin hesabında, bu derslerin sınavına giren toplam öğrenci sayısının esas alınması gerekeceğine,

NOT : HER DÖNEM BAŞINDA * AKADEMİK TAKVİM * DERS PROGRAMI * SINAV PROGRAMI * DERS GÖREVLENDİRMELERİ * ÖĞRETİM ELEMANI EK DERS YÜKÜ FORMLARI DOSYA HALİNDE STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞINA TESLİM EDİLECEK DEĞİŞİKLİK OLMASI HALİNDE DEĞİŞİKLİK BİLDİRİLİCEK. * DÜZENLENEN TAHAKKUK EVRAKINA RAPORLU, İZİNLİ VE GÖREVLİ YAZISI KESİNLİKLE EKLENECEK

İlginiz ve Katılımınız İçin Teşekkür Ederiz…