Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖZKAN BİRER BEYKENT OKULLARI EDİRNE BEYKENT OKULLARI
Advertisements

 Doç.Dr. Şirin Karadeniz. Hedefler, görev analizine dayanır.
T.C. MALTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİMDE KALİTE ÇALIŞMALARI FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ İÇİN MODEL ARAYIŞI Yasemin KİLİT ve Belma T. AKŞİT 30 Haziran 2010.
T.C. MALTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİMDE KALİTE ÇALIŞMALARI FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Yasemin KİLİT ve Belma T. AKŞİT 30 Haziran 2010.
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Yrd. Doç. Dr. Orhan ER Amaç ve Hedefler Yrd.Doç.Dr. Orhan ER.
Bozok Üniversitesi Kütüphane Binası
İ SO 7. KONGRES İ : “Sürdürülebilir Rekabet Gücü: Sanayi İ çin Uygun Ortam” İ lyas Ülgür Avrupa Birli ğ i E ğ itim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlı.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Bologna Uzmanları Ulusal Takımı
Prof. Dr. Kerim Edinsel YETERLİLİKLER “UYGULAMA SÜRECİ” ÇALIŞTAYI UYGULAMASI SONUÇLARI Çalışma Grubu 1: Makine Mühendisliği Programı Yeterlilikleri 1 -
BİTKİ KORUMA BÖLÜMÜ YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ Kasım 2009 Ziraat Fakültesi.
ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
21. Yüzyıl becerileri.
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
Comenius Programı Onur AYDEMİR
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: SIRALAMA
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYÇ)
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
ERASMUS+ GENEL TANITIMI Celil YAMAN Erasmus+ LdV Programı Koordinatörü 20 Ocak 2014.
YETKİN MÜHENDİSLİK PANELİ MUSTAFA ÇOBANOĞLU MÜDEK MAK ÜYESİ.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
PROGRAM GELİŞTİRME ve PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİ
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
«MESLEKİ EĞİTİMDE KALİTE GÜVENCESİ»
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
EGİTİMDE YENİDEN YAPILANMA: ENSTİTÜLER Ismet SAHIN.
MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME MODELLERİ
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
Probleme Dayalı Öğrenme
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Probleme Dayalı Öğrenme
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik
Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri ve İlkeleri
Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında.
Üniversiteler İçin Proje Yönetim Bilgi Sistemi
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
PERFORMANSGÖSTERGESİ HEDEFE YÖNELİK TEDBİR FAALİYET LER
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Teknoloji ve tasarım dersi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
21. YY BECERİLERİ.
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü DUBLIN KRİTERLERİ Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü

DUBLIN TANIMLAYICILARI Dublin tanımlayıcıları bir set olarak geliştirilmiştir ve her birinin diğerlerini referans alarak okunması istenmektedir. Oluşturulma amaçları niteliklerin uyumlu hale gelmesini sağlamak ve dolayısıyla ulusal çerçeveler arasında da uyumu sağlamaktır. Ulusal çerçevelerin daha fazla öğesi ve daha detaylı ve spesifik işlevleri olabilir.

Dublin tanımlayıcıları aşağıdaki öğeler üzerine inşa edilmiştir: Bilme ve anlama Bilgiyi uygulama ve anlama Yargıda bulunma İletişim becerileri Öğrenme becerileri

Dublin tanımlayıcıları her biri Bolonya aşamalarından birinin tamamlanması için gereken niteliklerle ilgili beceri ve başarı beklentileriyle ilgili ifadeler önermektedir. Tanımlayıcılar çok katı değildir, minimum şartları veya eşikleri ifade etmezler ve çok detaylı değildirler, yerlerine benzer ya da denk kavramlar konulabilir veya eklenebilir. Konuya özel değildirler ve akademik, profesyonel ya da mesleki alanlarla kısıtlı değildirler.

Dublin Tanımlayıcılarının İçeriği Yüksek Öğrenimde kısa aşamanın (birinci aşamanın içinde ya da ona bağlı) öğrenci tarafından tamamlandığını gösteren nitelikler:

Genel lise eğitiminin üzerine kurulmuş, bir çalışma alanında bilgi ve anlayış kazanmış, ileri düzeydeki ders kitaplarıyla takviye edilmiş bir seviyede olmak. Bu tarz bilgi bir çalışma ya da meslek alanı, kişisel gelişim ve birinci aşamayı tamamlamak için daha sonra yapılacak çalışmalar için altyapı sağlar, Bilgisini ve anlama becerilerini mesleki koşullara uygulayabilmek, Verileri, iyi tanımlanmış somut ve soyut problemlere cevap verecek şekilde tanımlama ve kullanabilme becerisine sahip olmak, Emsalleri, denetleyicileri ve müşterileriyle anlayışları, becerileri ve etkinlikleri hakkında iletişim kurabilmek, Daha ilerideki çalışmalarını bağımsız yapabilecek öğrenme becerilerine sahip olmak.

