E-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012 ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ e-mail : eem@karatekin.edu.tr.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Advertisements

8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
SEAHORSE HAKKINDA Sea Horse Petrokimya 1996 yılında Ali Şafak Akmil tarafından kurulmuştur.
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
7. GERİBİLDİRİMLİ SİSTEMLERDE KARARLILIK KAVRAMI
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ 1 Genel İsim: İlyas Toktaş
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümü
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
TEKNOLOJİNİN BİLİMSEL İLKELERİ
TEKNOLOJİNİN BİLİMSEL İLKELERİ
MMO ANKARA ŞUBE Su Arıtım Sistemleri Eğitim ve Tanıtım Toplantısı
9. ADİ DİFERANSİYEL DENKLEMLERİN SAYISAL ÇÖZÜMLERİ
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİNİN MÜHENDİSLİK DÜNYASINDAKİ YERİ
ÇAMAŞIR MAKİNESİNDE DEVİR VE YIKAMA SÜRESİ KONTROLÜ
Hazırlayan: Serhat YILMAZ
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
Prof. Dr. Kerim Edinsel YETERLİLİKLER “UYGULAMA SÜRECİ” ÇALIŞTAYI UYGULAMASI SONUÇLARI Çalışma Grubu 1: Makine Mühendisliği Programı Yeterlilikleri 1 -
BİTKİ KORUMA BÖLÜMÜ YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ Kasım 2009 Ziraat Fakültesi.
BBY Bilgi Teknolojisi ve Yönetimi

T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Grid Hesaplaması Özgür Erbaş GRID Kullanıcı Eğitimi Boğaziçi Üniversitesi 2007, İstanbul.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Problem Çözme Süreci.
TEST – 1.
Serhat YILMAZ Ek.6 DC Servomotor Konum Kontrolü ( Nguyen, H.T.ve diğ.,2003 )
24. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Mayıs 2012, Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Eğitiminde Tasarım Dersleri Prof. Dr.
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
FİZİK MÜHENDİSİ TANIM Doğadaki maddelerin yapısını ve
1.BÖLÜM FİZİĞİN DOĞASI.
Psi.Danışman Uğur DENİZ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ PROJE KOORDİNASYON OFİSİ BİRİMİ
MÜHENDİSLİK MESLEĞİ VE EĞİTİMİNİN SINIRLARI H. ABDULLAH, M. A. YALÇIN, N. SAZAK, M. YILDIZ SAKARYA ÜNİVERSİTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜH. BÖLÜMÜ.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME MODELLERİ
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
MESLEKLER Gaye UYGUN Psikolojik Danışman
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
ELEKTRİK-ELEKTRONİK TEKNOLOJİLERİ ALANI
TEOG TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ Engin DEMİRCİ.
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik
Page  1 Hoşgeldiniz. TARİHODASAAT 14:00 SUNUM HAZIRLAYAN İzmir 60. Yıl Anadolu Lisesi İEÜ -EEM Konferans Salonu.
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİMÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü (EEM)
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Maden Mühendisliği Bölümü
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
Teknoloji ve tasarım dersi
Yrd. Doç. Dr. Serkan Kıvrak
Öğr.Gör. Hüseyin TURGUT / Tefenni MYO hturgut.com.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Problem Çözme ve Algoritmalar
YAPAY ZEKA Genel Kavramlar hturgut.com
Sunum transkripti:

e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012 ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012

MÜHENDİSLİK ve ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ TANITIM SUNUMU e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012

e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012 MÜHENDİSLİK NEDİR ? Mühendislik; genel anlamda maddeyi ekonomik olarak ele alıp, fiziksel olaylara dayalı biçimde, matematiksel modellerden yararlanarak insanlığa yararlı hizmet sunmaktır. e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012

e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012 Mühendislik; eğitim, deneyim ve uygulama ile edinilen matematik ve fen bilimleri bilgisinin, doğal güç ve kaynakların insanlık ve toplum yararına ve sürdürülebilirlik gözetilerek kullanılması için yöntemler ve çözümler geliştirme uğraşıdır. e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012

