Andargojinin varsayımları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
“Eğer hepimiz, yapabileceğimiz her şeyi yapsaydık, şaşkınlıktan kendi aklımızı başımızdan alırdık ”
Advertisements

İLKÖĞRETİM HAFTASI Okulların Açıldığı İlk Hafta.
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
ÜNİVERSİTEYE UYUM SÜRECİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
Yetişkin ve Öğrenmeye Genel Bir Bakış
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME
Buluş Yoluyla Öğrenme.
HÜMANİSTİK ÖĞRENME Hümanistik yaklaşımlar bireyin öznel algıları üzerinde yoğunlaşırlar. Buna göre bireyin kendine dünyayı ve olayları yorumlama biçimi.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE REHBERLİK HİZMETLERİ
2.Hafta. Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Carroll’un Okulda Öğrenme Modeli
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ NEDİR ?
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
Çocukta Hastalık Algısı
Oyunlara Giriş.
Yetişkin Eğitimi. Yetişkin, kendi yaşamının sorumluluğunun kendisine ait olduğunu bilen kişidir.
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Süleyman Demirel Üniversitesi 5. MYO Müdürleri Toplantısı Prof.Dr. Metin Lütfi BAYDAR Rektör.
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
İnsan'ın Değeri ve Saygı Kavramı DEĞERLER EĞİTİMİ.
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
Okulumuzda rehberlik “Her zaman yapabileceğimiz bir şeyler olduğu inancından yolu çıkıyoruz”
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
Buluş Yoluyla Öğrenme.
MESLEK SEÇİMİ.
PROGRAMLAMA Doç.Dr. Murat ÇAKIROĞLU 2015 – 2016 Güz Dönemi Kredi : 3+1
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
TARİH VE GENÇLİK Prof. Dr. Muammer DEMİREL Uludağ Üniversitesi
Yapılandırmacı [Constructivist] Öğrenme Yaklaşımı Prof. Dr. Özcan DEMİREL ve Arş. Gör. Bünyamin YURDAKUL Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim.
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
İletişim Bilimine Giriş
EĞİTİMDE PEDAGOJİK VE ANDRAGOJİK YAKLAŞIM
YETİŞKİNLER ve ÖĞRENME ÖZELLİKLERİ.
Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
BÖLÜM 5 Birey, Toplum ve Başkaları: Sosyal Beceriler.
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
İSTANBUL VALİLİĞİ «İSTANBUL’UN ÇOCUK YAZARLARI» PROJESİ
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ OKULA UYUM PROGRAMI ÖĞRETMEN KILAVUZU VE
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
İNSAN HAKLARI DEMOKRASİ
Güven :diğer insanların hareketleri ve niyetleri hakkında istenilen beklentilerdir.
Yetişkin Eğitimi.
GENÇLERDE UYUM.
Yetişkin Eğitimi İsmail ÇİNPOLAT Turhal Halk Eğitimi Merkezi Ve
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Yetişkin Eğitimi.
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 1. DERS : TANIMLAR
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Yetişkin Eğitimi
REHBERLİK PSİKOLOJİKDANIŞMANLIK VE İLGİLİ BİLİMLER
Dikkat Artırıcı Unsurlar 1.Olumlu iletişim 2.Kişiye özgü öğrenme biçimlerine yönelik yapılandırılmış eğitim çalışmaları 3.Egzersiz ve spor 4.Ortamsal Düzenlemeler.
Prof. Dr. Rıfat Miser YETİŞKİN EĞİTİMİ.
Yetişkin eğitiminin kapsamı
İNSANCIL (HÜMANİST,DUYUSAL) ÖĞRENME KURAMLARI. İNSANCIL (HÜMANİST) KURAMIN TEMEL İLKELERİ İnsanda doğal bir öğrenme isteği vardır. Öğrenilen konu; ancak.
TANIMLAR EĞİTİM «Bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla, «kasıtlı (amaçlı-bilinçli) olarak istendik (toplumca uygun görülen-istenilen yönde)
PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBER ÖĞRETMEN Züleyha HATİPOĞLU DERE.
Sunum transkripti:

Andargojinin varsayımları Beşinci Hafta: Andargojinin varsayımları Prof. Dr. Rıfat Miser

Andragoji: Yetişkinlere öğretme bilim ve sanatı Kavramın tarihsel gelişimi, Pedagoji içindeki yeri, Kavrama yönelik eleştiriler Prof. Dr. Rıfat Miser

Andragojik modelin varsayımları Bilme gereksinimi, Durulaşmış benlik algısı, Deneyim birikimi, Öğrenmeye hazır olma durumu, Sorun odaklı öğrenme yönelimi, İçsel güdüleyiciler, Prof. Dr. Rıfat Miser

Bilme gereksinimi Yetişkinler birşeyi öğrenmeye girişmeden önce bunu niçin öğrenmeleri gerektiğini bilmeye gereksinim duyarlar: *öğrenmenin yararı nedir? *bunu nerede kullanabilirim? *öğrenmemenin sakıncaları nelerdir? Prof. Dr. Rıfat Miser

Durulaşmış benlik algısı Yetişkinler kendi yaşamları için sorumlu olma biçiminde bir benlik algısına sahiptirler Prof. Dr. Rıfat Miser

Deneyim birikimi Yetişkinler bir eğitsel etkinliğe, gençlerden hem daha büyük hem de farklı nitelikteki bir deneyim birikimi ile gelirler Prof. Dr. Rıfat Miser

Öğrenmeye hazır olma durumu Yetişkinler, kendi gerçek yaşam durumları ile etkili olarak başa çıkabilmek için öğrenmeye gereksinim duydukları şeyleri öğrenmeye hazır olurlar Prof. Dr. Rıfat Miser

İçsel güdüleyiciler Yetişkinler için en yüksek güdüleyiciler; özsaygı, iş doyumu gibi içsel güdüleyicilerdir Prof. Dr. Rıfat Miser