TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KULLANILABİLİRLİK.  ‘Bir kapıyı açmasını öğrenemeyen insan bu dünyada ne diye yaşar bilmem ki…’ Aziz Nesin ‘ İSTANBUL’UN HALLERİ’
Advertisements

DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
 1 – 5 Yaş Grubu  6 Yaş Anaokulu  7 – 16 Yaş İlk öğretim  Lise Eğitimi İSVEÇ EĞİTİM SİSTEMİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
SUNUCU İŞLETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Ümit ATİLA.  1980’li yıllardan günümüze geldikçe, bilgi toplumuna yönelişte teknolojik rota, telekomünikasyon ve iletişim.
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
Yönetim ve Organizasyon Yrd.Doç. Dr. Özlem BALABAN İşletme Fakültesi B.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
TEMEL İŞLEVLERİNE GÖRE REHBERLİK
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
Program Tasarım Modelleri
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN EVRİMİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Terör Örgütlerinin Yapısı
Mehmet halil ibrahim hekimoğlu mesleki ve tEknik anadolu lisesi 2016 / 2017 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALAN – DAL TANITIM ÇALIŞMALARI kONYA – 2017 Hazırlayan.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
İşler nasıl gruplandırılacak (bölümleme)?
OYUN ve OYUNCAK.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÖRGÜTSEL BAĞLILIK.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Mutfak Hizmetleri Yönetimi
OKULLARDA GÜÇ VE POLİTİKA
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Kariyer Yönetimi ve İKY Sistemi
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
SHB-419 DAYANIŞMA MODELLERİ KUŞAK KAVRAMI VE KUŞAK SINIFLAMALARI DOÇ
ÖRGÜT SAĞLIĞI SADEGÜL AKBABA-ALTUN.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
YÖNETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ MODERN EKOL- SİSTEM TEORİSİ
Program Tasarım Modelleri
TUTUM VE ALGILAR.
Milli Eğitim Bakanlığı örgüt yapısı
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Bilgi Yönetimi Uygulamaları II
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
ÖZEL ATACAN ANADOLU LİSESİ YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS)
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Post Modern Dönem Uygulamaları
AİLE TUTUMLARI.
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 7 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sanal ve Şebeke Örgütleri
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nitel Araştırmalar.
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Paydaşlar, Yöneticiler ve Etik
Sunum transkripti:

TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ Prof. Dr. Semiyha TUNCEL

Örgütteki değişmelerden çalışanların etkilenmesi kaçınılmazdır Örgütteki değişmelerden çalışanların etkilenmesi kaçınılmazdır. Örgüt üyeleri, örgütte meydana gelen değişmeleri fark ederler ve olumsuzdan olumluya doğru örgütten ayrılma, aktif direniş, karşı koyma, razı olma, şartlı kabullenme, kabullenme ve aktif destek verme tepkilerinde bulunurlar. Doç. Dr. Semiyha TUNCEL

Okullar, çağın gereklerine uymak, işlevlerini yerine getirebilmek için değişmek ve gelişmek zorundadırlar. Okullardaki örgütsel değişme sürecinde öğretmenlerin önemi yadsınamaz. Doç. Dr. Semiyha TUNCEL

Örgütsel yapının temel kavramları Bütün örgütler bazı ortak özellikleri paylaşırlar. iş uzmanlaşması bölümleşme emir kumanda zinciri yetki ve sorumluluk yürütücü ve personel yetkisi yönetim yelpazesi. Doç. Dr. Semiyha TUNCEL

Türk eğitim sistemini temel örgüt yapısı Doç. Dr. Semiyha TUNCEL

Bir örgüt olarak Okulların özellikleri: Okulun gevşek yapılı doğası (yetki müdürler, öğretmenler, öğrenciler ve hatta aileler tarafından paylaşılır) Öğrencilerin (zorunlu ama) gönüllü olmayan üyeliği Finansman konuları (okul başarısız bir öğrenci yetiştirse bile, devletten aldığı bütçesiyle ilgili herhangi bir şey yapılmaz). Yarı tekelcilik (Tek rekabet özel okullardan gelir). Üyelik Öğrenciler örgütün bazen üyeleri bazen de müşterileri olarak işlem görürler. Geçirgenlik Okulları etkileyen pek çok özel çıkar grupları vardır. Çoklu veya açık olmayan amaçlar (eğitimin hedefleriyle ilgili farklı vizyonlar) Mal değil, Bilgi Okulun hemen hemen tüm işi bilgi ve onu. kullanan becerilerle uğraşmaktır Doç. Dr. Semiyha TUNCEL

Mesleki örgütlere karşı bürokratik kurumlar olarak okullar Fakat bürokratik yapı ve yönetim problem çözmeyi ‘rutin hale getirmek’ için tasarımlanır. Örgütün süreçlerini rutin hale getirerek sistem üzerindeki çoklu rekabet halindeki istekler yerleşmiş standart işletme yolları aracılığıyla hızlı ve verimli bir şekilde ele alınabilir. Klasik bürokratik özellikler: işbölümü, kurallar, yetki hiyerarşisi, tarafsızlık ve yeterliği içerir. Doç. Dr. Semiyha TUNCEL