KÜTÜPHANE BİNALARINA FARKLI ÖRNEKLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Pilgerzell‘deki Florenberg okulumuza
Advertisements

KÜTÜPHANE TASARIMI Bir kütüphaneyi meydana getiren unsurlar: bina, personel, koleksiyon, bütçe ve kullanıcıdır. Kütüphanenin, işlevlerini yerine getirebilmesi.
Web sitemizden kütüphane hizmetleri ve kaynaklarının kullanımı konusunda tüm bilgilere erişebilirsiniz.
Jean Lurcat Lisesi.
Hazırlayan : Semiha SARAÇ
ODTU.
BAUHAUS MANİFESTO Yapıları süslemek bir zamanlar güzel sanatların en soylu işleviydi: bunlar anıtsal mimarlığın zorunlu öğeleri sayılıyordu. Bugün sanatlar.
Mobilya ve Oda Tasarımı
IŞIK Işığın Kırılması Mustafa ÇELİK.
ŞALPAZARI ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
EŞME BELEDİYESİ KEMERKENT TOPLU KONUT PROJESİ
YÖRESEL MİMARİ ÖZELLİKLERE UYGUN TİP KONUT PROJESİ BURSA EVLERİ
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE EVLER
Ottoman Store ve İç Mimar Tunç YETENEK ve mobilya sektorunde 20 yildir aktif olarak faaliyet gosteren Desinatör Murat YİLMAZ tarafından kurulmuştur.
4.SINIF KİMYA KONULARI.
YÖRESEL MİMARİ ÖZELLİKLERE UYGUN TİP KONUT PROJESİ EDİRNE EVLERİ
KONULAR LAURENZIANA KÜTÜPHANESİ CAPITOL ALANI CAPRAROLA VİLLASI GIULIA VİLLASI EKİN GAMZE YÖNEY
EGE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
Aksaray Metro İstasyonu ile Valide Sultan Camii Arası
Tek ve Çok Ailelik Konutlarda Mekan Örgütlenmesi ve Plan Tipleri
İŞLEVSEL VE MEKANSAL ANALİZLER
ORHANİYE İNCİ NARİN YERLİCİ İLKOKULU ORTAOKULU CİHAN ŞEN OKUL KÜTÜPHANESİ ÇALIŞMASI.
T.C. İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
Değerli Dostlar, yolum İnebolu’ya düşünce, yine birkaç resim çekmeden duramadım. İç Anadolu’dan mevcut tek karayolu üzerinden gelirken İnebolu merkezi.
OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİ Şalpazarı Atatürk Ortaokulu
Prof. Dr. Bülent Yılmaz H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Hotelimiz….. Yurtiçi turizm amaçlı yapılmış, dört yıldır faal, sempatik, çok temiz on iki ay çalışan kent oteli… 26 oda, 60 yatak ve 85 kişi kapasiteli.
MADDE VE ISI ISININ YALITIMI.
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Kağıt Sanatları Müzesi
CAM EV (Johnson Evi) Mimar: Philip Johnson
JAPONYA TOPLUMSAL KOŞULLAR
BARBAROS ORTAOKULU BİRİFİNG DOSYASI
Muhammed kahraman İçt-3
HOŞ GELDİNİZ.
Konsruktivizm Sevara Rakhimova
MUTLU AKKUŞ HALİL AKBIYIK SUNUŞ TEKNİKLERİ. YÖNLENDİRMESİ İLE MEKANIN İÇ HAÇMİNİ GÖSTEREN GENİŞ BİR GİRİŞE SAHİPTİR.
Hazırlayan: Naz Yılmaz
T.C. Ağrı-Patnos SÜTLÜPINAR İLKOKULU
? ? ? ? ? ? FRANK GEHRY FRANK GEHRY FRANK GEHRY
AĞAPINAR İLKÖĞRETİM OKULU Resmi açılış tarihi: Eğitim Öğretim yılı ilk defa eğitim öğretime başlamıştır.
SU HALDEN HALE GİRER SU HALDEN HALE GİRER.
BAUHAUS MANİFESTO Yapıları süslemek bir zamanlar güzel sanatların en soylu işleviydi: bunlar anıtsal mimarlığın zorunlu öğeleri sayılıyordu. Bugün sanatlar.
REM KOOLHAAS Barış Kılıç.
‘Okullar Hayat Olsun’ Projesi ÇANKIRI ANADOLU LİSESİ
Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi
İLİMİZ DİĞER KÜLTÜR KAYNAKLARINDA OLDUĞU GİBİ KÜTÜPHANELER YÖNÜNDEN DE ZENGİN BİR GEÇMİŞE SAHİPTİR. HALK KÜTÜPHANESİ İLK DEFA ‘MİLLİ KÜTÜPHANE’ ADI İLE.
ŞEHİT TEĞMEN AHMET ÇITAK İLKOKULU FAALİYET RAPORU.
Proje I.
ADRES: 17 Eylül Mahallesi Servet Çırpan Caddesi No:74 TELEFON:
TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ Prof. Dr. Mehmet SARIBIYIK İNŞAAT TEKNOLOJİSİUYGULAMALARI I TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ Yrd. Doç. Dr. Ali SARIBIYIK İNŞAAT TEKNOLOJİSİUYGULAMALARI.
Kütüphane ve Dokümantasyon
NİLDA VİLLALARI AĞAÇLI PROJESİ Deniz ve Doğa Manzarası,
2017 Yılı Devam Eden Projeler
Slayt Hazırlarken ve Sunarken …
HALK MİMARİSİ.
KLASİK YUNAN MİMARLIĞI
Değerli Dostlar, yolum İnebolu’ya düşünce, yine birkaç resim çekmeden duramadım. İç Anadolu’dan mevcut tek karayolu üzerinden gelirken İnebolu merkezi.
ARALIK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ESKİ ANTAKYA SOKAKLARI, EVLERİ, ÇARŞISI.Hatay/Antakya'nın Tarih Kokan Evleri, Tarihçesi.
PAGODA EVLERI ÇIN’IN FEODAL TOPLUMUNUN EKONOMIK VE KÜLTÜREL GELIŞIMININ TANG HANEDANı DÖNEMINDE DORUĞA ÇıKMASıNıN YANı SıRA MIMARLıK TEKNIĞI VE SANAT.
Resimle İlgili Meslekler
TALATPAŞA ORTAOKULU ONARIM ÇALIŞMALARI
EĞİTİM YERLEŞKELERİNDE MEKANİK TESİSAT
5146-IZZET YALÇIN. BİRMİNGHAM KÜTÜPHANESİ PROJE YERİ: Birmingham İLGİLTERE PROJE OFİSİ: Mecano Arhitecten PROJE TİPİ :Kütüphane PROJE TİPİ GRUBU: Kültür.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.C.1. Mimari Tasarım.
JAPONYA TOPLUMSAL KOŞULLAR
Öğretim Yılı Oryantasyon Programı
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
İZODER Ses Yalıtımı Komisyonu Başkan Yardımcısı
Sunum transkripti:

KÜTÜPHANE BİNALARINA FARKLI ÖRNEKLER Minneapolis Merkez Kütüphanesi (Minnesota, ABD) Yapının mimarisi Patronas Kulelerinin ünlü mimarı Cesar Pelli’ye aittir. 5 katlı kütüphane katlarının altında 2 kat otopark bulunmaktadır. Ana girişin üstünde öne doğru uzanan çatı binaya anıtsal bir hava katmaktadır. Cephe panellerle bölünmüş camlarla kaplı. Böylece yapı olabildiğince ışık alıyor. Betonarme olan konstrüksiyonda yüksek tavanlı ferah katları geniş açıklıkları geçen mantar kolonlar taşıyor.   

İki ana kütlenin ortasında ışık alan büyük bir atriyum bulunmaktadır İki ana kütlenin ortasında ışık alan büyük bir atriyum bulunmaktadır. Bu atriyum ana sirkülasyon aksını oluşturmaktadır. Yürüyen merdivenler, asansör ve merdivenler bu orta alanda yer almaktadır. Giriş aksındaki bu alan geçici sergilerin yapıldığı bir aktivite salonu görevi de üstlenmektedir. Zemin katta elektronik katalog taramaları için bilgisayar salonları, işitme engelliler için işaret dili öğrenme ve geliştirme amaçlı video odaları, yaşlılar için büyüteçli okuma masaları ve bilgisayar kullanma kursları sınıfları yer alıyor.  

