TOTAL MANUFACTURING SOLUTIONS “TOPLAM ÜRETİM ÇÖZÜMLERİ”

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ Hedefler, Faaliyetler, Performans Kriterleri
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
KONU :GÖRÜNTÜNÜN GEOMETRİK MODELLERİNİN KURULMASI
Sistem Analizi ve Planlama
ABR İ NTOZ ME G.  AB – TOBB – Yerel Odalar  Ekim 2002’de ilk 3 ABİGEM kuruldu.  Gaziantep  Kocaeli  İzmir  € 17,5 Milyon bütçe  € 55 Milyon – Katma.
Öğretim İhtiyacını Belirleme
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
İSTATİSTİKSEL KALİTE KONTROL YÖNTEMLERİ İLE MEVCUT DURUM ANALİZİ VE İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİ Esra ERGEN Merve ZENCİRKIRAN Merve ŞAHİN Ayşe CİLACI TOMBUŞ.
BÖLÜM 6 DENETİM TESTLERİ
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Standart Normal Dağılım
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Şekil Grafiği Yandaki resimde çok eski medeniyetler tarafından yapılmış olan bir sütun görmektesiniz.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Bilgi ve İlişkilerin Gösterimi
E-İhale, Elektronik İhale veya Online İhale sistemi B2B (şirketler arası ticaret) alanında kullanılan bir satınalma yöntemidir. Bir Alıcı şirketin ve.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
Bölüm 14 Stratejik Değerleme ve Kontrol
Yazılım Proje Yönetimi
7.SINIF MATEMATİK DERSİ “TABLO VE GRAFİKLER”
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
-NE İŞE YARAR? -NASIL YAPILIR? -KURUMLARDA NASIL UYGULANIR?
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
SWOT ANALİZİ NEDİR? -STRENGTHS?, WEAKNESS?, OPPORTUNITIES?, THREATS?
STRATEJİK PLANLAMA.
TAPU VE KADASTRO KONYA V. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TPC İYİLEŞTİRME TAKIMI.
İNOVASYON.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
TAKIM RUHU NEDİR? 12-h.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
SEVCAN DEMİR ELEKTROY NEDİR? Öğrencilerin derse ne ölçüde katıldıklarını görmek; onların sorunlarını tespit etmek ve tüm sınıfın beraber ilerleme.
Sıklık Tabloları ve Tek Değişkenli Grafikler
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
ÖĞRENME AMAÇLARI İki değişken arasındaki “ilişki” ile neyin kastedildiğini öğrenmek Farklı yapıdaki ilişkileri incelemek Ki-kare analizinin uygulandığı.
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Bilgisayar Grafikleri Ders 3: 2B Dönüşümler
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, bilişim teknolojisinin evrimini incelemektedir. Bölüm, örgütsel işlemlere uygulanan bilişim teknolojisi sistemlerine göz atarak.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
İNCELEME Bilimin İşlevleri İstatistiksel Yöntemler Değişken Türleri
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
PERFORMANS GÖRÜŞMELERİ
PROJELER-1 Öğrencilerin istedikleri bir konuda inceleme, araştırma ve yorum yapma, yeni bilgilere ulaşma ve sonuç çıkarma amacıyla öğretmen rehberliğinde.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Toplam Kalite Yönetimi
KALİTE KONTROLÜ VE KALİTE GELİŞTİME ARAÇLARI
Strateji Geliştirme Başkanlığı SWOT ANALİZİ 2009 / ANKARA ATİLLA DURMAZ.
FABRİKA VE PROSES TASARIMI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY IV: İç Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları Kimileri yıldızlara bakarken çukura düşerler…
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
YÖNETİM FONKSİYONLARI
Ayşenur batı Hande arpacı
VİZYON VE MİSYON ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Havacılıkta İnsan Kaynakları Eğitimde 4. hafta, fiilen 3
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
“Tek PPG” olarak yolumuza devam ediyoruz
KAVRAM HARİTALARI.
Sunum transkripti:

TOTAL MANUFACTURING SOLUTIONS “TOPLAM ÜRETİM ÇÖZÜMLERİ” Şenim ÖZGÜRLER

Günümüzde ülkelerin güçlü olabilmelerinin en önemli sebeplerinden birisi de üretim olgusu Bir ülkenin gelişebilmesi için üretimini önemsemesi ve geliştirmesi gereklİ Bu çalışmada fiziksel üretim yapan firmaların üretim sistemleri incelenmektedir. Çalışmanın asıl amacı firmaların bir takım çalışması ve 200 soruluk bir anket sonucunda üretimlerinde bulunan zayıf ve güçlü yanları meydana çıkartmaktır. Burada önemli olan zayıf yanların güçlendirilmesi ve üretimin dünya çapında üretim seviyesine çıkarılmasıdır.

TMS çalışması bir firmanın gelişim için neler yapması gerektiğini göstermez. Firma bu çalışmayla kendi bünyesindeki mevcut aksaklıkların hangi kurumsal kısımda bulunduğunu tespit eder. Burada yapılması gereken tek şey o kısımlara yönelik müdahalede bulunmak ve tümünü iyileştirerek firmayı olabilecek en yüksek değer olan sağlıklı üretim mertebesine getirmektir.

