SAĞLIK ÇALIŞANLARININ MOTİVASYONUNU ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN ANALİZİ: ÖZEL BİR HASTANE UYGULAMASI GÜLSEDA KEPOĞLU HILAL GÜMÜŞ HILAL SARICA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ordu Üniversitesi Eğitim Ve Araştırma Hastanesi Ordu/Türkiye
Advertisements

*Damla GÜVEN **Yasemin AKBAL ERGÜN
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
İŞ DEĞERLEME İş Değerleme: Bir iş yerinde mevcut işler arasındaki değer farklılıklarını ortaya çıkaran bir karşılaştırma yöntemidir. Böylece işlerin önem.
As.Yük.Hem.Gülçin ÇEVİRME
HEMŞİRELERİN SÜREKLİ EĞİTİM ETKİNLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Gülşen Güner Üzel* , Resmiye Özdilek**,Nihal Öztürk***, Sevim Ulupınar Alıcı****
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
ZEYNEP ALPTEKİN GÖLCÜK ASKER HASTANESİ
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
Eğitim ve Araştırma Hastanesi
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
*Semra MUTLU **Yasemin AKBAL ERGÜN
*Hülya ÖZKAN **Yasemin AKBAL ERGÜN
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMUNA BAĞLI SAĞLIK ÇALIŞANLARININ İDARİ VE YÖNETİCİ PERSONELİNİN ATAMA VE TERFİ KRİTERLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (MERSİN.
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
YAZAR: Aylin TUTGUN ÜNAL
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
SAĞLIKTA PERFORMANS YÖNETİMİNİN DÜNÜ BUGÜNÜ YARINI Haziran 2007 Ankara Dr. Mehmet DEMİR.
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GENEL CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
YOĞUN BAKIM DEĞERLENDİRME ÇALIŞMASI
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
SAĞLIK TESİSLERİNDEKİ KALİTE UYGULAMALARI DOĞRULTUSUNDA KURUMLARINDA YAPILAN UYGULAMALAR İLE İLGİLİ; ÇALIŞAN PERSONELİN BİLGİ, ALGI VE DÜŞÜNCELERİ Emre.
Kantitatif Araştırma Özeti 8 Mayıs 2015
TRİATLON SPORCULARININ DOPİNGİN KULLANIM NEDENLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER IŞIĞINDA DEĞERLENDİRİLMESİ Cemal GÜNDOĞDU* Evrim ÇELEBİ**
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
HAZIRLAYAN:AYŞE KERETLİOĞLU YUNUS EMRE TAŞTI
GRUP ADI LAST SEEN.
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
SINIF YÖNETİMİ.
ELEKRİK SEKTÖRÜNDE EĞİTİM DÜZEYİ İLE İŞ KAZALARININ İLİŞKİSİ GÜTF HALK SAĞLIĞI ABD EPİDEMİYOLOJİ PROJE ÖDEVİ.

ÖĞRETMENLERİN ERGEN ALGILAYIŞI Psi. Dan. Selen Demirtaş-Zorbaz Psi. Dan. Tuğba Kurt Psi. Dan. Mehmet Osman Çetiner.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ TÜBİTAK ARDEB PROJELERİ ARAŞTIRMA SUNUMU (Ağustos -2016)
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
Hem. Zerrin SAĞLAM ÜNLÜ, Dr. Hülya TOPCU ÇAĞLAR
Araş. Gör. Dr. N. Emel ELVERİCİ ARDIÇ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Hakkari Üniversitesi Öğrenci Memnuniyet Anketi Sonuçları (2017 Mart)
AFETLERDE TRİAJ HEMŞİRELİĞİ
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
AFETE HAZIRLIK VE BİLGİ DURUM DEĞERLENDİRMESİ
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Tatmin edilmemiş işgücü, tatmin edilmemiş müşterinin anahtarıdır
ÇALIŞAN ve ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI SONUÇLARI Ocak, 2009
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Aquatic Baby Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları Tesislere Yönelik Tatmin Düzeylerin İncelenmesi ” Aquatic Baby ” Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları.
İşletmelerde İletişim
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
Abdullah Alper ERTEM Enver AYDOĞAN
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

SAĞLIK ÇALIŞANLARININ MOTİVASYONUNU ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN ANALİZİ: ÖZEL BİR HASTANE UYGULAMASI GÜLSEDA KEPOĞLU HILAL GÜMÜŞ HILAL SARICA DANIŞMAN DR.ÖĞR.ÜYESI DEVRIM RODOP 29 MAYıS 2019

