SEYYİD KUTB( ) 1906’da doğdu.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VAKIFLAR Bir hizmetin gelecekte de yapılabilmesi için belli şartlarda ve resmi bir yolla ayrılarak bir topluluk veya bir kimse tarafından bırakılan mal.
Advertisements

Fakir Baykurt 1929’da Burdur’un Yeşiloca ilçesi Akçaköy’de doğdu. Az topraklı köylü bir ailenin çocuğu. 1948’de Gönen Köy Enstitüsü’nü bitirdi, 5 yıl köy.
İMAM HATİP ORTAOKUL VE LİSELERİ MÜDÜRLERİ TOPLANTISI GÜNDEMİ 1- Açılış ve Tanışma 2- Memnuniyet Anketi Analizi 3-Değerlendirme (Sayın Kâmil AYDOĞAN) 4-İlimizdeki.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
Siyaset Sosyolojisi.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Lizbon Antlaşması Sonrası Avrupa Birliği Spor Politikası ve Hukuku
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Sözsüz İletişimin Özellikleri
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
COĞRAFYA PERFORMANS ÖDEVİ
YENİ EĞİTİM MODELİ HÜSRAN MI YOKSA BAŞARILI MI?. 1. SUNUŞ DES HAKKINDA BİLGİLER 3. 1 “ YENİ EĞİTİM MODELİ HÜSRAN MI YOKSA BAŞARILI MI? ” ADLI ALAN.
Ahmet Kutsi Tecer 1901 yılında Kudüs'te doğdu. İlköğrenimine Kudüs'te başladı ve Kırklareli'nde devam etti. Lise öğrenimini Kadıköy Sultanisi'nde tamamladıktan.
Nurullah Ataç.  21 Ağustos 1898’de İstanbul Beylerbeyi’de doğdu. 1957’de Ankara’da yaşamını yitirdi. Türk edebiyatında modern anlamda deneme türünde.
MATHS: REAL OR FICTION (MATEMATİK: GERÇEK YA DA KURGU)
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
Betül GÜLER
Metinlerin Sınıflandırması
BİR KAHRAMAN DOĞUYOR / Mustafa Kemal Atatürk’ün Öğrenim Hayatı
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
Uluslararası Pazarlama Araştırması
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
İl Danışma Meclisi Formatı (Basına Açık Bölüm)
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Türkiye'de Sosyal Politikanın Gelişimi Doç.Dr.Filiz YILDIRIM
Aile Atölyeleri Projesi
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikası
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
İDARİ-ASKERİ- AKADEMİK-ADLİ PERSONEL AYRIMI
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
KELİME-SÖZCÜK NEDİR? Cümlenin anlamlı en küçük birimlerine ya da tek başına anlamı olmadığı hâlde cümle içinde anlam kazanan anlatım birimlerine kelime.
1960 DARBESİ SÜRECİNDE AKİS DERGİSİ
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
ADNAN MENDERES 'da, Aydınlı toprak ağası varlıklı bir çiftçinin oğlu olarak doğdu. Büyük babası Hacı Ali Paşa Konya'dan Tire taraflarına.
MİLLİ BİLİNCİ OLUŞTURMAK İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ YETİŞTİRMEK
GİRİŞ Dersin Tanıtımı Ders tanımı ve dönemi programının içeriği
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
1- İmam Hatip Okulları nedir?
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
İSTASYON YÖNTEMİ.
Terör Suçları ve Türkiye
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
İÇERİK DÜZENLEME -Bilgi türleri- Fiziksel bilgi
SOSYOLOJİYE GİRİŞ SOS Hafta Sosyoloji Nedir? Sosyolojik Bakış Açısı, Tarihçe, Kuramsal Yaklaşımlar, İlk Kuramcılar.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Başlangıç Hükümleri- 2. Hafta
10. HAFTA TOPLUMSAL CİNSİYET.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
YRD. DOÇ. DR. EDA ÖZDİLER KÜÇÜK
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Oyunda kargaşa olur. Oyunda anlaşmazlıklar olur
Nitel Araştırmalar.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

SEYYİD KUTB(1906-1966) 1906’da doğdu. Geleneksel eğitim aldı. On yaşında hafız oldu. 1921 başlarında Kahire’ye giderek eğitimine devam etti. 1926’da Öğretmen Okulu’ndan mezun oldu. 1928 yılında Kulliyetu Dârü’l-ulûm’a kaydoldu. Öğrencilik yılları sırasında Abbas Mahmûd el-Akkād ile tanıştı ve görüşlerinden etkilendi.

