Andargojinin varsayımları Beşinci Hafta: Andargojinin varsayımları Prof. Dr. Rıfat Miser
Andragoji: Yetişkinlere öğretme bilim ve sanatı Kavramın tarihsel gelişimi, Pedagoji içindeki yeri, Kavrama yönelik eleştiriler Prof. Dr. Rıfat Miser
Andragojik modelin varsayımları Bilme gereksinimi, Durulaşmış benlik algısı, Deneyim birikimi, Öğrenmeye hazır olma durumu, Sorun odaklı öğrenme yönelimi, İçsel güdüleyiciler, Prof. Dr. Rıfat Miser
Bilme gereksinimi Yetişkinler birşeyi öğrenmeye girişmeden önce bunu niçin öğrenmeleri gerektiğini bilmeye gereksinim duyarlar: *öğrenmenin yararı nedir? *bunu nerede kullanabilirim? *öğrenmemenin sakıncaları nelerdir? Prof. Dr. Rıfat Miser
Durulaşmış benlik algısı Yetişkinler kendi yaşamları için sorumlu olma biçiminde bir benlik algısına sahiptirler Prof. Dr. Rıfat Miser
Deneyim birikimi Yetişkinler bir eğitsel etkinliğe, gençlerden hem daha büyük hem de farklı nitelikteki bir deneyim birikimi ile gelirler Prof. Dr. Rıfat Miser
Öğrenmeye hazır olma durumu Yetişkinler, kendi gerçek yaşam durumları ile etkili olarak başa çıkabilmek için öğrenmeye gereksinim duydukları şeyleri öğrenmeye hazır olurlar Prof. Dr. Rıfat Miser
İçsel güdüleyiciler Yetişkinler için en yüksek güdüleyiciler; özsaygı, iş doyumu gibi içsel güdüleyicilerdir Prof. Dr. Rıfat Miser