T.C MARMARA ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Advertisements

KİŞİSEL ALAN-BÖLGE Kişisel Bölge, kişinin kendi vücudunun uzantısıymış gibi benimsediği bir alan veya boşluktur. Her birimizin çitlerle çevrili evi, arabasının.
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
ÖRNEK OLAY TEKNİĞİ Nedir? Amaçları nelerdir? Kullanıldığı Durumlar
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
DAHA ETKİN BİR ÖĞRETME-ÖĞRENME VE DAHA GÜZEL DAVRANIŞ KAZANIMI
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
İLETİŞİM BECERİLERİ fEyZA eRKAN.
HOŞGELDİNİZ. HOŞGELDİNİZ Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat Fakültesi Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat.
Kalite Çerçevesinin Etkili Kullanımı Dr Marleen Collins.
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI DERSİ PROJELERİ
Hasta Memnuniyeti-İletişim
Yükseköğretimde Çevrim-içi Öğrenme: Sistemde Yaşanan Sorunlar ve Bu Sorunları Çözmeye Yönelik Öneriler Fatma Kübra ÇELEN Aygül ÇELİK Doç. Dr. Süleyman.
AİLE Bir toplumda hukuki temele dayalı evlilik ve akraba bağlılığı (anne, baba, çocuklar, büyükanne ve baba ile yakın akrabalar) oluşmuş, aynı mekanda.
Çiğdem ODABAŞI.
NASIL BİR YÖNETİM… KENDİNİ İFADE ETME
Beyin Temelli Öğrenme.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Hazırlayan Psk.Dan. Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
BAL PETEĞİ ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
TAHİRİNİ DURAN DUDU GÜMÜŞ İLKOKULU VE ORTAOKULU YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ NECATİBEY İ.Ö.O REHBERLİK SERVİSİ
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
Aile İçi İletişim.
Sosyal Medya Stratejisi Geliştirme ve Sosyal Medya İletişimi 9-10 Kasım 2013 AISEC - Adana Zeynep Atay STGM Proje Asistanı Özgür Mehmet Kütküt STGM İletişim.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
AMAÇLARIM VE KAYNAKLARIM
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
SINIF REHBER ÖĞRETMENLERİNİN YAPABİLECEKLERİ ÇALIŞMALAR
Mentör Öğretmenlik.
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
SANAT EĞİTİMİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi.
İLETİŞİMDE MEKAN KULLANIMI.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ HAZıRLAYAN: AHMET AKTAŞ. 1- DÜRÜST VE DOĞAL OLUN Kesinlikle yapay olmayın. Siz ne kadar saklamaya çalışsanız bile mutlaka açık verirsiniz.
Çocukların Zaman, Süreklilik ve Değişim Çalışması: Tarih BÖLÜM 7.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Kişisel Rehberlik.
ÖRNEK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK YÜRÜTME KURULU TOPLANTISI
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 11. SINIF
DANIŞMANLIK Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
BAŞARIYA GÖTÜREN AİLE Hazırlayan: Psikolojik Danışman Nur Türkoğlu.
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRENİYORUM
İşletmelerde İletişim
İLETİŞİMİN TANIMI ÖNEMİ VE İLKELERİ
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Kişilerarası İletişimin Öğeleri
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÜNÜMÜZDE ÖĞRETMENİN DEĞİŞEN ROLLERİ.
AİLEDE İLETİŞİM.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı AOÖ-207 Çocukta Oyun Gelişimi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Gruplarla Sosyal Hizmet Dersi (Sosyal Çalışma Mesleğinin Yöntemleri)
“ÇOCUKLARDA ARKADAŞLIK İLİŞKİLERİ”
DUYGUSAL İLETİŞİM EKSİKLİĞİ VE ANNEDEN UZAKLAŞMA HAZIRLAYAN
Sunum transkripti:

T.C MARMARA ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ANABİLİM DALI DERSİN ADI: ETKİLİ İLETİŞİM KONU: ETKİLİ İLETİŞİMDE SOSYAL ORTAMIN YERİ VE ÖNEMİ HAZIRLAYAN: Kübra AVCI SINIF: 4-B NO: 20070097 ÖĞRETİM GÖREVLİSİ: Süleyman TIRAŞ 2010- 2011

ETKİLİ İLETİŞİMDE SOSYAL ORTAMIN YERİ VE ÖNEMİ “ Geçmişten zamanımıza her birey bir toplumun içinde yaşar ve bu ortamda bulunan diğer insanlarla karşılıklı olarak etkileşim süreci oluşturur. Fiziksel, sosyal, kültürel, tarihsel çevre bireyin davranışlarını etkilemekle kalmaz, aynı zamanda şekillendirir. Bireyin içinde yaşadığı toplumun bir üyesi olabilmesi için, onun genel yaşama biçimini benimsemesi, bir başka ifade ile toplumsallaşması gerekir.” ( ADA, ÜNAL, 2008, s.2-3 )

“ İletişim nerede yer alıyor “ İletişim nerede yer alıyor? İki kişinin birbirine yakın bulunabileceği samimi bir sosyal ortam mı söz konusudur, yoksa belirlenmiş kuralları olan resmi bir ortam mı?” (CÜCELOĞLU, 2009, s.57 )

“ Birden fazla kişinin veya grupların birbiri ile bağlantıları, sosyal ilişkileri oluşturur. İnsanların, üyesi olduğu pek çok sosyal çevre vardır. Aile, akraba, okul, iş vb. Amaç, nitelik ve genişlik bakımından birbirinden farklı olan bütün topluluklara “sosyal çevre” denir. Yürüme mesafesinde oturan mahalledeki kişiler, aynı köyde, kasabada oturan yakınlar, akrabalar, komşular en yoğun ilişki kurulan kimselerdir.

Bir Araştırma

Aile İçi İletişim Aile; çocuğun ilk sosyal deneyimini edindiği yerdir. Sosyal uyum üzerindeki çalışmalar, ailenin çocuk üzerindeki ilk etkilerinin son derece önemli olduğunu kanıtlamıştır.

Evlerinde yakın bir ilgi gören çocuklar etkin, özgür ve arkadaşlarıyla ilişkilerinde başarılı çocuklar olmaktadır. Çocuğun aile üyeleri ile olan ilişkileri; diğer bireylere, nesnelere ve tüm yaşama karşı aldığı tavırlar, benimsediği tutum ve davranışların temelini oluşturur. Aile içinde gerçekleşen başarılı ilişkiler; mutlu, arkadaşça, bunalımdan uzak ve yapıcı bireylerin oluşumunu sağlar.” (YAVUZER, 2000)

Canlandırma

“Her ailenin çocuğu üzerindeki etkisinin farklı olması, onun yapısından ve tutumundan kaynaklanmaktadır. Bu konumda ailenin dört temel özelliğinden söz edilebilir: Çok sıkı ve düzensiz aile denetimi, Aile içinde disiplin, saldırganlık ve fiziksel cezalandırmaya yönelik kızgın davranışlar, Aile bireyleri arasında çok az ilişkinin olması, Ailelerin çocukları üzerinde çok az etkilerinin olması.” ( ADA, ÜNAL, 2008, a.g.e. , s. 191)

Bir Araştırma

Sınıfta İletişim “ Okula ilk adımını atan çocuk, yeni ortamı öğretmenin onunla kurduğu ikili ilişkilerle tanımaya başlar. Öğretmeni seven, okul ortamını da sever ve oraya bağlanır. Fakat öğretmenini sevmeyen çocuk, okuldan soğuyabilir.” ( VURAL, 2005, s. 97 )

Canlandırma

“ Öğretmen ve öğrenci arasında iyi ilişkiler kurabilmesi için, iletişim şu özelliklere sahip olması gerekir: Açıklık ve saydamlık Önemsenmek Birbirlerine gereksinme duymak Birbirlerinden bağımsız davranabilmek İhtiyaç ve beklentilerini karşılıklı olarak giderebilmek.”

