Beyoğlu İlçesi Piyalepaşa Bulvarı ve Yakın Çevresi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
28 Ekip çalışması.
Advertisements

EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Mimaride kimlik.
PLN MESLEKİ UYGULAMA ESASLARI
KENTSEL TASARIM KOORDİNE VE DEĞERLENDİRME KOMİSYONU
İç Mimarlık Ve Çevre Tasarımı Sanat ve Tasarım Bölümü
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
TANITIM ELEMANLARI BAŞVURU DEĞERLENDİRMELERİ
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
SWOT Nedir ? Nasıl yapılır ?
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
Içmimarlık nedir?.
Peyzaj Kavramı ve Peyzaj Planlama Üzerine Birkaç Söz
Aksaray Metro İstasyonu ile Valide Sultan Camii Arası
Neslişah ve Hatice Sultan Mahalleleri (Sulukule) Yenileme Avan Projesi
İŞLEVSEL VE MEKANSAL ANALİZLER
Gölcük Vizyon 2023  Kocaeli Üniversitesi bulunduğu kentle bütünleşmek adına, Gölcük Belediyesi ve Gölcük Kent Konseyi ile bir işbirliği içine girerek,
SAĞLIKSIZ KENTLEŞME (ÇARPIK KENTLEŞME)
DANIŞMAN: Yrd. Doç. Dr. Funda YİRMİBEŞOĞLU
KENTSEL MEKAN ANALİZLERİ
COĞRAFYA İÇERİSİNDEKİ YERİ
1. PLANLAMA ÇALIŞMALARI PLANIN AMACI : Hazırlanacak kalkınma planları sınırlı doğal kaynaklardan en etkin ve optimal bir biçimde faydalanmayı temin etmek,
T.C. İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
Biçimin elemanları ve ilişkileri
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
Coğrafi Bilgi Sistemlerinde
rojelendirme esasları
Hedef A.1. : Deprem Bilgi Altyapısının Geliştirilmesi; Deprem bilgi altyapısının geliştirilmesi, güçlendirilmesi, sürdürülebilirliğinin sağlanması bu altyapıyı.
ÖLÇME BİLGİSİ KAPSAM ÖLÇME ÇEŞİTLERİ TANIM Prof. Dr. M. Belgin ÇAKMAK
İç mİmarlIk İç Mimarlık Nedir? İç Mimar Olmak İçin Gereken Özellikler
GENEL KONUM ULAŞIM İLİŞKİLERİ İlçenin önemli ana arterlerinden olan Özgürlük Meydanı, Karaosmanoğlu Caddesi ve Taşocağı Caddesinde taşıt ve yaya trafiğini.
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Restorasyon Projesi Nasıl Hazırlanır
ANITLARDA BOZULMAYA NEDEN OLAN ETKENLER
Prof. Dr. Aysen Müezzinoğlu Dokuz Eylül Üniversitesi
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
BEŞİKTAŞ HALK EĞİTİM MERKEZİ
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
Kiralık Ticari Alan. Konum - Yenibosna’da Ana Caddede, Hava Alanı’na 5 dk. mesafede - TEM ve E-5 karayollarına çok yakın - Basın Ekspres Yolu Yenibosna/Sefaköy.
ENDÜSTRİYEL MUTFAK VE ÇAMAŞIRHANE E-KİTAP
ŞEHİT TEĞMEN AHMET ÇITAK İLKOKULU FAALİYET RAPORU.
ORDU ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ Altyapı ve Kentsel Dönüşüm Hizmetleri Şube Müdürlüğü FAALİYET ÖZETİ.
Proje I.
GÖRSEL TASARIM.
Tekstilde Tasarım Yöntemleri I Dersi Dönem Sonu Ekip Projesi
9.1 GİRİŞ Bu ünitenin ilk bölümü, insanların yapılı çevrelerini nasıl gördükleri ve nasıl değerlendirdikleriyle (appraise) ilgili olup ikinci bölüm.
