Atatürk Üniversitesi - K. K. Eğitim Fakültesi - BOTE

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Özel eğitim nedir? Özel eğitimin farklı açılardan farklı tanımları yapılmaktadır. Özel eğitim büyük ölçüde öğretimle ilgilidir. O halde; Özel eğitimi özel.
Advertisements

8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
Yıldız Teknik Üniversitesi
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Erzurum Masa Tenisi İl Temsilciliği Faaliyet Sunumu
Kale ve Filin Özellikleri
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
BTO310:Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Kitap Toplama Projesi
Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma.
“ İŞ EĞİTİM MERKEZLERİNDE ÇALIŞAN MESLEK ÖĞRETMENLERİNİN BECERİ EĞİTİMİ VE SINIF YÖNETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI GÜÇLÜKLERE İLİŞKİN ÇÖZÜM ÖNERİLERİNİN BELİRLENMESİ.
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
SOSYAL ÖYKÜ TEKNİĞİNİN AKILLI OYUNCAKLAR İLE ÖĞRETİMİNİN OTİZMLİ ÖĞRENCİLERİN SOSYAL BECERİLERİ ÜZERİNE ETKİSİ Meryem Demirkaya Necdet Karasu 2014, Eylül.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
KAVRAM ÖĞRETİMİ.
Kaliteli Teknik Resmin Üç Temel Niteliği:
ORHAN EREN İLKOKULU 1-A.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
EĞİTİM VE ÖĞRETİM FAALİYETLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
TÜRKİYE HALK SAĞLIĞI KURUMU BAŞKANLIĞI 0-6 Yaş Çocuğun Psikososyal Gelişimini Destekleme Programı (ÇPGD)
Klinik Yetiştiricilik
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
Y USIF M AMMAD - ZADA : ,000 okulmuzdaki 620,000 dersliğimizi BT ekipmanları ile donatarak eğitimde öğrenci ve öğretmenlerimiz için fırsatları.
ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi
İLKÖĞRETİMDE TEKNOLOJİNİN KULLANILMASI VE UYGULANMASI
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri®, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
Derya Duygu KARSLI
Interaktif Akıllı Tahta Uygulamaları ve Matematik
Ek-2 Örnekler.
Diferansiyel Denklemler
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR.
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
İSMİN HALLERİ.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
RASYONEL SAYILARLA TOPLAMA ve ÇIKARMA İŞLEMLERİ
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
-İLETİŞİM- SUNUSU.
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
CEBİRSEL İFADELERİ ÇARPANLARINA AYIRMA
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
Eğitimde FATİH Projesi,
Eğitimde Engelsiz Bilişim. FATİH Projesi’nin temel amaçlarından biri, eğitim-öğretimde fırsat eşitliğini sağlamaktır. Bu amaçla okullarımız bilişim teknolojileri.
ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ Öğrencilerin, Fiziksel Ve Zihinsel Yeteneklerini Keşfettirir. ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
ÜNİVERSİTELERDE YAPILMASI GEREKEN TEMEL UYARLAMALAR FUNDA ACARLAR Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü.
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
7th International Congress of Research in Education
Sunum transkripti:

Atatürk Üniversitesi - K. K. Eğitim Fakültesi - BOTE LCD PANELLİ ETKİLEŞİMLİ TAHTANIN ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA OKULLARINDA KULLANIMI Ömer ARPACIK Yrd. Doç. Dr. Engin Kurşun Doç. Dr. Yüksel Göktaş Atatürk Üniversitesi - K. K. Eğitim Fakültesi - BOTE

Amaç Bu çalışmada da FATİH projesi ile dağıtılan etkileşimli tahta bir özel eğitim uygulama okulunda kullanılarak öğrenciler açısından ne gibi farklılıklar oluşturacağının tespit edilmesi amaçlanmıştır.

Geleneksel bir kitap Okuldaki kitaplar Öğretmenlerin teknoloji eksikliği Mesut beyin gel çalış demesi

Geleneksel bir kitap

Araştırma Soruları Zihinsel engelli öğrencilerin eğitiminde görsel, işitsel ve etkileşimli materyallerle destekli olarak derslerin işlenmesinin Öğrenciye Etkisi Öğrenme-Öğretme Sürecine etkisi Bu çalışmamızın bir kısmı

Araştırma Yöntemi Çalışma bir durum çalışmasıdır. Çalışmanın örnekleminin zihinsel engelli, otistik ve down sendromlu teşhisi konulmuş 6 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler gözlem ve görüşmeler ile toplanmış, dersler kamera ile kayıt altına alınmıştır.