ÇALIŞMA KONUSUNUN SEÇİMİ

Sağlık çalışanlarının iş hayatında yaşadıkları sıkıntıların gözlemlenmesi ve konuya olan toplumsal ilgi nedeni ile bu konu seçilmiştir

ÇALIŞMANIN İÇERİĞİ VE AMACI

Bu çalışma ile doktor şefkat bakım ve fizik tedavi merkezi çalışanlarına anket yapılmış ve motivasyon ölçeği uygulanmıştır. Bu uygulamada çalışanların motivasyonunu düşüren ya da arttıran faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Sağlık çalışanlarını motive eden faktörleri saptamak amacıyla yapılan bu çalışma sonucunda ankette sorulara verilen puan değerleri karşılaştırılarak sonuca varılmıştır. Anket verileri Spss programı kullanılarak değerlendirilmiştir

DOKTOR ŞEFKAT BAKIM VE FİZİK TEDAVİ MERKEZİ HASTANESİ KURULUŞ VE TARİHÇESİ

İstanbul özel doktor şefkat bakım ve fizik tedavi hastanesi 2015 yılında faaliyete geçmiştir. Hastanenin kurulumunda binası iki katlı olan 50 yatak kapasitesine sahip olan bir özel hastanedir. Hastane 45 yatılı ve günlük 100 ayakta hastaya hizmet vermektedir doktor şefkat, hasta bakımında uzman, akademisyen, doktorlar ve yurtiçi-yurtdışında özel hastanesi olan işadamlarının bir araya gelmesiyle ortaklaşa açılmıştır

MOTİVASYONUN ÖNEMİ

Kabul görmüş görüşlere göre motivasyon, yönetimin yerine getirmesi gereken zorunlu olan temel sorumluluklardan biri olarak görülür. İşlerin fiilen yapılması alt basamakların gerçekleştirdiği eylem sonucu oluşur. Yöneticilerin var olma nedeni bu işleri yapan kişilerin davranışlarını etkilediği üzerinde durulmaktadır. Bu nedenle asıl önemli olan şey ise motivasyonun amaçlarının ve öneminin ne derece anlaşıldığıdır

MOTİVASYONU ETKİLEYEN FAKTÖRLER

1.EKONOMIK FAKTÖRLER 2.ÜCRET ARTıŞı 3.KARA KATıLMA 4.KENDINE GÜVEN 5.SOSYAL İMKÂNLAR 6.ÇEVREYE UYUM 7.ÇALıŞMADA BAĞıMSıZLıK 8.DEĞER VE STATÜ

1.İŞIN YÜKSELME İMKÂNLARı 2.KIŞI KURUM UYUMU 3.SOSYAL VE KÜLTÜREL ETKINLIKLER 4.AÇıK REKABET 5.ÖNERI SISTEMI 6.EKONOMIK ÖDÜLLER 7.SOSYAL YARDıMLAR 8.PRIMLI ÜCRET 9.TAKDIR EDILME

BELIRLENEN BAŞLıKLAR : F1: YÖNETIM VE HASTANE IÇI ILETIŞIM F2: KURUMSALLAŞMA F3: ÇALıŞMA ORTAMı F4: İNSAN KAYNAKLARı YÖNETIMI F5: MOBBING F6: YEMEK HIZMETLERI F7: EKONOMIKLIK

ANKET SORULARI

Yönetici ve diğer çalışanlar sorunlarını ve başarılarını karşılıklı olarak paylaşırlar. 2.Yöneticiler, çalışanları ilgilendiren konularda çalışanların görüşlerini alırlar. 3.Çalışanların görüş ve önerilerinin üstleri tarafından önemsenmesi kişinin motivasyonunu olumlu etkiler. 4.Çalışanlar arasında arkadaşlık seviyesi iyi olmalıdır. 5.Gelecekte işinizin devamlılığı açısından hastanede kendinizi güvende hissetme önemlidir. 6.Hastane içinde mesajların iletiminden ve hastane içi haberleşmeden memnunum. 7.Hastanede yöneticiler ve çalışanlar arasındaki ilişki düzeyinden memnunum.

Hastane yönetimi çalışanlarına adil davranıldığını düşünüyorum. 9.Son 6 ay içerisinde çalıştığınız birim ile ilgili olmak üzere, Hasta ve Çalışan Güvenliği (hasta kayıt ve kimlik bilgilerinin kayıt altında olması, hastaya doğru tedavi uygulanması, hasta düşme ve yaralanmasını önleme, hastane enfeksiyonlarını önleme, mahremiyet, vb.) konularında yeterli düzeyde eğitim aldım. 10.Oryantasyon programının tüm çalışanlar tarafından yaygın olarak bilinme düzeyini yeterli buluyorum. 11.Hasta ve çalışan güvenliğini ihlal eden durumların raporlanması hakkında bilgi düzeyimin yeterli olduğunu düşünüyorum.