SEYYİD KUTB(1906-1966) Üniversitedeki öğrenci hareketlerine katıldı. Edebiyatla ilgilendi.  1933’te üniversiteden mezun oldu ve ardından altı yıl kadar ilkokul öğretmenliği yaptı. Seyyid Kutub’un Akkād’a olan yakınlığı edebiyat dünyasında hızla yükselmesinde büyük rol oynadı. Önceleri iki siyasi partiye üye oldu. 1945 yılından sonra siyasi partilerle ilişkisini kesti.

SEYYİD KUTB(1906-1966) II. Dünya Savaşı sonrasında edebî konulara ilgisi devam etse de yazılarında siyasî ve içtimaî meseleler ağırlık kazanmaya başladı. 1947’den itibaren aylık el-Âlemu’l-Arabî dergisini çıkardı. Kısa bir süre sonra el-Fikru’l-cedîd dergisini yayımlamaya başladı. 1948’de New York’a gitti. 1950’de Batı sisteminin en keskin karşıtlarından biri olarak Amerika Birleşik Devletlerinden döndü.

SEYYİD KUTB(1906-1966) 1952’de milli eğitim bakanlığındaki görevinden istifa etti. 1952’deki askerî darbe öncesinde ve sonraki aylarda Seyyid Kutub ile darbeyi yapan Hür Subaylar arasında yakın ilişki mevcuttu. 1952’de verdiği İslâm’da ruhî ve fikrî hürriyet konulu konferans Hür Subaylar’ın takdirini kazandı. 

SEYYİD KUTB(1906-1966) 1953’te İhvân-ı Müslimîn teşkilâtına üye oldu. 1954’te teşkilâtın kapatılması üzerine tutuklandı. 26 Ekim 1954’te Cemal Abdünnâsır’a karşı girişilen başarısız suikasttan sorumlu tutulan İhvân-ı Müslimîn örgütü yöneticileriyle birlikte Seyyid Kutub da tutuklandı ve on beş yıl hapse mahkûm edildi.

SEYYİD KUTB(1906-1966) Kahire’de hapiste bulunduğu süre içerisinde Fî Žılâli’l-Ķur’ân üzerinde çalışmaya devam etti.  1964 yılında tahliye edildi. 1965’te Meâlim fi’t-Tarîk(Yoldaki İşaretler) adlı kitabı sebebiyle tekrar tutuklandı. Uzun süren yargılama sonunda idam cezasına çarptırıldı ve 29 Ağustos 1966’da cezası infaz edildi.

KUR’AN ANLAYIŞI Kur’an evrenseldir. İnsanın ihtiyaç duyduğu her konuda kılavuzdur. Kur’an pratik karakterli bir kitaptır. Açıklanması(Tefsir) gereken bir kitap değil; aksine yaşanması gereken bir kitaptır. Kur’an sosyal adaleti gerçekleştiren kitaptır. Örneğin Kadın haklarını 1400 yıl önce vermiştir.

GÖRÜŞLERİ Akılcılığa eleştiri (M.Abduh). Akıl kullanılırsa kişi kendine itaat eder ve Allah’ın hakimiyetine baş kaldırır. Batının özgürlük anlayışına karşı. Şeriat, her zaman ve zeminde geçerli olup, evrenseldir. Tıpkı yerçekimi kanunu gibi. Cihadın evrensel boyutta olması gerekir. Çünkü her bir insan özgürlüğü hak eder.

GÖRÜŞLERİ Kur’an’daki hukukî cezalar(hudûd) tavizsiz uygulanmalıdır. Kadınla ilgili eşitsizliği çağrıştıran Kur’an verileri gerçekte eşitsizlik değildir. Onlar, kadının doğasıyla ilgili farklılıklardır. Dini sosyal düzenden ayırmak şizofrenidir.

İSLAM ALGISI İslam sosyal, ekonomik ve siyasî bir düzendir. İslam bir ideolojidir. İslam devleti İslam’ın vazgeçilmez amacıdır. İslam, devlet olmadan yaşanamaz. Çünkü Allah’ın egemenliği kurulmamıştır. İslam, cahilî düzenlerin antitezidir. Cahilî, beşerî sistemlerle mücadele en öncelikli görevdir.

KUR’AN’LA İLETİŞİM YÖNTEMİ Kur’an’ın atmosferinde yaşayarak iletişime geçilir. Sahabenin duygu dünyası tahayyül edilerek okunmalı. Her türlü ön yargıdan uzaklaşarak okunmalı. Çağdaş bir okuma yöntemini tercih eder. Çünkü geleneksel Tefsir yöntemine karşıdır. Kur’an’ı Kur’an’la yorumlama yolunu izler.