Bankacılık Etik İlkeleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

Zinde İSG Etiği DRUZ.
Kamu Yönetimi Etiği Personel Genel Müdürlüğü Ahmet DÜZGÜN
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
Bürokrasinin Azaltılması ve Vatandaş Odaklı Hizmet Sunumu Çalışmaları
0 YÜCEL AKDEMİR TÜRMOB GENEL SEKRETERİ TÜRKİYE SERBEST MUHASEBECİ MALİ MÜŞAVİRLER VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLER ODALARI BİRLİĞİ UNION OF CHAMBERS OF CERTİFİED.
0 YÜCEL AKDEMİR TÜRMOB GENEL SEKRETERİ TÜRKİYE SERBEST MUHASEBECİ MALİ MÜŞAVİRLER VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLER ODALARI BİRLİĞİ UNION OF CHAMBERS OF CERTİFİED.
TOKKDER Operasyonel Kiralama Sektör Raporu 2012 Yıl Sonu
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
1 Etik Değerler ve İş Ahlakı Bülent Şenver
1 Akla gıda sorular *“Memur” muyuz? “Kamu görevlisi” miyiz? “Kamu hizmetçisi” miyiz? *Vatandaşa arz.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Küresel Büyüme Oranları (%)
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
TÜRKİYE’DE KAMU KESİMİ REFORMLARI
GELECEĞİ TAHMİN ETMENİN EN İYİ YOLU ONU YARATMAKTIR…
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Ticari Yaşamda İş Ahlakı ve Etiklik Anlayışı
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Türkiye’de Yolsuzlukla Mücadele Güven SAK Ankara, 7 Temmuz 2005.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
Meslektaşlarımızın Ücret Almadan Hizmete Devam Etmesi. Haksız Rekabette Sorunlar.
Bülent Şenver Etik Liderlik Bülent Şenver
ARALARINDA ASAL SAYILAR
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
6 Hafta 6Yazılı İletişim IIBLUES. 6 2 Faaliyet Raporu Nedir? Faaliyet raporu kuruluşun mevcut ve potansiyel iş ortaklarını ve menfaat sahiplerini bilgilendirmek.
HUKUKİ VE CEZAİ SORUMLULUK
1 Hissedarlarının Kurumsal Yönetime Bakışı Bülent Şenver.
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
BASEL II Bülent Şenver Duydunuz Mu?
Tartışma Hastane (sağlık kurumları) yönetimi niçin ayrı bir yönetim disiplini olarak gelişmiştir ?
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Kurumsal Performansın Değerlendirilmesi
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Bankacılık Etik İlkeleri
Bülent Şenver Liderlik Oyunları Kalıcı ve her durumda geçerli olan bir yaklaşım var mı? Etik Liderlik.
Daha iyi bir Türkiye için Etik Liderleik Bülent Şenver 1Daha iyi bir Türkiye için
Küresel Piyasalardaki Gelişmeler Işığında Türkiye Ekonomisine ve Bankacılık Sistemine İlişkin Değerlendirmeler Hüseyin Aydın Yönetim Kurulu Başkanı 1 Şubat.
Ek-2 Örnekler.
Küresel Kriz Sonrası Türkiye’de Finansal Sistem “Bankacılık Sektörü” Ekrem Keskin Mayıs 2010.
Yolsuzlukla Mücadele Konferansı düzenleyen: tepav 7-8 Temmuz 2005, Ankara Andrew N. Vorkink Türkiye Ülke Direktörü.
MESLEK YAŞAMI VE ETİK Kazanım: İş ve meslek yaşamında etik değerlerin önemini fark eder. 12. Sınıf 110 nolu kazanım etkinliği.
BANKACILIK ve ETİK Etik Liderlik.
1. 2 İşletmelerin genel amaçları 3 Değer Arttırma: İş letme piyasa de ğ erini hissedarları açısından maksimum yapmalıdır 4.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
Bankacılık Sektörü Temel Göstergeler (Aralık 2007)
ETİK KÜLTÜRÜN GELİŞTİRİLMESİ VE ŞEFFAFLIK
1 Kısa Vadeli Kredi Maliyetlerinin Tahmini Yıllık Yüzdesel Maliyet  Farklı vadelerdeki kredileri karşılaştırabilmek için kredi maliyetlerinin belirlenmesinde.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
1 ŞEKERBANK BİREYSEL BANKACILIK Kasım/ TÜRKİYE’DE BİREYSEL BANKACILIK-İLKLER.
Ersoy N, Akpınar A. KOU, Tıp Fak. Tıp Tarihi ve Etik AD.
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Etik Değerler ve İş Ahlakı
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Etik, bireysel ve toplumsal ilişkilerin temelini oluşturan ortak yaşamı mümkün kılan ahlaki açıdan doğru - yanlış ya da iyi – kötü gibi terimleri içinde.
ETİK SÖZLEŞME.
Vergi Denetiminde Şüphecilik ve Mesleki Yargı
Bankacılıkta ETİK 2017 R. Hakan ÖZYILDIZ
Bankacılıkta ETİK 2018 R. Hakan ÖZYILDIZ
Sunum transkripti:

Bankacılık Etik İlkeleri Bülent Şenver www.bulentsenver.com www.bulentsenver.com

Sorumlu İyi Yönetişim, 11 Özellik 1. Etik Değerler, İş Ahlakı 2. Şeffaflık 3. Hesap Verilebilirlik 4. Hesap Sorulabilirlik 5.Sorumluluk 6.Etkinlik www.bulentsenver.com

Sorumlu İyi Yönetişim, 11 Özellik 7.Uzlaşma Arayışı 8.Eşitlik 9. Katılımcı Demokrasi 10.Hukukun Üstünlüğü 11. Stratejik Vizyon www.bulentsenver.com

Etik Pusulası PUSULA Batı ***** Doğu ETİK Doğru **** Yanlış İyi Kuzey www.bulentsenver.com www.bulentsenver.com Etik Pusulası PUSULA Kuzey I Batı ***** Doğu Güney ETİK İyi I Doğru **** Yanlış Kötü What does the “Compass” show? It shows the north, south, east and west. Why do people need the “Copmass”? To find their way to reach to their targets, to arrive to their designed destination. What does the “Ethical Compass” show? It shows the rights and wrongs, the good and the bad. What is good and bad is judged by our “Values”. What is right or wrong is determined by our “Norms” and “Code of Conduct”. Who determines the “Values”? You and I, he, she, we and they, the society determines the values. Who writes the “Norms”, the “Code of Conduct”? You and I, he, she, we and they, the society determines the norms. In corporations these are determined by the “Share Holders” and the “Board of Directors”. Would you want to live in a society where there are no “Values” and no “Norms”? Do you want to work in a company which has no “Values” and no “Code of Conduct”? www.bulentsenver.com bs@bulentsenver.com

Etik Değerlere Sahip Çıkmazsak 1. Toplum Kirlenir 2. Yolsuzluklar Artar 3. Haksız Rekabet Çoğalır 4. Kaynaklar Verimsiz Kullanılır 5. Yatırımlar Daha Pahalı Olur 6. Giderler Gereksiz Artar www.bulentsenver.com

Etik Değerlere Sahip Çıkmazsak 7. Maliyetler Artar 8. Yabancı Sermaye Kaçar 9. Büyüme Yavaşlar 10. İşsizlik Artar 11. Gelir Dağılımı Bozulur 12. Genel Ulusal Ekonomik Performans Düşer www.bulentsenver.com

Şirket Kültüründe Etik Değerler 1) Kurumsal sosyal sorumluluk 2) Adil soruşturma 3) Çevreyi koruma sorumluluğu 4) Finansal raporların yanıltıcı olmaması 5)Üst yönetimin sorumluluğu 6) Ayıplı veya yanıltıcı ürün, hizmet veya davranışlar 7) Adil olmayan ticari yaklaşımlar 8) İspiyonu engellemek 9) Yönetim Kurulu'nun sorumluluğu www.bulentsenver.com

Bankacılık Etik İlkeleri (BETİL) İş ve İşlemlerde Her Türlü www.bulentsenver.com

Kapsam Banka Banka Müşteriler Diğer Personel Kurumlar www.bulentsenver.com

Amaç Saygınlık Korunması Bankacılık Sektöründe İstikrar Güven www.bulentsenver.com

Bankacılık Etik İlkeleri 1. Genel İlkeler 2. Bankalararası İlişkiler 3. Müşteri İlişkileri 4. Çalışanlarla İlişkiler 5. Kamu Kurumlarıyla İlişkiler www.bulentsenver.com

