ANKARA 112 İL AMBULANS SERVİSİ BAŞHEKİMLİĞİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

HASTA HAKLARI BİRİM FAALİYETLERİ
ACİL SAĞLIK HİZMETLERİ
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Laboratuvarlarda Kalite Yönetim Sistemi: Giriş
MODÜL 4 Organizasyon.
Acil Sağlık Hizmetleri Koordinasyon Komisyonu
Yataklı Tedavi Kurumları Enfeksiyon Kontrol Yönetmeliği
TS-EN-ISO 9001:2000 KYS DÖKÜMANTASYON EĞİTİMİ
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
HASTANELER ARASI NAKİLLER
PERSONEL GELISTIRME Butun ulkelerde personel gelistirme gorevi ulkelerin egitim sistemi ve sistemde gorev yapan insan kaynaklari bolumune baglidir. Insan.
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
Bahtiyar ÇETİN Endüstri Mühendisi Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezi
KAYSERİ SANAYİ ODASI KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. İSO VE EN * ISO NEDİR? * 1947 yılında kurulan ve yaptığı standardizasyon çalışmaları sonucu sanayiye, ticarete.
MEMNUNİYET ANKETLERİ Yük.Hemş. Betül BOZACI Kalite Birimi
SAÜ' de KYS Çalışmaları
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
Kamuda e-Belge Çalışmaları
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
Ankara İl Sağlık Müdürlüğü
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
TS EN ISO 9001 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURMA VE BELGELENDİRME
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
Adli Tıpta Kalite Yönetimi ISO 17025
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
 KALİTE YÖNETİM BİRİMİ  Mart ayında düzenlenen dış denetim sonucu Müdürlüğümüz çalışmalarının ISO Kalite Standartlarına uygunluğu bir kez daha.
8. Tıp hizmetleri organizasyonu
H.Abdullah KAYA Daire Başkanı Ankara
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
KOMİTELER VE TOPLANTI KAYITLARI
İL STOK HAVUZU VE İHTİYAÇLARIN KARŞILANMASI 2009/45 SIRA NOLU GENELGE Hakan KARAGÖZ Şube Müdürü.
“YÖNETİMİN GÖZDEN GEÇİRMESİ (YGG)” TOPLANTISI (Teknik Rapor)
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
İŞYERİ SAĞLIK GÜVENLİK BİRİMİ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
Kurulan firma ismini, öğrenci isim, numara ve iletişim bilgilerini içermelidir.
1İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı1 İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI FAALİYET RAPORU 2014 T.C. İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ.
YATIRIM PROJE TEKLİFİ NASIL HAZIRLACAK?
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
E Ş ME İ LÇE M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K BÜROSU.
1 Doküman Kontrolü İyi Dokümantasyonun Temelleri ve Doküman Kontrol Sistemleri.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TS-EN-ISO 9001:2000 KYS DÖKÜMANTASYON EĞİTİMİ HALIL EFE.
Öğr.gör.özgür ince 4.hafta
Dr. Ahmet Haki Türkdemir Ankara 112 İl Ambulans Servisi
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
TKY UYGULAMASI.
KALİTE YÖNETİMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
ÖZEL BÖLGE HASTANELERİ
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Öz Değerlendirme (İç Tetkik) ve Bina Turu Eğitimi
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
OKULLARDA SAĞLIĞIN KORUNMASI ve GELİŞTİRİLMESİ PROGRAMI
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
İÇERİK Hasta dosyaları arşiv komitelerinin çalışma alanları
Sunum transkripti:

ANKARA 112 İL AMBULANS SERVİSİ BAŞHEKİMLİĞİ KALİTE DOKÜMANTASYON EĞİTİMİ

EĞİTİMİN AMACI Çalışanlarımızın; Dokümanların kavram karşılıklarının ne olduğu, Hangi amaçla hazırlandığı, Dokümanlardan çalışırken nasıl yararlanacakları Dokümanların uygulanması ve kullanımındaki sorumlulukları Konularında bilgilendirilmeleri ve dokümanların geliştirilmesine katkı sağlamaları ve öneri vermeleridir.

