ODTÜ YÖNETİCİLER TOPLANTISI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Olgun ŞENER Kamu Yönetimi Uzmanı
Advertisements

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Farabi Değişim Programı Tanıtım Prof. Dr. Şaban ÇALIŞ YÖK Başkan Danışmanı Ulusal Öğretim Elemanı ve Öğrenci Değişim Komisyonu Üyesi Ankara Üniversitesi.
Yrd. Doç. Dr. İsmail SEZER ÖYP KURUM KOORDİNATÖRÜ
ÖYP YAZIŞMALARINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR
Nevşehİr Ünİversİtesİ
Farabi Değişim Programı Tanıtım. Farabi Değişim Programı2 Sunumun İçeriği 1.Yasal Dayanakları 2.Kapsamı 3.Özellikleri 4.Araçları 5.Organizasyonu 6.Bileşenleri.
Middle East Technical University
Konu Başlıkları Müfredat Oluşturulurken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Çalışmalardaki Olumsuz Örnekler ve İstatistiksel Bilgiler Anket Çalışmaları Teknik.
Ö Ğ R E T İ M Ü Y E S İ Y E T İ Ş T İ R M E P R O G R A M I (Ö Y P ) Ö Z E T Ş E M A S I • Şemada, Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı (ÖYP) ile ilgili aşamalar.
ODTÜ KARİYER PLANLAMA MERKEZİ ve MEZUNLARLA İLETİŞİM
ANKARA ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ
Bilgi Paketi Çalışmaları
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
ÖĞRETİM YILI HAZİRAN GÜNDEM MEVCUT DURUM İNSAN KAYNAKLARI EĞİTİM-ÖĞRETİM, ARAŞTIRMA İYİLEŞME ÇALIŞMALARI STRATEJİLERİMİZ.
BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI
GENEL OLARAK ÜNİVERSİTE TEŞKİLATI

ÖYP SÜREÇ. AMAÇ Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı kapsamında, lisansüstü eğitim verme imkânına sahip olan yükseköğretim kurumlarında, öğretim üyesi ihtiyacı.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
Lisansüstü Öğrenim ve Akademik Kariyer Üzerine
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
Ö ğ retim Üyesi Dı ş ındaki Ö ğ retim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI ERZ İ NCAN ÜN İ VERS İ TES İ REKTÖRLÜ Ğ Ü.
Mustafa Kemal Üniversitesi
Ardahan ÜNİVERSİTESİ Yaz Okulu YÖNETMELİĞİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
DOKTORA SONRASI ARAŞTIRMA PROGRAMI (DOSAP)
Farabi Değişim Programı Tanıtım Toplantısı Öğrenci Değişimi Prof. Dr. Ş aban ÇALI Ş ’ın tarihli sunumundan alınmı ş tır.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
ÖĞRETİM ÜYESİ YETİŞTİRME PROGRAMI (ÖYP)
EK DERS TAHAKKUK VE ÖDEMELERİNE İLİŞKİN BİLGİLENDİRME SUNUMU
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
1 KURUMSAL YÖNETİM KOMİTESİ EYLEM PLANI (Yapılan Çalışmalar, Mevcut Durum ve Planlanan Çalışmalar) Ender ÇOLAK Sermaye Piyasası Kurulu Başkan Yardımcısı.
Belediye Ortaklık Ağları Projesi TUSENET – Türk –İsveç Belediye Ortaklık Ağları / Turkish – Swedish Municipal Network.
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
Tıp Fakültesi Prof. Dr. Elif N. Özmert. Dekanlık Seçimi ( ) Dört Aday Fakülte Akademik Kurulu ( ) Öğretim elemanları, tüm asistanlar.
GELECEĞİN ODTÜ’SÜ ÇÖZÜM ÖNERİLERİ 21 Mayıs
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
AKADEMİK YILI HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI FAALİYETLERİ.
18 Mart Yalova.  22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuş olan Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Öğretim.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanlığı
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ GELİŞMELER VE FAALİYETLER ( SONRASI) Prof Dr Halit Tanju Besler ( ) Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
Erasmus Programı Personel Hareketliliği Faaliyeti Bilgilendirme Toplantısı Dış İlişkiler Ofisi.
Ö ğ retim Üyesi Dı ş ındaki Ö ğ retim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalar GÜMÜ Ş HANE ÜN İ VERS İ TES İ REKTÖRLÜ Ğ Ü PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
Muğla Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI 28 Nisan 2010 Muğla.
Ö ğ retim Üyesi Dı ş ındaki Ö ğ retim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalar GÜMÜ Ş HANE ÜN İ VERS İ TES İ REKTÖRLÜ Ğ Ü PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
İTÜ Personel Daire Başkanlığı
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
İTÜ AB MERKEZİ ARAŞTIRMA OFİSİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI Fakülte, Yüksekokul, Enstitü, MYO Açılması Uygulama ve Araştırma Merkezi Açılması Bölüm, Anabilim Dalı, Bilim Dalı.
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
AKADEMİK YILI FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