SU ÇERÇEVE DİREKTİFİNİN UYGULANMASI VE NEHİR HAVZA
Nehir Havzaları Su Kaynakları Modelleme Çalışmaları
Prof. Dr. Ferit Kemal Sönmez
İktİsadİ ve Hukukİ sİstemler ve polİtİkalar
PLANLAMA 2 YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ MİMARLIK FAKÜLTESİ
DOKU (TÜRÜK) – TEXTURE Doku, birbirine eş yada birbirini tamamlayan birim biçimlerin belli sistemlerle yan yana gelmesinden oluşur, Doğal dokularda dokuyu.
KENTSEL DÖNÜŞÜM YÖNTEMLERİ
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
Temel Eğitim Genel Müdürlüğü
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
FEN BİLİMLER ENSTİTÜSÜ M. Ebubekir BALKANLIOĞLU
Resimle İlgili Meslekler
EĞİTİM YERLEŞKELERİNDE MEKANİK TESİSAT
DIŞ MEKAN GÖRSELLERİ CEPHE GÖRÜNÜMSOKAK GÖRÜNÜM BİNA GİRİŞ GÖRÜNÜM BİNA GİRİŞİ.
İNŞ4052 UYGULAMALI HİDROLOJİ DERS NOTLARI Dokuz Eylül Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Yrd.DoçDr.Gülay ONUŞLUEL GÜL
BİTKİ ÖRTÜSÜ VE UĞRADIĞI ZARARLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TASARIM NEDİR? Bu sunu PowerPoint'in yeni yeteneklerini gösterir ve en iyi Slayt Gösterisi'nde görüntülenebilir. Bu slaytlar, PowerPoint 2010'da oluşturacağınız.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KOMPOZİSYON Resimde kompozisyonun manası asrın ikinci çeyreği içinde daha genişlemiştir. Eskiden, kompozisyon kelimesi, içinde figür bulunan resimlere.
Sunum transkripti:

Beyoğlu İlçesi Piyalepaşa Bulvarı ve Yakın Çevresi Cephe Rehabilitasyonu ve Kentsel Tasarım Uygulama Projesi K E N T S L A R I M Ü D G Bu proje, İstanbul metropoliten alanının içinde yer alan önemli merkezlerden biri olan Beyoğlu ilçesinde gerçekleştirilmektedir. İstanbul Boğazı’nın Avrupa Yakası’nda bulunan Beyoğlu İlçesi D-100 karayolu ve TEM Otoyolu ile bağlantı yollarının geçiş güzergahı üzerinde yer almaktadır. Bu projede D-100 karayolu ve Haliç Sahil Yolu arasında sınırlandırılan, Beyoğlu İlçesinin ve İstanbul’un en önemli güzergahlarından biri olan D-100 karayolu bağlantısı Piyale Paşa Bulvarı’nda mevcut durumun tespiti yapılarak, güzergahlar boyunca ulaşım projelerinin üretilmesi, yol peyzajı ver mekan kalitesini yükseltmek amacıyla kentsel tasarım projelerinin geliştirilmesi hedeflenmiştir. Kentlerde mekan kalitesini etkileyen önemli göstergelerden birisi görsel estetik yüzeyidir. Görsel estetik yüzeyinin düşüklüğü görüntü kirliliğine yol açar. Bu kirlilik ağırlıklı olarak düşey düzlemde kentlinin karşısına çıkmaktadır. Görüntü kirliliğini oluşturan öğeleri, “yapısal ve sökülüp takılabilir” olarak iki grup halinde inceleyebiliriz. Yapısal olan ve görüntü kirliliği oluşturan ögeler, yapıların tasarlanmış mimari form ve cephelerin mimari anlayış veya yaklaşımların eleştirilmesinden bağımsız olarak değerlendirilmelidir. Mimari eleştiri konusu bu kapsam dışındadır. Ancak, yasalara aykırı olarak yapılmış yapılan oluşturduğu görüntü kirliliğinin de kapsam içinde incelenmesi