Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
Advertisements

MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Öğrenme-Öğretme Süreci
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
Ders Etkinlikleri Hazırlama
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğretim Tasarımı
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
Filiz KUŞKAYA MUMCU Doç. Dr. Yasemin KOÇAK USLUEL
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Bilgisayar Destekli Eğitim
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Kültürel amaçlı teknoloji kullanımı : çevrimiçi öğrenen toplulukları oluşturma.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Öğrenme Öğretme Süreci
Professor Kay Livingston İstanbul. İskoçya’daki Dil Politikası Avrupa Birliği’nin 1+2 modeline dayalı olarak okullarda dil öğretimi ile ilgili bir.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Teknoloji Nedir?.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Sağlık Bilimleri Fakültesi
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Başşliyoouu... Başlıyor....
Sunum transkripti:

Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu

Teknoloji Entegrasyonu Teknoloji entegrasyonu, öğretim teknolojisinin uygun ve anlamlı yollarla öğretim programının bütün alanlarına disiplinler arası bir yaklaşımla uygulanmasıdır (Maddin, 2002).

Eğitimde teknoloji entegrasyonu nedir? Teknoloji bakımından zengin bir eğitim ortamı, öğretmen ve öğrenciler için dinamik ve etkileşimli öğrenme tecrübeleri sağlanmaktadır. Öğretmenler, öğrencilerin bireysel öğrenme stilleri, kişisel ilgileri ve başarı stratejileriyle daha çok aşina olabilmektedirler. Öğrenciler de, kendi kişisel ilgilerini ve becerilerini keşfetme fırsatı bulmakta ve bilgiye erişim, bilgiyi üretme ve bilgiyi diğerleriyle paylaşma gibi hayati önem taşıyan yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirmektedirler. Kısacası “okul reform çabalarının en önemli parçasıdır ve sistemli okul reformu için bir katalizör görevi görmektedir.

Teknoloji, Pedagojik, İçerik Bilgisi Modeli (TPİB) Modelin Yapısı Model Hakkında Modelin Bileşenleri Kaynaklar Teknolojik Pedagojik İçerik Modeli Uğur DOĞAN

Teknolojik Pedagojik İçerik Modeli Uğur DOĞAN Modelin Yapısı Pedagoji Teknoloji İçerik Pedagojik, İçerik, Teknoloji Bilgisi Teknolojik Pedagojik İçerik Modeli Uğur DOĞAN

Teknolojik Pedagojik İçerik Modeli Uğur DOĞAN TPİB Modeli Hakkında Öğreticinin teknoloji, pedagoji ve içeriğe ilişkin anlayışının, etkili bir disiplin temelli teknoloji ile desteklenmiş öğretimi sağlama konusunda birbiri ile nasıl etkileşim içinde olduğunu gösterir (Sacide Güzin Mazman, 2011). Anahtar noktayı öğretmenler oluşturmakta olup, entegrasyon için öğretmen rolleri ve öğretmen yeterlilikleri vurgulanmaktadır (Sacide Güzin Mazman, 2011). Teknolojik Pedagojik İçerik Modeli Uğur DOĞAN

TPİB Modelinin Göstergeleri Öğretmenlerin kendi konu alanlarındaki pedagoji, teknoloji ve içerik bilgisini yeterli düzeyde bilir. Öğretmenlerin sahip oldukları içerik bilgisini aktarmada kullandıkları pedagojik stratejilerini teknoloji ile destekleyerek süreci kolaylaştırmaları öğrenmeyi daha etkili hale getirir. Teknolojik Pedagojik İçerik Modeli Uğur DOĞAN

Teknolojiyi neden entegre etmeliyiz/etmemeliyiz? Teknolojiyi eğitime entegre etmek için yıllardır uğraş veriyoruz. Peki? Öğretim programına teknoloji entegrasyonunda nelere dikkat etmeliyiz? Teknolojiyi neden entegre etmeliyiz/etmemeliyiz?

