AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU TAŞINMAZLARININ TURİZM YATIRIMLARINA TAHSİSİ HAKKINDA YÖNETMELİK
Advertisements

BİREYSEL EMEKLİLİK SİSTEMİNDE YASAL DÜZENLEMELER
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
TİCARİ İŞLETMENİN REHNİ
HAZİNEYE AİT TARIM ARAZİLERİ SATILIYOR!..
T.C DİCLE KALKINMA AJANSI
Esnaf ve Sanatkarlar Meslek Kuruluşlarınca Düzenlenecek Mali Tablolar Hangileridir? 1 – Mizan 2- Bilanço 3- Gelir Tablosu.
OSB’LERİN BELEDİYE VERGİLERİ KARŞISINDAKİ DURUMU
ÇEVRE GÖREVLİSİ/ ÇEVRE DANIŞMANLIK FİRMALARI
BEDELSİZ ARSA TAHSİS İŞLEMLERİ
ORGANİZE SANAYİ BÖLGELERİNE SAĞLANAN DESTEK UNSURLARI
KOBİ BİRLEŞMELERİNDE SAĞLANAN TEŞVİKLER
AŞIRI DÜŞÜK SORGULAMASI
T.C. Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğü
Uygulama sözleşmesi hazırlanırken dikkat edilmesi gereken hususlar
altyapI VE KENTSEL DÖNÜŞÜM HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ YILI ÇALIŞMALARI
4734 Sayılı Kanun Madde 10’da Yer Alan “İhale Dışı Bırakılma Durumları”  İle İlgili Sunulacak Belgeler ve Temin Yerleri.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
Geçici Faaliyet Belgesi elektronik başvuru dosyasında
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
Hayrettin GÜNGÖR TBB Genel Sekreteri
Mükelleflerin İzahat Talepleri
İhalelere Katılmaktan Yasaklama Kararı Verilirken Uyulacak Hususlar Alattin ÜŞENMEZ Mali Hizmetler Uzmanı Alattin ÜŞENMEZ.
T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI YATIRIM VE İŞLETMELER GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ARAZİ TAHSİS DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON DERS NOTLARI – IX
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
İMAR VE PLANLAMA ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
ÇED İZİN VE DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
SERMAYE PİYASASINDA FAALİYET GÖSTERMESİNE İZİN VERİLEN DİĞER KURUMLAR
Harcama Yetkilileri.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PERSONELİ İZİN YÖNERGESİ
Finansal planlamada temel amaç;
Ödeme Talep Formu hazırlanırken dikkat edilmesi gereken hususlar
EMLAK İSTİMLAK MÜDÜRLÜĞÜ
İlhan AYDIN Kocaeli İl Müdürü.
İL STOK HAVUZU VE İHTİYAÇLARIN KARŞILANMASI 2009/45 SIRA NOLU GENELGE Hakan KARAGÖZ Şube Müdürü.
Kütahya Aile ve Sosyal Politikalar
Harcama Süreci VE ÖN MALİ KONTROL
GENEL MAKRO EKONOMİK DEĞERLENDİRME VE 2009 YILI BÜTÇESİ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI 30 Ocak 2009 – İSTANBUL T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Ar-Ge FAALİYETLERİNE İLİŞKİN VERGİSEL TEŞVİKLER
YAPI İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Nakdi Sermaye Artırımlarında Vergi Avantajı
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
HARCAMA.
DEVRE TATİL SÖZLEŞMESİ Bir yıldan uzun süre için kurulan ve tüketiciye bu süre zarfında birden fazla dönem için bir veya daha fazla sayıda Gecelik konaklama.
T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI YATIRIM VE İŞLETMELER GENEL MÜDÜRLÜĞÜ SEYAHAT ACENTALARINA SAĞLANACAK TURİZM DESTEĞİ İLE İLGİLİ BİLGİLENDİRME.
Milli Emlak Genel Müdürlüğü. Kamu Taşınmazlarının Yatırımlara Tahsisi.
1 İhale Usulleri Arasından Çıkarılan Doğrudan Temin Yönteminin Usulsüzlük ve Yolsuzluk Riskine Etkisi Danışman : Başbakanlık Başmüfettişi R. Bülent TARHAN.
KADASTRO
SERBEST DOLAŞIMA GİRİŞ REJİMİ
TASFİYE HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ sayılı Kanunun 4 üncü maddesinde yapılan düzenlemeyle, sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunundan 4458 sayılı.
KİRALAMA-İRTİFAK HAKKI VE KULLANIM İZNİ(İNTİFA HAKKI)
T. C. BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI AR-GEREFORMPAKETİ Araştırma ve Geliştirme Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Kanun ve Bazı Kanun Hükmünde.
Ekim 2015 KİRALAMA DOSYALARININ KOMİSYONA SUNULMASI.
İHRACAT İŞLEMLERİ VE MUHASEBELEŞTİRİLMESİ II
1 ALT İŞVEREN İŞÇİLERİNİN KAMUDA İSTİHDAMI MART 2016.
YATIRIMLARDA DEVLET YARDIMLARI
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ HİZMETLERİNİN DESTEKLENMESİ
YENİ TEŞVİK SİSTEMİ (BÖLGESEL TEŞVİK UYGULAMASI)
6740 SAYILI BİREYSEL EMEKLİLİK TASARRUF VE YATIRIM SİSTEMİ (BES) KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUNDA YER ALAN ÖNEMLİ DÜZENLEMELER.
FİNANSAL KİRALAMA İŞLEMİ VE MUHASEBE KAYDI
TARİFESİNİN BELİRLENMESİ
HARCAMA YETKİLİLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER.
NAKİT SERMAYE ARTIRIMINDA İNDİRİM
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
Güncel Teşvik Bilgilendirme Sunumu
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
2018 Yılında Uygulamaya Konacak Teşvikler ve Yapılacak Diğer Çalışmalar 23 Şubat 2018.
ÜRETİM VE İSTİHDAM DESTEK LEASİNG PROTOKOL TANITIMI
Sunum transkripti:

AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

KAMU TAŞINMAZLARININ YATIRIMLARA TAHSİSİNE İLİŞKİN USUL VE ESASLAR AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ KAMU TAŞINMAZLARININ YATIRIMLARA TAHSİSİNE İLİŞKİN USUL VE ESASLAR AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ Amasya 2009

Usul ve Esasların Amacı Yatırımcıların Arsa ve arazi ihtiyacını karşılamak. Bu kapsamda; Teşvik edilen sektörlerde yatırım yapacak Yatırım Teşvik Belgesi sahibi gerçek ve tüzel kişilere ön izin ve irtifak hakkı tesisine ilişkin işlemleri düzenlemek. AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

TEŞVİK KAPSAMINDAKİ TAŞINMAZMALLAR Hazineye Ait Taşınmaz Mallar Özel Bütçeli İdarelerin Taşınmazları Belediyelere Ait Taşınmazmallar Özel İdarelere Ait Taşınmazmallar Devletin Hüküm ve Tasarrufu Altındaki Yerler AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

TEŞVİK USUSLÜ AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ ÖN İZİN İRTİFAK HAKKI KULLANMA HAKKI AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

TEŞVİKTEN YARARLANAMAYANLAR Finans ve Sigortacılık Sektöründe Faaliyet Bulunan Kurumlar İş Ortaklıkları Taahhüt işleri AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

TEŞVİK KAPSAM DIŞI YATIRIMLAR 4283 sayılı Yap-İşlet Modeli ile Elektrik Enerjisi Üretim Tesislerinin Kurulması ve İşletilmesi Enerji Satışının Düzenlenmesi Hakkındaki Kanun 3996 sayılı Bazı Yatırım ve Hizmetlerin Yap-İşlet-Devret Modeli Çerçevesinde Yaptırılması Hakkında Kanun kapsamında gerçekleştirilen yatırımlar AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

Teşvikten Yararlanacak Yatırımcılar Ve Yararlanma Şartları Hazine Müsteşarlığınca Düzenlenmiş Teşvik Belgesi Sahibi olmak Gerçekleştirilecek Yatırım Tutarı -Taşınmaz maliki idarelerce bu taşınmazlara takdir edilecek rayiç değerin; -Tarım ve hayvancılık yatırımı için bir, -Turizm yatırımları için iki, - Diğer yatırımlar için üç katından (ancak, III (Amasya) bölgelerde beşyüzbin Türk Lirasından az olmayan), az olmayacak. AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

