GrupTrack-DOKEOS Gülsen PİRİÇCİ Yağmur UYSAL

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Olgun ŞENER Kamu Yönetimi Uzmanı
Advertisements

Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
Yazılım Geliştirme ve Java
(İNTERNET SAYFALARI YÖNETİMİ)
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
Halit Yıldırım
Web 2.0 AraçlarI OĞUZ TEKE
Sosyal Ağların Eğitimde Kullanımı
ZAFER KARAKABAK TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö)
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
Web 2.0 Araçları Rıdvan Gezici
Yıldız Teknik Üniversitesi
Bilgi Paketi Çalışmaları
kaynakca.info TÜRKİYE KAYNAKÇASI
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
ETCF is funded by the European Union EU–TURKEY ODALAR FORMU TİCARET ODALARININ HİZMET KALİTELERİNİN GELİŞTİRİLMESİYLE GÜNEY MARMARA BÖLGESİNDEKİ KOBİ’LERİN.
Açıköğretim Fakültesi “Yapısı ve İşleyişi”
SON 3 YILDA BÖLÜMDE ÖZDEGERLENDİRME KONUSUNDA NELER YAPILDI? 7 Mart 2002.
Ankara Üniversitesi Açık Arşiv Uygulaması Doç. Dr. Doğan Atılgan Yard.Doç.Dr.Sacit Arslantekin Yard. Doç. Dr. Özlem Bayram AB’06 Pamukkale Üniversitesi.
BELGELEME Ian Sommerville, “Software Documentation”,
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Ankara Üniversitesi Açık Arşiv Uygulaması
KARTOGRAFİK TASARIM ÜRETİM
Bu sunum Akdeniz Üniversitesi öğrencisi tarafından Bilgisayar 2 dersi için hazırlanmıştır. KONU: WEB 2.0 ARAÇLARI.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti Tarafından finanse edilmektedir. IPPC (EKÖK) - “Entegre Kirlilik Önleme ve Kontrol” Teknik Yardımı 3.cü.
ÖĞRENME NESNESİ Sibel SOMYÜREK.  Çeşitli öğrenme ortamlarında tekrar kullanılabilen küçük parçalara bölünmüş olan e-içeriklere öğrenme nesnesi denir.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
XML TEKNOLOJİLERİ BTP 206. Ders İçin Gerekli Olan Ders Kitabı –XML, Zafer Demirkol, Pusula Yayınları Yardımcı Ders Kitabı –XML How To Program, Deitel.
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE PROJE HAZIRLAMA SÜRECİ
Uzaktan Eğitim ve e-Öğrenme İçin Açık Kaynak Kodlu Çözüm Önerileri
Mahmut Kantar Bahriye Gökçen Gülistan Sürek Nesrin Korkmaz
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
Türkiye ile Avrupa Birliği Arasında Hizmet Sunumu Serbestisi
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ AFET TIBBI UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
HALK KÜTÜPHANELERİ SOSYAL AĞLARDA HALK KÜTÜPHANELERİNE ERİŞİM.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
BÖTE BÖLÜMÜ ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Açık Ders Malzemelerinde (ADM) Teknik Alt Yapı R. Orçun Madran
AKADEMİK YILI HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI FAALİYETLERİ.
KOBİ – ŞİRKET PORTALI BİTİRME PROJESİ EMRE UYUMAZ & ANIL GÜR.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
BODRUM YAT İMALATI İŞ KÜMESİ ROTASINI ÇİZİYOR PROJESİ
TÜRKİYE’DE E (i)-DÖNÜŞÜM.
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Kurumsal Arşivler ve Açık Erişim Uygulamaları 44. Kütüphane Haftası, 31 Mart–4 Nisan 2008 Ömer Orhan Atılım Üniversitesi Kütüphanesi.
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Rıdvan Gezici  Web 2.0 nedir ?  Web 2.0 araçları  Eğitimde web 2.0 ‘nin kullanımı  Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı.
BURCUGÜL B İ LG İ N TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ ( İ.Ö.) EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
KOBİ’LERE YÖNELİK TEMEL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ İÇİN
AÇIK KAYNAK KOD F.Merve SARIKAYA. Açık kaynak kod, ürünün kayna ğ ına rahatça erişebilme imkanı sunan bir uygulama geliştirme yöntemidir.
Çalışma Yaprağı.
EĞİTİM BİR KÜLTÜRLEME ARACIDIR Kasıtlılık: Planlı olma.
ÖTÖ 451 Okul Yönetiminde Bilgisayar Uygulamaları R. Orçun Madran.
;EEn Hazırlayan: Şahin GÖKÇEARSLAN Gazi Üniversitesi Enformatik Bölümü.
KIRKLARELİ DEVLET HASTANESİ UZAKTAN EĞİTİM MERKEZİ Nisan 2017
İçerik Yönetim Sistemi
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
Akademik Özgeçmiş Tabanlı Fakülte Bilgi Sistemi
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
Sunum transkripti:

GrupTrack-DOKEOS 171220083039 Gülsen PİRİÇCİ 171220083047 Yağmur UYSAL 171220083042 Merve SÜTÇÜ 171220083052 Elif YÜKSEL 171320091047 Yunus KARBÖLEN

Dokeos Öğrenme Yönetim Sistemi Dokeos, bireysel veya uluslar arası birçok kuruluş tarafından geliştirilebilen açık kaynak kodlu bir öğrenme yönetim sistemidir. Akademik amaçlı kullanımın dışında birçok şirket tarafından kullanılan Dokeos, uluslar arası kullanılabilir bir yapı da tasarlanmıştır. 31 dil desteği vardır. 4 milyon kullanıcısı mevcuttur. Dokeos‘un temel avantajı ise, kullanıcı için kolay yapısı ve esnek sistemidir. Kolay kullanılabilir yapısı ile kullanıcılar araçla daha az uğraşarak öğrenmeye daha çok zaman ayırabilirler.

Dokeos Öğrenme Yönetim Sistemi Dokeos PHP ile geliştirilmiştir ve MySQL veritabanı kullanmaktadır. Web tabanlı uygulamadır. İçerik hazırlarken Word PDF dosyaları kullanılabilir veya HTML editörü ile web sayfası şeklinde içerik sunumu yapılabilir. Bunun haricinde hazır SCORM ders içerikleri de kullanılabilir. Ayrıca Dokeos’un ders içeriklerini SCORM standardında paketleme özelliği de bulunmaktadır [2]

Dokeos Öğrenme Yönetim Sistemi Dokeos uygulaması diğer LMS uygulamalarından farklı olarak sahip olduğu Oogie Rapid Learning paketi ile SCORM ile hazırlanmış ders içeriklerini, Powerpoint sunularını aktarabilme; Videoconferencing paketi ile sanal toplantı ve eşzamanlı eğitim sunabilinecek sanal sınıf oluşturabilme özelliğine sahiptir.[1] SCORM uyumluluğunun yanı sıra LDAP yetkilendirmesini desteklemektedir. En geniş kapsamlı Dokeos kullanımı Ghent Üniversitesi tarafından 5000‟in üzerinde aktif ders ve 30.000‟in üzerinde aktif kullanıcı ilehttp://minerva.ugent.be/ üzerinden sağlamaktadır. [1]

Dokeos Öğrenme Yönetim Sistemi’nin Tarihçesi Dokeos ilk olarak bir Belçika üniversitesi olan Louvain-la-Neuve (UCL) tarafından yerel bir proje olarak başlatılmıştır. Felsefe filozofu olan Thomas Depraetere 1998’de daha iyi, parasız ve açık kaynak kodlu bir yazılım alternatifi üzerinde çalışmaya başlamıştır. İlk halk versiyonu Claroline 0.9 beta sürümünü 1999’da oldukça basit olarak oluşturmuştur (belge yükleme, forum, dosya ve istatistik). 2004 yılının başlarında 1.4 versiyonundan sonra bu proje ulusal ve uluslararası kamuoyunun dikkatini çekmeye başlamıştır. 2004 yılında geliştirilen Thomas Depraetere ve ekibi yeni adıyla Dokeos olan projeyi geliştirmişlerdir. O zamandan beri Dokeos topluluğu hızlı bir şekilde büyümeye başlamıştır. Şuan Dokeos 2.1 sürümü kullanılmaktadır.

Dokeos Öğrenme Yönetim Sistemi’nin Tarihçesi 2005 yılında Vrije Brussel üniversitesi Erasmus Hogeschool Brussel ile birlikte Blackboard uygulamasından vazgeçerek Dokeos uygulamasını PointCarré (http://pointcarre.vub.ac.be/, Uygulama adını matematikçi ve filozof Henri Poincaré‟den esinlenerek almıştır) adı altında yayına geçirmiştir. [1]

Proje Ekibi ve Görevleri

Grup Lideri Gülşen PİRİÇCİ Her hafta eksik kalan çalışmaların neler olduğunu not almak ve eksiklerin tamamlanması için dönütlerde bulunmak, ön hazırlık çalışmaları yapmak, proje boyunca süreci gözlemek ve bütün çalışmaların zamanında yapılmasını sağlamak, koordinasyonu sağlamak, projede karşılaşılan sorunları ve eksiklikleri gidermek, grup içi iletişim sağlamaktır.

İçerik Geliştirme Merve SÜTÇÜ Türkçe ve yabancı dilde yazılmış literatürden yararlanılarak (Dokeos’un tarihçesi, araçları, kurulumu… gibi) Dokeos’un kurulmasından kullanılmasına kadar gerekli tüm bilgileri tarayarak içerik havuzu oluşturmak.