Çalıştığınız bölümde yaralanmaları/iş kazalarını önlemeye yönelik teknik altyapı eğitimi yeterli düzeyde olduğunu düşünüyorum. 13.Yapılan işin takdir edilmesi motivasyonumu olumlu yönde etkiler. 14.Başka bir kurumda iş bulsam şu anki işimi bırakmayı düşünmem. 15.Çalışma mekânınız fiziksel sağlığınızı gözetecek şekilde (ergonomik) düzenlenme derecesinin uygun olduğunu düşünüyorum. 16.Çalışma mekânı ve çalışma koşulları ile ilgili düzenlemelerde görüşüme başvuruluyor.

17.Çalışma arkadaşlarımın çalışma zamanını etkin kullandıklarını düşünüyorum. 18.Çalıştığınız pozisyona yönelik görev, yetki ve sorumluluklarınızı içeren iş analizlerinizin yeterlilik düzeyi uygundur. 19.Hastanemizdeki yemekhane hizmetinden memnunum. 20.Yöneticiler ve diğer çalışanlar ilişkilerine statü farklılıklarını yansıtmazlar. 21.Yöneticiler, çalışanlar arasında ayrım yapmazlar. 22.Aldığım maaş ve terfilerin miktarı performansımı olumlu yönde etkiler

DEMOGRAFIK SORULAR

KULLANILAN ANKET YÖNTEMİ

LİKERT ÖLÇEĞİ NEDİR Likert ölçeği, birden fazla likert-tipi sorunun bir araya getirilip kullanıldığı ölçekleri ifade edilir. Bu ölçeğin hedefi bütün soruların birleştirilmiş değerlerinden insanların bu konular üzerindeki ortalama davranışlarını belirlemektir. Likert ölçekleri toplamalı ölçeklerdir çünkü katılımcının bir konu hakkındaki genel fikrine varmak için teker teker soruları verdiği cevaplar bir araya getirir. Öncelik ile dil ve biçimsel bakımından bütünlük elde edilmeli, sorularda olgusal ifadelere yer ayırmamalı, anlatımlar yanlış kavramlara yol açmayacak şekilde net ve açık olmalı, eşit miktarda olumlu ve olumsuz ifadeye yer verilmelidir

KULLANILAN PROGRAM

SPSS POGRAMI NEDİR? SPSS programı başta anket analizleri olmak üzere sağlık bilimleri ve fen bilimleri alanlarında da elde edilen bazı ölçümlerin analiz edilmesi için kullanılır. Verilerin sayısal olarak dağılımlarının belirlenmesinde frekans analizi kullanılır. Ancak kısaca anlatmak gerekirse; 1,2,1,3,1,2,2,3 şeklindeki bir veri seti normal dağılım gösterir, 1,6,2,1,8,2 şeklinde veri seti ise normal dağılım göstermez diyebiliriz. Kısacası normal dağılım/homojenlik, veri setimizdeki verilerin birbirlerine ne kadar yakın ya da uzak olduğunu, bir başka deyişle ne kadar dağınık olduğunu ifade eder

DEMOGRAFİK BULGULARIN ANALİZİ

YAPILAN ANKET C İ NS İ YET n% KADIN ERKEK Toplam YAPILAN ANKET Yaş n% , ,75 Toplam YAPILAN ANKET E ğ itim n% Lise 1168,75 Üniversite 531,25 Toplam YAPILAN ANKET Çalışma süresi (Ay) n% , , ,25 Toplam 16100

SORULARIN PROGRAMA GİRİŞİ VE FAKTÖR ANALİZİ

KMO VE BARTLETT’S TESTİ

Sağlıklı bir faktör analizinin yapılabilmesi için 0,5’in üzerinde bir değer elde etmek yeterlidir dolayısıyla bu değere bakarak analizi sağlıklı şekilde gerçekleştirebileceğimizi söyleyebiliriz. Diğer yandan p değeri.000 elde edilmiştir