ODTÜ YÖNETİCİLER TOPLANTISI 21 Mart 2011

KONULAR Af Yasası uygulaması ÖYP uygulamasında değişiklikler Yükseköğretimde yeniden yapılanma “ODTÜ Stratejik Planı 2011 – 2016” hazırlıkları Eğitim – öğretim değerlendirme çalışmaları Araştırma etkinliklerinin desteklenmesi Kurum kimliği, iletişim stratejisi çalışmaları

KONULAR Görüş/Öneriler Akademik personel İnşaat projeleri Akademik Gelişim Programı (AGEP) Akademik CV girişleri Araştırma Görevlisi ilanları Ek – görevli öğretim elemanlarının beklentileri İnşaat projeleri İdari konular Görüş/Öneriler

AF YASASI UYGULAMASI Bahar 2010 – 2011 dönemi (7 Mart’a kadar) 162 (Bahar dönemi)+ 31 (Belirsiz) = 193 başvuru  59 olumlu + değerl. sürenler Güz 2011 – 2012 dönemi (31 Temmuz’a kadar) Şu ana kadar toplam 433 başvuru  32 olumlu + değerl. sürenler

YÖK VE ÖYP UYGULAMALARI 2010 yılı 2.000 kadro: 43 devlet üniversitesine Güz 2010 – 2011 “Geçiş dönemi” yerleştirmesi – 23 araştırma görevlisinin işlemleri tamamlandı Bahar 2010 – 2011 “ÖYP puanlarıyla yerleşim” – 63 araştırma görevlisi kayıt yaptırdı 2011 yılı 3.500 kadro: 102 devlet üniversitesine “Merkezi yerleştirme” yöntemi Mezuniyet sonrası başka üniversiteye atama 5

YÖ YENİDEN YAPILANMA GÜNDEMİ 3 Şubat 2011 YÖK basın duyurusu Temel prensipler: “Çeşitlilik”, “Kurumsal özerklik ve hesap verilebilirlik”, “Performans değerlendirmesi ve rekabet”, “Mali esneklik ve çok kaynaklı gelir yapısı”, “Kalite Güvencesi” Devlet – vakıf üniversiteleri rektörleri ve “paydaş” toplantıları 11 Mart 2011 TÜBA toplantısı Üniversite özerkliği x Siyasi iktidar ilişkisi Farklılaşmanın gerekliliği 6

YÖ YENİDEN YAPILANMA GÜNDEMİ “Özerklik” x “Hesap Verebilirlik” x “Finansman” “Özerklik” Teşkilatlanma ve yöneti(şi)m özerkliği: akademik ve idari yapılanma; yetkili kurullar; üst yöneticilerin seçimi/ataması Personel seçimi ve ataması: idari personel sayıları (kadro) ve seçimi; çalışanların statüsü; personel bütçesi; ücret skalası Akademik özerklik: Kurum stratejisi; akademik birim açma – kapatma; öğrenci kontenjanları (kurum –program); öğrencilerin seçimi 7

YÖ YENİDEN YAPILANMA GÜNDEMİ “Özerklik” (devam) Mali özerklik: Bütçe türü (torba/analitik), kamu fonlama yöntemi (formül, hedefe yönelik, proje temelli); fon sağlayan kurumlar; mali sorumluluk ve hesap verme; fonların devri; öğrenim ücretlerinin belirlenmesi; (finansal piyasalarda fon yaratma ve borçlanma; arsa ve bina mülkiyeti; gayrımenkul satışı) “Hesap Verebilirlik” “Tam maliyetleme (full costing)”; kalite güvencesi; dış değerlendirme; akreditasyon 8

YÖ YENİDEN YAPILANMA GÜNDEMİ “Finansman modeli” Kaynakların çeşitlenmesi ve özkaynak yaratılması Öğrenci katkısı Kamu fonlama yöntemleri: formül – hedefe yönelik (targeted) – proje temelli Araştırmanın finansmanı “Farklılaşma”  “Özerklik” Üst kuruluşların yeniden yapılandırılması: YÖK, ÜAK, (ÖSYM) 9

ODTÜ STRATEJİK PLANI 2011 - 2016 Eğitim Stratejik Programı Araştırma Stratejik Programı Toplumsal Hizmet Stratejik Programı Kurumsal Gelişim Stratejik Programı “ODTÜ Kurumsal Gelişim ve Planlama Ofisi”  Yükseköğretim Çalışmaları birimi 10

