ALIŞTIRMA-UYGULAMA PROGRAMLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Birlikler ve onluklar Aşağıdaki tabloyu inceleyerek, sonuçları üzerinde konuşalım.
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
ASELSAN- TOKİ YAPRACIK KONUTLARI KOORDİNASYON KURULU
Resimlerin Kullanımı.
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
BASİT MAKİNELER.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
8. SAYISAL TÜREV ve İNTEGRAL
Algoritmalar DERS 2 Asimptotik Notasyon O-, Ω-, ve Θ-notasyonları
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Veri Toplama, Verilerin Özetlenmesi ve Düzenlenmesi
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Görsel Okur-Yazarlık *
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
FİİLİMSİLER (EYLEMSİLER)
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
Doç.Dr. Şirin Karadeniz ÖĞRETİM MESAJI TASARIMI. ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ.
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
Formül Hazırlama ve Kullanma
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ BİLGİSAYAR V ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BTÖ411 - Proje Geliştirme ve Yönetimi I Ders Sorumlusu: Prof. Dr. Arif.
ALIŞTIRMA-UYGULAMA YAZILIMLARI
ALIŞTIRMA UYGULAMA PROGRAMLARI Bilgisayar Destekli Öğretim
DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ VI. LİSELERARASI MATEMATİK YARIŞMASI
Mandalanın Ölçme Değerlendirme Sürecindeki Rahatlatıcı Etkisi
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Microsoft EXCEL (2) Kapsam Kopyalama, Yapıştırma Açıklama Ekleme Satır ve Sütunların Boyutlandırılması Bitişik Hücrelere Dayanarak Otomatik Veri Girme.
© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri®, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
Chapter 6: Using Arrays.
ALIŞTIRMA YAZILIMLARI (Practice and Drills)
VERİLERİN DERLENMESİ VE SUNUMU
Diferansiyel Denklemler
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Eğitsel Oyunlar.
T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
DENEY TASARIMI VE ANALİZİ (DESIGN AND ANALYSIS OF EXPERIMENTS)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Mitat Zorlu 1 Adı ve Soyadı: ……….……………………………. 25 Eylül 2009 Cuma Matematik Aynı türden 10 nesnenin sayısına ………… denir. Aynı türden …. nesnenin sayısına.
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Tuğçe ÖZTOP İlköğretim Matematik Öğretmenliği 2. sınıf
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
TESTLER. 2 Değerlendirme  Öğretim sürecindeki değerlendirme basamağı etkili öğretim için vazgeçilmezdir.  Değerlendirme; Konunun ne düzeyde anlaşıldığını.
SLAYT 1BBY220 OCLC WorldCat Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ BBY220 Bilgi Erişim İlkeleri.
CEBİRSEL İFADELERİ ÇARPANLARINA AYIRMA
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Gündem  Eşzamanlı İpucuyla Öğretim (EİÖ)  EİÖ’de karşılaşılan olası öğrenci tepkileri  EİÖ ile öğretilebilen davranışlar  EİÖ’nün basamakları 6/2/2016.
1 ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR. 2 Öğretim Aşamaları Bilginin Sunulması Öğrencinin Yönlendirilmesi Uygulama Değerlendirme Öğretici Programlar.
YAZILIM DEĞERLENDİRME
ARAÇLAR VE AÇIK-UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Sunum transkripti:

ALIŞTIRMA-UYGULAMA PROGRAMLARI

Alıştırma-Uygulama Programları Öğretici programlar gibi “alıştırma-uygulama” programları da nesnelci bir yaklaşımdır. Öğretici programları tamamlayıcı olarak kullanılabilir.

Öğretim Aşamaları Öğretici Programlar Alıştırma-Uygulama Programları Bilginin Sunulması Öğretici Programlar Öğrencinin Yönlendirilmesi Alıştırma-Uygulama Programları Uygulama Değerlendirme

Alıştırma-Uygulama Programları Alıştırma-uygulama programının maddeleri, çalışma sayfalarından ve ders kitaplarından yararlanılarak kolayca hazırlanabilir ve bu kaynaklardan daha etkili olabilir. Nitelikli alıştırma-uygulama programları sayısal olarak yetersiz durumdadır.

Alıştırma-Uygulama Programları Bu programların işlevi öğretmek değil, konuyu belli bir düzeyde bilen bir öğrenciye uygulama olanağı sunmaktır. Programdan sonra farklı öğretsel metodlar kullanarak konu öğretimine devam etmek ve öğrenciyi sorgulama için yönlendirmek gerekir. Alıştırma-uygulama programları, uygun bir öğretici program veya simülasyonla desteklenmelidir. Program sonrası etkinlik, sınıf içi etkinlikleri de (metin okuma, düz anlatım, grup çalışması vb.) olabilir.

