HASTA TRANSFERİ: AMERİKAN HASTANESİ ÖRNEĞİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Serbest İrade ile karar verme
Advertisements

HASTANE BİLGİ İŞLEM SİSTEMLERİ
 1 Ekim 2010 ile 1 Kasım 2010 tarihleri arasında İ stanbul Haydarpa ş a Numune E ğ itim ve Ara ş tırma Hastanesi Acil Servisine ba ş vuran toplam 985.
AMELİYATHANE HİZMETLERİ
Sosyal Güvenlik Kurumu
HASTA KABUL VE TABURCULUK SÜRECİ
BÖLÜM YÖNETİCİ VE ÇALIŞANLARI
TEMEL İLKYARDIM EĞİTİMİ
Acil Sağlık Hizmetleri Koordinasyon Komisyonu
TEDAVİ İŞLEMLERİ.
EVDE SAĞLIK HİZMETİNDEN FAYDALANMAK İÇİN KİM NEREYE BAŞVURUR?
HASTANELER ARASI NAKİLLER
GENEL İLKYARDIM BİLGİLERİ
SAĞLIK BAKANLIĞI EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ
HASTA ÇIKIŞ İŞLEMLERİ.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
Hasta Taşıma ve Transferi
HASTANIN TRANSFERİ Giriş : Acil Serviste ilk müdahalesi yapılan ve acil servisten, hastane içindeki bir başka birime veya hastane dışında bir sağlık kurumuna.
9.Sınıf Meslek Esasları ve Tekniği
SALDIRI VE TACİZ DURUMUNDA GÜVENLİĞİN SAĞLANMASI
Hasta Bakıcı Görev Yetki Ve Sorumlulukları
Ankara İl Sağlık Müdürlüğü
KÜTAHYA HALK SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
Yard. Doç. Dr. FATİH ESAD TOPAL İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ
TIBBİ KAYITLARIN YÖNETİMİ VE BİR HASTANE UYGULAMASI
AMAÇ Çalışanların birimine özel sağlık taramasının periyodik olarak yapılması, Sonuçların hekim tarafından değerlendirilmesi ve çalışana sonuçlar hakkında.
Acil Servis Temizliği.
23. Klinik bilgi sistemleri
26 Kullanım yönetimi. Niçin kullanım yönetimi AraştırmacılarTemel Bulgular Van Dyke (1963)Genel hastanelerde uzun süre yatan hastaların % 40’ının hastane.
SHKS HASTA BAKIM HİZMETLERİ
EVDE HASTA BAKIMI.
Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu
Mahmut AĞIRAĞAÇ Kalite Yönetim Birimi
HAZIRLAYAN EĞİTİM HEMŞİRESİ
ANESTEZİ TEKNİKERLİĞİ
HEMŞİRE NE YAPAR?.
Ecz. Sema ÖREN Uygulama Adı: İlaç Bilgilendirme Notları
ACİL SERVİS HİZMETLERİNDE ADLİ RAPOR UYGULAMALARI MODEL FORM ÖNERİSİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
KÜTAHYA HALK SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Çocuk İzlem Merkezinin tanıtımı ve işleyişi
ERZURUM BÖLGE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ
Çocuk Koruma ve İzlem Merkezinin
KRİTİK HASTA ÇOCUĞUN NAKLİ
22 Mayıs 2014 Tarih ve resmi gazeteye göre.
ARABAN İLÇE DEVLET HASTANESİ
Fatura İncelemeleri Dr. Önder GÜNGÖR
Ayaktan Tedavilerde Ödeme
PROSEDÜRLER PROSEDÜRLER Acil durum prosedür Yangın prosedür
ÇEVREMİZDEKİ RESMİ KURUMLAR
HASTA KİMLİKLENDİRME VE KİMLİK DOĞRULAMA
Eğitim-Öğretim Yılı Doç.Dr. Mustafa AYDIN
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
TEMEL İLKYARDIM UYGULAMALARI
Acil Servis Temizliği. ACİL SERVİS BİRİMLERİ a) Alçı Odası b) Acil Müdahale Odası c) Acil Gözlem Odası d) Nöbetçi Doktor Odası.
Sosyal Güvenlik Kurumu KASIM 2007 M E D U L A G e n e l S a ğ l ı k S i g o r t a s ı.
SDÜ ARA Ş TIRMA VE UYGULAMA HASTANES İ HEM Şİ REL İ K H İ ZMETLER İ MÜDÜRLÜ Ğ Ü E Ğİ T İ M HEM Şİ RES İ 2018 ÖĞRENCİ UYUM EĞİTİMİ.
1. Hasta kimlik bilgilerinin tanımlanması ve doğrulanması 2. Hastanın rızasının alınması 3. İletişim güvenliğinin sağlanması 4. İlaç güvenliğinin sağlanması.
AMELİYATHANE HEMŞİRELİĞİ GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLAR
TEMEL İLKYARDIM UYGULAMALARI
HASTA KİMLİK BİLGİLERİNİN TANIMLANMASI VE DOĞRULANMASI FATİH KARAYİĞİT EĞİTİM HEMŞİRESİ.
2018 YILI DRAGOS HASTANESİ FAALİYET SUNUMU
Hemşirelik Kayıtları Planlama aşamasında hemşirelik girişimleri saptanırken, bunlardan kimlerin, hangi işlevlerden sorumlu olacağı ve ne zaman yerine.
