SENDİKALAR MEVZUATININ İNCELENMESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MEMURLAR VE DİĞER KAMU GÖREVLİLERİNİN YARGILANMASI HAKKINDA KANUN
Advertisements

KİŞİSEL VE KURUMSAL GELİŞİM OLARAK
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
Dernekler Yönetmeliğinde Yapılan Değişiklikler
Prof.Dr. Tankut Centel Koç Üniversitesi Hukuk Fakültesi
SENDİKAL GÜVENCELER.
1 HUKUK VE MEVZUAT KONUSUNDA ÇALIŞMALARIMIZIN İSTATİSTİKLERİ 2007.
ERK İSG&İK –
HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI SOSYAL GÜVENLİK KURUMUNA YAPILAN SİGORTALI VE İŞYERİ BİLDİRİMLERİNİN BAZI KURUMLARA YAPILMASI GEREKEN.
E-sendİka üyelİĞİ.
OKAN ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ TOPLULUKLARI KURULUŞ VE ÇALIŞMA ESASLARI
DERNEK KURMAK Yasal Prosedür.
VAN İL DERNEKLER MÜDÜRLÜĞÜ
Örgütlenme Toplam sayfa : 30 İpek Özkal Sayan, Kamu Personel Yönetimi,
Prof.Dr.Gülsevil ALPAGUT
ŞİRKETLER HUKUKU Doç. Dr. Mustafa ÇEKER Çukurova Üniversitesi
ERK İSG&İK – –
E.Ü. PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
AA1. Ölüm ve bedensel zarar
Dernekler Hakkında Yanlış Bilinen Konular
TAM YARGI DAVALARI.
6356 SAYILI SENDİKALAR, TOPLU İŞ SÖZLEŞMESİ GREV VE LOKAVT KANUNU
Kurulun İnceleme ve Araştırması
olarak tanımlanmıştır.
AVRUPA BİRLİĞİ HUKUKUNDA
ANONİM ŞİRKETLER (PAY)
4737 SAYILI KAMU İHALE KANUNU BİRİNCİ KISIM Genel Hükümler
ZİRVE ÜNİVERSİTESİ İŞ HUKUKU Toplu İş Sözleşmesinin Esasları
Mesleki Hizmetler Genel Müdürlüğü Mesleki Düzenleme Dairesi Başkanlığı
İş Hukuku Yrd. Doç. Dr. Alptekin AKTALAY
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
Müracaat ve Şikayetler
TUNCAY ÖZOĞLU. AVRUPA BİRLİĞİ ORGANLARI  Avrupa Parlamentosu, AB kurumları içinde doğrudan halk tarafından seçilen organdır.  AB üyesi ülkelerin vatandaşları.
KAMU GÖREVLİLERİ SENDİKALARI KANUNU Kanun No: 4688 Kabul Tarihi : G.Ü. PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
3. Ders Sendika, Kuruluş, Organlar Yönetici Güvencesi
2. Ders Sendika Kavramı, Kuruluş, Organlar Yönetici Güvencesi
HAZIRLAYAN Muhammet KIRILMAZ. SUNUM PLANI   STK’ların Kuruluş Süreçleri   STK’ların İşleyiş Süreçleri   STK’ların Kapatılma Süreçleri.
 5, 6, 7 inci sınıflara yönelik olarak Parasız Yatılılık ve Bursluluk Sınavı, 28 Mayıs 2016 tarihinde Türkiye saatiyle saat 10.00’da yapılacaktır.
TOPLU İŞ HUKUKU. SENDİKALARIN FAALİYETLERİ Sendikaların Faaliyetleri I. Serbest Faaliyetleri A. Çalışma hayatına ilişkin faaliyetleri B. Sosyal ve ekonomik.
Toplu İş Hukuku 3. Ders. SENDİKA VE KONFEDERASYONLARA ÜYELİK.
MALİ TATİL İHDAS EDİLMESİ HAKKINDA KANUN Mustafa Dündar Gelirler Başkontrolörü.
4. Ders Sendika Organları Yönetici Güvencesi Toplu İş Hukuku.
TOPLU İŞ HUKUKU SENDİKA İŞYERİ TEMSİLCİĞİ
Sendika Kavramı, Kaynaklar, Kuruluş, Organlar, Yönetici Güvencesi
İDARİ DAVALAR Tam Yargı Davaları.
1 ALT İŞVEREN İŞÇİLERİNİN KAMUDA İSTİHDAMI MART 2016.
TOPLU İŞ SÖZLEŞMESİ PROSEDÜRÜ
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ HİZMETLERİNİN DESTEKLENMESİ
Anlatan: Adnan Hadzimusiç
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
Temel HUKUK DERS NOTLARI SON HAFTA
VETERİNER HEKİMLİĞİ MEVZUATI
TEŞKİLAT VE YÖNETİMİ GELİŞTİRME
Anlatan: Adnan Hadzimusiç
6.1. Sendikalar ve toplu sözleşme
MEVZUATLA İLGİLİ KAVRAMLAR
Kamu Emeğinin Örgütlenmesi
İdari Davaların Açılması
İkili Sosyal Güvenlik Sözleşmeleri: Genel Bakış
DERNEĞİN KENDİLİĞİNDEN SONA ERMESİ (İNFİSAH)
HUKUKUN KAYNAKLARI Hukukun kaynakları, asıl kaynaklar ve yardımcı kaynaklar olarak ikiye ayrılır. Asıl kaynaklar: Yazılı ve yazısız kaynaklar Yardımcı.
HAZIRLAYAN Muhammet KIRILMAZ. SUNUM PLANI   STK’ların Kuruluş Süreçleri   STK’ların İşleyiş Süreçleri   STK’ların Kapatılma Süreçleri.
Dernek, kazanç paylaşma dışında belirli ve ortak bir amacı gerçekleştirmek için bir araya gelen kişi topluluğudur. Derneğin unsurları şunlardır: Kişi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
UYUŞMAZLIKLAR VE ÇÖZÜM YOLLARI TAHKİM VE ARABULUCULUK UYGULAMALARI
Sendikaların Faaliyetleri
İŞ MAHKEMELERİ.
KURULMASI YASAK OLAN DERNEKLER VE YASAK FAALİYETLER
SEÇİMLERDE ADAY OLAN KAMU GÖREVLİLERİYLE İLGİLİ REHBER
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi
Sunum transkripti:

SENDİKALAR MEVZUATININ İNCELENMESİ NİMET GÖKALP 2010

KANUNUN AMACI Bu Kanunun amacı, kamu görevlilerinin ortak ekonomik, sosyal ve meslekî hak ve menfaatlerinin korunması ve geliştirilmesi için oluşturdukları sendika ve konfederasyonların kuruluşu, organları, yetkileri ve faaliyetleri ile Kamu İşveren Kurulu arasında yürütülecek toplu görüşmelere ilişkin esasları düzenlemektir.

KAPSAM Bu Kanun, kamu hizmetlerinin görüldüğü genel, katma ve özel bütçeli idareler, il özel idareleri ve belediyeler ile bunlara bağlı kuruluşlarda kamu iktisadî teşebbüslerinde, özel kanunlarla veya özel kanunların verdiği yetkiye dayanarak kurulan bankalar ile bunlara bağlı kuruluşlarda işçi statüsü dışında çalışan kamu görevlileri hakkında uygulanır.

TANIMLAR Konfederasyon: Değişik hizmet kollarında bu Kanuna tabi olarak kurulmuş en az beş sendikanın bir araya gelerek oluşturdukları tüzel kişiliği olan üst kuruluşları Uzlaştırma Kurulu: Toplu görüşmeler sırasında çıkabilecek uyuşmazlıkların çözümü için oluşturulan kurulu, Toplu Görüşme: Kamu görevlileri sendikaları ve üst kuruluşları ile Kamu İşveren Kurulu arasında yapılan görüşmeyi,

Kuruluş Esasları Sendikalar hizmet kolu esasına göre, Türkiye çapında faaliyette bulunmak amacıyla bir hizmet kolundaki kamu işyerlerinde çalışan kamu görevlileri tarafından kurulur. Bir hizmet kolunda birden fazla sendika kurulabilir. Meslek veya işyeri esasına göre sendika kurulamaz.