Alıştırma-Uygulama Programlarının Genel Yapısı Programa Giriş Maddenin Seçilmesi Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt Yanıtı Yargılama

Genel Yapıda Farklılıklar Genel yapı farklılık gösterebilir Maddeler belirli bir sırada verilebilir Maddeler rastgele verilebilir Öğrenci istenilen performansa ulaştığında BİTİŞ 100 soru sonunda Öğrenci istediğinde 30 dakika sonunda

Tasarım Faktörleri Genel yapıdaki farklılıklar tasarım faktörleri açısından gruplandırılır. Giriş Madde özellikleri Madde seçme işlemi Madde gruplama işlemi Dönüt Öğrencinin güdülenmesi Veri saklama

Giriş - Öğrenci Kontrolü Kaç madde sunulacak? Maddelerin zorluk derecesi ne olacak? Öğrenci karar verir Tasarımcı/Alan uzmanı (öğrenci başarısına bağlı olarak) karar verir Küçük yaştaki çocuklar ve gençler (performansa bağlı karar) Yetişkinler

Öğrenci Kontrolü- Örnek Giriş Konuyu öğrenci seçer Formülleri kullanarak geometrik şekillerin alanları hesaplama Formülleri kullanarak geometrik şekillerin çevrelerini hesaplama Program hangi maddelerin sunulacağına karar verir

Öğrenci Kontrolü - Örnek İçerik uygun olduğunda (ingilizce sözcükler, kuş türleri vb.) olduğunda tüm maddelerin listesi de verilebilir. Bunun 2 amacı vardır: İçeriği sunarak öğrencinin bu programın kendisine uygun olup olmadığını anlamasını sağlar Uygulamadan önce hızlı bir tekrar yapma olanağı sunmuş olur

Madde Özellikleri - Biçim Maddeler; eşleştirme, çoktan seçmeli, cümle tamalama, boşluk doldurma, kısa yanıtlı sorular vb. biçimlerde olabilir.

Madde Özellikleri - Biçim Müzik aletlerinin sesleri  Müzik aletlerinin adı Müzik notası  Doğru çizgide gösterimi Nesne resimleri  Nesne adları Kimyasal elementler  Sembolleri Ülkeler  Başkentleri Sayılar  Karekökleri Yazılı kelime  Okunuşu

Madde Özellikleri - Tarz Hedeflere, içeriğe, zorluk derecesine ve öğrenci özelliklerine bağlı olarak aşağıdaki biçimlerde kullanılır. Ses  Metin (ingilizce kelimeyi duyar, türkçe karşılığını seçer yada yazar) Metin  Resim (bir kuş adı okur, o kuşun resmini seçer) Resim  Metin (bir ulaşım aracını görür, adını yazar veya seçer)

Madde Özellikleri - Tarz Ses  Resim (piyano ile çalınan bir nota duyar, doğru çizgiyi seçer) Resim  Ses (bir kuş resmi görür, onun ötüşünü seçer) Resim  Görsel (ülkeleri görür, ilgili tarihsel yer resimlerini seçer) Metin  Sayı (bir matematik problemi çözer, yanıtını yazar)

Madde Özellikleri - Yön Maddeler genellikle tek yönlüdür. Maddelerin yönü, öğretilecek içeriğe ve hedefe dayalı olarak seçilmelidir. Örneğin; ingilizce metin okumayı geliştirmek için ingilizce  türkçe alıştırma, ingilizce yazımı geliştirmek için türkçe  ingilizce alıştırma daha uygun olacaktır.

İpuçları Bir alıştırma-uygulama programı her maddeye özgü ipuçları içerebilir. Örneğin; etki bir kuş resmi, tepkide 4 kuş arasından doğrusunu seçmek ise ipucu, sesini duymak, sınıflandırma yapmak, doğru olmayan yanıtları sıra ile elemek, veya yaşadığı bölgeyi belirtmek olabilir.

İpuçları İpuçları, yanlış yanıtın ardından veya uzun bir beklme süresi sonunda verilebilir. Öğrenci tarafından da bir buton yardımı ile istenebilir. İpuçları, bilgilerin ilişkilendirilmesi ve motivasyon sağlaması açısından olumlu etkiler yapar. Ancak, maddelerin tamamlanma sürecini uzatacağından etkinliği azaltabilir.

Kararlar Düzeltici dönüt veya doğruluğa göre dallanma gerekli olmadığı sürece yanıtın yargılanmadığı maddelerde kullanılabilir. Dikkate değer bir diğer nokta, yanıtın doğru/yanlış olarak nitelendirilmesidir. Yanıt kesin doğru/yanlış olduğu durumlarda sorun yaşanmaz. Ancak...

Kararlar Yanıtın bir bölümünün doğru olması veya doğruya yakın olması, 2.-3. denemede doğru yanıtlanması veya ipucu aldıktan sonra doğru yanıtlanması gibi durumlarda ne tür bir yargıya varılır?

Kararlar Sadece ilk denemede doğru olan maddelerin doğru kabul edilmesi Sonunda doğru yanıtlanan tüm soruların doğru kabul edilmesi Maddeler ne kadar fazla yanlış kabul edilip tekrar edilirse, öğrenme düzeyi o kadar artar.

Grafikler Alıştırma-uygulama programı içerisinde grafikler, Madde içerisinde direkt olarak, İpucu/dönüt vermek için, Kulanıcı başarısını göstermek için, veya Motivasyonu artırmak için kullanılabilir.

