YENİ FİZİK PROGRAMI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Fizik, Kimya ve Biyoloji Öğretmenlerinin Öğretim Programına Bakışları
Advertisements

Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
SİZİN ÇOCUKLARINIZ! BİZİM ÖĞRENCİLERİMİZ! ÖĞRETMEN PDR PGB ÖDB.
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
Problem Çözme Becerileri
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Proje, Performans Değerlendirme
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
1.TEOG SINAVI (26-27 KASIM 2014) ÖNCESİNDE YAPILACAK İŞ VE İŞLEMLER Ertan GÖL 10 Ekim 2014.
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
MODELİN AMAÇLARI ÖĞRENCİ ÖĞRETMEN VE OKUL İLİŞKİSİNİ GÜÇLENDİRMEK.
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
SBS YBP SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES)
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
Bilimsel düşünme becerileri
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
ATA ANADOLU LİSESİ. TEK KİTAPÇIKLI 160 SORULUK BİR SINAV SORU BAŞINA 1 DAKİKA SÜRE KONULAR AĞIRLIKLI OLARAK 9.SINIF KAZANIMLARI SORULAR ANLAMA VE YORUMLAMAYA.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Sınav Türleri: Uzun Yanıtlı ve Kısa Yanıtlı
Sunum transkripti:

YENİ FİZİK PROGRAMI

FATSA ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ NASIL FİZİK ÖĞRETİYORUZ! AKİF KAYA FATSA ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ

TAKİP ETTİĞİMİZ OLASI BASAMAKLAR 1.Öğrencilere kavramı ifade eden terimi vermek (Arkadaşlar bugün, Güç Kavramını göreceğiz, SORU CEVAP, TARTIŞMA, DÜZ ANLATIM). 2.Kavramın sözel bir tanımını ve buna bağlı olarak formülünü ve birimini vermek (Güç= Birim zamanda yapılan iş olarak tanımlanır, P= W/t dir.)

3.Tanımın ve formülün anlaşılması için kavramın tanımlayıcı ve ayırt edici özelliklerini belirtmek (Güç ile kuvvettin veya işin farkı nedir? SORU-CEVAP TARTIŞMA) 4.Eğer bu konu ile ilgili bir etkinlik yapılacaksa basamak basamak bu adımları tam olarak yazmak ve öğrenciye bu basamakları atması için süreçleri ezberlemeye yönlendirmek

5.Güç ile ilgili örnek veya örnekler sınıfta çözmek, 6.Yeterli zaman kalırsa öğrenciye bir örnek çözdürmek,

7.Bazı örnek testler veya alıştırmaları ödev olarak vermek, 8.Anlatılan konu veya materyali(dersin amacını)kapsayacak şekilde değerlendirme yapmak.

Bu tür öğrenmenin tanımı? “İşlemsel Öğrenme”

Bu tür Öğrenme Işığında Fizik Öğreniminin Mevcut Durumu İlk öğretimin ilk kademelerinden başlayarak fen derslerine olan ilgi kademelere bağlı olarak azalmakta, Fiziği seven öğrenci bulmakta zorlanmakta, Dünya standartlarında fiziği seven öğrenci yüzdesi %25-30 civarında iken, ülkemiz de bu oran % 5 veya daha az bir oranlara düşmekte, Ortak kanı, mevcut yapı ile fizik öğrenmek ve öğretmek oldukça zor (Bir şeyler yanlış yapılıyor veya yanlış gidiyor), Günlük hayat ile bağlantılarının kurulmadığı ve bir probleminin çözümüne katkı sağladığı yüzlerce kavram veya formülleri ezberlemek (Beş metreden iğnenin deliğinde ip geçirme sanatı),

ULUSLARARASI SINAVLARDA TÜRKİYE’NİN BAŞARI DÜZEYİ

Uluslararası Okuma Becerisi Uluslararası Fen ve Matematik Araştırması PIRLS ve TIMSS Sonuçlarının İncelenmesi PIRLS Uluslararası Okuma Becerisi TIMSS Uluslararası Fen ve Matematik Araştırması 10 10

TIMSS Sonuçlarının Avrupa Birliği Ülkelerine Göre İncelenmesi 11 11

Öğretmenlerce Ölçme ve Değerlendirme Sonuçlarının Kullanılması 12 12

Yedi eksik Prof. Dr. Selçuk, araştırmalar sonucunda eğitim sisteminde saptanan yedi eksiği de şöyle sıraladı: 1- Problem çözme becerisi, 2- Eleştirel düşünme becerisi, 3- Yaratıcı düşünme becerisi, 4- Araştırma - sorgulama becerisi, 5- Türkçeyi etkili kullanma becerisi, 6- Girişimcilik becerisi, 7- İletişim becerisi." Prof. Dr. Selçuk, yeni sistemde bu beceri eksikliklerini giderecek eğitim modelinin esas alınacağını vurguladı.