Kütüphanenin çocuklara ayrılmış bir bölümü bulunmaktadır Kütüphanenin çocuklara ayrılmış bir bölümü bulunmaktadır. Bu bölümde her şey farklı yaş gruplarındaki çocuklar için düşünülmüştür. Kitaplıkların boyları kısa ve iç mekan düzenlemesi canlı ve renklidir.  Katlar ve salonlar konulara göre düzenlenmiş. Kütüphane kapsamında hizmet veren farklı kapasitelerde 16 adet özel çalışma, konferans ve toplantı odası yer almaktadır Bu odalar farklı katlara dağılmıştır . Özel çalışma odalarından iki tanesi müzik odası. Odalardan biri piyano çalışmak için düşünülmüş.

Whistler Halk Kütüphanesi (British Colombia, Kanada) Kütüphane, merkezi yeşil kamusal parkının yanında yer alan sürdürülebilirlik kriterlerini sağlamış, sertifikalı bir kamu binasıdır.  Ahşap karkas yapı, ahşap bina tasarımı dalında birçok ödüle layık görülmüştür.

Bina L şeklinde ve tüm çatısı yeşildir Bina L şeklinde ve tüm çatısı yeşildir. Çarpıcı ve davetkar bir girişi ve çevre ile uyumlu modern bir mimarisi vardır. Dışarıdan da hissedilen ahşap konstrüksiyon iç mekanları son derece şık ve sıcak yapmıştır.

Chongqing Kütüphanesi (Chongqing, Çin) Çin’in en büyük  kentlerinden biri olan Chongqing’deki bu 50 bin metrekarelik kütüphane, Çin gibi devasa boyuttadır. Kompleksin konser salonu, galeri ve sergi alanları, konferans salonu, restoranları ve bu kütüphaneye başka illerden gelen araştırmacıların kalabilmesi için bir oteli var. Yapının planlaması geleneksel Çin mimarisinde de sıklıkla yapıldığı gibi merkezi bir avlunun etrafında şekilleniyor. Bu avlu sokak kotundan bir kat aşağıda bulunuyor ve hızla büyüyen Çin kentinin manzarasına hakim orman ağaçlarının olduğu yeşil bir bahçe olarak konumlanıyor.

Bu bahçe sokaktan geçenlerce görülebiliyor ama sadece kütüphanenin okuma odalarında olanlar buraya çıkabiliyor. Bahçe ile birlikte dev bir havuz hem güzel bir peyzaj yaratıyor hem de cam cephesinden dolayı ısınacak yapıyı serinletiyor. Kütüphanenin iç mekanlarındaki kurgu da geleneksel Çin kültürü ve modern mimarinin sentezi ile şekillenmiştir. İç mekanlarda kullanılan taşlar yerel malzemedir. Taşın iç mekanlarda sıklıkla kullanılması Çinli yetkililerin kütüphanenin sağlamlığı, güvenli ve daimi olması hissini vermek istemelerindendir. Okuma alanları olabildiğince aydınlık olan ve bahçe manzarası sunan cam kenarlarında yer alıyor.

Halmstad Kent Kütüphanesi (Halmstad, İsveç) Kütüphane Nissan nehrinin kenarındaki parkta yer alan ve tarihi kentin manzarasına hakim konumda yer almaktadır.  Kütüphanede 50 farklı dilde 260 bin kitap, dergi, gazete, cd, film, video oyunu, dijital kitap ve dijital müzik olmak üzere medya kaynağı bulunuyor.

Yapının girişi insanda dinamizm ve aktivite hissini uyarmak hedefiyle tasarlanmıştır. Giriş katında kafeterya ve resepsiyon, danışma alanları, kent galerisi ve kütüphanenin çocuk bölümü ve romanlara ayrılmış kısmı yer almaktadır. Üst katlardaki kısımlarda roman dışı bilgi kaynakları bulunmaktadır.

Kütüphanenin tüm cephesi tamamen camdan oluşmaktadır Kütüphanenin tüm cephesi tamamen camdan oluşmaktadır. Bu durum İsveç gibi bir ülkede pasif ısınmadan ve doğal aydınlatmadan olabildiğince yararlanmayı sağlamıştır. Binanın çatısının tümü ise park gibi çimen ile kaplıdır.

