Optometri ve Optikte Avrupa Diplomaları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

Avrupa Birliği.
DİŞİ SPERMA DÜNYADA VE TÜRKİYEDE
Birleşik Krallıkta Optometri Eğitimi Julie-Anne Little
Hollanda’da Optometri
ERASMUS PROGRAMI ve İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ERZURUM
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
Eğitim alanında Topluluk eylem programı
V. TÜBİTAK EKUAL Yıllık Toplantısı Mayıs 2009 Antalya HOŞGELDİNİZ…
KÜRESEL VE BÖLGESEL ÖRGÜTLER
TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Nüket YETİŞ’in Takdimi , İstanbul.
Mustafa Kemal Üniversitesi
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
OPTOMETRY IN SPAIN: AN UNSTOPPABLE EVOLUTION
Internal (içsel) Referans Fiyatlandırmaya Dünya Örnekleri
Öğretmen Yetkinlikleri
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
1 BASINTOPLANTISI 5 Kasım 2012 İstanbul. 2 ALEXANDER KÜHNEL Hannover-Messe International Istanbul.
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi (Ulusal Ajans)
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
HİBELER Mine MUT İstanbul Üniversitesi
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
‘‘ERASMUS+’’ STAJ KONSORSİYUMU
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
Zentralverband der Augenoptiker 1. Uluslararası Koruyucu Görme Sağlığı üzerine Eğitimsel ve Ticari Gelişim Sempozyumu 26 Mayıs 2013, Divan Otel İstanbul.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
VETERİNER HEKİMLİK EĞİTİMİNDE AKREDİTASYON
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
Shaping optometry and optics is Europe | Avrupa Optometri ve Optik Akademisi Profesör Roger Crelier, Geçmiş Dönem Başkanı.
Erasmus’la Hayatınızda bir Fark Yaratın... Uluslararası İlişkiler Ofisi ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
Parçacık Fiziği Eğitim Semineri
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI COMENİUS PROGRAMI. Comenius Programı Nedir?  Öğrencilere ve eğitim personeline, Avrupa’daki farklı kültürleri, dilleri.
1. SOSYAL GÜVENLİK SÖZLEŞMESİ İMZALANAN ÜLKELER VE SAĞLIK YARDIM BELGESİ.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
PCcolog ÜLKE BAYRAKLARI PCcolog.
ULUSLAR ARASI ANLAŞMALAR
Cansu TASCI Yoksulluk, ülkeden ülkeye, veya coğrafyadan coğrafyaya değişik nedenlerle ortaya çıkabilir. Başlıca nedenler arasında çevresel nedenler,
TOBB AB ÇALIŞMALARI : NASIL HAZIRLANIYORUZ? FAALİYETLERİMİZ 23 Şubat 2007.
Avrupa Birliği Bayrağı Geleneksel olarak 12. mükemmeliyetin, bütünlüğün ve birliğin sembolü olduğundan dolayı bayrakta 12 yıldız vardır.
İKİLİ ANLAŞMALAR (BİLATERAL AGREEMENT).  Erasmus İkili Anlaşması (Bilateral Agreement); İki yüksek öğrenim kurumunun Erasmus programı kapsamında yapmayı.
NEDEN Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü ? .
Podoloji Eğitimi – Tanımlar
1 AVRUPA BİRLİĞİ HAYAT BOYU ÖĞRENME PROGRAMI (ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ) (ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ)
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
Başlayış tarihi: 1 Eylül 2012 Süre: 36 ay Partnerler: İspanya, Danimarka, İsviçre, Türkiye, İtalya, Finlandiya, Estonya, Avusturya, Norveç İşbirliği partneri:
AKADEMİK YILI HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI FAALİYETLERİ.
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
Erasmus ve Hibeler Mine MUT Erasmus Ofis Sorumlusu 29 Kasım 2007 Erasmus Koordinatörler Toplantısı.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
ERASMUS+ ANA EYLEM 1: BİREYLERİN ÖĞRENME HAREKETLİLİĞİ Yükseköğretimde Personel Hareketliliği Harran Üniversitesi AB Ofisi.
Hibe ve Performans. Üniversitelerin Hibe Miktarları Merkez Hibe Tahsisatını Nasıl Yapar : Merkez üniversitelerin talep ve performanslarına dayanarak toplam.
EPMA European Association for Predictive, Preventive & Personalised Medicine.
ERASMUS GENEL BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Avrupa Birliği Ülkeleri
- Önlisans ve Lisans öğrencileri için en az 2 ay -Üniversitemiz daha fazla öğrencinin yararlanması için herkese eşit olarak 2 aylık hibe vermektedir.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
AB Avrupa’nın siyasi ve ekonomik bütünleşmesini insan hakları ile hukukun üstünlüğü ilkeleri çerçevesinde sağlamak amacındaki demokratik Avrupa ülkelerinden.
ERASMUS PROGRAMI Personel Eğitim Alma Hareketliliği Oryantasyonu
ERASMUS PROGRAMI Personel Ders Verme Hareketliliği Oryantasyonu
COMENİUS PROGRAMI OKUL ORTAKLIĞI PROJE BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
PROF.DR. FİLİZ GİRAY ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ YÜKSEKÖĞRETİMİN FİNANSMANI.
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
2018/2019 DÖNEMİ ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
Sunum transkripti:

Optometri ve Optikte Avrupa Diplomaları Istanbul 25 Mayıs 2013 Robert Chappell OBE MPhil DSc FCOptom Avrupa Diploması Yönetim Kurulu Başkanı

Neredeyiz? ECOO’nun hedeflerinden bir tanesi, optometri ve optik mesleklerinde eğitim standartlarını ve uygulama sahalarını uyumlulaştırmak ve geliştirmektir. Optometride, Avrupa için en yüksek standart olarak Avrupa Optometri Diplomamız var. Diploma, hem mesleği, hem de optometri eğitimini etkiledi ve geliştirdi. Şimdi de Optisyenlikte, Avrupa için ortak giriş standardında bir Diploma oluşturuyoruz.

Avrupa’da Optometri ve Optik Ekonomik şartlar, ülkeden ülkeye değişmekte Uygulama sahaları değişmekte Eğitim ise farklı düzeylerde Üniversite El sanatları Uyumluluk yok

Optik Destek Personeli Eğitim Merdiveni Optometrist Teşhis Amaçlı İlaç Patoloji Tedavi İlaç Reçeteleme Optometrist Göz Muayenesi Oküler hastalıkların tedavisi Gözlükçü Refraksiyon Kontakt Lens Oküler anomalilerin tespiti Sevk Atölye Montaj Optik Teknisyen Stand alone refraction Optik Destek Personeli Gözlük Satışı

WCO, Optometrik Hizmet Kategorileri 1. Optik Teknoloji Hizmetleri 2. Görme İşlevleri Hizmetleri 3. Oküler Teşhis Hizmetleri ------------------------------- ------------------------------ a) ilaç kullanmadan b) ilaç kullanarak 4. Oküler Tedavi Hizmetleri optisyenlik optisyenlik refraksiyon reçete yazma optisyenlik refraksiyon reçete yazma göz hastalık-larına ilişkin muayene optisyenlik refraksiyon reçete yazma teşhis amaçlı ilaç kullanılarak teşhis optisyenlik refraksiyon reçete yazma teşhis amaçlı ilaç kullanılarak teşhis tedavi amaçlı ilaç kullanarak tedavi optisyenlik refraksiyon reçete yazma teşhis amaçlı ilaç tedavi amaçlı ilaç Lazer kullanarak göz cerrahisi © Feike Grit 2006 TOOMD 9 Kasım 2008 Pazar

Optometride Uygulama Sahaları Kutu 1 Türkiye Kutu 2 Belçika Fransa İzlanda İtalya Kutu 3 Avusturya Çek Cum. Danimarka Almanya İspanya İsviçre Kutu 4 Finlandiya İrlanda Hollanda Norveç İsveç? Kutu 5 Avustralya Kanada Yeni Zelanda Nijerya İngiltere ABD OPTİSYEN REFRAKSİYON YAPAN OPTİSYEN OPTOMETRİST OPTOMETRİ DOKTORU OPTOMETRİST OPTOMETRİST optisyenlik optisyenlik Refrak-siyon reçete yazma optisyenlik refraksiyon reçete yazma göz hastalıklarına ilişkin muayene optisyenlik refraksiyon reçete yazma teşhis amaçlı ilaç kullanarak teşhis optisyenlik refraksiyon reçete yazma teşhis amaçlı ilaç kullanarak teşhis tedavi amaçlı ilaç kullanarak tedavi © Feike Grit 2007 TOOMD 9 Kasım 2008 Pazar

