BÖLÜM1 :ULUSLARARASI İŞLETMECİLİĞE GİRİŞ Bölüm 1: Uluslararası İşletmeciliğe Giriş BÖLÜM1 :ULUSLARARASI İŞLETMECİLİĞE GİRİŞ
ULUSLAR ARASI İŞLETMECİLİĞE GİRİŞ Bölüm 1 : Uluslararası İşletmeciliğe Giriş ULUSLAR ARASI İŞLETMECİLİĞE GİRİŞ Uluslararası İşletmeciliğin Önemi Uluslararası İşletmeciliğin Kapsamı Uluslararası İşletmeciliğin Tanımlanması ve Terminolojisi
Uluslararası İşletmeciliğin Önemi HER SABAH
Dünyanın Her Tarafında
Bir Soru? Sizin ve Dünyanın diğer tarafındaki insanların ortak noktası ne olabilir….? Hepimiz yabancı firmaların ürettiği ürünleri tüketiyoruz….. İşte bu Uluslararası İşletmeciliktir….
Uluslararası İşletmeciliğin Kapsamı Yönetim fonksiyonlarının uluslararası boyutta incelenmesidir. Planlama, örgütleme, yöneltme, denetim, koordinasyon İşletme fonksiyonlarının uluslararası boyutta incelenmesidir. Üretim, İnsan Kaynakları Yönetimi, Pazarlama Politikası ve Stratejileri
Uluslararası İşletmeciliğin Kapsamı Çokuluslu işletmeler ve evsahibi ülke Hükümet ile ilişkiler Sosyal Kültürel Politik Yasal Ekonomik sistemleri İktisat, antropoloji, coğrafya, tarih, dil, hukuk, istatistik, nüfus bilimi gibi diğer bilim dalları ile ilgilidir.
Uluslararası İşletmeciliğin Terminolojisi Uluslararası İşletmecilik faaliyetlerin yerel sınırların dışında birden fazla yabancı ülkede gerçekleşmesidir. Uluslararası İş (International Business) İşletmeler tarafından ulusal sınırların dışında yürütülen faaliyetlerin bütünüdür. Bu kavram yalnızca uluslararası ticaret değil uluslararası bankacılık, reklamcılık, turizm vb. hizmet faaliyetlerini kapsamaktadır. Bölüm 1: Uluslararası İşletmeciliğe Giriş Yrd. Doç. Dr. Merve Koçoğlu
Uluslararası İşletmeciliğin Terminolojisi Uluslararası İş (International Business) Bir işletmenin iki veya daha çok bağımsız ülke içinde kaynak, mal, hizmet ve benzeri hareketlerini kapsayan bir işletme faaliyetidir. Uluslararası Yönetim (International Management) İşletmelerin maddi ve beşeri kaynaklarının tedarik, dağıtım ve kullanımını etkili bir şekilde koordine ederek, global amaçlara ulaşması sürecidir.
Uluslararası İşletmeciliğin Terminolojisi Uluslararası İşletme (International Company) Kendi ülkesi dışında bir veya daha fazla ülkede faaliyet gösteren işletmelerdir. Birçok kaynakta çokuluslu ve global işletme kavramları yerine kullanılmaktadır. Çokuluslu İşletme (Multinational Company) İki veya daha fazla ülkede mülkiyeti kısmen veya tamamen kendisine ait olarak üretim ve pazarlama faaliyetleri yürütürken, kendisine ait işletme stratejileri olan ve bu stratejileri tüm bağlı kuruluşları veya şubelerinde uygulayan işletmelerdir
Uluslararası İşletmeciliğin Terminolojisi Global İşletme (Global Company) Faaliyetlerini dünya çapında sürdüren, ileri teknoloji kullanan, global ürün, fiyat vb. politikalar yürüten, dünya vatandaşı yöneticiler tarafından yönetilen işletmelerdir. Uluslarötesi İşletme (Transnational Corporation) İşletmenin sahibi ya da yönetiminde belirli bir ulus ya da ulusların ağırlığı yoksa, diğer bir ifade ile işletmenin mülkiyet ve yönetimi çok farklı uluslardan oluşan kişilere ait ise, işletmenin yapı ve faaliyetlerinde ulusal bir kimlikten söz edilemez.
Uluslararası İşletmeciliğin Terminolojisi Uluslarüstü İşletme (Supranational Corporation) Uluslararası bir anlaşma ile kurulan, uluslararası bir organ tarafından tescil ve kontrol edilmek ve bu organa vergi ödemek suretiyle varlığını sürdüren, gerektiğinde hukuki olarak milliyetini ortadan kaldıran işletmedir. Çokuluslu Teşebbüs (Multinational Entreprise) Hem yerel hem deniz aşırı operasyonları kapsayan bütünleştirilmiş bir global felsefeye sahip işletmelerdir. Çokuluslu veya uluslarötesi işletme terimiyle eşanlamlı olarak kullanılmaktadır.
Uluslararası İşletmeciliğin Terminolojisi Ana Ülke (Parent Country) Çokuluslu işletmenin menşeinin bulunduğu ülkedir. Fiat------- İtalya Evsahibi Ülke (Host Country) Çokuluslu işletmenin yatırım yaptığı ülke. Toyota joint venture da Türkiye evsahibi ülkedir. Üçüncü Ülke (Third Country) Ana ülke ve ev sahibi ülke dışında kalan ve çokuluslu işletmelerin faaliyetlerine çeşitli şekillerde katılan ülkelerdir. Bu katılım üretim faktörlerinden herhangi birinin tedariği Bilgi veya yönetici transferi