OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE ALAN GEZİLERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
Öğretim yöntem ve teknikleri
ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere.
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ROL OYNAMA.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
ROL OYNAMA ve DRAMA.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Yrd.Doç.Dr. Özcan PALAVAN
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
ADAY ÖĞRETMEN YETİŞTİRME SÜRECİ
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
BİLİŞSEL GELİŞİM.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GEZİ ALANLARI VE GÖZLEM
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
Zekâ Oyunları.
Erken çocukluk döneminde fen eğitimi
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Öğretim Programı Tasarım Soruları
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
EBEVEYNLERİN ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMESİ
Öğretimin Planlanması
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
MÜZE EĞİTİMİ VE DÜNYADA MÜZE EĞİTİMİ UYGULAMALARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Zekâ Oyunları. Zekâ oyunları, boş zamanlarını değerlendirmek için aktivite arayanların, günlük yaşamın stresinden kurtulmak için biraz olsun soluk almak.
Sunum transkripti:

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE ALAN GEZİLERİ

Alan Gezileri Alan gezileri çocukların tüm gelişim alanlarını desteklemektedir. Çocuklar gezilerde gözlem yapma, inceleme, merak duygularını giderme gibi fırsatlar bularak bilişsel gelişimle ilgili kavramları kazanmaktadırlar. Çocuğun çevresi ile iyi iletişim kurması, arkadaşları ile işbirliği yapması, grupla beraber çalışma, sorumluluğunu yerine getirme ve yaratıcılığın gelişmesi içinde bu tür geziler önemli fırsattır. Geziler çocukların yaparak yaşayarak öğrenmelerini sağlar. Çocukların yaşayarak öğrenmeleri bilgilerinin kalıcı olmasını sağlar.

Çocukların ilgisini çekecek, yöresel, kültürel, meslekî ve güncel önem taşıyan her mekân çocuk için doğal öğrenme alanıdır. Alan gezileri yalnızca fen çalışmaları kapsamında düşünülmemelidir. Alan gezileri okulöncesi eğitimde oldukça başarılı bir öğretim metodu olarak kullanılır. Çocukların araştırma yapma, basit veri toplama yöntemlerini kullanma, topladıkları verilerden sonuç çıkarma, çıkardığı sonuçları yorumlama ve  problem çözme becerilerini geliştirir. Çocukların anlamlı ve kalıcı bir şekilde öğrenmelerini sağlar.

Çocukların ilgisini çekecek yöresel, kültürel, mesleki ve güncel önem taşıyan her mekan çocuk için doğal öğrenme alanıdır. Bu alanlar; tarihi binalar, müzeler, fabrikalar, matbaalar, hastane, postane, fırın, market, sanat galerisi , tiyatro eserleri, çocuk filmleri, resim ve fotoğraf sergileri vb gibi etkinlikler olabilir. Gezilerin sonrasında okulda ziyaret edilen yerler hakkında fikir alışverişi yapılır, geziler hakkında çocukların yorumları alınır.

Çocuklar alan gezileriyle farklı yerler görüp tanırlar Çocuklar alan gezileriyle farklı yerler görüp tanırlar. Alan gezileri çocukların dünyayı anlamasını sağlar. Öğretmen yapılacak olan geziler için gezi planı, izin belgelerini önceden hazırlayarak ilgili yerlere verir. Yapacağı gezileri sene başında yıllık planda belirtir. Zamanı geldiğinde ise günlük plan içerisinde yer verir. Çocukların araştırma yapma, problem çözme ve olayı yerinde gözlemleme yolu ile doğrudan öğrenme gereksinimleri karşılamak amacıyla mutlaka alan gezileri yapılmalıdır.

ALAN GEZİLERİNİN OKULÖNCESİ EGİTİM PROGRAMINDAKİ AMAÇLARA ULAŞMADAKİ ROLÜ

Alan gezileri çocukların tüm gelişim alanlarını etkilemektedir Alan gezileri çocukların tüm gelişim alanlarını etkilemektedir. Çocuklar gezilerde gözlem yapma, inceleme, merak duygularını giderme gibi fırsatlar bularak bilişsel gelişimle ilgili kavramları kazanmaktadırlar. Yaparak, yaşayarak öğrenip daha kalıcı bir eğitim almaktadırlar. Arkadaşlarıyla uyum içinde olup toplumsal kurallara uyumu öğrenmektedirler. Toplumdaki sıra bekleme, sessiz olma, başkasının hakkına saygı duyma, hoşgörü gösterebilme, çevresindeki güzelliklerin farkına varabilme konularında da gelişmektedirler.

