Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
OMÜ PROJE YÖNETİM OFİSİ
Advertisements

Bologna Sürecinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Sema ERGÖNÜL MGSÜ BEK üyesi MSGSÜ ADEK Koordinatörü 28 Mayıs 2010.
ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI Özverili, İlerleyen Daire Başkanlığı ŞUBE MÜDÜRÜ ESMA ULUTAŞ ŞUBE MÜDÜRÜ BAYRAM KAYHAN.
ERASMUS. Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Erasmus öğrenci öğrenim hareketliliği, Standart veya Genişletilmiş Erasmus Üniversite Beyannamesi ve yükseköğretim.
EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
Farabi Değişim Programı Tanıtımı. Farabi Programı, Yüksek Öğretim Kurum- ları arasında, öğrenci ve öğretim üyesi değişim programıdır. Erasmus ile benzerlik.
FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
MEHMET EM İ N YURDAKUL ORTAOKULU REHBERL İ K SERV İ S İ teog.
TÜRKİYE ENDOKRİNOLOJİ VE METABOLİZMA DERNEĞİ EN İYİ GENÇ ARAŞTIRICI ÖDÜLÜ-2010.
ATP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
1) GENEL AMAÇLI PROJELER Doğrudan bir akademik dereceye yönelik olmayan; teknolojik, ekonomik, sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal gelişmeye katkıda.
VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI VERGİ MÜFETTİŞ YARDIMCISI OLUNUR ? NASIL.
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI Görev ve Sorumluluklar Ö Ğ RET İ M ÜYES İ DI Ş INDAK İ Ö Ğ RET İ M ELEMANI KADROLARINA YAPILACAK ATAMALARDA UYGULANACAK.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ DOKTORA PROGRAMI İŞ AKIŞ ŞEMASI ( YÜKSEK LİSANS DERECESİYLE KABUL EDİLENLER) 1.Yarıyıl: Ders Aşaması 1. yarıyıl.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Gazi Üniversitesi Bilgi Paketi Süreç Bilgilendirme Toplantısı 25 MART 2014.
NİSAN Eğitim-Öğretim yılında ilk olarak başlanmıştır. Şuan 94 üniversite ile protokol anlaşması mevcut.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
Bu slayt, ön lisans öğrencilerimize son sınıfta ya da mezun olduktan sonra başvuru yapabilecekleri sınavlar hakkında bilgi verme amaçlı hazırlanmıştır.
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ DERS SEÇME (İNTERAKTİF KAYIT YENİLEME) DÖKÜMANI
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
Bitlis Eren Üniversitesi
Yürürlüğe Giriş: 01 Haziran 2017
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
ERASMUS+ AKADEMİK TANINMA
İYTE’de KİMYA MÜHENDİSLİĞİ EĞİTİMİ
Projeye Mali Kaynak Sağlama
Sakarya Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
Lisansüstü Şartlar Doktora Şartlar Tezli Yüksek Lisans Şartlar
TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı Bilgilendirme Toplantısı
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
MUAFİYET VE İNTİBAK İŞLEMLERİ
ENSTİTÜLERARASI ORTAK DOKTORA PROGRAMLARI
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
T.C. BATMAN ÜNİVERSİTESİ
Görev ve Sorumluluklar
2914 SAYILI YÜKSEK ÖĞRETİM PERSONEL KANUNU
ÖĞRETİM SÜRELERİ NORMAL SÜRE AZAMİ SÜRE 1 YIL 2 YIL 4 YIL 7 YIL
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (2018 ALES/2)
Öğrenim Öğrencileri Learning Agreement For Studies (Öğrenim Anlaşması)
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Öğretim Üyesi Dışındaki Öğretim Elemanı Kadrolarına Atanma Yönetmeliği
Evet (60 AKTS GAB NO 2,50 tamamlandı mı ?) Evet Evet
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (2018 ALES/3)
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ EDEBİYAT FAKÜLTESİ COĞRAFYA BÖLÜMÜ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Doktora eğitim programı
İŞYERİNDE MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ (İME)
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ KOORDİNASYON BİRİMİ
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI
Öğretim Üyesi Dışındaki Öğretim Elemanı Kadrolarına Atanma Yönetmeliği
6569 Sayılı Kanunla değiştirilen 2547 Sayılı Kanunun 44
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
SINAVLAR VE DEĞERLENDİRME. SINAVLAR VE DEĞERLENDİRME.
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
Eğitim-Öğretim Programı
Sunum transkripti:

Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü 11 haziran 2019 yönetmeliğinin tanıtımı

Yüksek lisans aday başvuru ve kabulü 2017 2019 Tezli yüksek lisans programlarına başvuran adayların giriş başarı puanı; ALES veya eşdeğer puanın %50’si, lisans not ortalamasının %25’i ve yapılacak yetenek sınavının / portfolyo incelemesinin veya mülâkat/yazılı sınav notunun %25’inin toplamı alınarak hesaplanır.  Yabancı dil eklendi. Başvuruya ilişkin asgari kriterler ALES, yabancı dil, AGNO vb. anabilim/bilim dalları akademik kurulları tarafından belirlenerek enstitü yönetim kurulu tarafından onaylanır (usul ve esaslar-aday başvuru ve kabul Madde 3) (Gelecek dönem dil puanı olmayan öğrenci yüksek lisans başvurusu yapamayacak)

Yüksek Lisans aday başvuru ve kabulü 2017 2019 Mülâkata/yazılıya alınacakların sayısı, ilan edilen kontenjanın en az üç katı ile sınırlandırılır. Mülakat/yazılı sınav yapacak programlar kontenjanın üç katı koşulunu kullanabilecek Yazılı ve/veya mülâkat bilimsel değerlendirme sınavını uygulayan programlarda ilan edilen kontenjanın üç katı kadar aday değerlendirme sınavına alınır (usul ve esaslar-değerlendirme ve sonuçların ilanı madde 3).

Yüksek lisans aday başvuru ve kabulü 2017 2019 Tezli yüksek lisans programlarına başvuran adayların giriş başarı puanı; ALES veya eşdeğer puanın %50’si, lisans not ortalamasının %25’i ve yapılacak yetenek sınavının/portfolyo incelemesinin veya mülâkat/yazılı sınav notunun %25’inin toplamı alınarak hesaplanır.  Mülakat/yazılı sınav yapılmayabilir. Başvuru koşullarını sağlayan adaylar; ALES, yabancı dil puanı, lisans/yüksek lisans AGNO’su, yazılı ve/veya mülakat bilimsel değerlendirme sınavı yapılması hâlinde değerlendirme sonucu da dikkate alınarak, Senato tarafından kabul edilen usûl ve esaslar çerçevesinde hesaplanan puana göre sıralanır (usul ve esaslar-değerlendirme ve sonuçların ilanı madde 3)

Yüksek lisans aday başvuru ve kabulü 2017 2019 Yüksek lisans programlarına başvurabilmek için adayların lisans diplomasına veya Yükseköğretim Kurulunca verilmiş denklik/okul tanıma belgesine sahip olmaları gerekir. Mezun olmayan yani 7. yarıyılı tamamlamış öğrenci de başvuru yapabilecek. Yüksek lisans programlarına, lisans diplomasına veya Yükseköğretim Kurulunca denklik/okul tanıma belgesine sahip olan ve kesin kayıt tarihine kadar mezun olabilecek adaylar başvurabilir (YL usul ve esaslar- aday başvuru ve kabulü madde 4)

Yüksek lisans aday başvuru ve kabulü 2017 2019 Yetenek sınavı/portfolyo incelemesi veya mülâkat/yazılı notu 40’ın veya giriş başarı puanı 60’ın altında olan adaylar başarısız sayılır. ALES ortalaması aynı ama yazılı/mülakat notu 40’dan 50’ye çıktı. ALES puanı % 50’den az olamaz. Yazılı ve/veya mülakat bilimsel değerlendirme sınav notu 100 üzerinden 50 puanın altında olanların sıralama puanı hesaplanmaz ve başarısız olarak değerlendirilir. Sıralama puanı 60 ve daha yüksek olan adaylar kontenjan dâhilinde değerlendirmeye alınır (YL usul ve esaslar-değerlendirme ve sonuçların ilanı madde 2)