gerekmektedir. Yapısal olarak görüntü kirliliği oluşturan ögeler yapının inşa süreci sonrasında yapısal boyutta yapılan eklemeleridir, (örneğin: kaçak kat veya diğer ilaveler veya açık çıkmaların kapatılarak kapalı alana katılması, vb. uygulamalar), bitmemişlik durumu (örneğin: sıvasız veya boyasız yapı cepheleri veya bırakılmış demir filizleri), iyi çözülmemiş teknik detaylar (örneğin: yağmur olukları, klima vb.), veya özensiz inşaat kalitesi olarak sayılabilir. Yapıların yıpranmışlığı, köhnemişliği ve bakımsızlığı da kapsam içine katılmalıdır. Sökülüp takılabilir veya kaldırılabilir ögelerin oluşturduğu görüntü kirliliği kapsamında en başta reklam ve tanıtıcı panoların sayılması gerekir. Bu panolar tümüyle rastlantısal, kaotik bir biçimde yapı cephelerini kapatıcı ve bozucu bir düzende sergilenmektedir. Bu kontrolsüz çeşitli ebat, renk ve biçimdeki panolar kentlerimizdeki görüntü kirliliğinin ağırlıklı bölümünü oluşturmaktadır. Ayrıca, bu kent mobilyalarının yıpranmışlığı, bakımsızlığı ve vandalizm den kaynaklanan tahribat görüntü kirliliğine yol açmaktadır. Binaların yanlış kullanım biçimleri de bu kapsamda belirtilmelidir. Balkonlara konulan gelişigüzel bina garnitürleri (çiçeklik, çamaşırlık vb.), perdeler, kapatıcılar, çamaşırlar, bina bütünlüğünden farklı olarak yapılan kısmi boyalar, vb. uygulamalar görüntü kirliliğine yol açmaktadır. Yukarıda iki ana tema şeklinde incelenen görüntü kirliliğine yol açan hususların engellenmesi, kuşkusuz, temelde eğitim ve kentli olma ile dolayısıyla aidiyet sahiplenme hissinin, güçlendirilmesi ile ilgilidir. Kentlerde yer alan sorunların (sosyo-ekonomik ve fiziksel) payları da kuşkusuz büyüktür. Görüntü kirliliğinin engellenmesine yönelik olan çalışmalarda ilk yapılacak o yere ait özgün durum ve koşulların saptanarak değerlendirilmesidir. Bu özgün olan durum kimlik kavramının anlamsallığı ile de yakında ilgilidir. Öncelikli olarak o yörenin doğal çevreden kaynaklanan özgün durumun analitik saptamalarla değerlendirilmelidir. Sosyal ve yapılaşmış çevreden kaynaklanan ögeler de benzer şekilde analiz edilmelidir. Ulaşılacak sentez çalışmalarında, proje alanının potansiyeli ve verileri yorumlanarak geleceğe taşınacak olumlu yönler ve çözülmesi gerekli problem nokta veya alanları alarak olumsuz yönler ortaya konulmalıdır. Sentez çalışmasını belirli etaplama ve öncelik sistemleri içeren alternatifli tasarım çalışmaları izler. Tasarım önerileri, kısa, orta ve uzun vadeli farklılaşabilecektir. Binaların yaşı, cephe kaplaması, büyüklüğü, hacmi, içinde yer aldığı parselin boyutları, kullanım biçimi vb. durumları, önerilen mekan, zaman boyutlarını belirleyen faktörler olacaktır. Bina üzerlerinde yer alan takılıp-kaldırılabilir elemanlara yönelik ilkeler getirilmelidir. Bu yapılırken zemin kat ve üst katlar ayrımı, insan ölçeği ile algılanabilirlik açısından dikkate alınmalıdır. Eski durum Mevcut silüet Öneri silüet