Çocuğun çevresi ile iyi iletişim kurması, arkadaşları ile işbirliği yapması, grupla beraber çalışma, sorumluluğunu yerine getirme ve yaratıcılığın gelişmesi içinde bu tür geziler önemli fırsattır. Ayrıca algıladıklarını ve gördüklerini hatırlamak için gezi sonrası çocukların neler gördükleri tartışılır, daha sonra gördüklerini resimlemeleri istenir. Yapılan geziler çocukların yaparak yaşayarak öğrenmelerine de büyük katkı sağlar.

ALAN GEZİLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ

Alan gezileri planlanırken çocukların çevresini tanımasına, keşfetmesine fırsatlar tanıyan yerler seçilmelidir. Seviyelerine uygun yerlere gezi planlanmalıdır. Çocukların ilgisini çekecek yöresel, kültürel, mesleki ve güncel önem taşıyan mekânlara geziler planlanmalıdır çünkü buralar çocuklar için doğal öğrenme alanlarıdır.

Geziler uygulanırken; çocuklara önce geziye nereye gidileceği hakkında bilgi vermek gereklidir. Soru sormalarına, gözlem yapmalarına, inceleme yapmalarına fırsat tanınmalıdır. Alan gezilerine çıkmak çocukların doğayla iç içe olmaları demektir. Ayrıca çocuklar gittikleri yer hakkında soru sormaları için yüreklendirilmelidir ya da sorular sorularak çocukların merak duyguları uyandırılmalıdır. Gezi öncesinde çocuklara orada nelerle karşılaşacakları önceden açıklanırsa çocukların dikkatlerinin eğitimsel hedeflere çekilmesi daha kolay olur. Gezi sonrası değerlendirme çalışmaları amaç ve kazanımlara göre yapılmaktadır.

ALAN GEZİLERİYLE İLGİLİ DÜŞÜNCELER

Çocuklar çevreleriyle çok ilgilidirler ve çevreyi incelemeyi, yeni şeyler keşfetmeyi çok severler. Çocukların bu merakından ve çevre ile ilgili ilişkilercinden yola çıkılarak alan gezileri düzenlenebilir. Çocuklar bu yolla bilgi kazanırlar ve daha geniş bilgiler kazanmak içinde motive olurlar. Bu geziler çocuklara zengin deneyimler kazandırır, olumlu tavırlar geliştirmelerine yol açar.

Çocukların ilgi alanları genişler ve yeni öğrenmeler için ortam hazırlanmış olur. Çocukların ilgisini çekeceğini ve hoşça vakit geçireceklerini düşündüğümüz yerlere gezi düzenleyebiliriz. Mesela içinde bulunduğumuz yörenin tarihi bir binası, müze, bir ressamın sanat atölyesi, matbaa, fabrika, botanik bahçeleri veya bir meslek sahibine (postacı, polis) vb.

Alan gezileri yalnızca fen çalışmaları kapsamında düşünülmez Alan gezileri yalnızca fen çalışmaları kapsamında düşünülmez. Çocukları araştırma yapma, problem çözme ve olayı yerinde gözlemleme yolu ile doğrudan öğrenme gereksinimlerini karşılamak amacıyla çeşitli çevre gezileri de yapılmalıdır.

Alan ve çevre gezileri çocuklara doğayla ilgili bilgiler sunmak için mükemmel bir olanaktır. Çocuklarla beraber çevre gezilerine çıkılarak doğayla iç içe olmaları ve gözlem yapmaları sağlanmalıdır.

Ayrıca gezi sırasında fotoğraf çekmek ve bazı kayıtlar yapmak daha sonra gördüklerini tartıştıklarında hatırlamalarına ve o anda kaçırdıkları detayları görmelerini sağlayacaktır.

İşyeri Gezileri Çocuklarımızın, geleceğimizin yaratıcı ve üretici beyinleri olduğu bilincindeyiz. Bu amaç doğrultusunda, faaliyet gösteren fabrikalara geziler düzenlenebilir.