 MAVİ KOD UYGULAMA TALİMATI  1. AMAÇ: Kardiyopulmoner arrest durumundaki bir hastanın hızlı ve güvenli biçimde, eğitimli ve deneyimli personel tarafından,
Sunum transkripti:

HASTA TRANSFERİ: AMERİKAN HASTANESİ ÖRNEĞİ Arzu HAMZAOĞLU, Oya DERİNKÖK, Nazife KAYA Kaynaklar: 1- Joint Comission International standartları 2- Sağlık Bakanlığı “Özel Hastaneler Hizmet Kalite Standartları” 3- Amerikan Hastanesi 1 ST.6000.012 nolu “Hasta Transferi” talimatı. Giriş : Acil Serviste ilk müdahalesi yapılan ve acil servisten, hastane içindeki bir başka birime veya hastane dışında bir sağlık kurumuna transferi gereken hastanın, transferi sırasında dikkat edilecek noktalar, hastanın durumuna ve sürekli bakım hizmetlerine duyduğu gereksinime bağlıdır. Amaç : Bakımın süreklikliğini ve hastanın gereksinimlerini karşılamak, hasta güvenliğini sağlamaktır. HASTANE DIŞI TRANSFER ► Hasta transfer kriterleri açısından değerlendirilir. A Hasta: Hasta hemodinami, solunumsal ve doku oksijenlenmesi yönlerinden biri ile ilgili stabilite göstermiyorsa ve aktif kanama açısından sakıncalı bulunuyor ise, B Teknik:Transfer sırasında yeterli teknik donanım sağlanamıyor ise, C Kurum:Gideceği kurumda hastanın bakım sürekliliği sağlanamıyor ise, hasta diğer bir kuruma transfer edilemez. ► Yukarıda belirtilen kriterlerin dışında kalan hastalar ilgili kurumlara transfer edilebilir. ► Hastaya acil müdahale gerekiyor ise; ilk müdahalesi Acil Servis’te yapılır. ► Hasta için ihtiyaç olan hizmet karşılanamıyor ise ve hasta transfer kriterlerine uymuyor ise bakım ve tedavisine devam edilir. Transfer kriterlerine uygun olması beklenir. ► Transfer kararı Hastanın Doktoru ve Hasta / Hasta yakınları tarafından verilerek, Hastanın Doktoru tarafından onaylanır. Hasta/Hasta Yakınları transfer ve riskleri konusunda bilgilendirilir ve transfer onayı alınır. ► Bilgilendirilmiş hasta / hasta yakınının isteği; hastaya tıbbi açıdan daha yarar sağlanacağı düşünülen durumlarda, sağlık mevzuatı uyarınca tedavisi hastanemizce yapılamayan hastalık grupları kapsamında, hastanın başka hastaneye transferine Acil Servis Doktoru/Hastanın Doktoru tarafından karar verilir. ► Hasta/Hasta Ailesi Doktoru’nun tüm açıklama ve itirazlarına karşın başka bir kuruma transfer olmak istiyor ise; Hasta/Hasta Ailesine “Tetkik/ Tedavi Reddediş/ Kendi İsteği ile Ayrılış Formu” imzalatılır ve doktoru tarafından hasta dosyasına kaydedilir. ► Hastanın Doktoru/Bölüm Doktoru/Hemşire tarafından “Refere Kuruluşlar Listesi” kullanılarak hastanın gideceği kurum ile iletişime geçilir. Gideceği yer iletişim kurulacak kişi/kişiler belirlenir. Hasta ihtiyaçlarının kurum tarafından karşılanacağından emin olunur. Zorunlu olmadıkça gece hastane dışına transfer yapılmaz. Hastane içi Transfer ► Hastanın ilk müdahelesi acil serviste yapılır. ► Acil Doktoru/hastanın doktoru tarafından hastanın tıbbi durumuna göre hasta / hasta yakınları bilgilendirilir, transferine karar verilir ► Hasta, servise gidecek ise; acil hemşiresi tarafından birimin hemşiresi aranarak hasta hakkında bilgilendirilir. ► Hasta tekerlekli sandalye/sedye ile odasına portör ve hemşire tarafından götürülür “Acil servis hemşire takip formu” doğrultusunda servis hemşiresine hasta hakkında detaylı bilgi verilerek teslim edilir. Hasta yoğun bakıma gidecek ise; yoğun bakım doktoru tarafından değerlendirilir. ► Yoğun bakım kabul kriterlerine uygun ise transfer kararı verilir. ► Acil servis hemşiresi tarafından yoğun bakım hemşiresi telefonla aranarak hasta hakkında bilgi verilir. ► Hasta acil olarak yoğun bakıma gidecek ise; gerektiğinde kullanılmak üzere oksijen tüpü, ambu, acil çantası alınır. ► Transport monitörü/defibrilatör kullanılarak transfer süresi içinde sürekli ritm takibi yapılır. Hasta ameliyathaneye gidecek ise; önceden ameliyathaneye haber verilerek onay alınır. ►Ameliyat öncesi hasta değerlendirme, tetkik ve tanı sonuçları, bulgular dosyaya kaydedilir. ► Hasta acil servis hemşiresi tarafından ameliyathaneye teslim edilir. ► Hastanın durumu kritik ise doktor transfere eşlik eder.