NEDEN KAREKTER EĞİTİMİ?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
Advertisements

A2 LİLA SINIF ÖĞRETMENLER Gülay TURHAN-Nilgün ÖNCÜ BARAK
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
SİZİN ÇOCUKLARINIZ! BİZİM ÖĞRENCİLERİMİZ! ÖĞRETMEN PDR PGB ÖDB.
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
Çoklu Zeka Kuramı (Theory of Multiple Intelligences)
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
8/B SINIFI VELİ TOPLANTISI
REHBERLİK DERS II.
HIZLI DOĞRU EKONOMİK ÇÖZÜMLER İÇİN…
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
4+4+4 Kesintili Eğitim Yasasının yürürlüğe girmesiyle birlikte , Eğitim ve Öğretim yılından itibaren, ilköğretim kurumlarında okutulacak haftalık.
GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ
1-)ÇOCUGUN FİZİKSEL VE MOTOR GELİŞİMİNDE ETKİNLİK SAĞLAMAK A-)Fiziksel İhtiyaçların Karşılanması ve Sağlığın korunması B-)Fiziksel Yapının Tanınması.
TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
Çarpma İşlemi.
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
KONU:okul öncesi eğitim
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
BEDRİYE TOMAR ŞEVKET POZCU ANAOKULU MERSİN-2014
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
Okulumun dünü, bugünü, yarını…
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
KARŞIYAKA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ
ŞEHİT BAHADIR TAYFUR İLKOKULU DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ
DEĞERLER EĞİTİMİ.
DEĞERLER ŞEHRİ KASTAMONU
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
ORTAOKULA GEÇİŞ.
YIL SONU SEMİNER ÇALIŞMASI
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof.Dr.Ertuğrul YAMAN
Öğrencilerimi ne kadar tanıyorum? Adım…, müzik dinlemek, …olmak istiyorum.. Ben Mesut, babam …, Adım …, hobilerim… Merhaba ben.
ÖĞRENCİ TAKİP SİSTEMİ BTS HAZIRLAYAN ABDURRAHMAN ÇİÇEK 75
E Ğİ T İ M KAL İ TES İ N İ YÜKSELTMEYE YÖNEL İ K EYLEM PLANI.
KONUNUN ADI. Amaç ve Yöntem Etik alandaki bireysel gelişmişliğin toplumsal gelişmişliği de etkilediği düşünüldü.
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
Aile Atölyeleri Projesi
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
ANNE-KIZ BABA-OĞUL KÜTÜPHANEDEYİZ
İSTANBUL VALİLİĞİ «İSTANBUL’UN ÇOCUK YAZARLARI» PROJESİ
Akademik, sosyal, kültürel ve sportif başarıları her kesim tarafından kabul edilmiş, ilçemizde tercih edilen bir okul olmaktır.
MAYIS 2017 ÖZEL ATABEK ANAOKULU.
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
Sosyal Etkinliklerin Amacı
HAZIRLAYANLAR ESMANUR ÖZDEMİR EDA AKKUŞ NURSEMA YALÇIN
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKULUMUZDA UYGULANMAKTA OLAN DEĞERLER EĞİTİMİ KAPSAMINDA AYIN DEĞERİ OLAN İYİLİK VE YARDIMLAŞMA İLE İLGİLİ HAZIRLADIĞIMIZ SUNUMU SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTEDİK.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Değerler eğitimi komisyon üyeleri sorumluluk değeri ve genel değerler ile ilgili yapılacak çalışmalar ve planlamalar ele alındı.
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
Portfolyo çocuğun kişisel başarılarını, ilgi ve yeteneklerini, çaba ve ilerlemelerini çoklu ve çeşitli araçlar kullanarak oluşturduğumuz bir dokümantasyon.
HIZLI DOĞRU EKONOMİK ÇÖZÜMLER İÇİN…
Hazırlayan: HACİ KARAKUŞ
REHBERLİK DERS II.
ZEKA (Dilsel, Görsel, Müziksel, Matematiksel) ve YARATICILIK Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 1.
Sunum transkripti:

NEDEN KAREKTER EĞİTİMİ?

Düşüncelerin ardında Davranışlar Davranışların ardında Alışkanlıklar Alışkanlıkların ardında Karakterler gizlidir. Karakterlerin ardında ise Bütün bir ömür Mutluluğa ve mutsuzluğa adanmış bir ömür…

KARAKTER EĞİTİMİNDE NELER VAR? Sevgi Saygı Empati Sorumluluk Paylaşma ve yardımlaşma Doğruluk ve dürüstlük Sorumluluk bilinci Hal tavır ve davranış güzelliği Emanet(Çevreyi ve kültürel değerlerimizi koruma)  

6 ADIMDA KARAKTER EĞİTİMİ Her aya bir karakterin belirlenmesi Karaktere uygun davranışların tesbiti Seçilen davranışların eğitim proğramı içinde sunumu(Hikaye ,drama,parmak oyunu,sanat etkinlikleri,şiir ,şarkı vb) Uygulanan projelerle karaktere özgü davranışların pekiştirilmesi Aile katılımları ve sosyal projeler ile benimsenen davranışların bütün yaşama mal edilmesi Eğitim boyunca oluşan ürünlerin gösterildiği ürün sergisi