MÜHENDİS KİMDİR? HANGİ ÖZELLİKLERE SAHİPTİR ? e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012

e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012 Mühendis, pratik ve ekonomik değeri olan etkin aygıt, tesis, makineler ve yapıları tasarlamak ve işletmek üzere bilimsel, teknik ve diğer ilgili bilgi ve becerileri kazanıp kullanan ve geliştirmesi gereken bireydir. e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012

e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012 Mühendis, öncelikle iyi bir matematikçidir. “Matematikten hakkıyla yararlanmayı iyi bilir” de diyebiliriz. Matematik bilmeyen, bilmediğini ise nerede bulacağının bilincinde olmayan kişinin nitelikli bir mühendis olmasını bekleyemeyiz. e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012

e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012 Mühendis, fizik bilimleri alanlarında yetkinliklere sahiptir. Fiziğin temel yaklaşımlarına hakimdir. Benzeri alanlarda kendisi için yeni olan bir konuya nasıl yaklaşacağını bilir. e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012

e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012 Mühendis; matematiksel modeller kullanır. Ama bunların (bu plan, proje ve hesaplamaların) sadece gerçeğin bir modelini olduğunu da iyi bilir. Dikkate alınmamış (sistemi etkileyecek veya etkilemeyecek) unsurların farkındadır. e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012

e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012 Mühendis, kendi alanına giren sorunlar için çözümler üretir. Bu çözümlerin her zaman hata payı veya başarı oranı gibi olasılıklar içerdiğini, “yüzde 100” gibi kavramın gerçek yaşam çözümlerinde olmadığını, bunun sadece modellere özgü olduğunu bilir. e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012

e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012 Mühendis; becerileri ve yetkinlikleri olan, akıllı, sorumlu ve ahlâklı olmayı hedefleyen, kendisini sürekli geliştiren bir insandır. Ama ‘tek kişilik bando’ değildir. Mühendis, takım çalışmasının değerini ve önemini bilir. e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012

e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012 Mühendis; yanlışların doğrular, başarısızlıkların başarılar kadar olağan olabileceğini bilir; bunların her birinden dersler çıkarır. Mühendis, hataları kaynağında düzeltme ve önlemenin anlamını bildiği gibi problem çözme yaklaşımında ‘bilimsel yöntemi’ kullanır. e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012

e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012 Mühendis için problem çözme performansının yükseltilmesi önemlidir. Bu amaçla kendini geliştirmeye özel önem verir. Başkalarının deneyimlerini, çözüm öykülerini araştırır, inceler. Mühendis, eğitimin yaşam boyu devam eden bir süreç olduğunu iyi bilir. e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012

e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012 = + 2 + 1 = 3 Mühendis; karşılaştırabilen, soyutlayıp genelleyerek modelleyebilen insandır. e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012

ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012

e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012 Elektrik-Elektronik Mühendislerini en genel anlamda elektrikli ve/veya elektronik cihazların tasarımını ve geliştirmesini gerçekleştiren kişiler olarak tanımlayabiliriz. 19. yüzyılın sonlarında telgraf ve güç kaynaklarıyla başlayan elektrik elektronik yolculuğu neredeyse bir asır içerisinde telgrafın yok olup gidişine, buna karşın binlerce yeni cihazın ve teknolojinin ortaya çıkışına tanık olmuştur. e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012

e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012 Bugün tüm mühendislik disiplinleri içerisinde en geniş yelpazeye sahip olan bir dal haline gelmiştir. e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012

Elektrik-Elektronik Müh. Dalları Güç Sistemleri Elektrik Makinaları ve Güç Elektroniği Kontrol Mühendisliği Telekomünikasyon Elektromanyetik Alanlar, Antenler ve Mikrodalga Tekniği İşaret İşleme Robotik Bilgisayar Donanımı Biyomedikal Mühendislik Mikroelektronik e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012

e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012 Söz edilen başlıklara ek olarak mühendislik ekonomisi, sayısal analiz, mekanik, termodinamik ve malzeme bilgisi gibi bir takım diğer temel bilgiler de öğretilmektedir. e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012

EĞİTİM-ÖĞRETİM SÜRESİNCE MÜHENDİSİN KAZANACAĞI DONANIM e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012

e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012 Sabırlı olmak, Sorunlar karşısında paniğe kapılmamak, İkna kabiliyetine sahip olmak, Yeni fikirlere açık olmak, Yenilikçi (inovatif) olmak, Planlı ve bütçeli olmak e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012

e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012 Kararlı olmak ve risk alabilmek, İsteklerle olasılıklar arasındaki farkı iyi bilmek, Elindeki kaynakları etkili ve verimli kullanabilmek, Eğitimi sırasında edindiği bilgileri kullanmaya özen göstermek, Disiplinli takım çalışmasına yatkın olmak e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012

e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012 Deneysel çalışmaların önemini ve değerini bilmek, Verileri analiz edebilmek, Mesleki ve kişisel dürüstlüğe sahip olmak; meslek etiğine uygun davranmak, Problem çözme performansına sahip olmak, e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012

e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012 Başarısızlıklardan ve başarılardan ders almayı bilmek, Sistemleri ve sorunları mümkün olduğunca yalına indirgeyip modelleyebilmek, Bilimsel yönteme (yaklaşıma) sahip olmak… e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012