Hazırlayan : Hüseyin YAŞAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Temel Bilgisayar Bilgileri
Advertisements

DesignCAD Sürücü Yükleme Yöntemi
DİLİMLER VE ETKİN BÖLGELER
CEIT 101 Teorik Emrah Soykan - Konu 3 -.
Bilgilerimi sunuyorum
Not Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Faruk Can Özdemir |
3.4. Şekiller Üzerinde Değişiklik Yapmak
EXCEL ŞAHİN AKDAĞ 1.
Neler Öğreneceksiniz ? Windows ve temel bileşenleri,
Analysis of Variance/Multiple ANOVA
ADOBE FİREWORKS CS5 PROGRAMA GENEL BAKIŞ.
Power Point’a Resim Nesneleri Ekleme ve Kullanma
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Bilgi işlem Daire Başkanlığı
KURTKÖY TİCARET MESLEK LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
SUNUMA SES , VIDEO EKLEME SUNUM TASARIMI ANİMASYONLAR SLAYT GEÇİŞİ
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
KATMANLARLA İLGİLİ TEMEL BİLGİLER
Bilgisayarım Simgesinin Kullanımı Dosyaların Yönetimi
BDEM105 Ünite 5: Word
Bilgisayar Uygulamaları II
SUNUMA SES , VIDEO EKLEME SUNUM TASARIMI ANİMASYONLAR SLAYT GEÇİŞİ
Dosya Yönetimi.
Paint Programının Detaylı Tanıtımı
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ BİLGİSAYAR 2 NOT 2
Cetvel ve Klavuz Ayarları
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
C#.NET 5.0 C# .NET 5.0 Eğitimleri Volkan KANAT.
«blender 3d» Hazırlayan: Tarık BAĞRIYANIK Nisan 2013.
Hazırlayan: Cihan UĞUR
Windows 3-B Çevirme'yi kullanma.:Windows 3-B Çevirme, aralarında hızlı bir şekilde dönmenizi sağlamak için pencerelerinizi üç.
KONU POWERPO İ NT 2010’DA AN İ MASYON HAZILAYAN Melek YILMAZ.
Sesli Canlandırmalar Hazırlamak Flash çok farklı formatlarda sesleri çalabilme özelliğine sahiptir. Windows işletim sisteminin ses formatı olan.wav, Macintosh.
2.4. Dönüşümlü Resimler (Rollover) Oluşturma
EXCEL 2003 Ders 2.
Temel Bilgi Teknolojileri
Grafik ve Animasyon-II
Ankara T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Bilişim Teknolojileri Formatör Öğretmen Eğitimi Programı Bilişim Teknolojileri.
BTEP105 MICROSOFT POWERPOINT.
Windows 8.
KATI MODELLEME (SOLID MODELING)
Nesneye Dayalı Programlama
AFTER EFFECT ‘DE SMOKEY ETKİSİ
VLC MEDİA PLAYER.
PowerPoint Konu Anlatımı
Grafik ve Animasyon-II
Web Tasarımı ve Adobe Muse
1. Boş bir Flash dosyası açalım. File > New (Kısayolu: CTRL+N) Flash'ta Guide Layer (Rehber) Uygulaması 2. Layer 1 ismini top oyunu olarak değiştiriyoruz…
Az kullanılan ögeler menüden kaldırılabilir. Kısayollar yaratılabilir.
Grafik ve Animasyon-II
WİNDOWS LİVE MOVİE MAKER
WORD WORD UYGULAMA.
FARE VE KLAVYE ÖĞR. GÖR. A. ÇAĞLAR ERKAN.
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ ENFORMATİK BÖLÜMÜ TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ DERSİ.
Belma SIRDAŞ MAYA VE NESNELER.
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ
POWERPOINT 2010 KULLANIMI TEMEL SUNUM İŞLEMLERİ
Windows Live Movie Maker Nedir? Movie Maker ile, bilgisayarınızda yer alan fotoğraf ve videolarınızı kullanarak, bunlar üzerinde düzenlemeler, değişiklikler.
Grafik ve Animasyon-II FLASH CS5 Öğr.Gör. Onur BULUT.
ANİMASYON OLUŞTURMA.
Kemikler ile Çalışmak (Bone Tool)
SketchUp 3D Çizim Programı
ITEC186 Bilgi Teknolojilerine Giriş
BTEP222 Animasyonla Hikaye Anlatımı
DESEN PROGRAMINDAKİ SEÇİM ARAÇLARI İLE ÇALIŞMA
BTEP222 Animasyonla Hikaye Anlatımı
Neler Öğreneceksiniz ? Windows ve temel bileşenleri,
PowerPoint'e Hoş Geldiniz
Program Kurulum Seti Hazırlamak
4. OFİS PROGRAMLARI (POWERPOINT)
Sunum transkripti:

Hazırlayan : Hüseyin YAŞAR blender Hazırlayan : Hüseyin YAŞAR

Blender projesinin oluşumu, Blender Foundation, Blender Institute giriş Blender projesinin oluşumu, Blender Foundation, Blender Institute

Blender nedir? Blender, tüm popüler işletim sistemlerinde çalışmak üzere geliştirilmiş, açık kaynaklı ve GNU Genel Kamu Lisanslı, 3D içerik oluşturma yazılımıdır. Modelleme, kaplama, animasyon, iskelet sistemi, parçacık simülasyonu, script yazma (python), render, post-process, oyun motoru

Blender Foundation 1988, Ton Roosendaal, NaN (Not a Number) Interactive 3D (on-line) içerik 2002’de iflas. Blender Foundation (kâr amaçlı değil) 7 haftada 100,000 €, Blender artık özgür bir proje.