DE Ğ ER YORUM 1,1 VE ÜZER İ MÜKEMMEL 0,9 - 1,1 İYİİYİ 0,7 - 0,9 ORTA 0,5 - 0,7 KÖTÜ 0,5 VE AŞA Ğ ISI KABUL ED İ LEMEZ

YAPILAN ANKETTE MADDE ORTALAMALARI

F1: YÖNETİM VE HASTANE İÇİ İLETİŞİM NORT.SS 1. Yönetici ve diğer çalışanlar sorunlarını ve başarılarını karşılıklı olarak paylaşırlar. 162,375 1, Yöneticiler, çalışanları ilgilendiren konularda çalışanların görüşlerini alırlar. 162,25 1, Çalışanların görüş ve önerilerinin üstleri tarafından önemsenmesi kişinin motivasyonunu olumlu etkiler. 163,8125 1, Çalışanlar arasında arkadaşlık seviyesi iyi olmalıdır. 164,1875 1, Gelecekte işinizin devamlılığı açısından hastanede kendinizi güvende hissetme önemlidir. 164,4375 0, Hastane içinde mesajların iletiminden ve hastane içi haberleşmeden memnunum. 163,0625 1, Hastanede yöneticiler ve çalışanlar arasındaki ilişki düzeyinden memnunum. 162,1875 1, Hastane yönetimi çalışanlarına adil davranıldığını düşünüyorum. 163,1875 1, F2: KURUMSALLAŞMA NORT.SS 9.Son 6 ay içerisinde çalıştığınız birim ile ilgili olmak üzere, Hasta ve Çalışan Güvenliği (hasta kayıt ve kimlik bilgilerinin kayıt altında olması, hastaya doğru tedavi uygulanması, hasta düşme ve yaralanmasını önleme, hastane enfeksiyonlarını önleme, mahremiyet, vb.) konularında yeterli düzeyde eğitim aldım , Oryantasyon programının tüm çalışanlar tarafından yaygın olarak bilinme düzeyini yeterli buluyorum. 163,75 1, Hasta ve çalışan güvenliğini ihlal eden durumların raporlanması hakkında bilgi düzeyimin yeterli olduğunu düşünüyorum ,816497

F3: ÇALIŞMA ORTAMI NORT.SS 12.Çalıştığınız bölümde yaralanmaları/iş kazalarını önlemeye yönelik teknik altyapı eğitimi yeterli düzeyde olduğunu düşünüyorum. 163,625 0, Yapılan işin takdir edilmesi motivasyonumu olumlu yönde etkiler. 164,1875 1, Başka bir kurumda iş bulsam şu anki işimi bırakmayı düşünmem. 162,8125 1, F4: İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ NORT.SS 15.Çalışma mekânınız fiziksel sağlığınızı gözetecek şekilde (ergonomik) düzenlenme derecesinin uygun olduğunu düşünüyorum. 163,3125 0, Çalışma mekânı ve çalışma koşulları ile ilgili düzenlemelerde görüşüme başvuruluyor. 162,625 1,087811

F5:MOBBİNG NORT.SS 17.Çalışma arkadaşlarımın çalışma zamanını etkin kullandıklarını düşünüyorum. 163,375 1, Çalıştığınız pozisyona yönelik görev, yetki ve sorumluluklarınızı içeren iş analizlerinizin yeterlilik düzeyi uygundur. 163,5 0, Yöneticiler ve diğer çalışanlar ilişkilerine statü farklılıklarını yansıtmazlar. 162,875 0, Yöneticiler, çalışanlar arasında ayrım yapmazlar , F6: YEMEK HİZMETLERİ NORT.SS 19.Hastanemizdeki yemekhane hizmetinden memnunum. 162,5 1, F7: EKONOMİKLİK NORT.SS 22.Aldığım maaş ve terfilerin miktarı performansımı olumlu yönde etkiler. 164,81250,75

SONUÇ VE ÖNERİLER

Toplam 16 kişiden yapılan test 22 soruluk çalışan memnuniyet anketi ulaştırılmış, toplanan veriler SPSS 17 programına girilmiş, program aracılığıyla faktör analizi yapılmıştır. Katılımcılara anketlerde kişisel bilgilerin yer almadığı dolayısıyla anketlerin kime ait olduğunun bilinmediği, anketlerin gizli tutulacağı bilgisi verilmiştir. Demografik bilgiler haricindeki anket soruları likert yöntemi ile hazırlanmıştır, 5’li likert ölçeğindeki sorular analize dâhil edilmiştir. Yapılan anket verilerinin güvenilirlik testinin sonucunda p değerlerimiz 0,000 ve kmo değerlerimiz 0,5 üzerinde olduğundan değişkenlerimizin faktör analizine uygunluğu mükemmel seviyede bulunmuştur. Yapılan ankette hastane çalışanlarının yönetim ve hastane içi iletişim faktörlerinden memnuniyetinin mükemmel seviyede olduğu, kurumsallaşma faktörlerinden memnuniyetinin iyi seviyede olduğu görülmektedir