Doktora aday başvuru ve kabulü 2017 2019 Adayların bir tezli yüksek lisans diploması veya Yükseköğretim Kurulunca verilmiş denklik/okul tanıma belgesine sahip olmaları gerekir. Değişiklik yok, mezun olma şartı var. Yüksek lisans programlarına, yüksek lisans diplomasına veya Yükseköğretim Kurulunca yüksek lisans denklik/okul tanıma belgesine sahip olan başvurabilir (doktora usul ve esaslar-aday başvuru ve kabulü madde 4)

Doktora aday başvuru ve kabulü 2017 2019 Yetenek sınavı/portfolyo incelemesi veya mülâkat/yazılı notu 50’nin veya giriş başarı notu 70’in altında olan adaylar sınavdan başarısız sayılır. ALES ortalaması aynı ama yazılı/mülakat notu 50’den 60’a çıktı. ALES puanı % 50’den az olamaz. Yazılı ve/veya mülakat bilimsel değerlendirme sınav notu 100 üzerinden 60 puanın altında olanların sıralama puanı hesaplanmaz ve başarısız olarak değerlendirilir. Sıralama puanı 60 ve daha yüksek olan adaylar kontenjan dâhilinde değerlendirmeye alınır (doktora usul ve esaslar-değerlendirme ve sonuçların ilanı madde 2)

Doktora aday başvuru ve kabulü 2017 2019 Yetenek sınavına/portfolyo incelemesine veya mülâkata/yazılıya alınacak adayların sayısı, ilan edilen kontenjanın en az üç katı ile sınırlandırılır. Kontenjanın üç katı Yazılı ve/veya bilimsel mülakat sınavını uygulayan programlarda ilan edilen kontenjanın üç katı aday değerlendirme sınavına alınır (doktora usul ve esaslar-değerlendirme ve sonuçların ilanı madde 3)

Doktora aday başvuru ve kabulü 2017 2019 Tezli yüksek lisans sonrası başvurularda son 5 yıl içerisinde yapılan yabancı dil sınavından en az 55 puan alınması zorunludur. Yabancı diller üzerine yürütülen doktora programlarına öğrenci kabulü için; adayların ilgili tezli yüksek lisans programından mezun olmaları veya ilgili yabancı dilde, yabancı dil sınavından en az 80 puan almış olmaları zorunludur. Yabancı diller üzerine yürütülen programlarda adayların ikinci bir yabancı dilden en az 55 puan almış olmaları istenir. Yabancı dilde yürütülen ve yabancı diller üzerine yüksek lisans yapılan programlara başvuracak adayların ilgili eğitim dilinde gereken yabancı dil puanı ile yabancı diller üzerine yürütülen programlarda adayların sahip olması gereken ikinci yabancı dil puanı ilgili enstitü ağ sayfasında ilan edilir (usul ve esaslar-aday başvuru ve kabulü madde 6-madde 8)

Bilimsel hazırlık programı 2019 Bilimsel hazırlık programı için belirlenen süre en çok iki yarıyıldır. Süre sonunda başarılı olamayan öğrencinin enstitü ile ilişiği kesilir. Tez hazırlık ve tez çalışması dersleri bilimsel hazırlık öğrencileri tarafından alınamaz. Program boyunca bilimsel hazırlık derslerinde değişiklik yapılamaz (usul ve esaslar- bilimsel hazırlık programı uygulaması madde3-4)

Ders kaydı 2019 Öğrencinin, Senato tarafından kabul edilen haklı ve geçerli nedenlere dayalı bir mazereti yoksa her yarıyılda kaydını yenilemek zorundadır. Mazereti sebebiyle kaydını belirlenen süre içinde yenilemeyen öğrenci, mazereti enstitü yönetim kurulu tarafından kabul edildiği takdirde akademik takvimde belirlenen ek süre içinde kaydını yenileyebilir (yönetmelik madde 8-2) Haklı ve geçerli nedenler yönergesi incelenmeli