Dürüstlük Tarafsızlık Güvenilirlik Saydamlık Genel İlkeler Toplumsal Yararın Gözetilmesi Çevreye Saygı Karapara ile Mücadele Dürüstlük Tarafsızlık Güvenilirlik Saydamlık www.bulentsenver.com

Dürüstlük İlişkilerde Müşteriler Çalışşanlar Hissedarlar Grup Şirketleri Diğer Bankalar Kurum Kuruluşlar Dürüstlük İlkesine Bağlı Kalmak İlişkilerde www.bulentsenver.com

Tarafsızlık 1. Ayırım Gözetmez 2. Önyargılı davranışlardan kaçınır Çalışanları ve Müşterileri arasında 2. Önyargılı davranışlardan kaçınır www.bulentsenver.com

Güvenilirlik Açık Anlaşılır Doğru Bilgi Verirler Zamanında Eksiksiz Tüm Hizmet ve İşlemlerde: Açık Anlaşılır ve Doğru Bilgi Verirler Zamanında Eksiksiz Müşteri Hizmetlerini Yerine getirir www.bulentsenver.com

Saydamlık Açık ve Net Biçimde Hak, Yükümlülük Yarar, Risk Ürün ve Hizmetlerine ilişkin Müşterilerini Hak, Yükümlülük Yarar, Risk Açık ve Net Biçimde Bilgilendirirler www.bulentsenver.com

Karapara Aklanması, Yolsuzluk İşbirliği Yapmak İlgili Kurumlarla 1.Gerekli Önlemleri Alır İç Bünyede 2. Personel Eğitimi Yapar www.bulentsenver.com

Bankalararası İlişkiler 1.Bilgi Alışverişi 2. Personel Hareketi 3. Rekabet 4. İlan ve Reklamlar www.bulentsenver.com

Müşteri İlişkileri 1. Müşterilerin Bilgilendirilmesi 2. Müşteri Sırrı 3. Hizmet Kalitesi 4. Müşteri Yakınmaları 5. Güvenlik www.bulentsenver.com

Müşterilerin Bilgilendirilmesi Hizmet İlişkisinin Her Aşamasında Her Konuda Doğru Eksiksiz Zamanında Bilgi Aktarımı Bilgi Vermekten Kaçınmak Müşterilere Yanlış Eksik www.bulentsenver.com

Hizmet Kalitesi Müşteri İhtiyaç ve Beklentileri Nitelikli Ön Koşuldur için Nitelikli Hizmet Ön Koşuldur Tüm Müşterilere Aynı Kalitede Hizmet Sunmak Aynı Düzeyde Farklılık Gözetmeden www.bulentsenver.com

Müşteri Yakınmaları İncelemek Değerlendirmek Sonuca Bağlamak için Yakınmalarını Mekanizma Oluşturmak Tekrarlanmaması İçin Önlem Almak www.bulentsenver.com

Güvenlik Her Türlü Olumsuzluğa Karşı Korunması Müşterilerin Fiziksel Hizmet Ortamının Fiziksel Zarar Doğurabilecek her türlü İhalin Engellenmesi Müşteri Maduriyetinin Önlenmesi www.bulentsenver.com

Çalışanlarla İlişkiler 1. Genel Nitelikler 2. İşe Alma 3. Karier Gelişimi 4. Temsil İlkeleri 5. Çalışma Ortamı www.bulentsenver.com

Çalışma Ortamı Temiz ve Bakımlı Giyinmek Motivasyonun Arttırılması İyi Koşullarda Hizmet Sunuması Önlem Alır Sağlıklı, Güvenli Çalışma Ortamı Sağlar Uygun Sayıda İsdihdam Maksimum Verim Mesaiye Kalınmaması Düzenli İzin www.bulentsenver.com

Temsil İlkeleri Borç-Alacak Kefalet Müşterek Hesap Müşterilerle Yasak Hediye Almak Kişisel Çıkar Müşterilerle Yasak Zamanında Eksiksiz Çalışan Haklarının Verilmesi www.bulentsenver.com

Kamu İle İlişkiler İlkeleri Doğrultusunda Dürüstlük Hareket Saydamlık Mevzuat Denetim Kontrol Bilgileri Doğru Eksiksiz Zamanında İletilmesi Bildirilmesi www.bulentsenver.com

Bankacılık Etik İlkeleri (BETİL) İş ve İşlemlerde Her Türlü www.bulentsenver.com