Birinci aşamanın öğrenci tarafından tamamlandığını gösteren nitelikler Genel lise eğitiminin üzerine kurulmuş, bir çalışma alanında bilgi ve anlayış kazanmış, ileri düzey ders kitaplarıyla takviye edilmiş olmanın yanı sıra kendi çalışma alanı için önemli konularda bilgi edinmiş bir seviyede olmak, Bilgisini ve anlama becerilerini çalışmalarına veya mesleklerine profesyonel bir yaklaşımla uygulayabilen ve çalışma alanlarında savlar öne sürebilen, bunları sürdürebilen ve problem çözebilen bir seviyede olmak,

İlgili sosyal, bilimsel ve etik konularda yargılara varabilmek için gerekli verileri toplama ve yorumlama becerisine sahip olmak, Uzman ya da uzman olmayan dinleyicilere bilgi, fikir, problem ve çözümleri sunabilmek, Daha ilerideki çalışmaları bağımsız olarak yapmaya devam edebilmek için gerekli öğrenme becerilerini geliştirmiş olmak.

İkinci aşamanın öğrenci tarafından tamamlandığını gösteren nitelikler Birinci aşama üzerine kurulu ve onu geliştirecek düzeyde, ayrıca araştırma çerçevesinde fikir geliştirme ve uygulamada özgünlük fırsatı sağlayacak düzeyde bilgi ve anlama becerisine sahip olmak, Bilgilerini, anlama ve problem çözme becerilerini, yeni veya tanıdık olmayan durumlarda geniş (veya disiplinlerarası) bir çerçeve içerisinde uygulayabilmek,

Bilgileri birleştirme ve karmaşıklıkla başa çıkabilme becerisine sahip olmak, eksik veya kısıtlı bilgiyi kullanarak bu bilgilerin ve yargıların ilgili olduğu sosyal ve etik sorumlulukları yansıtan yargılar oluşturabilmek, Sonuçlarını, bilgilerini ve bunların gerekçelerini uzman olan ve olmayan dinleyicilere açıkça ve şüpheye yer bırakmayacak şekilde anlatabilmek, Çalışmalarını kendi yönlendirebileceği veya bağımsız şekilde devam etmesini mümkün kılacak öğrenme becerilerine sahip olmak.

Üçüncü aşamanın öğrenci tarafından tamamlandığını gösteren nitelikler Bir alanla ilgili sistematik bir anlayışa ve o alanla ilgili beceriler ve yöntemlerle ilgili ustalığa sahip olmak, Elle tutulur bir süreci bilimsel dürüstlük ve bütünlük içerisinde planlama, tasarlama, uygulama ve uyarlama becerisini göstermiş olmak, Bilginin sınırlarını geliştiren özgün bir araştırmaya özlü bir çalışma yaparak katkıda bulunmuş olmak. Bu çalışmaların bir kısmı ulusal ya da uluslararası hakemli yayın olabilmektedir,

Uzmanlık alanlarıyla ilgili olarak kendi emsalleri, bilimsel topluluk ve genel olarak toplumla iletişim kurabilmek, Bilgi temelli toplumda, akademik ve sosyal çerçevede, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeler yaratması beklenebilen bir kişi olmak.

Krediler ve İşyükü Krediler, ulusal düzeyde aşağıdaki amaçlardan bir kısmı ya da tamamını gerçekleştirmek amacıyla hayata geçirilmişlerdir:

Öğrenci hareketliliğini arttırmak (kurum içinde, kurumlar arasında ve uluşlararası düzeyde), Müfredat tasarımında ve yenilenmesinde gelişme sağlamak ve niteliklerin içinde ve nitelikler arasında esnek yolları teşvik etmek, Ulusal yüksek öğrenimde kurumlar ve niteliklerde çeşitlilik yaratılmasını sağlamak, Yüksek öğrenime başlamak ve yüksek öğrenimden çıkmak için birden çok noktanın geliştirilmesini sağlamak, Geniş katılımın ve yaşamboyu öğrenimin teşvik edilmesine yardımcı olmak, Farklı araçlarla, farklı mekanlarda ve farklı biçimlerde olanlarda dahil öğrenme başarılarının tanınmasını geliştirmek, Kalite güvencesi amacı için bir referans noktası sağlamak, Ödenekler için bir referans noktası sağlamak, Tüm paydaşlara verilecek bilginin açık hale gelmesine yardımcı olmak, Aşırı yüklü müfredatları ve öğrenenlerin üzerine aşırı yük binmesini önlemek.

TEŞEKKÜR EDERİM