Günlük Akış ve Günlük Akışın Önemi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

EVİMİ VE AİLEMİ SEVİYORUM
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Öğrenci Merkezli Eğitim
ERKEN ÇOCUKLUK VE OKUL ÖNCESİ DÖNEMLERİNDE ÖZEL EĞİTİM
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
Farklı Yaşlarda İletişim Özellikleri ve Çocukla İletişim Doç. Dr. Alev Önder.
PARMAK OYUNLARI.
OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİ Şalpazarı Atatürk Ortaokulu
NESİ VAR ? Elif ŞAHİN.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ANNE BABANIN ROLÜ
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE BİLGİSAYAR OYUNLARININ ETKİLERİ
6-10 YAŞ GRUBU GGP TEMEL İLKELERİ.
HOŞGELDİNİZ.
ÇOCUK OYUN HAKKI Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından 20 Kasım 1989’da kabul edilen Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’de güvence.
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
ÇOCUĞUMA NASIL YARDIMCI OLURUM?.
ROL OYNAMA ve DRAMA.
PLANLI ÇALIŞMANIN GEREĞİ
ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Hüsnü DURSUN
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
ÖĞRETİM DURUMLARINI DÜZENLEME
Çocuk ve Yas.
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
TÜRKİYEDE UYGULANAN EĞİTİM PROGRAMLARI
Kantitatif Araştırma Özeti 8 Mayıs 2015
KARTAL ATATÜRK İLKOKULU DEĞERLER EĞİTİMİ
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
ZEYNEP YILMAZ PSİKOLOJİK DANIŞMAN
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemi Kullanılmasının Nedeni Öğretimi desteklemek için. Çünkü.
ARKADAŞ İLİŞKİLERİ.
Gün boyunca neler yaparsınız? Bu yaptıklarınız başarınızı nasıl etkiler ?
ETKİNLİK YÖNETİCİSİ. Etkinlik yöneticileri hangi etkinlik alanında çalışırlarsa çalışsınlar üç kategoride uzman olmalıdır. İşin doğasına aldırmayarak.
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
ERGENLİK DÖNEMİ YAŞ BİLİŞSEL GELİŞİM * * Soyut işlemler dönemidir. * Tartışmaları sever, düşüncelerini ifade etmek isterler. * Mantık üzerinde.
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
Doç.Dr. FİKRET RAMAZANOĞLU Hazırlayanlar ELİF OFLU & K.TANYA ŞAMDAN
GELİŞİM DÖNEMLERİ 0-3 Yaş Gelişim Dönemi 3-6 Yaş Gelişim Dönemi.
Yrd. Doç. Dr. TÜLAY KUZLU AYYILDIZ 2016
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Matematikte Kullanılan Materyaller ve Kaynaklar
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
Yapılandırmacı Öğrenme
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
HAZIRLAYAN: CANAN MAÇAN BALİBEY İLKÖĞRETİM OKULU
Öğretimin Planlanması
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
OKUL REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI OKUL REHBER ÖĞRETMENİ ZEHRA KOCA
ALTIN KURALLARLA GÜVENDEYİM
ERKEN ÇOCUKLUK VE OKUL ÖNCESİ DÖNEMLERİNDE ÖZEL EĞİTİM
Topun Oyunda veya Oyun Dışında Olması
Sunum transkripti:

Günlük Akış ve Günlük Akışın Önemi Okul Öncesi Eğitimde Günlük Akış ve Günlük Akışın Önemi

Günlük Akışın Önemi Çocuklar günlük yaşamlarında ne zaman, ne olacağını merak ederler. Çocuğun hayatında günlük program akışının olması, çevresindeki olayları kontrol edebilmesini ve güvende hissetmesini sağlar. Takip edilebilir ve tutarlı bir düzen, çocukların zamanlarını daha etkin kullanmalarını ve dikkatlerini toplamalarını kolaylaştırır. Ayrıca bu zamanlarda kendilerinden beklenenleri ve kuralları daha kolay öğrenirler.

Günlük Program Akışının Özellikleri Çocuğun kendi oyununu planlama, uygulama, hatırlamasına fırsat tanımalıdır. Küçük ve büyük gruplarda hem çocukların birbirleriyle ilişkiye geçebilmelerine hem de yetişkinle ilişkiye geçebilmelerine olanak tanımalıdır. Çocuğun hem içerde hem de dışarıda oyun oynamasına olanak tanımalıdır.

Günlük Program Akışının Özellikleri Günlük akışın rahatlatıcı bir temposu olmalıdır. Çocuklar bir etkinlikten diğerine koşturulmamalıdır. Çocuklara seçebilecekleri bir çok faaliyet sunulmalı ve keşfedebilmeleri için de yeterince zaman verilmelidir. Akış içinde oyuna yeterli zaman ayrılmalıdır. Günlük akışta hareketli ve sessiz oyunların dağılımı dengeli olmalıdır. Bir zaman dilimi hareket etmelerine fırsat verirken diğer zaman diliminde daha az hareket edecekleri etkinlikler olmalıdır.

Günlük Program Akışının Özellikleri Zaman dilimleri arasındaki geçiş zamanlarının iyi planlanması ve yönetilmesi çocukların bir faaliyetten diğerine kolay geçmesini sağlar. Örneğin bir faaliyetin bitişinin önceden haber verilmesi, herkesin birbirini beklemek zorunda olduğunda bu sürecin keyifli bir faaliyete dönüştürülmesi gibi. Geliş ve gidiş zamanları da günlük akışın bir parçasıdır. Çocukların ve ailelerinin okula geldiklerinde iyi karşılanmaları ve uğurlanmaları önemlidir. Bu tür bir ortam çocukların ve ailelerin okul için önemli olduğunu gösterir ve katılımı arttırır.

Günlük Program Akışı Geçiş zamanları (geliş-ayrılış-toplanma) Oyun zamanı Kahvaltı/ yemek/ dinlenme zamanı Büyük grup zamanı Küçük grup zamanı Bahçe zamanı

  Teşekkür ederiz.