Teşvikten Yararlanacak Yatırımcılar Ve Yararlanma Şartları Organize Sanayi Bölgesinde yer alabilecek yatırımlar için tahsis edilecek boş parsel bulunmaması veya bu bölgelerde yapılması uygun görülmeyen yatırımlardan olması şartlarını taşıyan, Taahhüt edilen yatırımın en az Yüzde Yirmisini karşılayacak miktarda net özkaynağa sahip olan AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

Teşvikten Yararlanacak Yatırımcılar Ve Yararlanma Şartları Yatırımın ne şekilde finanse edileceğini beyan edilmesi, Taahhüt edilen yatırımın toplam tutarı on milyon Türk Lirasını aşan yatırımlarda fizibilite raporu ve finansman tablosunu veren Gerçek ve Tüzel Kişiler Yararlanır AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

TEŞVİK ŞEKLİ Teşvikten Yararlanacak; Gerçek veya Tüzel Kişiler lehine; Tapuya Tescilli Taşınmazlarda 49 yıl süreli İrtifak Hakkı Tesisi Tescil Harici Yerlerde 49 yıl süreli Kullanma İzni AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

Kapsam Dışında Kalan Taşınmazlar KAMU TAŞINMAZLARININ YATIRIMLARA TAHSİSİNE İLİŞKİN USUL VE ESASLARIN 8. MADDESİNDE TASARRUF YETKİSİ KISITLANMIŞ TAŞINMAZ MALLAR AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

İrtifak hakkı tesis edilebilecek ve kullanma izni verilebilecek taşınmazlar USUL VE ESASLARIN 8. MADDESİ DIŞINDA KALAN TAŞINMAZMALAR DIŞINDAKİ TAŞINMAZ MALLARDA İRTİFAK /KULLANMA HAKKI TESİS EDİLİR. AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

Yatırıma Uygun Taşınmazların Tespiti Taşınmaz maliki idareler, öncelikle yatırımın türüne göre ; Organize Sanayi Bölgesi İdaresinden veya diğer ilgili kurum ve kuruluşlardan Hangi tür yatırımlar için nerelerde, asgari ne kadar büyüklükte taşınmaz tahsisinin uygun olacağına ilişkin görüşleri de sorulmak suretiyle yatırıma elverişli taşınmazları tespit eder. AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

Yatırıma Uygun Taşınmazların Tespiti Tespit edilen taşınmazların talep beklenmeksizin toplu olarak, Kapsam dışı taşınmazlardan olup olmadığı, taşınmaz maliki idarelerce ilgili kamu kurum ve kuruluşlarından araştırılarak, teşvik edilen yatırımlar için uygun olup olmadığı öncelikle belirlenir. AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

Yatırıma Uygun Taşınmazların Tespiti İl veya ilçe bazında teşvik edilecek yatırım ve sektörlere göre, ilgili kamu kurum ve kuruluşlarından tespit edilecek taşınmazların hangi yatırımlar için daha uygun olduğuna ilişkin görüşler alınır. AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

Yatırıma Uygun Taşınmazların Tespiti Maliki idarelerce belirlenen taşınmazlar dışında kalan ancak yatırımcı tarafından talep edilen taşınmazlar da, maliki idarelerce uygun olduklarının tespit edilmesi halinde bu kapsamda değerlendirilebilir. AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

Taşınmazlara kıymet takdiri yapılması Yatırıma konu taşınmazın sahibi idarece; taşınmazın rayiç bedeli belirlenir. Kıymet takdiri; idarenin yetkili komisyonlarınca veya yetkilendirilmiş olmaları halinde yetkileri kapsamındaki usullere göre tespit ettirilebilir. AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

Yatırıma elverişli taşınmazların yatırımcılara duyurulması Bulundukları yerlerdeki Ticaret, sanayi ve ziraat odalarına bildirilir. -Taşınmaz maliki idarelerce ilana çıkılması uygun görülen taşınmazlar en az iki aylık başvuru süresi verilerek dönemler halinde ilan edilir AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ Başvuru Belgeleri Dilekçe Talep formunu Yatırım Teşvik Belgesi Yatırım Bilgi Formu Organize sanayi bölgesinde boş parsel bulunmadığına ve yatırımın bu alanlarda yapılamayacağına ilişkin belge ** AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