Uygulama Geliştirme Oluşturulan içerikten yararlanılarak Dokeos’un kurulumu ve denenmesi. Yunus KARBÖLEN İçerikte tespit edilmiş olan kurulum için gerekli bileşenlerin temin edilerek, Dokeos sisteminin kurulumu ve sistem yapılandırma sürecine başlanması. (İçerik geliştirme sürecinde ön görülemeyen teknik aksaklıkların giderilmesi bu göreve dahildir.) Elif YÜKSEL Dokeos’un denenmesi için herhangi bir ders içeriği oluşturarak bu içeriğin Dokeos’a entegresi ve ders araçlarının yapılandırılması.

Raporlaştırma Yağmur UYSAL Ölçme ve değerlendirme araçlarını yapılandırarak SWOT Analizi yapılması ve raporlaştırılması (Bütün proje süreci aşama aşama kaydedip, süreç boyunca karşılaşılan aksaklıklara göre ileride Dokeos platformunda çalışacak olanlara yol gösterebilecek nitelikte bir rapor oluşturmak.)

Çalışma Takvimi

19-25 Mart PROJE İÇİN HAZIRLIK - Çalışma ekibinin belirlenmesi - Grup adının belirlenmesi - Öğrenme Yönetim Sisteminin belirlenmesi - Dokeos'un araştırılması - Çalışma takvimi hazırlama - Görev tanımlamaları hakkında araştırma - Projede kullanılacak görev tanımlarını belirleme - Görev tanımlarına uygun bireyleri belirleme - Gantt şemasını hazırlama - Her hafta yapılacak görevleri belirleyip şemada işaretleme - Şemada görev ilişkilerini belirlenmesi

26 Mart – 08 Nisan Vize Haftası

09 – 15 Nisan İÇERİK GELİŞTİRME - Literatür tarama - Dokeos'un tarihçesinin araştırılması - Dokeos'un araçlarının incelenmesi - Dokeos hakkında temel bilgiler edinilmesi - Dokeos demosunun incelenmesi - Dokeos'un kurulumu için gerekli bileşenlerin incelenmesi - Yapılan çalışmaların Viki’ye girilmesi

16 – 22 Nisan SUNUM - Sunum içeriğinin hazırlanması - Projeyi destekleyen görüntülerin çekilip oluşturulması - Sunum tasarımı - Görüntü ve içeriğin slayta eklenmesi - Kaynakçanın düzenlenmesi

23 – 29 Nisan SUNUM - Slayt sunumu - Yapılan sunu ile ilgili dönütlerin not edilmesi - Sunu üzerinde düzeltmeler yapılması - Yapılan çalışmaların Viki’ye girilmesi

23 Nisan – 13 Mayıs 3. UYGULAMA GELİŞTİRME - Dokeos bileşenlerinin temin edinilmesi - Dokeos sisteminin kurulumu - Sistem yapılandırma sürecine başlanması - Dokeos deneme amaçlı herhangi bir ders içeriği oluşturma - Dokeos’da oluşturulacak dersin hedef kitlesinin belirlenmesi - Dokeos'ta oluşturulacak dersin ve konusunun seçimi - Dokeos ortamında yeni ders oluşturulması - Ders planın hazırlanması ve tasarımının yapılması - Derste kullanılacak araçların yapılandırılması - Öğrenme araçlarının düzenlenmesi - Ders kapsamında kullanılacak materyallere karar verilmesi ve hazırlanması - Ders için hazırlanan materyallerin entegre edilmesi - Ders araçlarının yapılandırılması

23 Nisan – 13 Mayıs 3. DEĞERLENDİRME - Ölçme ve Değerlendirme Araçlarının yapılandırılması - Dokeos için SWOT Analizi yapılması ve raporlaştırılması - Dönem Sonu Değerlendirme Sunumu ve Rapor Teslimi

Kaynakça [1] Özarslan, Y., 2008, Uzaktan Eğitim Uygulamaları için Açık Kaynak Kodlu Öğrenme Yönetim Sistemleri. İnet-tr’08- XIII. Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirileri 22-23 Aralık 2008 Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara. [2] Arslan,T.,2010, Açık Kaynak Kodlu LMS Programlarının Yerel Ağ Üzerinde Uygulanması. Seminer, Danışman: Doç.Dr. Seyfettin Dalgıç, Trakya Üniversitesi Dokeos. (t.y.). Erişim: 18 Nisan 2011, http://www.Dokeos.com/ Wikipedia (Nisan 2011). Dokeos .Erişim: 16 Nisan 2011, http://en.wikipedia.org/wiki/Dokeos Wikipedia (Nisan 2011). Thomas De Preatere .Erişim: 16 Nisan 2011, http://fr.wikipedia.org/wiki/Thomas_De_Praetere