Ders seçme 2019 Ana bilim/bilim dalındaki dersler, zorunlu ve seçmeli olarak iki grupta toplanır. Ana bilim/bilim dalı akademik kurul kararı ile tezli yüksek lisans ve doktora programları için seminer, tez hazırlık, tez çalışması ve doktora yeterlik sınavı hariç en çok dört belirlenerek ilgili enstitü kurulu kararı ve Senato onayıyla kesinleşir (yönetmelik madde 9-3) Öğrenci öncelikli olarak programın zorunlu derslerini alır. Zorunlu dersten başarısız olması durumunda dersi tekrarlar (usul ve esaslar-dersler, ders kredileri ve ders alma madde 4) Öğrenci zorunlu derslerini başarmakla yükümlüdür. Başarısız olduğu seçmeli bir dersi tekrar alabilir, yerine başka bir dersi seçebilir (yönetmelik madde 11-3)

Ders seçme Öğrenci seçmeli derslerini danışman görüşü ile aynı enstitü içinden ve/veya Üniversite içi ve Üniversite dışı enstitü ve programlardan seçer. (zorunlu dersler başka bir enstitü/üniversiteden seçilemez) (usul ve esaslar-dersler, ders kredileri ve ders alma YL madde 9-doktora madde 7). 2019 Öğrencinin bir yarıyılda alacağı derslerin kredi miktarı tezsiz programlar hariç 40 krediyi geçemez (usul ve esaslar-dersler, ders kredileri ve ders alma madde 5).

Tezli yüksek lisans programı 2017 2019 Tezli yüksek lisans, toplam 24 kredi ve 60 AKTS değerinden az olmamak koşuluyla, bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren bir ders ile seminer dersi dâhil en az dokuz ders, tez hazırlık dersi, uzmanlık alan dersi ve tez çalışması ile birlikte en az 120 AKTS kredisinden oluşur. Uzmanlık alan dersi kaldırıldı ve tez çalışması (3 teori 1 uygulama olmak üzere) ile birleşti. Tezli yüksek lisans programı; 60 kredi değerinden az olmamak koşuluyla, bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren bir ders ve seminer dersi dâhil en az sekiz ders, tez hazırlık ve tez çalışması dersleri ile birlikte en az 120 krediden oluşur (yönetmelik madde 18-2).

Tezli yüksek lisans programı 2017 2019 Enstitü yönetim kurulu; anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi üzerine her öğrenci için en geç birinci yarıyılın sonuna kadar Üniversitenin tam zamanlı öğretim üyeleri arasından bir danışman atar. Öğrenci talebi eklendi. Öğrencinin talebi ve ana bilim/bilim dalı akademik kurulunun uygun görüşü ile enstitü yönetim kurulu tarafından her öğrenciye en geç birinci yarıyılın sonuna kadar Üniversite kadrosundan tam zamanlı bir öğretim üyesi tez danışmanı olarak atanır (yönetmelik madde 20-1).

Tezli yüksek lisans programı 2017 2019 Öğrencinin danışmanıyla birlikte hazırladığı en az bir adet bildirisinin, bir ulusal ya da uluslararası konferans, kongre veya sempozyumda poster ya da sözlü olarak sunulmuş olması, bir adet bilimsel makalesinin ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayıma kabul edilmiş/yayımlanmış olması, tez çalışmasıyla ilgili en az bir karma sanatsal etkinliğe katılmış olması şartlarından birini yerine getirmesi, yüksek lisans tez savunma jürisinin kurulması için ön şart olarak aranır. Tez savunma jürisinin kurulabilmesi için öğrenci, tez konusuyla ilgili danışmanıyla birlikte hazırladığı bir ulusal ya da uluslararası konferans, kongre veya sempozyumda poster ya da sözlü olarak sunulmuş en az bir bildiri veya ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayıma kabul edilmiş/yayımlanmış bir bilimsel makale, patent ya da faydalı model hazırlama şartlarından birini yerine getirdiğini belgeleyerek danışmanının onayını da alıp ana bilim/bilim dalı başkanlığı aracılığıyla enstitüye müracaat eder (yönetmelik madde 21-2).