Avrupa Optometri Diploması Avrupa Müfredatı Her ülkenin en yüksek giriş seviyesine göre hazırlandı Siyasi değeri var Optometride yüksek bir standart oluşturma Gelecekte uyumlulaştırma ihtimali Eğitimsel değeri var Eğitim standartlarının yükseltilmesinde teşvik Bolonya Deklarasyonunun isterlerini karşılayabilme

Yeterlilik Bazlı Avrupa Diploması – 24 ders başlığı ile hem teorik hem klinik yeterlilikler 1. Geometrik Optik 13. Pediyatrik Optometri Fizik Optik 14. Refraktif Cerrahi Görsel Optik 15. Anatomi & Histoloji Görsel Algılama 16. Nörobilim Optik Gereçler 17. Genel Fizyoloji ve Biyokimya Mesleki Optik 18. Genel Mikrobiyoloji ve İmünite Görme ve Yaşlanma 19. Genel Farmakoloji 8. Refraksiyon 20. Patoloji ve Genel Medikal Bozukluklar Düşük Görme 21. Epidemiyoloji ve Biyoistatistikler 10. Oküler Motilite ve Binoküler Vizyon 22. Oküler Anatomi ve Fizyoloji Kontakt lensler 23. Oküler Farmakoloji 12. Araştırma Teknikleri 24. Anormal Oküler Durumlar

Avrupa Optometri Diploması Yapısı A Bölümü Görsel algılama ve optik teknoloji 1. görsel algılama 2. optik 3. optik gereçler B Bölümü Görme problemlerinin yönetimi 1. refraksiyon 2. binoküler vizyon 3. kontakt lensler C Bölümü Genel sağlık ve oküler anomali 1. biyoloji 2. oküler biyoloji 3. oküler anomali Klinik tecrübe portföyü

Avantajları Zamanında öncü – Bolonya Eğitimde gelişmeyi tetikliyor Eğitmenler arası işbirliğini tetikliyor Uygulama sahalarının genişletilmesini tetikliyor Genel Optik Konseyi tarafından ve İsviçre’de tanınıyor

Sorunlar Son derece zor, akıl almaz bir sınav Adayların hazırlanmalarında eksiklikler Geçme oranı düşük Önceden öğrenilenler onaylanmıyor Az öğrenci girebiliyor, ülke sayısı sınırlı Sadece üç dilde yapılabiliyor Özel bir sınav olduğu için, resmen tanıyan ülkeler sınırlı sayıda Pek çok ülke için, katılmayı gerektirecek yeterli neden yok

Gelecek Önceden öğrenilenlerin akreditasyonu Ulusal yeterliliklerin akreditasyonu Tamamlayıcı (bütünleme) sınavlar Avrupa Optisyenlik Diploması Ortak bir Avrupa platformu oluşturulması Eğitim ve kariyerde bir merdiven

Niçin ECOO Akreditasyon Sistemi? Avrupa’daki tüm Optometri/Optik eğitim programları, tek bir ölçeğe göre, Avrupa Diplomasına göre karşılaştırılabilir. İlgili eğitim programlarının mezunlarına, Avrupa Diploması Sınavlarının bir kısmı veya tamamına muafiyet tanınabilir. Ülkelerin «yetkili mercilerine», başka bir AB ülkesinden adayların eğitim düzeylerini kontrol etmekte kolaylık sağlar – bu da, meslek mensuplarının serbest dolaşımını imkanlarını yakınlaştırır. Eğitim kurumları, kendi programlarını yeterlilik bazlı Avrupa Diploması ile karşılaştırmaya teşvik edilirler – bu da, Avrupa’da Optometri ve Optiğin uyumlulaştırılmasına hizmet eder.

