AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME YÖNETİMİ Zeynep Elif SEVER Danışman: Agah Tuğrul Korucu.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Advertisements

Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
MODÜL 4 Organizasyon.
Eylem Planı Sonraki Adımlar
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
ASSURE Modeli Hayrettin Binzet.
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
KONTROL FAALİYETLERİ Defterdarlık İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı.
24 Kalite yönetimi.
Öğretim Tasarımı
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
Akran destekli öğrenme
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Strateji Geliştirme Başkanlığı
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
Eğitimde Program Geliştirme
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ İZLEME VE DEĞERLENDİRME Esra ERARSLAN.
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
STRATEJİK PLANLAMA HAZIRLIK AŞAMASI.
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ARCS Modeli.
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
Ki ş inin ya ş amı boyunca edindi ğ i i ş e yönelik deneyim ve faaliyetlerle ilgili algıladı ğ ı tutum ve davranı ş lar dizisidir.
SINIF YÖNETİMİ.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
 Öğrencisiyle birlikte öğrenen ve ve  Öğrenmeyi kolaylaştırıcı rehberlik  Öğretmenin Yeni Rolü ©edam.
SAĞLIK YÖNETİMİ TOPLULUĞU Yönetim, en geniş anlamda ortak bir amacı gerçekleştirmek için işbirliği içinde çaba gösteren birey ya da grupların.
YONT 409 PROJE YÖNETİMİ.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
NOT: Bu slayt üzerindeki resmi değiştirmek için resmi seçin ve silin. Ardından, kendi resminizi eklemek için yer tutucudaki Resimler simgesini tıklatın.
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
SINIF YÖNETİMİ.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME YÖNETİMİ Zeynep Elif SEVER Danışman: Agah Tuğrul Korucu

AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRETİMDE YÖNETİM Yönetim, ortak amacı başarmak yönünde insan kaynaklarının ve maddi olanakların işe koşulması etkinliği olarak tanımlanabilir. Okul yönetiminden farklı olarak açık ve uzaktan öğretimde işin içine sanal boyutun girmesiyle yöneticiye ilave sorumluluklar ve yönetim görevleri gelir.

AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRETİMDE YÖNETİCİDEN BEKLENEN HİZMETLER Uzaktan çalışma, iletişim ve kayıt amacıyla kullanılacak çeşitli ders araç gereçlerinin geliştirilmesi, üretilmesi, seçilmesi veya satın alınması, Ders materyallerinin öğrencilere sunulması, dağıtılması veya ulaştırılması, Öğrenci ve eğitmen arasında çift yönlü iletişimin sağlanması, Açık ve uzaktan öğretimin sunmuş olduğu çalışma olanakları hakkında bilgilendirmeler yapılması, Danışmanlık hizmetlerinin sağlanması, Ders değerlendirme hizmetleri,

SINIF YÖNETİMİ Sınıf yönetimi, genel olarak bilinen eğitim amaçlarının gerçekleştirilmesi için planlama, örgütleme, uygulama ve değerlendirme işlevlerine ilişkin ilke, kavram, kuram, model ve tekniklerin sistematik ve bilinçli bir şekilde uygulanması ile ilgili ekinliklerin tümü olarak tanımlanmaktadır.

SINIF YÖNETİMİNİN TEMEL BOYUTLARI Sınıf yönetiminin temel boyutlarını fiziki düzen, plan ve program etkinlikleri, davranış ve kurallar yönetimi, zaman yönetimi, motivasyon, iletişim ve etkileşim ile eğitmen oluşturur. Bu boyutlar örgün eğitimde ve sanal eğitim ortamında aynı başlıklarda toplanabilir ancak içerik olarak farklılıklar gösterir.

SANAL SINIF YÖNETİMİNDE TEMEL BOYUTLAR Fiziki Düzen: Sanal öğrenme ortamları açısından, eş zamanlı etkinliklere katılan öğrenci sayısı, öğretim materyallerinin ve yönetim sisteminin görsel tasarım unsurları açısından uygunluğu ve kullanışlılığı olarak ifade edilebilir. Plan ve Program Etkinlikleri: Derslerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi gibi faaliyetleri kapsar.

