geçiniz (f5) ve çift tıklayınız !

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Olgun ŞENER Kamu Yönetimi Uzmanı
Advertisements

AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ÖMER DERİNDERE ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ Osmancık/ÇORUM
Ders Hazırlama Şablonu
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
İŞ KANUNUNDA ÜÇLÜ DANIŞMA KURULU VE EKONOMİK SOSYAL KONSEY AYŞE KÜÇÜK ZİYA AK MEHMET ÜSTBAŞ
Öğrenci Temsilcilikleri Seçimi Mühendislik Fakültesi.
eAvrupa, eAvrupa+ ve Türkiye
ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR 15 Ekim 2012 Afyonkarahisar.
30 Ekim-2 Kasım 2014 ANTALYA, TÜRKIYE
Bölgesel Konferans n°1 25 Haziran 2014 İzmir
GÜMRÜK KIYMETİ TEKNİK KOMİTESİ Ek:II. 1. Bu Anlaşmanın 18 inci Maddesine göre, teknik düzeyde yorum ve uygulama birliği sağlamak amacıyla Gümrük İşbirliği.
UN Global Compact (BM Küresel İlkeler Sözleşmesi)
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
18 Şubat 2013 Pazartesi 2. Sınıflar Aqua Florya Akvaryum Gezisi
YG-21 Kadın Meclisleri & Ulusal Gençlik Parlamentosu
‘’Yasamak ve Yasatmak için Bilim ’’
GENÇLİK PROGRAMI Eylem 1.3. Gençlik Demokrasi Projeleri
TÜBİTAK Bilimsel Araştırma Projelerini Hazırlama Eğitimi Şubat 2014
IN VITRO KOŞULLARDA HASTALIKSIZ BİTKİ MATERYALİ ÜRETİMİ
NÜKLEER TIP TRAKYA BÖLGE TOPLANTILARI-6
Elektrik Elektronik Teknoloji Platformu Oluşturma Çalıştayı Sinan Tandoğan TÜBİTAK-TEYDEB 23 Şubat 2007, TÜSSİDE.
KLASİK DEMOKRASİ Eski Yunan şehir devletlerine dayanır. En iyi uygulayıcısı ve o dönemde en güçlü şehir olan Atina’dan dolayı Atina demokrasisi olarak.
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
UNICEF Türkiye Ülke Programı
Kamu Yönetiminde Yeni Aktörler: Sivil Toplum Kuruluşları
UZAKTAN ÖĞRETMEN EĞİTİMİ SEMİNERİ
EKONOMİK İŞBİRLİĞİ VE KALKINMA TEŞKİLATI (OECD)
7. Uluslararası İstanbul Mutfak Günleri 21 – 24 Mart 2009 Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi Büyükçekmece, İstanbul.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
Sürekli Kurumsal Gelişim Projesi Kalite Yönetim Sistemi ‘‘PRİZMA’’ İYİLEŞTİRME TAKIMI ÇALIŞMA RAPORU OCAK 2012 Diyarbakır DİYARBAKIR BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU.
H.Ü KAYAK VE SNOWBOARD TOPLULUĞU
DEMO-VILLAGE Orda Bir Köy Var Demokrasiyle!
ULUSAL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİLGİ AĞI TOPLANTISI
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
10. Yılında Bologna Süreci Uygulamaları 15 Haziran 2011 Galatasaray Üniversitesi.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
İNSAN HAKLARI EVRENSEL BİLDİRGESİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
GREEN PEARLS-YEŞİL İNCİLER LdV Ortaklık Projesi T.C. GÖLBAŞI KAYMAKAMLIĞI Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü.
 KONU VE AMAÇ: Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı bölgenin ekonomik ve sosyal kalkınmasının hızlandırılması amacıyla 2012 yılında TR83 Bölgesi İnovasyon.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES). Ortaöğretime Geçiş Sistemi Neydi?  İlköğretim 6.7. ve 8. sınıf öğrencilerinin yıllara yayılan seviye ve.
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
İnsan Hakları Nedir? İnsan hakları, olmadığı koşulda, kişilerin insan olarak onurlarıyla yaşabilmelerinin mümkün olmadığı temel ilkelerdir. İnsan hakları.
Yıldırım milli eğitim müdürlüğü ortak sınavlar komisyonu
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK ARAŞTIRMALAR MERKEZİ SENATO SUNUMU
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
BİLGİ VE DUYURU PANOSU. BİLGİ VE DUYURU PANOSU.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES) YEŞİLGİRESUN İLKÖĞRETİM OKULU PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ Psikolojik Danışman FİDAN YILDIZ.
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
Uluslararası Sistem Çocuk Hakları Hukuku.
EĞİTİMDE KALİTEYİ İYİLEŞTİRME PROJESİ
TÜBİTAK 47. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ PROJE YARIŞMASI
Proje Adı Proje Yürütücüsü Proje Ortağı
ADANA MÜFTÜLÜĞÜ CAMİ DIŞI HİZMETLER PROJESİ SUNUMU
PMI-CAPM Sertifikası Hakkında Bilgilendirme
MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
GAZİ ÜNİVERSİTESİ VAKFI ÖZEL ORTAOKULU
PROJE SOSYAL DİYALOG KOMİTESİ TOPLANTISI GÜNDEMİ (1)
10. Yılında Bologna Süreci Uygulamaları
İnsan Hakları Nedir? İnsan hakları, olmadığı koşulda, kişilerin insan olarak onurlarıyla yaşabilmelerinin mümkün olmadığı temel ilkelerdir. İnsan hakları.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
07 Aralık 1944 Perşembe Günü Chicago’da imzalanan ICAO Uluslararası Sivil Havacılık Konferansı Ilk Baskı.
ULUSLARARASI SOSYAL POLİTİKA
Sunum transkripti:

geçiniz (f5) ve çift tıklayınız ! Sunum şekline geçiniz (f5) ve çift tıklayınız !

MODEL BİRLEŞMİŞ MİLLETLER KONFERANSI (TÜRKÇE) NEDİR? Model Birleşmiş Milletler, gerçek Birleşmiş Milletler sisteminin lise ve üniversite öğrencileri tarafından uygulanan simülasyonudur. Öğrenciler Birleşmiş Milletler, üye devletlerinin büyükelçisi rollerini üstlenerek güncel dünya sorunlarına çözüm arama olanağı sağlar.

Katılacak Lise Takımları: 1- Büyükelçi 2- I.Delege 3- II.Delege 4- III.Delege toplam 4 aday öğrenci ve 1 Okul Temsilcisi öğretmenden oluşur. Katılan her lisenin takımı bir ülkeyi temsil eder. Temsil edecekleri ülkenin dış politikasını ve konseylerde belirlenen konulardaki görüşünü, tartışılacak konuyla ilgili olarak Birleşmiş Milletler' in daha önce yayınladığı bildirgeleri, konu üzerine düzenlediği konferansları ve yaptığı diğer tüm çalışmaları hakkında geniş çaplı bir araştırmayı önceden yaparlar.

Model Birleşmiş Milletler Konferansı; Temel olarak farklı milletlerden gençlerin bir araya gelerek güncel dünya sorunlarına çözüm araması için onları teşvik eder ve onlara ortam sağlar. Bu sayede gençlerin dünyada olup bitenler hakkında bilgi sahibi olması amaçlanır. Türkçe Model Birleşmiş Milletler ise; Bu etkinliğin Türkçe olarak Türk öğrenciler tarafından gerçekleştirilmesidir.

Etkinlikte Hedeflenen Gençlerimizde; Yarının, özgüveni yüksek, açık fikirli, modern tartışma kültürüne sahip ve iletişim becerileri gelişmiş önder toplumunu oluşturacak gençlere bu yetileri aşılamak. Ayrıca gençlerimizde; Saygı ve hoşgörü, Açık fikirlilik, Demokrasi ve tartışma eğitimi, Doğru iletişim, Takım çalışması gibi yetiler oluşturabilmek.