Modelin Bileşenleri Pedagoji İçerik Teknoloji Öğretim teorilerinin uygulanmada, farklı teknikler kullanmada uzman İçerik ve pedagojiyi teknolojiyle destekleyen 21. yy sınıfının uzmanı Pedagoji Güçlü içerik ve öğrenme teorilerinin beraber uygulandığı 20. yy öğrenme ortamları uzmanı İçerik Teknoloji Etkileyici fakat bağlantısız Teknolojinin kullanıldığı fakat hedeflenen öğrenmenin dışına çıkan ortam İyi fakat eski Modern fakat sınırlı Alanında içerik olarak uzman Bilgi teknolojileri uzmanı, diğer alanlara destek sağlar Teknoloji kullanılarak bilginin keşfedildiği fakat öğrenme teorileri açısından zayıf alan Teknolojik Pedagojik İçerik Modeli Uğur DOĞAN Mishra & Koehler (2006)

E-Materyal Geliştirme Süreci ve Entegrasyon Doç.Dr. Feza Orhan Doç. Dr. Feza Orhan YTÜ BÖTE

Doç. Dr. Feza Orhan YTÜ BÖTE Süreç Her şeyden önce e-materyal geliştirme bir süreçtir. Analiz, Tasarım Geliştirme, Değerlendirme. Doç. Dr. Feza Orhan YTÜ BÖTE

Materyal Geliştirme Süreci ANALİZ TASARIM VE GELİŞTİRME DEĞERLENDİRME Doç. Dr. Feza Orhan YTÜ BÖTE

Doç. Dr. Feza Orhan YTÜ BÖTE Analiz Bu aşama sürecin ilk basamağı olup, özetle öğretmenin ne tür bir materyale ihtiyaç duyduğunu, nerede ve hangi amaç için kullanacağını, ne tür öğretim etkinliklerini geliştirilecek olan materyal ile destekleyeceğini ve mevcut şartların bu materyalin geliştirilmesi ve uygulanması için uygun olup olmadığı sorular için cevap arandığı aşamadır. Problem nedir? Neden bu materyale ihtiyaç var? Bu materyal hangi problemi giderecek, hangi konunun öğrenilmesini/davranışın geliştirilmesini kolaylaştıracak, destekleyecek? Hangi öğrenme çıktılarını destekleyecek? Seçilen materyal öğretim sürecin felsefi yaklaşımına uygun mu? Geliştirilmesi ve uygulanması ile ilgili fiziksel ve diğer şartlar incelendi mi? Geliştirme aşamasında ihtiyaç duyulan bilgi ve diğer teknik kaynaklar mevcut mu / yeterli mi? Mevcut materyallerin var olup-olmadığı araştırıldı mı? Doç. Dr. Feza Orhan YTÜ BÖTE

Doç. Dr. Feza Orhan YTÜ BÖTE ÖĞRETİM TASARIMI ANALİZ TASARIM VE GELİŞTİRME DEĞERLENDİRME Öğrencilerin özelliklerinin analizi Öğretim hedeflerinin /çıktılarının analizi İçeriğin analizi Yöntemin analizi Öğretim ortamının analizi Öğretmenin özelliklerinin analizi Doç. Dr. Feza Orhan YTÜ BÖTE

1. Öğrencinin Özellikleri Hangi Özellikleri ??? Doç. Dr. Feza Orhan YTÜ BÖTE

1. Öğrencinin Özellikleri 1. Zihinsel gelişim düzeyi 2. Bilişsel giriş davranışları Doç. Dr. Feza Orhan YTÜ BÖTE

1. Öğrencinin Özellikleri Doç. Dr. Feza Orhan YTÜ BÖTE

1. Öğrencinin Özellikleri 3. Öğrenme stili 4. Duygusal ve sosyal gelişim düzeyleri Doç. Dr. Feza Orhan YTÜ BÖTE

1. Öğrencinin Özellikleri Doç. Dr. Feza Orhan YTÜ BÖTE

1. Öğrencinin Özellikleri 5. Soyut kavramları somutlaştırabilme yeteneği 6. Öğrenme hızı ve kapasitesine uygun materyal geliştirebilme başarısına bağlıdır Doç. Dr. Feza Orhan YTÜ BÖTE