SANAL SINIF YÖNETİMİNDE TEMEL BOYUTLAR Davranış ve Kurallar Yönetimi: Sınıf kurallarının önceden belirlenmesi ve uyulması, sınıf ikliminin oluşturulması, meydana gelebilecek olumsuz davranışların önceden belirlenerek önlenmesi için gerekli tedbirlerin alınması açısından önemlidir. Çevrim içi öğrenme ortamlarında önlenmesi gereken olumsuz davranışlardan bazıları şunlardır; derse katılmama, dersi erken terk etme, dersteymiş gibi görünüp farklı şeylerle meşgul olma, derse aktif katılım göstermeme, görüş bildirmekten çekinme ödev etkinliklerini yapmama, belirlenen sanal ortam kurallarına uymama.

SANAL SINIF YÖNETİMİNDE TEMEL BOYUTLAR Zaman Yönetimi: Öğrencilerin derse devamı, ders süresi içerisinde öğrencilerin ilgilerinin canlı tutulması, dersi bırakmalarının önüne geçilmesi için yapılacak çalışmalar bu kapsamda değerlendirilebilir. Sanal sınıf ortamları zaman yönetimi açısından yüz yüze öğrenme ortamlarından daha avantajlıdır. Motivasyon: Öğretimin etkililiği için önemlidir.

SANAL SINIF YÖNETİMİNDE TEMEL BOYUTLAR İletişim ve Etkileşim: Çevrimiçi öğrenme ortamlarında öğrencinin ihtiyacına en iyi şekilde cevap vermek için iletişim ve etkileşim önemlidir. Eğitmen: Eğitmen sınıf yönetiminin diğer boyutlarının etkili şekilde gerçekleşmesinde anahtar kişidir. Bu sebeple sınıf yönetiminin en önemli boyutudur.

YÖNETİCİ Planın başarısını garanti etmek için, raporlama, organize etme, sonuçları izleme, problemleri saptama ve çözüm önerileri geliştirme ile örgütleme yapan bireylerdir.

AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRETİMDE YÖNETİCİ Açık ve uzaktan öğretim yöneticilerinin öncelikli görevleri arasında kaliteli eğitim programları oluşturması vardır. Bu yöneticilerin öğretim programlarının başarısında, öğrenenlerin performansında ve eğitimcilerin koordine edilmesinde belirli standartları yakalaması beklenir.

LİDER Vizyon geliştirmek için insanlara motivasyon ve ilham veren, aynı zamanda ihtiyaçlarına, değerlerine ve duygularına hitap ederek değişimin önünü açarak doğru yönde ilerlemeyi sağlayan bireylerdir.

AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRETİMDE LİDER Açık ve uzaktan öğretim lideri, organizasyonun geleceğini, vizyonunu, misyonunu, hedeflerini ve amaçlarını yönlendiren vizyon sahibi bir kişidir. Ayrıca uzaktan öğretim konusunda bilgi sahibi, tasarımcı, yönetici, lider ve vizyoner olma yeterliklerine sahiptir.

SANAL LİDERLİK Sanal ekiplerin liderleri alan yazında e-lider olarak ifade edilmektedir. E-liderlerden sanal iş gücünü ve sanal ekipleri iyi organize etmesi, bilgi ve iletişim teknolojisi araçlarını etkin kullanarak ekipleri yönetmesi beklenmektedir. Eğer bu iş gücü iyi idare edilmezse, sanal iş gücü uygulaması üretkenliğin beklenen sonuçlarını yerine getirmekten çok israfa neden olabilir.

AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRETİMDE YÖNETİM YAPISI Ortak amaç için bir araya gelen bireylerin oluşturduğu topluluklarda bir yönetim yapısına ihtiyaç vardır. Etkin bir yönetim sistemi oluşturmak için amaca uygun bir kurumsal yapının oluşturulması gerekmektedir.

Öğrenciler Bilgi Yönetimi Öğrenme Çerçevesi Hizmet Yönetimi Öğrenme Materyali Akademik Yönetim

AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRETİMDE YÖNETİM YAPISI Açık ve uzaktan öğretim yönetimi, öğrenenlerin memnuniyetini sağlamak için şemadaki öğrenciler, öğrenme çevresi, öğrenme materyali bileşenlerinin etkin bir şekilde planlanması, yönetimi, ve geliştirilmesine bağlıdır.

KAYNAKÇA Gürer, M.D. Ve Tekinarslan, E. (2020). Açık ve Uzaktan Öğrenme. Ankara: Pegem