EĞİTİM – ÖĞRETİM ÇALIŞMALARI ANKARA, ERDEMLİ VE KUZEY KIBRIS ANKARA VE ERDEMLİ Haziran-Eylül 2010 – Eğitim-öğretim politika çalışmalarının gündeminin belirlenmesi (Fakülteler ve Enstitüler) Aralık 2010-Şubat 2011 – Fakülte ve Enstitü raporlarının ÜYK ve Senato’da görüşülmesi 15 Şubat 2011 – ODTÜ Eğitim-Öğretim Politikaları Komisyonu'nun kurulması (9 Alt Komisyon)

EĞİTİM – ÖĞRETİM ÇALIŞMALARI ANKARA VE ERDEMLİ (devam) 5 – 6 Mart 2011 – Çalıştay (Komisyon Üyeleri + ÜYK ve Senato üyeleri) Tüm rapor, sunum ve tutanaklar http://www.egitimpol.metu.edu.tr adresinde 7 Mart – 8 Nisan 2011 Alt-komisyon çalışmalarının yürütülmesi ve ilgili stratejik program önerilerinin geliştirilmesi 8 – 18 Nisan 2011 Alt-komisyon önerilerinin, her alt-komisyondan bir üye ve rektörlük temsilcilerinin görev alacağı bir üst komisyon tarafından bütünleştirilmesi

EĞİTİM – ÖĞRETİM ÇALIŞMALARI ANKARA VE ERDEMLİ (devam) 18 Nisan 2011 “Eğitim – Öğretim Stratejik Programı” taslağının Üniversite kamuoyu ile paylaşılması 26 Nisan 2011 Taslağın Senato – ÜYK ortak toplantısında tartışılması 26 Nisan – 6 Mayıs 2011 Gelen görüşler doğrultusunda Üst Komisyon tarafından taslağa son şeklinin verilmesi 10 Mayıs 2011 “Eğitim – Öğretim Stratejik Programı” önerisinin Senato – ÜYK ortak toplantısında onaya sunulması

EĞİTİM – ÖĞRETİM ÇALIŞMALARI KUZEY KIBRIS KAMPUSU İngilizce Hazırlık Programı için yeni tasarım (Ankara YDYO ile ortak çalışma) Birinci sınıfa “Pre-calculus” dersi (zorunlu) (Ankara Matematik Bölümü ile birlikte) Birinci sınıfa “Oryantasyon” dersi (zorunlu) ve 3./4. sınıfa “Mentorluk” dersi (seçmeli) (İlgili Ankara bölümleri ile birlikte)

ARAŞTIRMA ETKİNLİKLERİ Yeni “Mükemmellik Merkezleri” – 2011 Rüzgar Enerjisi Biomaten Araştırma Merkezleri değerlendirme çalışması (Araştırma Koordinatörlüğü+Tekpol ) BAP Çalıştayı – 8 Nisan 2011 Sanayi için Araştırmacı Yetiştirme Programı (SAYP) çalışmaları 15

KURUM KİMLİĞİ VE İLETİŞİM “Kurum Kimliği” çalışması “İletişim Stratejisi” çalışması (Eğitim, Araştırma, Toplumsal Hizmet) Eğitime yönelik iletişim çalışmaları (ODTÜ, KKK) Web siteleri: ODTÜ ana web sitesi, KKK web sitesi, Kariyer Planlama web sitesi, Mezunlar web sitesi Araştırma ve toplumsal hizmete yönelik iletişim çalışmaları (ODTÜ)(Ağustos 2011 sonrasında) 16

AKADEMİK GELİŞİM PROGRAMI (AGEP) – AMAÇ Akademik kariyerinin başındaki öğretim üye ve görevlilerimizin Üniversiteye uyumunu kolaylaştırmak eğitim, araştırma, toplumsal hizmet alanlarındaki faaliyetlerinin etkinliğini artırmak Üniversite desteklerini duyurarak, nitelikli genç öğretim üyelerinin ODTÜ’ye katılımını sağlamak 17

AGEP – KAPSAM Akademik kariyerlerinin başında olan yeni öğretim üyelerine Üniversite kariyer desteklerini, araştırma ve işbirliği imkanlarını tanıtmak etkili öğretim konusunda eğitim ve üniversite süreçleri hakkında bilgi vermek (8 ayrı modül – 75 saat eğitim) AGEP’e katılanlara akademik çalışmalarını desteklemek üzere ek - bütçe akademik gelişimlerini destekleyecek hizmetler 18

AGEP – DESTEKLER BAP bütçesinden 30 000 TL’ye kadar destek (teçhizat, sarf, seyahat vb. giderler için) Teknokent Proje Ofisi’nin vereceği proje hazırlama desteği BAP Komisyonu’nun onayı ile, AB projesi geliştirmek için (yurtdışında proje toplantısına katılım, vb. amaçlarla kullanmak için) 3.000 Euro’ya kadar destek

