Duran Uygur 092110035.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

Şule Ötken Altındağ RAM Ar-Ge Birimi
Uygulama: Bir kitap olarak HAYATIM
Eğitim İçeriğinin Sunumu
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Öğretim Etkinliklerini Planlama
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Duran Uygur
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Ünitenin Amaçları Yönetim süreçleri açısından zaman yönetiminin önemini bilebilme Zamanın kendine özgü yönlerini bilebilme Bireysel ve kurumsal zaman yönetimine.
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Meslek Yüksekokulu Akademik Genel Kurul Toplantısı 11 Haziran 2013 Çankırı.
VERİTABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ (Database Management Systems)
R. Orçun Madran.
SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ
YAPILANDIRMACILIK Çetin TORAMAN.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Kartografya Yrd. Doç. Dr. Erkan Yılmaz
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAM VE PLANLAMA
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Hepsini bir araya getirmek 4. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
T.C. ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI
Fen ve Teknoloji Derslerinde Öğretimin Planlanması
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Şule Ötken Altındağ RAM Ar-Ge Birimi
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
EĞİTİCİLERİN EĞİTİMİ SEMİNERİ 08-10/12/2009
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Stratejileri]
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
DÜZCE ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi Seyhan ÖZCAN Okul Psikolojik Danışmanı “VERİMLİ” ÇALIŞIYOR MUYUZ? 2014.
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
ENFORMATİK BÖLÜM BAŞKANLIĞI
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nın amaç ve kazanımlarına ulaşabilmesi için öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesine büyük bir önem verilmeli,
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ENFORMATİK BÖLÜM BAŞKANLIĞI
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Öğretimin Planlanması
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ ZAMAN NEDİR? ZAMANIN ÖNEMİ
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
1. Hafta: Tanışma ve dersin içeriğinin tanıtılması
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
ÖĞRETİMİN PLANLANMASI
Sunum transkripti:

Duran Uygur 092110035

Sınıf Yönetiminde Zaman Tuzakları Konu Sınıf Yönetiminde Zaman Tuzakları Kavramlar Sınıfta Zaman Tuzakları Etkili Zaman Yönetimi

Kaynakça ÇELİK V., (2008), SINIF YÖNETİMİ, 4. BASKI, NOBEL YAYINLARI, ANKARA ERDEN M. (2005), SINIF YÖNETİMİ, 1. BASKI, EPSİLON YAYINLARI, İSTANBUL KÜÇÜKAHMET L. (ED), (2011), SINIF YÖNETİMİ, 12.BASKI, PAGEM AKADEMELERİ, ANKARA ERKILIÇ T. www.sdu.edu.tr/diger/sinifyonetimi/dosyalar/s7.ppt (25.02.2012)

Sınıf Yönetimi Kavramlar Sınıf içi etkinliklerin düzgün olarak yürütülmesini sağlama ve sınıftaki kesintileri en aza indirme tekniklerini içerir. (Seifert, 1991) Sınıftaki kaynakların, insanların ve zamanın yönetimidir. ( Haig, 1990)

Kavramlar Zaman Olayların geçmişten bugüne gelip geleceğe doğru birbirini izlediği kesintisiz süreç . . . İnsan, toprak, bina, araç ve para gibi zaman da temel bir kaynaktır. Ancak zaman kaynağının, diğer kaynaklardan farklı özellikleri vardır.

Kavramlar Zaman Zaman, biriktirilemeyen, ödünç alınamayan, kiralanamayan, çoğalamayan ve geri getirilemeyen eşsiz ve değerli bir kaynaktır. (Ünal ve Ada, 2000)

Sınıfta Zaman Tuzakları Sınıf dışı ortamlardaki gürültüler. Sınıfa, derse geç gelen öğrenciler.

Sınıfta Zaman Tuzakları Ders başladıktan sonra sınıftan dışarıya çağrılan öğrenciler. Sınıflarda okul yönetimi tarafından okutulan duyurular.

Sınıfta Zaman Tuzakları Çeşitli nedenlere bağlı olarak sınıfta istenmeyen öğrenci davranışlarının meydana gelmesi. Derslerin zamanında başlayıp bitirilmemesi, teneffüs ve diğer derslerden zaman çalınması.

Sınıfta Zaman Tuzakları Derse başlangıçta, ders sırasında ve sonunda öğretmenden kaynaklanan bazı durumlar. Ders saatleri içinde para toplanması, bilet satılması ve benzeri işler sayılabilir.

Etkili Zaman Yönetimi Etkili Zaman Yönetimi Derse zamanında başlamak ve erken bitirmemek gerekliliktir: Öğretmen derse sorunlarla gelmemeye özen göstermelidir:

Etkili Zaman Yönetimi Etkili Zaman Yönetimi İşlenecek konu ve konunun önemine ilişkin bilgi verilmelidir: Dersin kesintiye uğramamasına çalışılmalıdır: Uygun öğretim yöntem ve teknikleri kullanılmalıdır.

Etkili Zaman Yönetimi Sınıfta olumlu bir havanın oluşmasına çalışınız. Olumlu hava sınıfta öğrenmeyi destekleyerek zaman yitirilmesini azaltır.

Etkili Zaman Yönetimi Etkili Zaman Yönetimi Kullanacağınız araç, gereç ve kaynakları önceden kullanıma hazır hale getiriniz. Dersin amaç ve içeriğine uygun öğretim yöntem ve teknikleri seçiniz.

Etkili Zaman Yönetimi Etkili Zaman Yönetimi Zaman zaman farklı öğretim yöntem ve teknikleri uygulayınız. Öğrencileri kısa sürede tanıyınız. Duyuru, eğitsel kol çalışmaları için seçim vb işleri dersin sonuna bırakınız.

Etkili Zaman Yönetimi Etkili Zaman Yönetimi Sınıfta zaman tuzaklarını belirleyerek önlem geliştiriniz.  Dersi olumlu iletilerle bitiriniz.

ZAMANI ETKİN KULLANMAYI VE KONTROL ETMEYİ BAŞARABİLEN ÖĞRETMEN “ZİL ÇALDIĞI ANDA SON CÜMLEYİ SÖYLEYEN ÖĞRETMEN”DİR.