Başvuru Belgeleri Başvuru Ücretinin Yatırıldığına İlişkin Makbuz (İkibin TL) Avan Proje; 1/200 veya 1/500 ölçekli parsel sınırı ve yapı yaklaşma sınırının belirtildiği varsa tüm imar koşullarının işlendiği vaziyet planı ile 1/100 veya 1/200 ölçekli kat planları ve en az bir kesit ve dört görünüşü içeren mimari proje. Vaziyet planı ve mimari avan projeler Bayındırlık ve İskan Bakanlığının proje düzenleme esaslarına uygun olarak hazırlanır. AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ Başvuru Belgeleri Oda Sicil Kayıt Örneği Vergi Borcu Bulunmadığına İlişkin Belge İşletme Hesabı Özeti (Gerçek Kişi) İşletmenin Son Üç Yıllık Bilançosu Son Üç Yıllık Mali Tablolar AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

Başvuru Belgeleri Halka Açık A.Ş.'lerde, Halka Açılma Oranını Gösteren Belge Şirket Ana Sözleşmesi Kanuni Temsilcilerin İmza Sirküleri ve Adresleri Fizibilite Raporu ve Finans Tablosu***** (Yatırım tutarının on milyon TL’yi aşması halinde) AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

Komisyon Vali veya Görevlendireceği Vali Yardımcısı Başkanlığında Taşınmaz maliki İdarenin mahallindeki en Büyük Memuru Taşınmazdan sorumlu birim amiri Bayındırlık ve İskân İl Müdürü Belediye İmar Müdürü Yatırımın türüne göre ilgili Bakanlığın İl Müdürü AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

Komisyonun değerlendirmesi Kayıtlı ve ödenmiş sermayesi dâhil malî durumunu, Yatırımın gruplandırılan iller ve teşvik edilecek sektörler arasında yer alıp almadığını, Yatırımcı tarafından taahhüt edilen yatırım tutarının, maliki idarelerce taşınmaza takdir edilen rayiç değerin, tarım ve hayvancılık yatırımları için bir, turizm yatırımları için iki, diğer yatırımlar için üç katı olup olmadığını, AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

Komisyonun değerlendirmesi Taahhüt edilen yatırımın finansman kaynaklarının yeterliliğini Talep edilen taşınmazın üzerinde avan projenin uygulanıp uygulanamayacağını, Avan projesine göre yapılacak yatırımdaki kapalı ve açık alanlar dikkate alınarak ne kadarlık bir taşınmaza ihtiyaç duyulduğunu, …..inceler AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

Birden Fazla Talebin Değerlendirilmesi Yatırımcıların öz kaynakları, taahhüt ettikleri istihdam sayıları yatırım tutarından en yükseği yüz puan üzerinden değerlendirilerek, puanlama yapılır ve en yüksek toplam puanı alacak yatırımcı tercih edilir. Yapılacak bu puanlamada da eşitlik olması halinde, en fazla istihdam sağlayacak yatırımcı tercih edilir. AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

Sözleşme ve tescil Karın tebliğinden itibaren 15 gün İçinde sözleşme düzenlenmesi zorunludur. Sözleşme tescil edilmeden taşınmaz teslim edilmez. Yatırım teşvik belgesinde yapılan her türlü revizyon işlemlerinde yatırımcı tarafından taşınmaz maliki idareye bilgi verilir. Ön izin sözleşmesinin notere tasdiki zorunlu değildir AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

Bedel (1) Ön izin bedelsizdir. (2) İlk yıl irtifak hakkı veya kullanma izni bedeli; *) III üncü bölgede (Amasya) yatırım konusu taşınmazın emlak vergi değerinin yüzde ikisi, (3) ikinci ve müteakip yıllar bedel ÜFE) oranında artırılması suretiyle hesaplanır. AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

Yatırım Döneminde İndirimli Bedel ilk yıl bedeli ile sözleşmeleri gereğince artırılarak tespit edilen ikinci ve üçüncü yıl bedelleri, yüzde yetmiş indirim uygulanarak tahsil edilir. AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

HASILAT PAYI Yayımlanan usul ve esaslar kapsamında yapılan ve tamamlanan yatırımlardan Hasılat payı ALINMAZ. AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

Ön izin Fiili Kullanım olmaksızın (imar ,ifraz tevhit için) bir yıllığına ön izin verilebilir. Ön izin bir yıl uzatılabilir Yatırımcı ile Ön izin Sözleşmesi düzenlenir AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

