EDEBİYAT ÇINARI PROJESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

VELİ GURUR MEKTUBU PROJESİ
DENİZLİ YAŞAR SANİYE GEMİCİ ANADOLU LİSESİ
NESİLLER BULUŞUYOR PROJESİ
MÜZİKLİ TENEFFÜSLER PROJESİ
BİR TATLI TEBESSÜM PROJESİ
Hazırlayan; M. Doğan ERYILMAZ Okul Rehber Öğretmeni
OKULUMA GÜVENLİ GİDİYORUM PROJESİ
Proje ortağı Sağnak Eğitim ve Kültür Derneği,
“Küçükçekmece Perakende Balık Pazarı’nda AB Standartlarının Uygulanması” Projesi
GÖNÜL KÖPRÜSÜ PROJESİ.
KARŞIYAKA ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
BİTKİSEL BESİN ELEMENTLERİ
“IP Universities” Istanbul, May 16 to 18, 2012 Albert Long Hall, BOGAZICI UNIVERSITY Institutional logo FM Ofisi – Üniversite İlişkisi Salih.
2.HAFTA ETKİLİ BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay Memiş
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
OKULUMUZU RENKLENDİRELİMOKULUMUZU RENKLENDİRELİM PROJESİ PROJESİ
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
DAHA ETKİN BİR ÖĞRETME-ÖĞRENME VE DAHA GÜZEL DAVRANIŞ KAZANIMI
Hazırlayanlar; Mehmet KÖK Ümit YAMAN
ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE DİL VE ANLATIM
Kocaeli Üniversitesi Deneysel ve Klinik Araştırmalar Merkezi (DEKART)
Öğretmenlik Uygulaması
SİBEL KURNAZ SERAP ARIMAN YAKUP ARSLAN
Polonya(Kurucu)-Türkiye(Kurucu)-Makedonya(Üye)
GEÇMİŞTEN GELECEĞE KÜLTÜR KORİDORLARI PROJESİ
OYNUYORUM, EĞLENİYORUM ÖĞRENİYORUM PROJESİ
ALACA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
DERS:MATEMATİK 8 KONULAR TARİH 10. HAFTA KASIM A)ÖĞRENME ALANI
PROGRAM GELİŞTİRME ve PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİ
HOŞGELDİNİZ… ODTÜ TOplum Gönüllüleri Grubu ARJANTİN İLKÖĞRETİM OKULU
ÖZET Sınıf Öğretmenliği Anabilim dalındaki öğretmen adaylarına Öğretmenlik Uygulaması I ve II dersleri kapsamında anlattıkları derslere sistemli ve çok.
Comenius Okul Ortaklıkları Projesi
FAALİYET/PROJE EYLEM PLANLARI
MOTİVASYONU VE BAŞARIYI ARTTIRMA PROJESİ
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
MURATLI OKUYOR ŞUBAT – “MURATLI OKUYOR PROJESİ” KAPSAMINDA ŞUBAT AYI İÇİNDE İLÇEMİZ GENELİNDE YAPILAN ÇALIŞMALAR Koordinatör okul olarak aylık çalışma.
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
T.C. MURATLI KAYMAKAMLIĞI HALK EĞİTİMİ MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ YAYGIN EĞİTİMİ GELİŞTİRME PROJESİ
İMKB ŞEHİT UMUT SAMİ ŞENSOY ANADOLU LİSESİ
KAHRAMANMARAŞ BİLGİYLE BULUŞUYOR
Atılım’da Bir Kitap - Bir Konu Programı Etkinliği 28 Mayıs 2013 Hasan U. Akay Provost.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
GÜNDEM: 1. Toplantının açılışı, oklama kağıdının imzalanması. 2. Birinci dönem çalışmalarının değerlendirilmesi. 3. Okuma – yazma öğreniminde sınıfın.
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
ESKİPAZAR ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ
ANNE-KIZ BABA-OĞUL KÜTÜPHANEDEYİZ
EDEBİYATIN BİLİMLERLE İLİŞKİSİ-9.sınıf
Leonardo da Vinci Ortaklık Projesi ÖĞRETMEN EĞİTİMİ ENGELLİ ÇOCUKLARLA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ EĞİTİMİ.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
FABL TÜRÜNÜN ÖZELLİKLERİ HAZIRLAYAN: Özgür AKKAYA
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ALİ CANİP YÖNTEM ( ).
PERFORMANSGÖSTERGESİ HEDEFE YÖNELİK TEDBİR FAALİYET LER
Kitap tanıtımı/Boor reivews
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
SANAT DALLARI.
FUAR TURİZMİ FUAR NEDİR?.
İHSAN KURŞUNOĞLU ORTAOKULU ÇINARIN GÖLGESİNDE OKUYORUM PROJESİ
YUNUS EMRE ÇAY. YUNUS SERİSİ YAZARI YUNUS EMRE ÇAY’IN YAZDIĞI BU KİTAPLAR ŞEHİRLER HAKKINDA BİLGİ ALMAMIZI VE ÇOCUKLARI EĞLENDİRMEK AMACIYLA HAZIRLANAN.
Hazırlayan:Ayşe Ulusoy
TORBALI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Kitap Okuma Projesi “KİTAP OKU[YORUM]”
Değerli Kastamonu Üniversitesi Öğretim Elemanları HOŞGELDİNİZ
Romantizmin Önemli Temsilcileri
Sunum transkripti:

EDEBİYAT ÇINARI PROJESİ YUNUS EMRE İLKÖĞRETİM OKULU EDEBİYAT ÇINARI PROJESİ Hazırlayan; İngilizce Öğretmeni Ayşe SARI

Projenin Adı : EDEBİYAT ÇINARI Projenin Konusu : Türk ve Dünya Edebiyatının en seçkin örneklerini görselleştirerek tanıtmak ve özellikle yazarlar ve şairlerin hayatları hakkında detaylı bilgiler vermek.

Projenin Uygulama Yeri : Şarkikaraağaç Yunus Emre İlköğretim Okulu

Projenin Amaçları ve Gerekçeleri : Projenin gerekçesi, okuma saatlerini ve boş zamanlarını kitap okuyarak değerlendiren öğrencilerimiz eserlerin edebi özellikleri ve içeriği konusunda yeterli bir görüş açısına sahipler. Birçoğu kitap okuyarak sosyalleştiklerinin, kişisel ve kültürel gelişimlerinin tamamlandığının farkında.Fakat bilinen bu gerçeklerin yanında unutulan önemli bir nokta var ki; oda okudukları kitapların yazarları hakkında yeterli bilgiye sahip olmamaları. Projenin amacı, öğrencilerin okudukları kitapların içeriği, konusu, ana fikri ya da kahramanları hakkında yeterli bilgiye sahipken aynı dikkati ve önemi eserlerin yazarlarını öğrenme konusunda göstermemeleri. Öğrencileri yazarlar ve şairler konusunda da dikkatlerini çekmek ve edebiyatçılarımız hakkında doyurucu bilgiler edinmelerini sağlamak.

Sorumlu Birim : Yunus Emre İlköğretim Okulu İngilizce Öğretmeni Ayşe SARI. İşbirliği Yapılacak Birimler : Yunus Emre İlköğretim Okulu Projenin Hedef Kitlesi : Yunus Emre İlköğretim Okulu Öğrencileri

Projenin Uygulama Aşamaları : 1. Projenin figürünü oluşturacak çınarı oluşturmak için 5 öğrenciden oluşan bir ekip kurulması. Öğrenciler arasında görev dağılımının yapılması. 2. Okulda çınarın sergilenmesi için uygun bir alan ayarlanması. 3. Proje Figürünü oluşturacak çınarın temin edilmesi. 4. Çınarın verniklenmesi 5. 8 adet yaprak yapılır( kontrplaktan) ve çınarın dallarına asılır. 6.Yaprakların üzerine önemli yazarlarımızdan bazılarının fotoğrafları yapıştırılır. 7. Çınarın altına yerleştirilecek saksı ile sabitlenmesi. 8. Hazırlanan çınar sergileneceği yere yerleştirilir. 9. İki hafta aralıklarla görevlendirilen öğrenciler yazar köşesini bir yenisiyle değiştirirler.

Projenin Sürdürülebilirliğine Ait Değerlendirmeler : Okulumuzda böyle bir projenin uygulanması öğrencilerin eserler konusundaki eksikliklerinin giderilmesi ve yazarlara da gereken önemin verilmesi konusunda dikkat çekici ve öğrenmeye teşvik edici bir rol üstlenmektedir. Okul projenin sürdürülebilirliğine uygundur.

Projenin Tanıtım Sloganları: ‘Çınarlara keşif yolculuğu.’ ‘Dallarımda yeşerelim.’ ‘Okunacak en büyük kitap insandır.

PROJE EKİBİ Projeden Sorumlu Öğretmen: Ayşe Sarı - İngilizce Öğretmeni Okulumuz Öğrencilerinden: Deniz SİRKECİ(7/A) Gamze TEZCAN(8/A) Funda KERKAYA(8/B) Fatma ÖZOGUL(7/A) Feyza KORKMAZ (8/B) Şule ERYILMAZ (8/A)