NEDEN TOPLAM ÜRETİM ÇÖZÜMLERİ? TÜÇ üretimin 20 belirlenmiş alanını sistematik bir şekilde ölçme ve iş potansiyelini tamamen kullanmak için tüm ilerleme alanlarını belirleme anlamındadır. Burada belli sorulara verilen yanıtlar ve puanlama etkili olmaktadır. Amaç bu 20 belirlenmiş yapı taşını iyi dengelemek ve üretim yapısını bunun üzerine kurmaktır. Burada konu 20 tane yapı taşı ve bunların üstüne dikilen 6 tane sütundan oluşmaktadır.

İzlenecek proses 5 adımdan oluşur. Bunlar: TÜÇ’nin yapı taşlarını ve bunların üzerinde yükselen sütunları iyi anlamak ve belirlemek. Her yapı taşı için bir anket yapmak. Veri elde etmek,üretimin doğruluk faktörlerini ölçmek ve performans düzeyini haritalamak. Boşlukları analiz etmek, uygulama ve iş misyonunu aynı anda ikisini de analiz etmek. Boşlukları daraltmak ve böylece rekabeti arttırmak için ölçümleri ve değerleri tamamlamak.

Üretim Çözümlerinde Sütunlar Bir üretim işletmesinde başarı 6 üretim sütununa bağlıdır. Her sütunun kendine ait yapı taşları bulunmaktadır.

TMS sütunları ve yapı taşları

200 Soruda Öz Denetim Öz denetim her yapı taşına sorulan 10 soruyla toplam 200 soruluk bir ankettir. Bu ankette sorulara verilen cevaplar şöyle puanlandırılır: 0.1- Zayıf, 0.2- Orta, 0.3- İyi, 0.4- Çok iyi , 0.5- Mükemmel. Böylece her yapı taşı toplam 10 soruda 5 puan alabilir ve 20 yapı taşı toplam 100 puan alabilir.

Veri Kaydetme Firma genelinde yapılan 200 soruluk anketten elde edilen verilerle firma her yapı taşı için verilmiş puanları görür ve bunu örümcek ağı diyagramında gösterebilir. Bu grafikte dairenin dışındaki numaralar yapıtaşı numaralarını göstermektedir. Dairenin dışından merkezine doğru 5’ten başlayarak birer sırayla 1’e kadar giden sayılar yapılan anket sonucu her yapıtaşlarının elde etmiş oldukları puanları temsil etmektedir. Böylece bu diyagram vasıtasıyla üretimdeki doğruluk görsel olarak da ifade edilebilmektedir.

Boşluk Analizi ve Misyon Belirlenmesi Veri analizi yapılmışsa ve her sütun için üretim doğruluk faktörü belirlenmişse boşluk analizine geçilir. Ne şekilde olursa olsun boşluk analizine başlayabilmek için öncelikle şirket misyonunun iyi anlaşılması gereklidir. Şirketin gerçek misyonunu anlamak önemlidir. Misyonla birlikte şirket stratejik amaçları da misyonun gerçekleşmesi için çok önemlidir. Boşluk analizi üretim doğruluk faktörleriyle başlar ve işin önemli sütunlarına ve onun yapı taşlarına el atar. Mesela 50 ve altı gibi düşük bir doğruluk faktörü genel bir zayıflığı işaret eder. Eğer misyonda önemli olan ürün geliştirme ve yenilik ise o zaman o sütun ve yapı taşlarına ağırlık verilir.

UYGULAMA TMS çalışmasının uygulama safhasının temeli, çalışmada anlatılan kapsamlı 200 soruluk anketten oluşmaktadır. Uygulamanın X Firmasında yapıldığı varsayılmaktadır. Uygulamanın ilk bölümü organizasyon içerisinde yaratılan çalışma takımının 200 soruya yanıt verip puanlama yapması sonucu sayısal değerlerin elde edilmesidir.

Bu uygulama öncesinde organizasyon yöneticilerinin katılımlarıyla oluşan 6 kişilik bir çalışma takımının oluşturulması gereklidir. Bunun amacı anket sorularının işletmeyi ve yaptığı işi iyi bilen kişiler tarafından objektif olarak yanıtlanması gerekliliğidir. Anket sorularından elde edilen puanlar aşağıda belirtilmektedir:

Yapı Taşları ve Puanlar Üretim Doğruluk Faktörü

Örümcek Ağı Diyagramı Analizi Firmanın sahip olduğu yapı taşlarının her birinin topladıkları puanlar örümcek ağına benzer bir diyagramda gösterilmektedir. Bu diyagramın ana amacı yapı taşlarının birbiri ardına seyrettikleri puan yolunun ve birbirleri arasındaki farkları görsel olarak belirtmektir. X Firmasının örümcek ağı diyagramı şekilde gösterilmiştir.

Örümcek Ağı Diyagramı Analizi

Histogramlar Üretim doğruluk faktörü belirlendikten sonra her yapı taşının sahip olduğu sorulara verilen puanlar histogram tekniğiyle incelenmektedir. YAPI TAŞI 1- PAZARI ANLAMAK

Bir sonraki aşama ise tüm yapı taşları, her birinin aldığı toplam puana göre histogramda gösterilmesidir.