TEMEL KAVRAMLAR KALİTE: Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetin artırılmasıdır, TS-EN-ISO-9001/2008:Türk Standardı-European Norm-International Standardization for Organization- Ürün/Hizmetin şartlara uygunluğunun belgelendirilmesi/Revizyon Yılı HKS: Kurum Hizmet Kalite Standartlar

Dokümanlarımızı Neye Göre Hazırlıyoruz? TS-EN-ISO-9001/2008 HKS Personel Talepleri Yönetim Talepleri

KALİTE POLİTİKASI, MİSYON, VİZYON Ankara 112 İl Ambulans Servisi olarak Kalite Politikamız; hizmet kapsamındaki talepleri; günümüz teknolojisi ve evrensel bilgiyi kullanarak, uluslararası standartları referans alıp, kendini sürekli yenileyen ve geliştiren yetkin personeliyle, hizmet talebinde bulunan kuruluşların ve çalışanların memnuniyetini arttırarak karşılamaktır. Misyonumuz;Talep edilen acil sağlık hizmetlerini, eşit ulaşılabilir, kaliteli, süratli, verimli olarak karşılamak, sağ kalım ve sağlıklı kalım oranlarını arttırmaktır. Vizyonumuz; Acil sağlık hizmetlerinde, toplam kalite yönetimini esas alarak çalışanlarıyla birlikte ekip ruhu içinde, modern eğitim anlayışı ve kurumlar arası diyalogu tesis ederek örnek bir kuruluş olmaktır. Hizmet kalitemizi arttırmak,hasta ve çalışanlarımızı memnun etmek.misyonumuz vizyonumuz ve kalite politikamızın ortak noktası bu

ORGANİZASYON ŞEMASI Tanım; Kurum ya da birimin kuş bakışı çekilmiş bir fotoğrafıdır Tanım; Kurumda var olan yönetim kadrolarını birimleri ve tüm alanların birbiriyle etkileşimini gösteren şemalardır. İl Ambulans Servisi Başhekimliğinde; Genel yapılanmayı ve yönetim kadrolarını gösteren bir kurum organizasyon şeması, KKM yapılanmasını yansıtan KKM organizasyon şeması İstasyonların her birinin kendine özgü hazırlanmış, çalışan sayısı ve çeşitliliğini yansıtan istasyon organizasyon şemaları mevcut ve kullanılmaktadır.

ŞEF BAŞHEKİM. YARDIMCISI BAŞHEKİM. YARDIMCISI BAŞHEKİM. YARDIMCISI VALİ İL SAĞLIK KOORDİNASYON MERKEZİ SAĞLIK MÜDÜRÜ SAĞLIK MÜDÜR YARDIMCISI AFETLERDE SAĞLIK HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRÜ ACİL SAĞLIK HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRÜ BAŞHEKİM KOORDİNATÖR KALİTE BİRİMİ 112 ACİL YARDIM İSTASYONLARI BAŞHEKİM. YARDIMCISI ŞEF İDARİ BÜRO TEKNİK DESTEK BİRİMİ EĞİTİM BİRİMİ BAŞHEKİM. YARDIMCISI TAŞINIR KAYIT VE KONTROL BİRİMİ 112 KOMUTA KONTROL MERKEZİ ACİL SERVİS VE AMBULANS DENETİM BİRİMİ DÖNER SERMAYE BİRİMİ BAŞHEKİM. YARDIMCISI EPİDEMİYOLOJİ VE İSTATİSTİK BİRİMİ ASKOM SEKRETERYA BİLGİ İŞLEM BİRİMİ ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ VE HASTA HAKLARI BİRİMİ BAŞHEKİM. YARDIMCISI ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ KOMİTESİ TALEP ŞİKAYET MEMNUNİYET DEĞERLENDİRME KOMİSYONU BAŞHEMŞİRE

SORUMLU SAĞLIK PERSONELİ SORUMLU SAĞLIK PERSONELİ İstasyon Organizasyon Şeması EKİP SORUMLUSU HEKİM HEKİM SORUMLU SAĞLIK PERSONELİ (HEMŞİRE) SORUMLU SÜRÜCÜ (ŞOFÖR) SP ATT SP HEMŞİRE SP SAĞLIK MEMURU SÜRÜCÜ ATT SÜRÜCÜ ŞOFÖR İSTASYON SORUMLUSU ( HEKİM ) EKİP SORUMLUSU HEKİM HEKİM SORUMLU SAĞLIK PERSONELİ (HEMŞİRE) SORUMLU SÜRÜCÜ (ŞOFÖR) SAĞLIK PERSONELİATT HEMŞİRE SAĞLIK MEMURU SÜRÜCÜ ATT SÜRÜCÜ ŞOFÖR İSTASYON SORUMLUSU ( HEKİM ) İstasyonda bu dokümanı olmayan kalite birimine başvurmaları..her istasyon için ayrı hazırlanıyor.. 8