PROGRAM: I. Gün: Açılış: Genel Kurul Salonu Büyükelçilerin açılış konuşması Konferans prosüdürünün açıklanması (Genel Sekreter) Her ülkenin büyükelçisinin kısa açılış konuşması yapması Komite Oturumları: 5 Komite ayrı ayrı salonlarda komite moderatörü yönetimde toplanarak seçili temaları tartışacak. 1.Oturumlar Öğle Yemeği 2.Oturumlar Kahve Molası 3.Oturumlar Günün sonlanması (17.00)

PROGRAM: II. Gün: Komite Oturumları:Komite Salonlarında 1.Oturumlar Kahve Molası 2.Oturumlar 3.Oturumlar (Bildiri hazırlama) Öğle Yemeği 4.Oturumlar (Bildiri bitiriş-kontrol-oylama) Kapanış: Genel Kurul Salonunda Bildiri Sunumu (Her konseyin bildirileri okunacak) Kapanış Konuşması (Genel Sekreter) Sertifika Dağıtımı (Büyükelçilere-Delegelere-Öğretmene)

KOMİTE KONSEYLER VE KONULARI İNSAN HAKLARI KOMİTESİ • Kadına yönelik şiddet(Pozitif Ayrımcılık) • Evrensel savaş ahlakı nasıl olmalı ve suçlu iadesi • Uluslararası göçler ve mülteci sorunları

KOMİTE KONSEYLER VE KONULARI EKONOMİK ve SOSYAL KONSEY • Alternatif Enerji Kaynaklarının kullanımı • Gelişmekte olan ülkelere ticari özgürlüklerinin sınırlandırılması, ambargolar konması o ülkelerin kendilerini gelişmişlik seviyesine ulaştıramaması

KOMİTE KONSEYLER VE KONULARI POLİTİK KONSEY • Oluşması muhtemel bir doğal felakette ülkelerin tutumu ve yardımlaşması • Hükümetlere karşı yapılan ayaklanmalar ve bunun sonucunda hükümetlerin ayaklanmalara tepkisi

KOMİTE KONSEYLER VE KONULARI GENÇLİK KONSEYİ • Düşünce özgürlüğü ve sosyal ağlar • Evrensel eğitim ve sınav sistemleri

KOMİTE KONSEYLER VE KONULARI GÜVENLİK KONSEYİ • Kimyasal silahlanma • Dünya ülkelerinin Suriye tutumu

ÖRGÜTSEL ŞEMA DANIŞMA EKİBİ BASIN EKİBİ İLETİŞİM EKİBİ GÜVENLİK EKBİ Genel Sekreter • Genel Sekreter Yardımcısı Politik Konsey Başkanı • Başkan Yardımcısı Güvenlik Konsey Başkanı İnsan Hakları Komitesi Başkanı Ekonomik ve Sosyal Konseyi Başkanı Gençlik Konseyi Başkanı DANIŞMA EKİBİ BASIN EKİBİ İLETİŞİM EKİBİ GÜVENLİK EKBİ

KONFERANSA OKULLAR NASIL KATILACAK? I. AŞAMA: Katılmak isteyen okullar, konferans ekibinden sorumlu öğretmeninin http://trmbm.beykent.k12.tr adresindeki başvuru form’unu doldurup elektronik ortamdan göndermesi yeterlidir. (Hedef: başvuru yapan okuldaki koordinatör öğretmeni tanımak.) Not: I. Aşama başvurular 21 Mart 2014 günü sona erecektir. II. AŞAMA Katılma başvurusu yapan okullar 24 Mart 2014 tarihinden itibaren http://trmbm.beykent.k12.tr web sayfasından; Büyükelçi ve delegelerini bildirecekler.(Toplam 4 kişi) Temsil edecekleri ülkeyi seçecekler .(Tablodan) Okulun her katılımcısı kendilerine tayin edilmiş komitelerde temsil edecekleri ülkenin BM delegesi rolünü üstlenir. (Hedef: başvuru yapan okul takımını tanımak, takım isimlerine ve temsil edecekleri ülkelerine göre organizasyon hazırlığı yapmak.)

Katılımcıların kriterleri : Lise ve dengi okullarda eğitim gören öğrenci olmak, trmbm.beykent.k12.tr adresinde bulunan “Konferans El Kitabı” ndaki uyulması gereken kuralların ve görevlerin yerine getirilmesini sağlamak, Son not: Okul müdürlünün “Konfrans Ekip” listesini onaylayarak 0212 872 11 57 nolu faksla göndermesi katılım işlemini tamamlayacaktır.

Daha fazla bilgi: http://trmbm.beykent.k12.tr İletişim: 444 29 90 Yazgı KURU-Genel Sekreter Hazal KALÇAK-Genel Sekreter Yardımcısı Sena KEÇE-Genel Sekreter Yardımcısı