Tezli yüksek lisans programı Tezli yüksek lisans öğrencisi ikinci yarıyılda tez konusunu belirlemek ve önermek amacı ile "Yüksek Lisans Tezine Hazırlık” dersini alır. Ders, danışman tarafından açılır ve tez çalışması dersini alıncaya kadar devam eder (usul ve esaslar-dersler, ders kredileri ve ders alma madde 12). Yüksek Lisans Tez Çalışması yarıyıl ve yaz ayları da dahil olmak üzere öğrencinin mezuniyetine kadar devam eder (usul ve esaslar-dersler, ders kredileri ve ders alma madde 14).

Seminer 2019 Tezli yüksek lisans öğrencisi ikinci yarıyıldan itibaren seminer dersine kayıt olmakla yükümlüdür. Seminer dersi ilgili ana bilim dalı başkanlığı tarafından belirlenen bir koordinatör öğretim üyesi tarafından açılır. Seminer dersini alan öğrenciler danışmanlarının da katıldığı bir oturumda dinleyicilere açık olarak sözlü sunumlarını yapar. Değerlendirme ders tanımlama formundaki ölçütlere göre yapılır ve danışmanın görüşü doğrultusunda ilgili koordinatör öğretim üyesi tarafından Öğrenci İşleri Bilgi Sistemine girilir (usul ve esaslar-dersler, ders kredileri ve ders alma madde 13).

Tezsiz yüksek lisans programı 2017 2019 Tezsiz yüksek lisans programı, toplam 33 krediden, 60’ı ders ve 30’u dönem projesi olmak üzere 90 AKTS’den az olmamak kaydıyla, bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren bir ders de dâhil en az 11 ders ile dönem projesi dersinden oluşur. Ders sayısı 10’a indi. Tezsiz yüksek lisans programı 60 krediden az olmamak üzere en az on ders ile dönem projesi dâhil 90 krediden oluşur (yönetmelik madde 23-2). Tezsiz yüksek lisans programının süresi kayıt yaptırılıp yaptırılmadığına bakılmaksızın azami üç yarıyıldır. Yarıyıl kaydının yenilenmemesi durumu tezsiz yüksek lisans programının azami süresini değiştirmez (yönetmelik madde 24).

Tezsiz yüksek lisans programı 2019 Tezsiz yüksek lisans programı öğrencisi en geç üçüncü yarıyılda danışmanı tarafından açılan Dönem Projesi dersini almakla yükümlüdür (usul ve esaslar-dersler, ders kredileri ve ders alma madde 15). Tezsiz yüksek lisans programlarında kayıtlı öğrenciler için enstitü, ana bilim/bilim dalı başkanlığının önerisi ile bir öğretim üyesi veya doktora derecesine sahip bir öğretim görevlisini enstitü yönetim kurulu kararıyla en geç ikinci yarıyılın sonuna kadar danışman olarak atar (yönetmelik madde 25-1).

Doktora programı 2017 2019 Doktora programı; ders, yeterlik sınavı, tez önerisi, tez çalışmaları ve tez savunma sınavından oluşur. Doktora programı, tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilen öğrenciler için toplam 27 krediden ve bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla; bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren bir ders ile seminer dâhil en az 10 ders ile tez hazırlık dersi, uzmanlık alan dersi, yeterlik dönemi, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere en az 240 AKTS kredisinden oluşur. Uzmanlık alan dersi kaldırıldı. Doktora programı, yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için bir eğitim öğretim dönemi 60 krediden az olmamak koşuluyla; bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren bir ders ve seminer dersi dâhil en az sekiz ders, yeterlik sınavı, tez hazırlık dersi ve tez çalışması olmak üzere en az 240 krediden oluşur (yönetmelik madde 48-2).