KALİTE EL KİTABI Kurumdaki KYS’ni tanımlayan, Kurumun KYS’nin şartlarını nasıl yerine getirdiğini açıklayan, KYS’nin uygulanması ve sürdürülmesi aşamasında kalıcı bir rehber niteliği taşıyan dokümandır. KKM ve istasyonlarda oluşturulan kalite dosyalarının ilk bölümlerinde KEK yer alır. Sisitemi anlatan ISO standarlarının bizden istediği rehber kitap ve biz hazırlıyoruz.istasyon kalite dosyalarının içinde de mevcut

İL AMBULANS SERVİSİ BAŞHEKİMLİĞİ ANKARA 112 İL AMBULANS SERVİSİ BAŞHEKİMLİĞİ KALİTE EL KİTABI

YARDIMCI DÖKÜMANLAR Görev ve iş tanımları Algoritmalar İş Akışları Tutanaklar İndikatörler ve Prosesler

GÖREV TANIMLARI Her pozisyonda çalışan kişiler için; Görevlerinin neler olduğu, Her görevin açık olarak tanımlandığı, Sorumluluklar ve sınırların düzenlendiği dokümanlardır. *Kurumda; tüm pozisyonlar için görev tanımları hazırlanmış olup, çalışanlar ayrıca bir tebliğ beklemeksizin görev tanımlarını bilmek ve bu tanımlarda yer alan görevleri yerine getirmekle yükümlüdürler. *Çalışanların etkileşimli çalıştığı kişilerin görev tanımlarını da bilmeleri kendi sorumluluk sınırlarını tespit etmek açısından önemlidir. *Birim ve istasyonlar Kalite dosyalarında orada çalışanlar dışında yönetim ve etkileşimli çalışılan pozisyonlarında görev tanımları yer almalıdır. Her personelin görev tanımı var .her kes kendi görev tanılarını mutlaka bilmeleri gerekiyor.

KKM Görev Tanımları KKM Sorumlusu Danışman Hekim Hastane Koordinasyon Hekimi VHKİ Birim Sorumlusu VHKİ Çağrı Grup Sorumlusu Çağrı Karşılama Çalışanı KKM Sekretaryası

İstasyon Görev Tanımları İstasyon Sorumlusu İstasyon Hekimi AABT Sağlık Personeli (ATT, Hemşire, diğer) Sürücü

PROSESLER Sistemin girdilerini çıktılara dönüştüren süreci işleyen dokümanlarıdır. Kurumun hedefleriyle uyumlu olarak hazırlanır, Performans göstergeleri Kurum Üst yönetimince belirlenir Sonuçları kurumun verimliliği konusunda bilgi verir, Yılda iki kez düzenlenen üst yönetim toplantılarında değerlendirilir. Kurum olarak çalışmalrın etkinliğinin ölçüldüğü dokümanlar bunları yönetim oluşturuyor ve prosesler istasyonda bulunmuyor.

TUTANAKLAR ACL.YD.10-Hasta yaralı eşya teslim tutanağı ACL.YD.11-SKT Yaklaşan ilaç teslim tutanağı YÖN.YD.11-Toplantı Tutanağı…vb.

PROSEDÜRLER Kurumda birbiriyle etkileşimli yürütülen faaliyetleri yaparken izlenecek yolu, neyin ne zaman kim tarafından yapılacağını gösteren, dokümanlardır ve ikiye ayrılır, Zorunlu Prosedürler: KYS gereği hazırlanması ve uygulanması zorunlu prosedürlerdir. Kalite Ofisi tarafından hazırlanır. Birim ve istasyon Kalite dosyaları içinde yer alır, tüm çalışanlar bilmek ve uygulamakla yükümlüdür. Kurumsal Prosedürler: Kurumun işleyişi gereği hazırlanan, yürütülen faaliyetleri anlatan dokümanlardır. Birim ve İstasyonlar için ayrı hazırlanmış olup, her işin nasıl yapılacağını özetler. Çalışanlar için iyi bir yol gösterici niteliği taşır.