KAREKTER EĞİTİMİ:

1)Öğrenci

2)Veli

3)Personel

4)SOSYAL SORUMLULUK

Öğrenci

Aile

Çocuklarının eğitimi konusunda ilgi uyandırarak ve eğitim donanımına kavuşturularak Çocuk okul-dostluk üçgenindeki geçişlerin sağlandığı.Kendi şahsi gelişimleri ve çeşitli değerlerin ve ideallerin kazanıldığı ve aile bağlarının güçlendirildiği Bir sistem

Öğretmen ve Personel

Toplum

Ramazan ,Yardım,Kaynaşma) yolu ve seminerler vesilesi ile Kültürel kaynaşmanın ve insani değerlerin kazandırılmaya çalışıldığı bir sistem

ÖĞRENCİ EĞİTİM KANALLARI

Sınıf müfredatı

Branş dersleri

Sosyal aktiviteler

Eğitim projeleri

KİŞİLİK EĞİTİMİ PLANLAMA

Sınıf Müfredatı :Tesbit edilen Kişilik hedefi çerçevesinde hazırlanan eğitim proğramı uygulanmaktadır.

1)Her Ay bir kişilik hedefi tespit ediliyor. Örn dostluk ve Kardeşlik hedefinde Arkadaşının güzel özelliklerini fark etme-Paylaşım-Yardımlaşma -Birlik –beraberlik …gibi alt başlıklar hedefleniyor

2)Alınan kişilik hedefi Müfredatın içine çoklu zeka usulü ile yediriliyor.

İlk olarak ortam hazırlanarak dikkat çekiliyor İlk olarak ortam hazırlanarak dikkat çekiliyor.(Dostluk-kardeşlik hedefinde hayvan ve insan Dostluk resimleri panoda hazır bir vaziyette bekliyor vb) Sanat etkinliği ile( görsel Zeka)geçişler sağlanıyor. Dostlarımıza hediye sürpriz hazırlanıyor.

Hikaye ve drama etkinliği ile (Sözel ve dilsel-Sosyal) konu anlatılıyor. Oyun etkinliği ile İletişime yönelik sıkıntılar üzerinde duruluyor(Psikomotor-Sosyal)(Her zaman kazanmak isteği,iletişim,birlikte hareket etme,arkadaşına saygı vb

Müzikle dostluk şarkıları söyleniyor.(Müziksel Ritmik) Fen ve doğada.Canlıların birbirleri ile nasıl kaynaşık ve yardım sever hareket ettikleri inceleniyor veya izleniyor.(Doğa Zekası)(Karınca kolonisi vb)

Dergi çalışmaları ile konu destekleniyor.(Matematiksel Zeka)

Ayın sonunda Ailelerden gelen ve sınıf projeleri değerlendirilerek Öğrencilerin bu kişilik hedefi kazanmasının yanı sıra Üretici olarak düşünmesi için fikir teatisi yapması hedefleniyor.(Dostluğun gelişimi için sen olsan neler yapardın Resmini çizerek anlatır mısın vb)

Gözlem sonuçları bireysel değerlendirme testleri, proje sonuçları eğitim süreci portfolyo dosyasına yerleştirilerek öğrenci aşamalı olarak değerlendiriliyor. Mini bir sergi hazırlanarak oluşturulan ürünlerin aile ve ziyaretçilere sunumu yapılmaktadır.

Aile katılımları ile hedef destekleniyor(ÖRN:Dostlarınızla çekilmiş resim gönderir misiniz?)

Projelerle davranışların tekrarlanarak alışkanlığa dönüşmesi sağlanıyor(örn:İyilik Avcısı projesi vb)

AMACI: Çevremizdeki kişilerin olumlu davranışlarını fark ederek kendimizin de pozitif düşünme yetisini geliştirmek. Öğrencilerimizin, personelimizin ve velilerimizin olumlu davranışlarını pekiştirerek alışkanlık haline dönüşmesini sağlamak.

KAPSAM ALANI: 4 Kategoriden oluşuyor. 1)Velilerin birbirlerinin ve kurumumuzun olumlu davranışlarını fark etmeleri 2)Öğretmenlerimizin velilerinin, velilerin öğretmenlerimizin olumlu davranışlarını fark etmeleri 3)İdareci, personel ve öğretmenin birbirlerinin iyi davranışlarını fark etmeleri 4)Öğretmenlerin ve öğrencilerin birbirlerinin olumlu davranışlarını fark etmeleri

Birinci ay İYİLİĞİ FARKETME UYGULANIŞI: Birinci ay İYİLİĞİ FARKETME İkinci ay İYİLİK YAPMA Üçüncü ay GÜZEL DAVRANIŞLARINI YAPMANIN YANINDA SAKLAYARAK MÜTEVAZİ OLABİLME

UYGULANMASI: Birine 40 gün iyisin iyisin desen iyi olması, 40 gün kötüsün kötüsün desen kötü olması mümkündür ilkesinden yola çıkılmıştır. Proje çevremize İYİLİK AVCISI olarak bakabilmeyi amaçlamaktadır. Etkide bulunduğumuz bütün varlıkların pozitif yanlarını fark ederek ona küçük notlarla fark ettirmek ilkesine dayanmaktadır. http://www.egitimportali.com