Ziyaretlerimiz esnasında, işyeri yetkililerinden edindiğimiz bilgiler ile çocuklarımızın bu konularda bilgilenmeleri sağlanır. Ziyaretler esnasında, çocuklarımızın işyeri temsilcilerine sorular sorarak özgüvenlerinin gelişmesine de katkı sağlanmaktadır.

Bir üretim tesisini yâda bir fabrikayı ziyaretimizde, çocuklarımızın; Nasıl üretildiği, Nasıl yapıldığı, Kullanılan maddelerin neler olduğu ve hangi aşamalardan geçtiğini, Fabrikaların ülkemiz için neden önemli olduğunu, Fabrikalardaki makinelerin çalışma şekilleri gibi konularda karşılıklı soru-cevaplar tekniği ile mantık yürütmeleri beklenir. Gezi sonrasında Anaokuluna dönüldüğünde gezinin amacı ve önemi hakkında çocuklarımızla Karşılıklı konuşmalarla bilgileri pekiştirilir

Tiyatro - Sinema Anaokullarında tiyatro çalışmalarının yararı çoktur. Bunların arasından şunlar vurgulanabilir.

Tiyatro Çalışmalarının Bireyler İçin Eğitici ve Yetiştirici Yönü: Katılanlara:     Dayanışmayı öğretir;     Toplum yaşamı için gerekli olan sorumluluk duygusunu sağlar;     Toplumun, kişiliği ezmesini önler;     Düşünceyi eyleme sokma yeteneğini' geliştirir;     Düşünerek, yorumlayarak okumayı öğretir;     Topluluk içinde konuşmayı öğretir;     Dil kaygısını, doğru ve güzel konuşmayı sağlar;     Oyuncunun vücut dilini kullanma becerisini artırır;     Çeşitli sanat dallarıyla ilgiyi sağlar;     Ve estetik algılama yeteneğini geliştirir.

Seyredenlere:     Toplumun bir üyesi olarak özeni aşılar;     Kamu bilincini sağlar;     Sorunlar, üzerinde düşünmeyi, yargılamayı öğretir;     Sanatın geliştirici, değiştirici' gücünü gösterir;     Ve insanı çok yakından tanıtır.     Toplumunu bilinçlendirir, sorunlara nesnel gözle bakılmasını sağlar;     Toplumun aşama yapmasındaki süreyi kısaltır;     Toplum duyarlığını artırır;     Toplumu ortak bir estetik düzeye çıkarır;     Birey-toplum ilişkilerinin kökenine iner;     Ve toplumun kültür birikimini yansıttığı oranda, bu birikimin zenginleşmesine aracı olur.     Ulusal kimliği pekiştirir

Sağlık Gezileri Bir dişçinin ne iş yaptığı, bir hemşirenin ya da bir doktorun mesleğinin önemi ve gerekliliğini çocuklarımızın öğrenmesi amacıyla düzenli olarak sağlık kurumlarına ya da muayenehanelere geziler düzenlenmelidir.

Bu geziler hem sağlığın ne demek olduğu, önemi ve sağlığımızı korumak için neler yapmamız gerektiği uzmanlar tarafından aktarılır. Çocuklarımızın doktorlarımıza ve hemşirelerimize sorular sorması beklenir ve ziyaretlerimiz esnasında bilinçlenmeleri sağlanır.

Müze Gezileri

Çocuklarımızın tarih bilinci edinmelerine yardımcı olur. Çocuklarımıza bilgilerini geliştirme yollarını öğretir. Bu bilgileri kitap bilgileriyle karşılaştırma alışkanlığı kazandırır. Çocuklara kitaplarda okudukları tarihsel dönemlerde kullanılan yaşam nesnelerinin gerçeklerini görme olanağı verir. Çocukların tarihsel olaylar ve o dönemin yaşam nesneleri arasında ilişki kurmaya yönlendirir.

Bu nesnelerin günümüzdeki nesnelerden farklılıklarını ve benzerliklerini, düşüncelerinde karşılaştırmalarını sağlar. Çocuklarımızda  gözlem,  mantık,  yaratıcılık, hayal gücü ve beğeni duygusunun oluşmasına ve gelişmesine katkıda bulunur. Gelişimin ve değişimin kaçınılmaz olduğunu gösterir. Olayları bütün boyutlarıyla düşünmeyi, değerlendirmeyi (çok boyutlu düşünmeyi) öğretir.