Performans-Uygulama Analizi Bir sonraki analiz, Performans-Uygulama analizidir. Bu analizde sahip olunan altı adet sütundan üçü performans, üçü de uygulama sütunu olmak üzere toplam iki kısma ayrılır. Bu iki kısımdan birisi x-y doğrusunda x eksenini diğeri ise y eksenini temsil eder ve böylece ortaya bir alan tablosu meydana gelir.

Performans-Uygulama Analizi Sütunların dağılımı aşağıdaki gibidir: Performans sütunları (birincil aktiviteler) Pazarlama ve yenilik (yapı taşları 1-3) Tedarik zinciri yönetimi (yapı taşları 4-6) Üretim olanakları (yapı taşları 10-14) Uygulama sütunları (destek aktiviteleri) Çevre ve güvenlik (yapı taşları 7-9) Prosedür (yapı taşları 15-17) İnsan (yapı taşları 18-20)

Performans-Uygulama Analizi Performans – Uygulama Tablosu

Performans sütunlarında toplam 11 tane yapı taşı bulunmaktadır. Bu yapının elde edebileceği toplam puan 55’tir. Uygulama sütunlarında ise geriye kalan 9 yapı taşı vardır. Bunların alabileceği maksimum puan 45’tir. Toplam performans puanı 38,4’dür. Toplam uygulama puanı ise 35,3’dür. Bu iki grup, “Uygulama - Performans Haritasını” oluşturmaktadır.

Performans-Uygulama haritası PERFORMANS EKSENİ UYGULAMA EKSENİ

Değerlendirme YAVAŞ AMA VERİMLİLER Bu kategorideki firmalar genelde hem performans hem de uygulamada mükemmel proseslere sahiptirler fakat güçleri global pazarda yarışmaya yetmez. Firmaların bir çoğu bu kategoridedir. Yerel bölgelerde iyi sonuçlar almışlardır fakat liderlik etme vasıflarına sahip değildirler. Bu firmalar performans ve uygulamada lider olmak yolunda köklü değişimlere sahip olmalıdırlar.

Sahip olmaları gerekenler şunlardır: Tam potansiyellerini kullanabilmeleri için onları engelleyen durumları iyi tanımak ve ortadan kaldırmak İşin kritik bölgelerinde yeniden mühendislik çalışmaları Şebekeleşme için cesaret ve uygulama için örnekler

Performans-Uygulama analizinden sonra Boşluk Analizi yapılmaktadır. Boşluk analizi temelde sütunların ulaşması gereken puan farklarını yani ulaşılacak puan ile arada kalan boşluğu bulmaktır. Bu analizde yine en temel şekilde histogram kullanılabilir.

Boşluk Analizi

Boşluk Analizi Yapılan boşluk analizinin gösterimi örümcek ağı diyagramıyla da yapılabilir.

En az puanlı yapı taşı sıralaması Yapılan analizin sonuçlarına göre en zayıf olan sütunlar belirlenmektedir ve bu sütunların geliştirilmesi sağlanmalıdır. En zayıf sütunları şunlardır:

En zayıf sütunların belirlenmesinden sonra bu sütunların sahip oldukları sorulara verilen cevaplara bakarak bir geliştirme anahtarı elde edilebilmesi analiz için olumlu olacaktır.

Firmanın en detaylı şekilde incelenebilmesi için daha bir çok analiz tekniği vardır. Bunlardan bazıları şöyledir: Kritik inceleme analizi Çizgisel grafik, bar tablosu, dairesel bölümlendirmeler analizi Pareto analizi Z tablosu analizi Neden-Sonuç diyagramı (balık kılçığı) analizi ve bunlara benzer SPC (istatistiksel proses kontrol) araçları

SONUÇ Sonuç olarak bu çalışmada bir X Firmasının mevcut durumunu görmekteyiz. İnceleme sonunda görülmektedir ki bu firma ulaşılabilecek zirve noktası olan dünya çapında bir üretici konumunda değildir. Firmanın mevcut durumundan ulaşılmak istenen “dünya çapında üretici” konumuna gelmesi için bir çok iyileştirme veya yenileme çalışması yapması zorunludur. Bu çalışma geliştirmeye hangi kurumsal bölümden başlanması gerektiğini gösteren bir rehberdir.

SONUÇ Çalışmanın amacı; firmanın sahip olduğu zayıf ve güçlü yanlarını sergilemek ve böylece firmanın yapısal haritasını çıkartmaktır. Bu çalışmanın tüm şirket organizasyonlarına uygun olduğu öne sürülememektedir ancak; “dünya çapında üretici” konumuna gelmek amacındaki bir firmanın “Toplam Üretim Çözümleri (TMS)” analizini gerçekleştirmesi amaca ulaşmada önemli bir araç olacaktır. Objektif olunduğu taktirde “Toplam Üretim Çözümleri” firmalar için yararlı bir çalışmadır.

TEŞEKKÜR EDERİM... Şenim ÖZGÜRLER