AGEP – GELİŞMELER Değerlendirme toplantısı (12 Ocak 2011 – 52 genç öğretim elemanı) Hazırlanacak “Bilgi Paketi” için anket yapıldı (23 kişiden görüş geldi) “Yeni Öğretim Üyeleri için Bilgi Paketi” hazırlandı Hazırlanan Bilgi Paketi, görüşleri alınmak üzere Üniversitemize son 3 yılda gelen tüm yeni öğretim üyelerine gönderildi AGEP, Eylül 2011’de tümüyle yürürlüğe girecek

CV GİRİŞLERİ CV girişlerinde her yıl sorun yaşanıyor (girişini tamamlamayanların oranı yaklaşık %35) Gerekçeler: Yasal zorunluluk (YÖKSİS vb. bilgi taleplerini öğretim üyelerimize minimum yük getirerek sağlayabilmek) Üniversitemizin etkinliklerinin eksiksiz olarak yansıması Bölümlerin Performans Bütçesini etkilemesi

CV GİRİŞLERİ CV onayları için son tarihler Bölüm Başkanları: 11.4.2011 Dekan ve Enstitü Müdürleri: 6.6.2011 ÖNEMLİ: CV girişi yapmayanların 11.4.2011 tarihine kadar Bölüm Başkanları aracılığıyla giriş yapmalarının sağlanması gerekiyor

ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ ALIMLARI Kadro kullanım izinlerinin Nisan ayı içinde alınmış olması bekleniyor - (İzinler gelince bildirilecek) Her birim kendi kadroları için birden çok kez ilana çıkabilir İlan formlarının ilan başlama tarihinden en az bir hafta önce Personel Daire Başkanlığı'na gönderilmesi gerekiyor (YÖK onayının alınabilmesi için)

ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ ALIMLARI Önemli konular: İlana çıkıldığında uygun aday olmaması 50/d kapsamında ilana çıkılacağında, adayın o aşamada kayıtlı öğrenci olması gerekiyor Yeni mezunlardan Ar. Gör. alıp, Eylül kayıt dönemini beklemeden görevlendirme yapabilmek için erken kayıt sorununa çözüm çalışması yürütülüyor Mevcut MS/PhD öğrencilerinden aday varsa, Haziran dönemi mezuniyet beklenmeden ilana çıkılabilir

EK – GÖREVLİ ÖĞRETİM ÜYELERİ Görevlendirmelerin (özellikle 40. maddeden yapılacak görevlendirmelerin) dönem başlamadan tamamlanmış olması Ek görevlilerin bazı talepleri: Bölümlerde ortak kullanabilecekleri, özel eşyalarını bırakacak yer bulabilme Kendilerinin vermekte oldukları ders tanımlarını ders kataloglarında güncelleyebilmeleri Kendilerini de ilgilendiren Fakülte/Bölüm duyurularından haberdar edilmeleri

İNŞAAT PROJELERİ Ayaslı Araştırma Binası (protokol imzalandı) Lisans öğrencileri için yeni yurt projesi (mimari projelendirme başladı) Lisansüstü öğrencileri için yeni yurt projesi (mimari projelendirme başladı) Araştırma Parkı projesi (ihtiyaç programı hazırlanıyor) Öğrenci Merkezi Binası (beklemede)

İDARİ KONULAR Bütünleşik Bilgi Sistemi çalışmaları ODTÜ Yerleşke Bölgeleme ve Adresleme Önerisi Araştırma Süreçlerinin Otomasyonu Kablosuz Ağ Yatırımları Öğrenci asistan sağlık sigortası TOKİ konut ihalesine çıkıldı 27

İDARİ KONULAR İşçi sağlığı ve iş güvenliği Kimyevi atıklar Yangın güvenliği Misafirhane tahsis talepleri

Teşekkürler 29

TOPLUMSAL HİZMET PROGRAM BAŞLIKLARI (TASLAK) Toplumun öncelikli sorunlarının çözümüne yönelik konularda araştırma ve uygulama Eğitim program ve faaliyetlerinin toplumsal hizmet boyutunu geliştirecek şekilde düzenlenmesi ODTÜ’deki yeni-yaratıcı uygulamaların toplumsal hizmet projesi olarak geliştirilmesi Bilim ve teknolojinin topluma iletilmesi için araç ve faaliyetlerin geliştirilmesi 30

EĞİTİM-ÖĞRETİM POLİTİKALARI ALT KOMİSYONLARI İngilizce Eğitim Öğrenci Yeterliliği ÖİDB Hizmetleri Altyapı ve Hizmetler Öğrenim Teknolojileri Öğrenci Akademik Başarısı Öğren., Ö.Üyesi ve İd. Pers. Davranış. Ders Programları ve Dersler Lisansüstü Eğitim Alt Komisyonu