Çalışma ortamı ile ilgili memnuniyetlerinin iyi olduğu, insan kaynakları yönetimi ile ilgili memnuniyetlerinin iyi olduğu mobbing faktörleri ile ilgili memnuniyetlerinin mükemmel seviyede olduğu, yemek hizmetlerinden memnuniyetinin mükemmel olduğu görülmektedir. Ekonomiklik ile ilgili memnuniyetinin orta olduğu görülmektedir. Bu kurumda 7 ana kriterimizden orta seviyede olan ekonomiklik faktörü, çalışanların ve işin yapısına uygun olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Çalışanların genel olarak insan kaynakları yönetiminden memnun oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Yapılan anket yönetim ve hastane içi iletişim, mobbing ve yemek uygulaması faktör analizi sonucunda en yüksek olumlu etkiye sahiptirler

BU ÇALıŞMALAR DOĞRULTUSUNDA SUNULABILECEK ÖNERILER

Sağlık kurumu içinde sağlam bir iletişim ağının oluşturulması gereklidir. İyi bir iletişim motivasyon sürecini olumlu etkileyecektir. Sağlık kurumlarının çalışma ortamları hastaların, tedavi türünün ve kurum çalışanlarının yapısına uygun şekilde düzenlenmesi gerekmektedir. İyi düzenlenmiş bir çalışma ortamında sunulan hizmet kalitesi de artacaktır. Sağlık kurumlarında, toplam kalite yönetimi konusunda çalışmalar yapılmalıdır. Sağlık çalışanlarına motivasyon ve motivasyonu artırma yolları konulu eğitim seminerleri gibi eğitim programları sunulabilir. Çalışanlara, kendilerini geliştirmeleri için destek verilmelidir(Künarcı,2015) Ekonomik faktörler bizim anketimizde en düşük kriter olduğu için çalışanların motivasyonunu arttırmak adına bu yönde bir iyileştirmeye gidilmelidir

KAYNAKÇA

Sakarya üniversitesi eğitim fakültesi dergisi; 2015; (30): s. 194 Tezbaşaran, A.A. (2008). Likert tipi ölçek hazırlama kılavuzu (e-kitap). (12-13) Şahin, yönetim kurumları ve motivasyon ilişki, 2004, s.77,konya. Şengül f, hastane çalışanlarında motivasyonu etkileyen faktörler, istanbul, 2014, s M. Aşıkoğlu, insan kaynaklarını verimliliğe yönlendirme aracı olarak motivasyon, istanbul, 1996, s.51 S. Korkmaz, hastanelerde doktor, hemşire ve ebelerin motivasyonunu etkileyen faktörler; bir uygulama, çağ üniversitesi (çağ üni.), SBE, YYLT, mersin, 2008, s.32 Ö. Peker, yönetimi geliştirme sürekliliği, ankara, 1995,s.61 taşdemir, s.3 F. Ay – A. Karakaya “çalışanların motivasyonunu etkileyen faktörler: sağlık çalışanlarına yönelik bir araştırma”, cumhuriyet üniversitesi (CÜ) sosyal bilimler dergisi, (cilt) sivas, 2007, s

İ. Efil, işletmelerde yönetim ve organizasyon, bursa,1987, s.98 Gazi üniversitesi iktisadi ve idari bilimler fakültesi dergisi 16/3 (2014) s Künarcı, Z., “Sağlık çalışanlarının motivasyonunu etkileyen faktörlerin analizi”, yüksek Lisans, pamukkale üniversitesi fen bilimleri enstitüsü, denizli, (2016) Şengül, F., “ Hastane çalışanlarında motivasyonu etkileyen faktörler”, yüksek lisans, beykent üniversitesi sosyal bilimleri enstitüsü, istanbul, (2014) Sipahi, B., Yurtkoru, E. S., Çinko, M., SPSS’ le veri analizi, istanbul: beta yayınları, 3. Baskı, , (2010). Koçel, t., İşletme yöneticiliği, yönetim ve organizasyonlarda davranış Klasik modern-çağdaş ve güncel yaklaşımlar, istanbul: beta yayınları, , (2005). Şencan, h., Spss’de output analizi,doktora, istanbul ticaret üniversitesi sosyal bilimler enstitüsü, istanbul,