Ton Roosendaal

Blender Institute Çalışmalara başlanıyor İlk open movie: Elephant’s dream Film ve filmde kullanılan içerik Creative Commons Licence ile lisanslanıyor (“Bazı hakları saklıdır”) Filmin başarısı üzerine 3D oyun, film ve görsel efektler üzerine olan özgür projelere ev sahipliği yapmak amacıyla Blender Institute kuruluyor.

Blender Institute

Blender Institute Blender Istitute’te yapılan projeler Blender’ın geliştirilmesine katkıda bulunuyor. Blender hem geliştiriliyor hem kullanılıyor. Projeler Blender’ın yeteneklerini sergileme araçları görevi görüyor. Big Buck Bunny (2008), Yo Frankie! (2008), Sintel (2010)

Elephant’s Dream

Big Buck Bunny

Sintel

Programın kurulması ve tanıtılması Uygulama Programın kurulması ve tanıtılması

Eski versiyon – yeni versiyon

Arayüz

Paneller, Layoutlar 3D View Properties Timeline Graph Editor DopeSheet Render, Material, Texture, Modifier’lar Timeline Graph Editor DopeSheet UV/Image Editor Info Outliner File Browser User Preferences Python Console Text Editor

Scripting Layout’un gösterilmesi Programda uygulanan işlemlerin python script’leri info panelinin altında gösteriliyor Console’da tek satır doğrudan komut yazabiliyoruz. Text Editor’de import bpy komutundan sonra script’imizi yazıyoruz. Text ->Run Script diyerek çalıştırıyoruz. Api documentation : http://www.blender.org/documentation/blender_python_api_2_63_2/

Kurulum ve ilk ayarlar GPU ayarı Laptop kullananlar için NumPad ayarı User preferences -> System -> Compute Device Laptop kullananlar için NumPad ayarı User preferences -> Input -> Emulate Numpad 3 tuşlu fare ayarı User preferences -> Input -> Emulate 3 Button Mouse

Sahnede gezinmek Tekerleğe basılı tutarak sürükleme, kamerayı döndürür. Shift + tekerleğe basılı tutarak sürükleme, kamerayı taşır. Tekerleği döndürme, görüntüyü yakınlıştırıp uzaklaştırır.

Sahnede gezinmek (Emulate 3 Button Mouse modunda) Alt + farenin sol tuşu ile sürükleme, kamerayı döndürür. Shift + Alt + farenin sol tuşu ile sürükleme, kamerayı taşır. Ctrl + Alt + farenin sol tuşu ile sürükleme, görüntüyü yakınlaştırıp uzaklaştırır.

Sahnede gezinmek (View’lar ve NumPad fonksiyonları) Üzerinde ok olan numaralar görüntüyü ok yönünde döndürüyor (2,4,6,8) 1: ön 3: sağ 7: üst 5: ortografik / perspektif + ve - : yakınlaştırma ve uzaklaştırma 3D view paneli -> view menüsü -> Toggle Quad View

Ortografik / Perspektif Perspektif Ortografik

Bazı temel kontroller Sol tuş: cursor’u koyma Sağ tuş: seçme A : hepsini seç / hepsini bırak

Dönüşüm işlemleri Taşıma (G) Döndürme (R) Boyutlandırma (S) Sadece istenen eksende taşıma: G + X, Y, Z Döndürme (R) Sadece istenen eksende döndürme: R + X, Y, Z Boyutlandırma (S) Sadece istenen eksende boyutlandırma: S + X, Y, Z Sahnedeki küp üzerinde bunları deneyiniz.

Sahneye nesne ekleme Info paneli -> Add -> Mesh -> Cube Diğer nesneleri eklemek

Modlar Object Mode : Nesneleri değiştirme/taşıma Edit Mode : Seçili nesneyi modelleme Sculpt Mode : Seçili nesne üzerinde kabartma/oyma işlemleri Vertex Paint Weight Paint Texture Paint

Seçim modları Nokta seçimi Kenar seçimi Yüzey seçimi Border selection (B) Circle selection (C) Select / Deselect All (A) Tekerlek : Deselect Seçtiğiniz nokta, kenar ve yüzeyler üzerinde dönüşüm işlemlerini deneyiniz.

Görüntüleme modları Texture Solid Wireframe Bounding Box Wireframe – Solid arasında geçiş : Z

Modellemeye başlama (Masa kompozisyonu örneği)

Masa kompozisyonu örneği (Extrude ve Loop Cut) Sahneye “circle” ekleme Fill Type’ı Triangle fan yapma Extrude (E) ve Scale işlemleri ile bir kadeh ve bir tabak modelleme. İçini görmek için wireframe’i kullanma Tabağa benzer şekilde başlayıp kaşığı modelleme Proportional Editing’i kullanma Dikdörtgen masa (Loop cut : Ctrl + R)

Material yaratma Properties window’da Material sekmesi Yeni Material Diffuse Specular Transparency Mirror

Render Render image, Render animation Output dosyasının belirlenmesi

Kumaş Modifier’ını kullanmak Sahneye bir Plane ekleme Edit Mode’da Mesh -> Edges -> Subdivide seçeneği seçilmesi ve parametresinin girilmesi Object Mode’a geçilip Properties panelinden cloth Modifier’ın eklenmesi (Modifiers ya da Physics kısmından) Self collision’un enable edilmesi Kumaşın çarpışacağı nesnelere Collision modifier’ının eklenmesi

Kamera animasyonu Timeline’ın altında Automatic keyframe insertion butonu Timeline’da belli aralıklarla kameranın basit dönüşüm işlemleri ile sahnede yer değiştirmesi

Render Animation Başlangıç ve bitiş karelerinin seçilmesi Fps’nin seçilmesi Thread’lerin ayarlanması Output tipinin belirlenmesi