SORU YENİ FİZİK PROGRAMININ DOĞRU ANLAŞILMASI VE DOĞRU UYGULANMASI İÇİN, TARİHSEL OLARAK YAPILANLARDAN FARKLI OLARAK NELER YAPILMALIDIR?

CEVAP 1.PROGRAMLARIN BAŞARIYA ULAŞMASINDA EN BÜYÜK GÖREV ÖĞRETMENLERE, ÖĞRENCİLERE VE VELİLERE DÜŞMEKTEDİR. 2. AZ VURGU PROGRAM GELİŞTİRİCİLERİN TEORİK OLARAK NE YAZDIKLARINA,ÇOK VURGU GERÇEK UYGULAYICILAR OLAN ÖĞRETMENLERİN VE ÖĞRENCİLERİN PROGRAMDAN NE ANLADIKLARINA VE PROGRAMA İNANMALARI İÇİN NELER YAPILMASI GEREKTİĞİNE

YETERSİZLİKLER VE SIKINTILAR

Fizik Öğretim Programları İlköğretim de 2005 yılında tamamlanan öğretim programı reformunun ardından lise düzeyindeki temel derslerin programı da değiştirilmeye başlanmıştır. Bu kapsamda dört yıllık lise fizik dersi için öğretim programı geliştirme çalışmalarına 2006 yılı başında başlanmıştır.

Fizik 9-12 9. Sınıf öğretim programı Ekim 2007 ayında TTKB tarafından 2008-2009 öğretim yılında tüm Türkiye genelinde uygulanmak üzere kabul edilmiştir. 10. Sınıf öğretim programı tamamlanmış olup Mart 2008 ayında TTKB tarafından 2009-2010 öğretim yılında tüm Türkiye genelinde uygulanmak üzere kabul edilmiştir. 11. ve 12. sınıf öğretim programları da büyük oranda geliştirilmiş olup, en geç Haziran 2008 ayı itibari ile tamamlanması planlanmıştır.

2007 Fizik 9. Sınıf Öğretim Programı’nın Temel Yapısı %12,5 %25,0 %14,0 %22,0 2007 Fizik 9. Sınıf Öğretim Programı’nın Temel Yapısı 19

9. Sınıf Fizik Öğretim Programının Yapısı Ağaç modelinde; ağaç öğrenciyi, meyve bilgi öğrenme alanlarını ve kök ise becerileri temsil etmektedir. Bilgi ve becerilerin birbirini dönüşümlü olarak desteklediğini göstermek için ise yağmur damlası modeli kullanılmıştır.

Programın Temelleri – Öğretim Yöntemleri Fizik 9-12 Programın Temelleri – Öğretim Yöntemleri Program; Öğretmen merkezliden öğrenci merkezliye doğru uzanan geniş yelpazedeki tüm yöntemlere olanak tanırken, Sorgulama ve araştırmaya dayalı yöntemlere, Laboratuar ve sınıf etkinliklerine, Kavramsal değişimi temel alan yöntemlere, Bireysel farklılıkları dikkate alan yöntemlere özel önem verir.

Öğretim Programı’nın Dayandığı Öğrenme Teorisi: BAĞLAM TEMELLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI 22

YENİ MÜFREDATIN ETKİLİ KULLANILMASI DURUMUNDAKİ TEMEL BEKLENTİLER 1- Öğrenciler fizik dersinde öğrendikleri KAVRAMLAR ile günlük hayatta karşılaştıkları OLAYLAR arasında ilişki kurma ve yorum yapma becerilerini geliştirmesi 2- Basit bilimsel makaleleri ve günlük haberleri okuyup yorumlayabilmeli becerileri geliştirmesi 3- Öğrencilerin fizikteki her kavramın hayatın içinde olduğunu kavrayabilmesi 23

Programın Sarmal Yapısı Fizik 9-12 Programın Sarmal Yapısı Fizik öğretim programı yapılırken 9. sınıf için herkes için fizik (tüm bireylerin yaşamları boyunca karşılaşmaları olası fizik) konuları esas alınırken, üs sınıflara temel fizik konuları sarmal olarak verilmeye çalışılmıştır.

Programda Kavram Yanılgıları Fizik 9-12 Programda Kavram Yanılgıları Programda her ünite ile ilgili olası kavram yanılgılarına açıklamalar sütununda yer verilmiştir. Ders kitaplarında bu kavram yanılgılarını gidermek için konu anlatımlarında ve etkinliklerde gerekli önlemler mutlaka alınmak durumundadır. Örneğin; ??? “Bir bardak sıcak çayın ısısı, bir bardak ılık çayın ısısından yüksektir.” ??? “Sıcaklık bir sistemdeki rastgele hareket eden moleküllerin ortalama kinetik enerjisidir.”