Doktora programı- danışman atama 2017 2019 Enstitü yönetim kurulu; anabilim/anasanat dalı başkanlığının her öğrenci için en geç birinci yarıyılın sonuna kadar Üniversitenin tam zamanlı öğretim üyeleri arasından önereceği bir öğretim üyesini danışman olarak atar. Öğrencinin talebi ve ana bilim/bilim dalı akademik kurulunun uygun görüşü ile enstitü yönetim kurulu tarafından her öğrenciye en geç ikinci yarıyılın sonuna kadar, en az bir yüksek lisans tezini başarıyla yönetmiş ve tamamlamış tam zamanlı bir danışman atanır (yönetmelik madde 30-1).

Doktora yeterlik sınavı 2019 Doktora öğrencisi en erken üçüncü ve en geç beşinci yarıyılda "yeterlik sınavı” dersine kayıt yaptırmak ve onay vermekle yükümlüdür (usul ve esaslar-dersler, ders kredileri ve ders alma madde 12). Doktora programına kayıtlı öğrenciler en geç beşinci yarıyılın sonuna kadar yeterlik sınavına girmek zorundadır (yönetmelik madde 31-3). Öğrenci bu sınavdan en az CB almak zorundadır (usul ve doktora yeterlik sınavı madde 4).

Doktora programı 2017 2019 Öğrencinin danışmanıyla birlikte hazırladığı en az bir adet bilimsel makalesinin; SCI, SCI-Expanded, SSCI, AHCI ya da Üniversitelerarası Kurul Başkanlığınca Doçentlik sınavında kabul edilen alan indekslerinde yayımlanmış/yayıma kabul edilmiş olması (DOI numarası almış olmak), şartlarından birini yerine getirmesi doktora tez savunma jürisinin kurulması için ön şart olarak aranır. SCI, SSCI, alan indeksli dergilerde makale şartı kaldırıldı.  Tez savunma jürisinin kurulabilmesi için öğrenci, tez konusuyla ilgili danışmanıyla birlikte hazırladığı en az bir ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayıma kabul edilmiş/yayımlanmış bir bilimsel makale, patent ya da faydalı model hazırlama şartlarından birini yerine getirdiğini belgeleyerek danışmanının onayını da alıp ana bilim/bilim dalı başkanlığı aracılığıyla enstitüye müracaat eder (yönetmelik madde 34-2).

Doktora programı 2019 Doktora öğrencisi ikinci yarıyılda tez konusunu belirlemek ve önermek amacı ile ‘Doktora Tezine Hazırlık Dersini’ alır. Ders ‘Doktora Tez Çalışması’ dersi açılıncaya kadar devam eder (usul ve esaslar-dersler, ders kredileri ve ders alma madde 10). Derslerini ve yeterlik sınavını başarı ile tamamlayan öğrenci "Doktora Tez Çalışması” dersine kayıt yaptırmak ve onay vermekle yükümlüdür. Doktora Tez Çalışması yarıyıl ve yaz ayları da dahil olmak üzere öğrencinin mezuniyetine kadar devam eder (usul ve esaslar-dersler, ders kredileri ve ders alma madde 13).

Doktora programı 2019 Doktora öğrencisi ikinci yarıyıldan itibaren seminer dersine kayıt (3-4. dönemde de kayıt olabilir) olmakla yükümlüdür. Seminer dersi ilgili ana bilim dalı başkanlığı tarafından belirlenen koordinatör öğretim üyesi tarafından açılır. Seminer dersini alan öğrenciler danışmanlarının da katıldığı bir oturumda dinleyicilere açık olarak sözlü sunumlarını yapar. Değerlendirme ders tanımlama formundaki ölçütlere göre yapılır ve danışmanın görüşü doğrultusunda ilgili koordinatör öğretim üyesi tarafından Öğrenci İşleri Bilgi Sistemine girilir. (usul ve esaslar-dersler, ders kredileri ve ders alma madde 11).

Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik Dersi 2019 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik ortak ders statüsünde açılır. Öğrenci, bu dersi örgün ya da uzaktan eğitim olarak alabilir. Bu ders her anabilim/bilim dalında ilgili anabilim/bilim dalının dersi olarak kabul edilir (usul ve esaslar-dersler, ders kredileri ve ders alma YL madde 10- doktora madde 8).

Danışman değişikliği 2019 Öğrenci mezuniyetinin planlandığı son dönemde danışman değişikliği yapılamaz. Enstitü Yönetim Kurulu, mutabakat sağlanamadığı durumlarda öğrenciyi anabilim dalı başkanlığı üzerine alabilir (usul ve esaslar- YL Danışman Atanması ve Tez/Dönem Projesi Konusunun Belirlenmesi madde 8- doktora madde 6).

İntihal 2019 Jürinin kurulabilmesi için tez intihal raporundaki benzerlik oranı % 20’nin altında olmalıdır. (% 30 uyguluyorduk) (usul ve esaslar- Tezli Yüksek Lisans Programında Tezin Hazırlanması ve Sonuçlandırılması madde 3- doktora tezinin hazırlanması ve sonuçlandırılması madde 3).

İlişik kesme 2019 Öğrencinin, zorunlu ve seçmeli dersleri dört yarıyılda başarıyla tamamlayamaması veya mezuniyet için AGNO'nun yüksek lisans için en az 2.5/4.00; doktora için en az 3.00/4.00 olmaması, Tez savunmasında ret kararı verilmesi veya düzeltme kararı verilmiş tezin reddedilmesi, Tez savunmasında başarılı olan öğrencinin, tezinin bir örneğini programın azami süresi içerisinde enstitüye teslim etmemesi, Öğrencinin tez izleme komitesi tarafından üst üste iki kez veya aralıklı olarak üç kez başarısız bulunması, Tez önerisinde veya doktora yeterlik sınavında iki kez başarısız bulunması ya da mazeretsiz olarak en geç beşinci yarıyılda yeterlik sınavı dersine kayıt yaptırmaması, Zorunlu ve seçmeli derslerini başarıyla bitiren, yeterlik sınavında başarılı bulunan ve tez önerisi kabul edilen öğrencinin, tez çalışmasını azami sürede tamamlayamaması (usul ve esaslar-ilişik kesme).

Kaldırıldı Mazeretsiz iki yarıyıl kayıt yenilemeyen öğrencinin enstitü ile ilişiği kesilir (2017 yönetmeliği). Tezli/tezsiz yüksek lisans, doktora/sanatta yeterlik ve bütünleşik doktora programlarında üst üste iki dönem veya tezsiz yüksek lisans programları hariç diğer programlar için toplamda üç dönem tez/uzmanlık alan dersinden başarısız olan ya da ardışık iki dönemin herhangi birinde başarısız, diğerinde ise kaydını yenilemeyen öğrencinin enstitüyle ilişiği kesilir (2017 yönetmeliği).

Kapatılan Dersler Uzmanlık Alan Dersi (yüksek lisans ve doktora) Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği Seminer (3 saatlik) Tez Dönemi (yüksek lisans ve doktora) Tez Hazırlık (yüksek lisans ve doktora) Doktora Yeterlik Sınavı

Yeni Ortak Dersler Seminer (2/3/4.yy.) Uygulamalı ders saati: 2 AKTS: 5 Bilimsel Araştırma ve Etik Teorik ders saati: 3 AKTS: 6 Yüksek Lisans Tezine Hazırlık (2. yy.) Teorik: 3 Uygulama:1 AKTS: 5 Yüksek Lisans Tez Çalışması (3-6. yy.) Teorik: 3 Uygulama:1 AKTS: 30 Doktora Tezine Hazırlık (2/3/4. yy.) Teorik: 3 Uygulama:1 AKTS: 5 Doktora Tez Çalışması (4-12. yy.) Teorik: 3 Uygulama:1 AKTS: 30 Dönem Projesi (3. yy.) Teorik: 2 Uygulama: 1 AKTS: 30 Yeterlik Sınavı (3/4/5. yy.) AKTS: 25