İstihdam Yatırım teşvik belgesinde belirtilen istihdam edilecek işçi sayısına, yatırım konusu işletmenin faaliyete geçtiği tarihten itibaren beş yıl süreyle uyulması zorunludur. İstihdam edilecek işçi sayısı beş yıllık ortalama üzerinden değerlendirilir. AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

Devir Yatırımcı, irtifak hakkı veya kullanma iznini üçüncü kişilere devredebilir Ön izin devredilemez ve bu süre içerisinde ortak alınamaz Not:Ancak, devrin yatırım tamamlanmadan önce yapılması halinde, devralan kişide 6 ncı maddede belirtilen şartlar aranır. Devralan kişiler devir tarihinden itibaren otuz gün içinde taşınmaz maliki idareye bilgi vererek, devredenin sözleşmeden doğan tüm yükümlülüklerini içeren ve idarece düzenlenecek olan yeni sözleşmeyi imzalamak zorundadır AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

Denetim Yatırımcı; irtifak hakkı tesis edilen veya kullanma izni verilen taşınmazlar üzerinde inşa edilecek yapı ve tesisleri onaylı imar planı ve uygulama projesine uygun olarak yapmak zorundadır AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

Yatırım süresi Yatırım Teşvik Belgesinde Belirtilen sürelerde bitirilmek zorunludur. Mücbir sebep dışında Ek süre verilmez AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

Denetim Taşınmaz maliki idareler, inşaat aşamasında ve işletme süresince gerekli gördüğü takdirde taşınmazların üzerindeki bütün yapı ve tesisleri kontrol etmeye veya ettirmeye yetkilidir. Bu kontroller sırasında belirlenecek hata ve eksiklikler, taşınmaz maliki idarelerce belirlenecek süre ve şartlarla yatırımcı tarafından tamamlanır AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

İrtifak hakkı ve kullanma izni süresinin sona ermesi İrtifak hakkı ve kullanma izni, sözleşme süresi sonunda sona erer. Bu durumda; makine, teçhizat ve demirbaşlar hariç diğer yapı ve tesisler taşınmaz maliki idareye intikal eder. AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

Doğrudan Satın Alma Hakkı Yatırım Süresi sonunda üzerindeki yapı ve tesisler dikkate alınmak üzere yatırımcıya Doğrudan Verilir AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

İrtifak hakkı ve kullanma izninin iptali, tahliye ve geri alma Yatırımcının bu Usul ve Esaslarda ve sözleşmesinde yer alan hükümlere uymadığının veya mücbir sebepler hariç öngörülen sürede yatırımın tamamlanmadığının tespiti halinde, herhangi bir yargı kararı aranmaksızın irtifak hakkı veya kullanma izni iptal edilir AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

Yapı ve Tesisler Taşınmaz üzerindeki tüm yapı ve tesislerle birlikte sağlam ve işler durumda tazminat ve bedel ödenmeksizin taşınmaz maliki idareye intikal eder ve bundan dolayı hak lehtarı veya üçüncü kişilerce herhangi bir hak ve talepte bulunulamaz. AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

Geri Alma Herhangi bir yargı kararı aranmaksızın taşınmaz maliki idarece alınacak irtifak hakkı veya kullanma izninin iptal edildiğine dair kararın tebliğ tarihinden itibaren taşınmazı otuz gün içinde tahliye eder. AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

İndirimlerin iptali ve hâsılattan pay alınması Yatırımın %50 si gerçekleşmesine rağmen tamamlanmamış ise, İstihdam sayısına %10’u aşan oranda uyulmaması halinde; --İndirimler iptal edilerek Genel hükümlere göre işlem yapılır ve hasılat payı alınır. AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

Yatırımın %50 aşması halinde; Cari yıl irtifak hakkı ve kullanma izni bedeli, rayiç bedel üzerinden tahsil edilir. (Emlak değerinin %3’ünden az olamaz) Bu yapı ve tesisin işletilmesinden elde edilen toplam yıllık hâsılatın yüzde biri oranında pay alınır. (Ancak, tarım, hayvancılık, sanayi ve tersane yatırımlarında bu oran binde bir olarak uygulanır.) AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ MİSAFİRLERİMİZE KATILIMLARINDAN DOLAYI TEŞEKKÜR EDERİZ. Salih BİLGİN Milli Emlak Müdür V. AMASYA DEFTERDARLIĞI MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