Zorunlu Prosedürler Dokümanların Kontrolü Kayıtların Kontrolü İçtetkik Uygun Olmayan Ürünün Kontrolü Düzeltici Faaliyetler Önleyici Faaliyetler

Kurumsal Prosedürler Kurum genelinde hazırlanmış olup, KKM ve İstasyonlarla İlgili Olanlar; KKM Prosedürü İstasyon Çalışma Prosedürü İlaç ve Malzeme Prosedürü Nakil Prosedürü

TALİMATLAR Bir işin nasıl yapılacağı, bir cihazın nasıl kullanılacağı gibi spesifik konularda rehber niteliği taşıyan dokümanlardır. Prosedürler ile Talimatların farkı; Prosedürleri komplike iş ve faaliyetleri; talimatlar, tek bir iş ve faaliyeti anlatırlar, Prosedürler, neyin ne zaman kim tarafından yapılacağını; talimatlar bir işin nasıl yapılacağını anlatırlar. Prosedür bir den fazla iş-talimat tek iş

FORMLAR YÖN.FR.56 Eğitim Talep Formu YÖN.FR.05 Toplantı duyuru Formu ÇGH.FR.06 Olay Bildirim Formu ACL.FR.11 Ambulans Günlük Bakım Formu …..

LİSTELER STK.LS.05 İstasyon Sarf Malzemesi Stok Listesi STK.LS.06 İstasyon İlaç Stok Listesi ACL.LS.03 Günlük Narkotik ilaç Takip Listesi …..

DIŞ KAYNAKLI DOKÜMANLAR Kuruluşun faaliyetlerini gerçekleştirmede ihtiyaç duyduğu, dış kurum/kuruluşlar tarafından hazırlanan çalışma sistemi içerisinde kullanılması gereken dokümanlardır. Kanun Yönetmelik Yönergeler Genelgeler Tebliğler Kararnameler 23

DIŞ KAYNAKLI DOKÜMANLARIMIZ İl Ambulans Servisi Çalışma Yönergesi Acil Sağlık Hizmetleri Yönetmeliği Acil sağlık Hizmetleri Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik ISO 9001/2000 Standartları Sağlık Bakanlığına Bağlı Kurum ve Kuruluşlarda Kaliteyi Geliştirme ve Performans Değerlendirme Yönergesi (HKS) Hasta Hakları Yönetmeliği İlkyardım Yönetmeliğiİl Ambulans Servisi Çalışma Yönergesi Afetlere İlişkin Acil Yardım Teşkilatı ve Planlama Esaslarına Dair Yönetmelik Ambulanslar ve Özel Ambulans Servisleri ve Ambulans Hizmetleri Yönetmeliği Acil Hekimliği Sertifika Programı Uygulama Yönergesi Arşiv Mevzuatı Resmi Yazışmalarda Kullanılacak Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik Bilgi Edinme Hakkı KanunuBilgi Edinme Hakkı Kanununun Uygulanmasına İlişkin Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik Dış Kurumlarla Yapılan Protokoller Tıbbi Atıkların Kontrolü Yönetmeliği 25.06.2008 tarihli Acil Sağlık Hizmetlerinin Sunumu Konulu Başbakanlık Genelgesi

DOKÜMANLARIN UYGULANMASI VE KULLANIMINDA ÇALIŞANLARIN SORUMLULUĞU Doküman dağıtımı İstasyon/KKM sorumlularına veya sorumlu adına uygun bir personele yapılır, İstasyon/KKM sorumluları Dokümanları çalışanlara tebliğ etmek ve içeriğiyle ilgili bilgilendirmekle yükümlüdür. Tebliğ edilen tüm bilgileri edinmek ve uygulamak çalışanların sorumluluğundadır.

DOKÜMANLARIN OLUŞTURULMASI VE GELİŞTİRİLMESİ KONUSUNDA ÇALIŞANLARIN KATILIMI Dokümanlar ihtiyaçlar değiştiğinde ve uygun talepler geldiğinde yenilenebilir veya içeriğiyle ilgili revizyonlar yapılabilir. Bu konuda talebi ve önerisi bulunan personellerin, sorumlularına veya Kalite Ofisine başvurmaları durumunda talepler değerlendirilecek ve uygun görülen konularda gerekli düzenlemeler yapılacaktır.

TEŞEKKÜRLER 