Sınıf İçi İletişim ve Etkileşim Şekilleri Öğretmen Öğrenci Öğrenci Öğrenci Tek yönlü iletişim ( En az etkili iletişim)

Ö Ö Ö Ö Öğretmen Ö Çift yönlü iletişim ( Daha etkili bir iletişim)

Ö Ö Öğretmen Ö Çok yönlü iletişim ( Çok etkili bir iletişim)

Ö Öğretmen Ö Çift yönlü iletişim ( En çok etkili iletişim)

Öğrencilerin Öğretmen- Öğrenci İlişkileri Hakkındaki Görüşleri Öğretmenlerle öğrenciler arasında iyi bir iletişim kurulmalıdır. Öğretmen öğrenciyi motive edebilmeli, güven vermeli ve dersi sevdirmelidir. Öğretmenler ile öğrenciler arasında çatışma ve zıtlaşma olmamalıdır. Öğretmenler öğrenciler arasında ayrım yapmamalıdır. Öğretmenler öğrencilere sert davranmamalıdır. Öğretmenler öğrencilerin düşüncelerine saygı duymalı, onları düşüncelerinden dolayı kınamamalıdır. ( KAYAALP, 2004, s. 186-187 )

Bir Gözlem

Kişiler Arası Mesafe Bir Anlam Taşır İnsanlar, içinde bulundukları mekanı gelişigüzel kullanmazlar. Birbirlerine olan duygulara göre, konuşurken, aralarındaki uzaklık artar ya da azalır.

Mahrem Mesafe: Cilt temasıyla, 30-35 cm’ lik mesafeyi kapsar. Kişisel, Samimi Mesafe: 40-50 cm arasında değişen mesafe Hall’ ın tanımladığı 2.bölgeyi oluşturur. Birbirlerini tanıyan ve rahat konuşan iki insan, bu mesafede kendilerini en rahat hisseder.

Sosyal Mesafe: Bu bölge 80 cm- 2 m arasında değişir Sosyal Mesafe: Bu bölge 80 cm- 2 m arasında değişir. İşlerin rahatça görüşüldüğü, resmi ilişkilerin sürdürüldüğü bölge bu çemberdir. 80-110 cm arasındaki mesafede genellikle, satıcılarla müşteriler ve iş yerinde beraber çalışan kişiler arasındaki konuşmalar sürdürülür. Genel Topluma Açık Mesafe: 2 m’ den başlayarak uzayan kişisel mekan genel, topluma açık, tanıdığımız kişiler içindir.

Bir Araştırma

KAYNAKÇA 1)Semra, ÜNAL/ Sefer, ADA, Sınıf Yönetimi, Ege Basım, İstanbul:2008 2)Doğan, CÜCELOĞLU, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Kitabevi, İstanbul:2009 3)Üstün, DÖKMEN, Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişin Çatışmaları ve Empati, Remzi Kitabevi, İstanbul:2010 4)MEGEP ( Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi ), Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, Çocukla İletişim I, Ankara:2009 5)Haluk, YAVUZER, Çocuk Psikolojisi, Remzi Kitabevi, İstanbul:2000 6)İbrahim, DÖNMEZER, Ailede iletişim ve Etkileşim, Sistem Yayıncılık, İstanbul:1999 7) A. Bilge, DİDELİ/ Serra, AKKAYA, Konuşa Konuşa, Mess Yayınları, 2000

8)Birol, VURAL, Öğrencinin Başarısı İçin Aile-Okul Birlikteliği, Hayat Yayınları, İstanbul:2005 9)Thomas, GORDON, Etkili Öğretmenlik Eğitimi, Ya-Pa Yayınları, İstanbul:1993 10)İsa, KAYAALP, Eğitimde İletişim Dili, Nesil Yayınları, İstanbul:2004 11)Doğan, CÜCELOĞLU, Keşkesiz Bir Yaşam İçin İletişim Donanımları, Remzi Kitabevi, İstanbul:2002