Programın Temelleri-Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımı Fizik 9-12 Programın Temelleri-Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımı Programda; Sadece bilgiyi değil beceriyi de ölçen, Sonuçtan ziyade süreci değerlendiren, Sadece not verme amaçlı değil gruplama(Çoklu zeka, ön bilgi yoklama,...), dönüt verme(ünite sonu testler,...) ve tanılama amaçlı(1-2-3 aşamalı testler, tanılayıcı dallanmış ağaç, mülakat,...), Ölçme ve değerlendirme yaklaşımı esas alınmıştır.

SONUÇ OLARAK! 1. Bilgi vermenin yerine bilgiye ulaşma yolları etkinlikler,projeler ve performans ödevleri yardımıyla öğrenme esas alınmıştır. 2. İnternet ve bilgisayardan faydalanmak, bu alandaki deneyimleri artırmak için öğrenci birçok durumda bilişim teknolojilerine yönlendirilmiştir. 3. Kavram yanılgısını giderme ve kavramsal değişimi sağlamak için her bir ünitede olası kavram yanılgılarına özel vurgu yapılarak bunların etkinlikler yoluyla giderilmesi amaçlanmıştır.

4. Ünitelerdeki kazanımlar, bağlam temelli olacak şekilde yapısalcı öğrenme kuramına göre işlenerek, öğrencilerin olumlu beceri ve tutumlar geliştirmeleri amaçlanmıştır 5.Üniteler, disiplinler ve sınıflar arasında sarmal yapının doğasına uygun işlenmiştir. 6.Klasik ölçme-değerlendirmeyi dışlamamakla birlikte asıl vurgu alternatif ölçme-değerlendirmeye yapılmıştır.

!!!KİŞİSEL GÖRÜŞ!!!

YENİ FİZİK ÖĞRETİM PROGRAMININ ARTI YÖNLERİ 1. Öğrenci bilgiyi hazır olarak almıyor. 2. Öğrenci fizik olaylarıyla ilgili daha çok yorum yapabiliyor. 3. Öğrenci Yaparak yaşayarak öğreniyor.

YENİ FİZİK ÖĞRETİM PROGRAMININ EKSİ YÖNLERİ 1. Bu programdaki etkinlikleri 2 saatlik fizik dersinde yapmamız imkansız. Ya etkinlikler azaltılmalı yada fizik ders saati arttırılmalı. 2. 9.sınıf fizik programı aşırı basitleştirilmiş. (10,11 ve 12. sınıf fizik programını bilmiyoruz.) 3. Bu programa uygun ÖSS sorularının olup olmayacağı belli değil. (Yeni öğretim programındaki değişikliklerin ÖSYM sınavlarına yansıması kaçınılmazdır. Yeni sınavlar kademeli olarak yeni öğretim programına göre düzenlenecektir. Bu anlamda YÖK-ÖSYM ile MEB-TTKB arasında protokol yapımıştır. Sınavlarda hem içerik hemde yaklaşım olarak değişiklik yapılmasını beklemekteyiz. ÖSYM sınavları ile ilgili yapılacak değişikliklere ilişkin çalışmalar sürdürülmekte olup, bu yönde zaman zaman açıklamalar yapılmaktadır. Prof. Dr . Bilal GÜNEŞ)

MEB FİZİK KİTABININ ARTI YÖNLERİ 1. Her konuyla ilgili mutlaka bir etkinlik düzenlenmiş. 2. Eleştirel düşünmeye sevk eden bir kitap 3. Öğrenciyi daha aktif kılan bir kitap

MEB FİZİK KİTABININ EKSİ YÖNLERİ 1. Konuları aşırı basite indirgemişler. Bence 7. ve 8. sınıf fen derslerinde gösterilen fizik konuları bu kitaptaki ilk konulardan daha zor. 2. Etkinlikler çok basit olmuş. Gerçi zaten malzeme eksikliği bütün okullarda vardır. Ama ilköğretimde gösterilen deneylerin aynısını tekrar koymuşlar. 3. Gereğinden fazla etkinlik olan konular var. Örneğin sürtünme konusuyla ilgili 6 etkinlik konulmuş. Herhalde kitabı yazan arkadaşların fizik ders saatinden haberi yok. 4. Yorum sorularının bazıları çok basit. Öğrencilere soruyu yönelttiğim zaman öğrenciler bu kadar basit soru olmaz gibi bakıyorlar.

Fatsa Anadolu Öğretmen Lisesi DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER. Hazırlayan:Akif KAYA Fatsa Anadolu Öğretmen Lisesi Fizik Öğretmeni

SON