Uygulama Erzurum ilinde, Özel eğitim uygulama okulunda, Etkileşimli tahta kullanılarak, “Hayvanlar” konusu.. Fatih projesinden yen

Normal yazılımlarla kıyaslamayın sade olmak zorunda ilk hali ile çok fark var

Veri Toplama Görüşmeler Gözlemler yarı yapılandırılmış görüşme formları nitel analiz yöntemleriyle analiz edilmiştir Gözlemler Gözlemler için ise süreç içerisinde çeşitli zamanlarda kamera kaydı yapılmış ve bu kayıtlar analiz edilmiştir. Görüşmeler öğretmenlerle gözlemler

Gerçekten büyük bir ihtiyaç

Bulgular çok olumlu sonuç vereceğini düşünülüyordu fakat beklenildiği ölçüde etkili olmadığı görüldü İlk başta çok etkili olacağı düşünüldü. Sınıf yönetimi konusunda diğer öğrencilerin kontrol altında olmaması problemli davranışların ortaya çıkmasına sebep oldu. Fakat diğer öğretmen arkadaki öğrencilerin kontrolünü sağlayarak bu problemli davranışları engelledi. Ön görüşmelerde etkileşimli tahtanın kullanımının çok olumlu sonuç vereceğini düşünülüyordu fakat beklenildiği ölçüde etkili olmadığı görüldü

Bulgular Tecrübe süreç içerisinde karşılaştıkları prolemler ve sınırlılıklardan dolayı başta düşündükleri kadar verim alamadılar, fakat ilerleyen haftalarda daha etkili olacağını gördüklerini söylediler Çocukların hepsinin dikkatini hedef davranışa çektik. İlk başta zorlandık problemli davranışlardan dolayı. Ama daha sonraki oturumlarda, izleme aşamalarında gördük ki akıllı tahta etkili bir şekilde kullanıldığında çocuklara faydalı olabiliyor.

Bulgular Öğretmen olarak bize iyi bir tecrübe  oldu. Biz normal öğretimde akıllı tahtalarda neler yapılabiliriz dedik dezavantajları var avantajları var ama o dezavantajları da öğretmenin yeteneğini ortaya çıkararak olumsuzluğu ortadan kaldırmaya sebep oluyoruz. Biz bunun üstünde yoğunlaştık ve çocuklardaki performans düzeyini artırdık, bunu gördük. Tecrübe kazanınca performans yükseldi

Bulgular İlk ve son ders arasında fark vardı. Ertuğrul kalkar gezerdi ama izleme oturumlarında bu davranışı söndü. Öğrenci neye nasıl tepki vereceğini öğrendi. Davranışlar oturduğu için süreç kolaylaştı. İlk ve son ders arasında fark vardı davranışlar oturdu

Bulgular Öğrenci - Ön Beceri Öğrencilerin ön beceriye sahip olmaları gerekiyor Akıllı tahta ile çalışmadan önce öğrencilerin belirli beceriye sahip olması gerekiyor. Ertuğrul un gösterme davranışı yoktu Yasin’in çok azdı. Yasin gösterme davranışını kazandı. Çocuklardaki ön beceri yönerge alma

Bulgular Engel Türü ve Derecesi Farklı özelliklere sahip öğrencilerin etkileşimli tahtada verilen içeriğe farklı tepkiler vermiştir. Öğretmenler otistik, down sendromlu ve zihinsel engelli öğrencilerin etkileşimli tahta ile yapılan öğretimde seslere, efektlere farklı tepkiler verdiklerini belirtmişlerdir. Oturumlarda öğrencilerin (otizmlilerin) dikkatini farklı şeyler çekti. Örneğin kırmızı ışık, fakat normal öğretimde de öğrencilerin dikkatini farklı şeyler çekebiliyor. Bireysel farklılıklar çok daha fazla normal öğrenciye nazaran

Bulgular Bireysel – Grup Çalışması Grup çalışmalarından ziyade bireysel çalışmalarda daha etkili olacağını belirtmişlerdir. İşlenecek konunun önce bireysel olarak öğretilmesi, daha sonra grup çalışmasına geçilmesinin gerektiğini belirtmişlerdir. Grup olarak değil bireysel çalışmalarda etkili olabilir. Önce bireysel olarak çalıştırılmalı sonra grup eğitimine geçilmeli.