Kuruluş işlemleri Sendika ve konfederasyonlar önceden izin almaksızın serbestçe kurulurlar.fakat bazı şartlar vardır örneğin: Sendika kurucusu olabilmek için en az iki yıldan beri kamu görevlisi olarak çalışmak gereklidir. Sendikanın kurucuları; sendika tüzüğü, kurucuların nüfus cüzdanı örnekleri, ikametgâh belgeleri, kamu görevlisi olduklarını gösterir belgeler ile sendikayı ilk genel kurula kadar sevk ve idare edeceklerin kimliklerini kuruluş dilekçelerinin ekinde sendika merkezinin bulunacağı ilin valiliğine vermek zorundadırlar.

Sendikalara üyelik Sendikalara üye olmak serbesttir. Kamu görevlileri çalıştıkları işyerinin girdiği hizmet kolunda kurulu bir sendikaya üye olabilirler. Üyelik, başvurunun sendika yetkili organınca kabulü ile kazanılır. Üyelik başvurusu, sendika tarafından en çok otuz gün içinde reddedilmediği takdirde üyelik istemi kabul edilmiş sayılır. Haklı bir sebep gösterilmeden üyeliği kabul edilmeyen kamu görevlisinin, bu kararın kendisine tebliğinden itibaren otuz gün içinde iş davalarına bakmakla görevli mahallî mahkemede dava açma hakkı vardır.

Üyeliğin sona ermesi Her üye üyelikten serbestçe çekilebilir. Üyelikten çekilme, çekilme isteğinin sendikaya bildirilmesi ile gerçekleşir. Çekilme bildirimini alan sendika görevlisi, kayıt defterine işlemek ve alındığına ilişkin bir belgeyi derhal üyeye vermek zorundadır.

YASAKLAR Bu Kanuna göre kurulan sendika ve konfederasyonların yönetim ve işleyişleri Cumhuriyetin niteliklerine ve demokratik esaslara aykırı olamaz. Sendika ve konfederasyonlar kamu makamlarından, siyasî partilerden maddî yardım alamaz ve onlara maddî yardımda bulunamazlar. Sendika ve konfederasyonlar siyasî partilerin kuruluşu içinde yer alamazlar; siyasî partilerin ad, amblem, rumuz veya işaretlerini kullanamazlar. Sendika ve konfederasyonlar ticaretle uğraşamazlar.

Kapatma Anayasada belirtilen Cumhuriyetin niteliklerine ve demokratik esaslara aykırı faaliyetlerde bulunan sendika ve konfederasyon, merkezlerinin bulunduğu yer Cumhuriyet Başsavcısının istemi üzerine iş davalarına bakmakla görevli mahallî mahkeme kararı ile kapatılırlar.

TOPLU GÖRÜŞME Toplu Görüşmenin Kapsamı Toplu görüşme; kamu görevlileri için uygulanacak katsayı ve göstergeler, aylık ve ücretler, her türlü zam ve tazminatlar, fazla çalışma ücretleri, harcırah, ikramiye, lojman tazminatı, doğum, ölüm ve aile yardımı ödenekleri, tedavi yardımı ve cenaze giderleri, yiyecek ve giyecek yardımları ile bu mahiyette etkinlik ve verimlilik artırıcı diğer yardımları kapsar.

Toplu Görüşmenin Tarafları Kamu işverenleri adına Kamu İşveren Kurulu Kamu görevlileri adına Her hizmet kolunda kurulu yetkili kamu görevlileri sendikaları ile bunların bağlı bulundukları konfederasyonlardır.

TOPLU GÖRÜŞMENİN SONUÇLANMASI Toplu görüşme en geç on beş gün içinde sonuçlandırılır. Bu süre içinde anlaşmaya varılırsa, düzenlenen mutabakat metni taraflarca imzalanır.

Uyuşmazlıkların Çözüm Usulleri Toplu görüşmenin tamamlanması için öngörülen süre içinde taraflar anlaşamazlarsa, taraflardan biri üç gün içinde Uzlaştırma Kurulunu toplantıya çağırabilir. Uzlaştırma Kurulunun kararına tarafların katılması durumunda, bu karar mutabakat metni olarak Bakanlar Kuruluna sunulur. Tarafların Uzlaştırma Kurulu kararına katılmaması durumunda anlaşma ve anlaşmazlık konularının tümü taraflarca imzalanan bir tutanakla belirtilerek Bakanlar Kuruluna sunulur.