1. Öğrencinin Özellikleri Materyal, öğrencinin gelişim ve öğrenim özelliklerine uygun olmalıdır. Öğrencinin ilgisini çekecek özelliklere sahip olmalıdır. Kavramları somutlaştırmasına yardımcı olmalıdır. Derse katımı sağlayıcı nitelikte olmalıdır. Öğrenilenlerin anımsanmasını kolaylaştırıcı nitelikte olmalıdır. Öğrenilenlerin bellekte uzun süre tutulmasına olanak sağlar nitelikte olmalıdır. Doç. Dr. Feza Orhan YTÜ BÖTE

1. Öğrencinin Özellikleri Doç. Dr. Feza Orhan YTÜ BÖTE

2. Öğretim Hedefleri/Beceriler (Skills) Kazandırılacak olan beceriler materyal geliştirme sürecini hangi açıdan etkileyebilir? Doç. Dr. Feza Orhan YTÜ BÖTE

2. Öğretim Hedefleri/Beceriler (Skills) Materyalin öğrenciye kazandıracağı davranışın, dersin kazanımları ile tutarlı olması çok önemlidir. Hangi hedef davranışa hizmet ettiği belirlenmemiş materyal ne kadar renkli, canlı, iyi tasarlanmış olursa olsun, öğrencinin öğrenmesine bir katkı sağlamayacaktır. Materyal sadece öğrencinin derse ilgisini çekmek amacıyla hazırlanmaz. Asıl amaç, öğrencinin öğrenmesine yani, yeni bir davranış kazanmasına ya da pekiştirmesine yardımcı olacak bir materyal hazırlayabilmektir. Doç. Dr. Feza Orhan YTÜ BÖTE

Doç. Dr. Feza Orhan YTÜ BÖTE 3. İçeriğin Analizi 1. Materyalin yapısı metin biçiminde mi , resim, şema veya grafik biçiminde mi olacak? 2. Materyal dersin içeriği ile tutarlı ve destekleyici nitelikte mi? 3. Materyal, önemli ve özet bilgileri içermekte midir? 4. Basit, sade, anlaşılır bir dil kullanılmış mı? 5. İçerdiği bilgiler doğru mu? 6. Öğrencinin dikkatini önemli noktalara çekmekte mi? 7. Soyut kavramların somutlaştırılmasına yardımcı olmakta mı? Doç. Dr. Feza Orhan YTÜ BÖTE

4. Öğretim Yöntem ve Tekniklerinin Analizi Materyal dersin girişinde, sadece öğrencinin derse ilgisini ve dikkatini çekmek amacıyla mı kullanılacak? Öğrencilerin soyut bir kavramı somutlaştırmalarına yardımcı olmak amacıyla mı kullanılacak? Yeni bir bilgiyi sunmak amacıyla mı yoksa alıştırma, tekrar amacıyla mı Yeni ve eski öğrenmeler arasında ilişki kurma Motivasyonu sağla Uygulama ortamı sağlamak amacıyla mı? Vb. kullanacağının kararını verilmesi gerekir. Doç. Dr. Feza Orhan YTÜ BÖTE

5. Öğretim Ortamının Özellikleri Uygulanmayan bir davranış kolay unutulur ! ! ! Doç. Dr. Feza Orhan YTÜ BÖTE

5. Öğretim ortamının analizi Zaman Öğretim ortamının düzeni Araç-gereç durumu, Öğretmenin yeterliliği ve tutumu Sınıftaki öğrenci sayısı, Doç. Dr. Feza Orhan YTÜ BÖTE

6. Öğretmenin özelliklerinin analizi Öğrencilerinin gelişim özelliklerini bilen Öğretimde materyal kullanımının yararına inanan Materyal üretebilen (yaratıcı) Doç. Dr. Feza Orhan YTÜ BÖTE