Bulgular Görsellik Öğrenciler ve eğitim açısından bakıldığında etkileşimli tahtanın büyük olması, görsellerin daha kaliteli olması öğretimi geleneksel materyallerden daha verimli kılacağı belirtilmiştir Milli eğitim ayrı olarak görsel dokunsal materyal vermiyor biz yapıyoruz. Kartlara mesela uzun kısayı anlatırken materyal geliştiriyoruz. O zamanda kalite çok düşük oluyor. Akıllı tahta olsa renk eklerdin büyütürdün daha etkili şekilde bir eğitim yapardın sesi yükseltirdin. Büyük ekran Görsellerin kaliteli oluşu

Bulgular Geleneksel öğretimde öğrencilerin materyallere dokunabilmesi ve etkileşimli tahtada bunun mümkün olmaması öğretmenler tarafından bir dezavantaj olarak görülmüştür. Öğrenci elinde materyal olmadığı için dokunamıyordu. Kartlar ve Legolarda çocuk materyali eline alıyor, dokunuyor, inceliyordu. Materyale dokunamama

Bulgular Çoklu Ortam Ayrıca materyallerin etkileşimli tahtada ses, video, animasyon gibi çoklu ortam araçları ile desteklenebilmesi teknolojini getirdiği avantajlar olarak belirtilmiştir. çoklu

Bulgular Hayvana dokunmaları ve alkış sesi, yıldız gibi efektlerin çıkması öğrencilerin hoşuna gitmiştir. Fakat bu efektler kimi öğrenci için olumlu bir etki göstermişse de kimi öğrenci için olumsuz bir etkisi olmuştur.

Bulgular Çocuk efektlere odaklanmış ve hedef davranıştan ziyade efektleri çıkarmayı öğrenmiştir. Fakat bu tek bir içerik için geçerli olmuştur. Bunun yanı sıra öğretmenler etkileşimli tahta ile kullanılacak çoklu ortam öğelerinin öğrenciler için bir avantaj olacağını vurgulamışlardır.

Bulgular Çekinen bir öğrenci tahtaya geldiğinde ilgisiz ve gergin davranışlar göstermiş fakat efektler sonucunda içerik hoşuna gitmiş ve öğretmenlerin sorularına daha rahat cevap vermiştir. Öğrenciler gözlemlendiğinde ise ilk başta etkileşimli tahta ile karşılaştıklarında fazla ilgi göstermedikleri görülmüştür.

Sonuçlar Öğretmenler tarafından tahtaya yoğun bir ilgi var Beklentiler yüksek fakat beklentilerin karşılanması için tecrübeli öğretmen ve uygun içeriklere ihtiyaç var

Sonuçlar Engelli öğrencilerle çalışıldığı için daha fazla performans gerekiyor Aşırı davranışlar kontrol altına alınmalı Bu yüzden grup eğitimi zor oluyor Bireysel eğitimlerde daha faydalı olabilir

Sonuçlar Etkileşimli tahtanın büyük olması, görsellerin daha kaliteli olması öğretimi geleneksel materyallere göre avantaj Geleneksel öğretim öğrencilerin materyallere dokunabilmesi ve etkileşimli tahtada bunun mümkün olmaması bir dezavantaj

Sonuçlar Ses, video, animasyon gibi çoklu ortam araçları ile desteklenebilmesi motivasyonu artırabiliyor fakat öğrenciden öğrenciye önemli farklılıklarda gösterebiliyor Ses, video, animasyon gibi öğelerin kullanımının dikkatli bir şekilde tasarlanması gerekiyor aksi halde bu öğelerin öğrenciler için olumsuz bir etkisi olabiliyor Öğrenciye yönelik dinamik içerikler Sesler kapatılıp açılabilmeli, efektler yine aynı şekilde Normal eğitimde motivasyonu artırırken engelli öğrencilerde öğrenmeyi olumsuz etkiliyor Bu yüzden geliştirilecek materyalleri

Teşekkürler Sorularınız ve önerileriniz… Ömer Arpacık Atatürk Üniversitesi K. K. Eğitim Fakültesi BOTE Bölümü omerarpacik@gmail.com