Avrupa Optometri ve Optik eğitimleri için Akreditasyon Sistemi? Ağırlık, öğrenme çıktıları üzerine verilmiştir. Yeterlilik bazlı Avrupa Diploması ders müfredatı, eğitim kurumlarında özdeğerlendirme dokümanı olarak kullanılır. Eğitim kurumları, yeterlilikleri destekleyici bilgilerin, becerilerin ve tutumların nasıl öğretildiğini ve nasıl değerlendirildiklerini belirtirler.

Akreditasyon ve performans mukayesesi Süreç, iki şekilde kullanılabilir Tam Akreditasyon Özdeğerlendirme formu analiz edilir ve tasdik ile ilgili bir ön görüş bildirilir. Tam denetim gerçekleşir ve nihai görüş (tavsiye) bildirilir. Performans karşılaştırması (mukayese) Eğitim kurumu, denetim ziyareti almaz ama ön görüşü alır ve bunu, kendi müfredatını Diploma standartlarına göre geliştirme çalışmalarında temel olarak kullanır.

Akreditasyon Süreci Yeterlilik bazlı Avrupa Diploması – 24 ders başlığı ile bilgi temelini ve klinik yeterlilikleri kapsamaktadır. Eğitim kurumları, kendi verecekleri diplomalar için akreditasyon ister. Eğitim kurumuna yönerge gönderilir. Bir ön toplantı yapılarak süreç üzerinde görüşülür. Özdeğerlendirme formu tamamlanır ve analiz edilir. Analizle ilgili görüşmeler tamamlanır. Eğitim kurumuna üç günlük bir denetim ziyareti gerçekleşir. ECOO’ya akreditasyonun düzeyiyle ilgili görüş (tavsiye) bildirilir.

Akreditasyon Adayları Palacky Üniversitesi, Olomouc, Çek Cumhuriyeti Kasım 2011’de ziyaret edilmiştir Kuzeybatı İsviçre Meslek Yüksekokulu, Olten, İsviçre Ekim 2011’de ziyaret edilmiştir Buskerud Üniversite Koleji, Kongsberg, Norveç Mart 2012’ye ziyaret tarihi belirlenmiştir Beuth Yüksekokulu, Berlin, Almanya Yeni eğitim programlarının ilk mezunları çıkana kadar ertelenmiştir

ECOO için Optisyenlik Diploması nasıl olmalıdır? Optisyenlerle ilgili gerçek durumu kapsayacak şekilde, temel seviyede hazırlanmalıdır WCO’nun kategorileriyle uyumlu olmalıdır Avrupa Diplomasının çalışmasını bütünleyici nitelikte olmalıdır, onunla ters düşen nitelikte olmamalıdır Yalnızca akreditasyonla verilmelidir Yani.....

Avrupa Optometri Diploması İlerleme Merdiveni Avrupa Optometri Diploması Avrupa Diploması C Bölümü Avrupa Optisyenlik Diploması B Bölümü Akreditasyon Süreci Stand alone refraction Avrupa Optisyenlik Diploması Part A A Bölümü ....?

Optisyenlik Diploması için önerilen yapı Avrupa Diploması A Bölümünü içerir Ders1: Geometrik Optik Ders 2: Fizik Optik Ders 3: Görsel Optik Ders 4: Optik Gereçler Ders 5: Mesleki Optik Daha geniş tutulmuş atölye uygulamaları Görsel optik ve refraksiyonda temel bilgiler Kontakt lenslerde temel bilgiler Oküler anatomi ve oküler bozukluklarda temel bilgiler Düşük görmede temel bilgiler İletişim becerileri İşletme yönetimi (ticari beceriler/müessese yönetimi?)

Türkiye için faydaları nelerdir? Müfredatınızı Avrupa Standardı ile karşılaştırma Bir eğitim aracı olarak kullanma Bir siyaset aracı olarak kullanma Uygulama sahalarını genişletmek için fırsatları arttırma Daha çok mesleki tatmin Halka daha iyi göz sağlığı hizmetleri sunma Avrupa’da daha fazla dolaşım ve çalışma özgürlüğü