Grafikler - Örnek Öğrenciye, soruların % kaçını tamamladığına dair sadecerakamsal bilgi vermek yerine, yatay bir çubuk üzerinde yüzdeyi ifade etmek daha anlaşılır olacak ve daha etkili sonuç verecektir. X 10 sorudan 7 tanesi yanıtlandı. Doğru yanıtlanan soru sayısı: 6

Maddelerin Zorluk Derecesi Öğrenci programı kullanmaya başladığında karışık bir şekilde bir kolay, bir zor soru ile karşılaşırsa öğrenme olumsuz yönde etkilenebilir. Sürekli zor sorularla karşılaşması ise moralinin bozulmasına neden olabilir. Bu nedenle zorluk faktörünün dikkatle ele alınması gerekir.

Maddelerin Zorluk Derecesi Zorluk derecesini sabit tutun Zorluk derecesini öğrenci başarısına göre ayarlayın (kolay maddelerle başlayıp performans arttıkça daha zor maddelerin sunulması) Maddeleri zorluk derecesine göre gruplayın (öğrenci kolay gruptaki tüm soruları yanıtlamadan bir üst seviyeye geçemez / üst seviyelerdeki bir grupta öğrenci performansı düşerse daha alt seviyelere dönmesi sağlanır)

Hız ve Süre Öğrenci bir maddeden diğerine ne kadar sürede geçecek? Her bir madde, birkaç tuşa basmak veya fare ile birkaç işlem gerçekleştirmek için uzun zaman gerektiriyorsa “yavaş”, tek bir işlemle (fare/klavye) bir sonraki maddeye geçiliyorsa “hızlı” olarak nitelenir.

Hız ve Süre Bir veya birden fazla maddednin tamamlanması için öğrenciye ne kadar süre tanınacak? Öğrenciye, özellikle kısıtlama gerekmediği sürece okumsı ve araştırması için istediği kadar süre tanınmalıdır.

Hız ve Süre - Örnek Basit aritmetik işlemlerin birkaç saniyeden fazla zaman alması öğrencinin konuya hakim olmadığı anlamına geliyorsa öğrenciye tanınan süre kısıtlanabilir. Çok az süre tanınması öğrencinin motivasyonunu etkileebileceğinden tanınan süre öğrenci performanısna göre ayarlanabilir.

Madde Listeleri ve Algoritmalar Maddeler 2 şekilde sunulabilir. Bir listeden seçilir (sözcük, çeviri, çoktan seçmeli, tek kelime yanıtlı vb.) Bir algorima kullanılarak oluşturulur (matematik, fen alıştırmaları vb.)

Madde Listeleri ve Algoritmalar X = 0 ile 9 arasında bir sayı Y = 0 ile 9 arasında bir sayı Z = X + Y Öğrenciye X + Y değerini sor Yanıtı bekle Doğru yanıt için dönüt Yanlış yanıt için dönüt Hayır Evet Verilen Yanıt = Z

Madde Listeleri ve Algoritmalar Bir dizi basit kuralla pek çok madde oluşturulabilir. İki metod bir arada kullanılabilir. Örneğin; öğrenci 4 aritmetik işlemden birini seçer, tek bir algortima ile pek çok madde oluştururlur.

Madde Seçimi ve Sıralama İşlemleri Rastgele Seçim Organize Sıralama

Madde Sıralama İşlemleri - Örnek Start İlk soruya bak Sor Yanıtına bak Evet Evet Başka soru var mı? Doğru mu? Listeden çıkar Hayır Hayır Listenin sonuna ekle Tüm soruları al-karıştır

Sonlandırma Kalıcı çıkış Geçici çıkış Öğrenci, “Çıkış” butonunu kullanarak istediği an programı sonlandırabilir. Geçici çıkış Program “Tüm soruları yanıtladın, istersen programı sonlandırabilirsin” mesajını verir. Öğrenci tüm soruları yanıtladığında program devam edip etmeyeceğini sormadan bir mesaj vererek otomatik sonlanır.

Dönüt Dönüt, öğretici programlarda sunulduğu gibi veriebilir. Sadece doğru yada yanlış yanıt verdin yerine daha detaylı açıklamlar yapmak gerekir. Neden yanıtın yanlış olduğunun yanı sıra doğru yanıt gerekçeleri ile birlikte sunulabilir.

Öğrencinin Güdülenmesi Yarışma Diğer öğrencilere karşı Bilgisayara karşı Kendine karşı Zamana karşı Grup çalışması Zengin görünüm Hedef belirleme Ödül Oyuna dönüştürme

Veri Saklama Öğrenciye sorulacak soruların belirlenmesi, öğretmenin performansı inceleyebilmesi, öğrencinin kendi başarısı hakkında bilgilendirilmesi gibi pek çok amaç için alıştırma-uygulama programlarının verilerinin saklanması gerekir.

KAYNAKLAR Alessi, S. M. & Trollip, S. R. (2001). Multimedia for Learning: Methods and Development. Allyn and Bacon, USA.