“Mutlaka müzeye gitmek mi gerekir “Mutlaka müzeye gitmek mi gerekir? Okul eğitiminin yanı sıra kitaplardan ve televizyon programlarından öğrenmek, bizi zaman kaybından ve birçok zahmetten kurtarmaz mı?" diye de düşünebiliriz. Televizyonda sürekli değişen bir görüntü akışı vardır. Her çocuğun yaşma ve ilgi alanlarına göre, gördüklerini özümseme süresi aynı olamaz. Üstelik televizyon programlarında sınırlı yaş grubuna seslenen bir program hazırlansa bile, o yaştaki bütün çocukların ilgi alanlarının aynı olduğu varsayılır ve programın içeriği bu varsayıma göre yapılır.

Kitaplardan yararlanma, bu bakımdan daha avantajlı gibi görünüyor Kitaplardan yararlanma, bu bakımdan daha avantajlı gibi görünüyor. Kitaplarda hiç değişmeyen görüntü, çocukların kendilerine uygun sürede algılamalarına yardımcı olabiliyor. İstendiğinde de, tekrar tekrar geri dönülebiliyor. Ancak her ikisinde de, çocuklarımız pasif öğrenme içindedir. Tabi ki bundan "Kitap okumayalım, televizyon izlemeyelim, yalnızca müzeleri gezelim." gibi bir sonuca varmamalıyız.

Yaşantımızdaki değişik edinimler nasıl ki bizlerde değişik yorum ve ifade biçimleri oluşturuyorsa; kitaplar, televizyon programları ve müze gezileri de çocuklarımızın belleklerinde öznel bir bütünlüğe ulaşırlar. Burada üzerinde durulması gereken nokta, çocuklara rutin eğitimlerinin dışında farklı bir öğrenme ortamı sunabilmektir. İşte bu nedenle 'Müzeler bilişsel öğrenmenin yanı sıra duyuşsal ve yaşantısal öğrenmenin de sağlanacağı ortamlardır.

Piknik Mayıs ayı itibarı ile havalar ısınınca haftada bir gün  olmak üzere mesire alanlarında piknik yapılabilir. Pikniklerde çuval yarışı, yoğurt yeme gibi yarışmaların dışında, mendil kapmaca, halat çekme, yağ satarım gibi vb. oyunlarda oynanabilir. Açık alanda oyun oynamak fiziksel  kas gelişimine faydası olduğu kadar gurup oyunları ve kurallı oyunları oynamamda sosyal gelişimlerini olumlu etkiler.

Hayvanat Bahçesi Gezisi Anaokulu öğrencileri fen ve doğa etkinlikleri kapsamında hayvanat bahçesini ziyaret edebilirler. Öğretmenlerinin gözetiminde ve rehberliğinde, doğal yaşam parkında kurulu olan modern hayvanat bahçesini gezerler. Öğrencilerimiz gündelik yaşamda görmedikleri hayvanlarla karşılaşınca büyük sevinç ve heyecan yaşarlar.

Öğretmenleri ile birlikte hayvanları tanımaya çalışırlar, eğlenirler ve bilgilenirler. Aslan, kaplan, zürafa, maymun, pelikan, tavus kuşu ve diğer bazı hayvanları kafeslerinde rehber eşliğinde incelerler. Çocuklarımız doğal hayatı tanırlar. Çocuklar hayvanat bahçesinde dünyanın çeşitli bölgelerinden getirilen hayvanları güvenli, sağlıklı ve doğal ortamlarında görme imkânı bulurlar.

…………………………. ANAOKULU MÜDÜRLÜĞÜNE Ayrıntıları aşağıdaki gezi planında belirtilen bir gezi düzenlemek istiyorum. Gereğini arz ederim. …/…/2011 İmza Öğretmenin Adı Soyadı GEZİ PLANI Gezinin Konusu Gezinin Amacı Gezinin Hangi Ders veya Sosyal Etkinlik Kapsamında Planlandığı Geziden Beklenen Öğrenci Kazanımları/ Hedef ve Davranışlar Gezinin Başlama ve Bitiş Tarihi Gezi Yeri/ Yerleri Geziye Gidilecek Yol Güzergahı Geziden Dönüş Yol Güzergahı Gezinin Değerlendirmesi GEZİYE KATILACAK SINIFLAR VE ÖĞRENCİ SAYILARI ŞUBE ERKEK KIZ TOPLAM Ek : Geziye katılacak öğrencileri gösterir liste. Okul Müdürü