Bishan Halk Kütüphanesi (Bishan, Singapur) Kentin merkezi iş alanı ve alışveriş merkezine yakın olan kütüphane yakındaki okullara da hizmet etmektedir.Kütüphanenin amacı aktif bir eğitim yapısı oluşturmak ve her yaştan insana hitap etmektir. Yapı renkli iç mekanları ve organizasyonu ile bu amacına ulaşarak kent içinde yaşlıdan gence birçok insanın geldiği canlı bir merkez olmayı başarmıştır.

Yapı 1400 metrekarelik bir arsada yer alıyor Yapı 1400 metrekarelik bir arsada yer alıyor. 4 katı ve bir bodrum hacmine sahiptir. Yapının en çarpıcı kısmı dışarı doğru çıkmalı renkli okuma hacimleridir. Bu hacimler dışarıdan ve içeriden güzel perspektifler sunarken insanları sessiz ve hoş bir ortamda okumaya olanak sağlayarak kütüphaneye gelmeye teşvik etmektedir.

Cottbus Üniversite Kütüphanesi (Brandenburg, Almanya) Kütüphane, amorf şekli ve beyaz cephesi ile dikkat çekici bir yapıdır. Yapının cephesi tamamen cam ama tam geçirgen değildir. Camların üzerinde sayılar ve birçok dilden harflerin tekrarlanarak oluşturdukları bir doku vardır. Bu doku binaya beyaz rengini vermektedir. Dıştan beyaz görünen yapının içi son derece renklidir. İç mekanın renkleri gece olup binanın ışıkları açılınca anlaşılmaktadır.

İç mekanlarda ağırlıklı kullanılan renkler fuşya, yeşil, sarı ve kırmızıdır. Bu durum kıvrımlı yüzeyler ve iç boşlukların olduğu ferah mekanların sayesinde hoş perspektifler vermektedir. Kütüphane, insanın enerjisini arttıran daha büyük bir enerji ile kitaplara sarılmayı sağlamak istiyor havasını vermektedir. Kütüphanenin 7 toprak üstü 2 bodrum olmak üzere 9 katı var. Yapının cam cephesi, kıvrımlı formu ve iç boşlukları sayesinde gündüz hemen hemen her yer doğal ışıktan faydalanıyor. Her katın planlaması birbirinden farklı. Akademik bir kütüphane olduğu için organizasyon ona göre yapılmış ve yazılı kaynakların yanında dijital kaynaklardan da yararlanılacak mekanlar yaratılmış.

Tama Sanat Üniversitesi Kütüphanesi (Hachioji, Tokyo, Japonya) Fikir yapıyı, zemin katta, içinden kütüphaneye girmek isteyen – istemeyen herkesin geçebileceği aktif bir geçiş noktası olarak tasarlamaktı. Bu şekilde, insanların binanın içinden rahatlıkla geçebilmeleri ve binayı görebilmeleri için, rastgele sıralanan kemerlerden oluşan kütlenin, yükselen zemin ve ön bahçenin binayla birlikte devam ettiği hissi yaratılmak istenmiştir.

Karakteristik kemerler çelik plakalarla oluşturulup betonla kaplanmıştır. Planda bu kemerler, birbirlerini birkaç noktada kesen kıvrımlı çizgiler üzerine yerleştirilmiştir. Bu kesişimler ile kemerler tabanda oldukça ince tutulabilmiş ve üzerindeki katı taşıyabilir hale gelmiştir. Kemer sıralarının kesişimleri, farklı birimlerin yumuşak biçimde birbirinden ayrılmasını da sağlamaktadır. Farklı biçimlerdeki raflar, çalışma masaları, cam bölmeler, her bölüme kendine özgü bir karakter vermektedir. Bölme ve kemerler aynı zamanda yapıda görsel ve mekânsal süreklilik sağlamıştır.

Eğimli zemin katta, dergilerin son sayılarının bulunduğu büyük cam bir masa ile video izleme bölümü, öğrencilerin otobüslerini beklerken vakit geçirebilecekleri bir alan sağlıyor. Merdivenlerden yukarı çıkıldığında, kemerlerin altında geniş ancak alçak kitap rafları görülüyor. Bu rafların arasında ise değişik boyutlarda çalışma masaları yer alıyor. Üzerinde son teknoloji ürünü bir fotokopi makinesinin bulunduğu geniş masada, kullanıcıların profesyonel düzenleme yapabileceği bir alan yaratılmış.